Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja,, er lag wel olie onder de wagen, maar we hebben met 2 man zitten zoeken, maar konden geen lek vinden…
En als we de versnellingbak demonteren? Gaat het dan gemakkelijker?
[rquote=1704360&tid=55375&author=Tinuske]

[/rquote]
Zijn deze achterlichter ook beschikbaar voor Omega B, bj eind ’96?
Waar?Dat hebben we straks ook al ondervonden.
Volgens Hbase zijn er 2 modellen van hoofdkoppeling cilinder.
Na een beetje rondvraag, hebben ze ons verteld, dat de ene makkelijk
bereikbaar is en dat de andere in de versnellingsbak zit…
Is dit zo? Waar zitten ze eigenlijk?
Als deze in de versnellingsbak zit, is het dan moeilijk om deze te vervangen?
(Mijn kameraad en ik, zijn allebei wel handig bij auto’s)Het gaat om een Omega, bj eind ’96, 2,5TD.
[rquote=1849395&tid=74820&author=AstraElvis]die is wel gaaf in 2tone…
Hoe heb je die dakdragers verwijderd..
Vind ze bij de zafira onnodig en wil ze best wel kwijt..
[/rquote]Bij de “Design Edition” stonden er geen dakdragers op.
[rquote=1854065&tid=141505&author=Dominic]ik heb m achter de accu naar binnen gedaan waar ook alle bekabeling binnengaat..
verder loopt ie dan vanaf achter het handschoenenvakje naar beneden en zo langs
de zijkant naar de kofferbak.. compleet uit het zicht dus :D[/rquote]
Dat is de beste oplossing.
Stroomkabel aan de passagierskant,
boxenkabel aan de bestuurderskant,
RCA-kabels tussen de voorstoelen. Nooit problemen gehad.Vaste trekhaak van de gewone Zafira-modellen past.
Ik heb een “Design Edition”, dus de zelfde bumpers als de OPC.
Hier in de streek rijdt er ook een “Desgn Edition” met vaste trekhaak.
Geen uitsparingen uitgezaaid…Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat die roest er zat voor de aanrijding…
Van welk bouwjaar is hij? ’95, ’96 en een stukje van ’97, dan ben ik er zeker van.
In ’97 is Opel begonnen met een roestwerende onderlaag.Het is opgelost…
Juist boven de oliefilter steekt een fiche.
Deze fiche moet je loskoppelen voor de oliefilter kan vervangen.
Deze fiche was losgekomen…Geel lichtje op dashbord brand nog.
Is er geen manier om da lichtje te resetten?Idd, het gele brand ook op het dashbord.
Dat brandde al een hele tijd.
Ik dacht dat het gele brandde lampje brand omdat ik op onderhoud moest,
maar da doe ik zelf.Ik denk dat je best de ABS-sensors schoonmaakt met een natte doek…
Bij mij is het alsof de turbo uitvalt…
Ik heb daar de laatste week ook last van.
Tijdens het rijden valt het vermogen weg en
trekt de wagen bijna niet.
Ik zet dan even de motor stil (gewoon tijdens het rijden) en
start gewoon weer…
Dan kan ik weer over het volle vermogen beschikken.De accu is niet het probleem. Mijn accu is maar 6 maand oud.
Hier in Belgie heeft het ook lelijk huis gehouden…
Ik reed achteruit om mijn auto te verplaatsen,
ik was zo’n 3 meter achteruit, en er viel ook boom
op de plaats waar mijn auto eerst stond…origineel gepost door Kaneda
origineel gepost door TigraTunerke
origineel gepost door Kaneda
als je die van mtech heb is het plug en play
top app heb die van mij verkocht heb er nog wel spijt vanIk heb die gekocht, denk ik…
euh
ik weet wel dat hij naar belgie is gestuurt
ik had toen zoveel plannen ivm meters in de auto(dit is tot op heden nog niet klaar)Mijn Tigra staat al 5j onaangeroerd in mijn garage.
Het enige wat er aan veranderd is, is de hoeveel stof die
er op ligt. Ik dacht eerst dat de lak aan het verbleken was,
maar het gewoon stof…origineel gepost door Kaneda
als je die van mtech heb is het plug en play
top app heb die van mij verkocht heb er nog wel spijt vanIk heb die gekocht, denk ik…
origineel gepost door miraltje
die jij bedoeld was op bassis van de mid die in de astra-g zit.
hier zat ook een check control op en kon als je alle benodigede sensoren/zenders had ook uitlezen.
om deze variant goed draaiend te krijgen heb je hulp van de dealer nodig omdat voor verbruik enz inspuitgegvens nodig zijn en dus geprogrameerd moeten worden met tec-2, de meeste dealers begonnen daar niet aan.
of je moet beschikking hebben over een tec-2 uitlees/programeer apparatuur.
was je auto voorzien van tec-1 (tot mj 1998) dan was het nog lastiger.
de inbouw van het display was destijds geen probleem omdat voor de corsa/tigra een tid overkapping met telefoon voorbereidding verkrijgbaar was, hiet past de mid van de astra precies in.
Heb je daar geen foto’s van. Heb ik nog nooit gezien…
Post deze topic eens in het OPC-gedeelte…
Ik heb net gekeken naar de lichten van de auto van mijn vriendin haar oma.
Bij de zafira a is dit stuk zwart, daarmee dat ik mij heb vergist.
Opel-dealer bellen, dan ben je zeker.Bedoel het stuk dat je niet ziet als de koffer dicht is.
Zwart denk ik, zoals bij alle D’sIk heb nog zo ééntje liggen om in te bouwen in mijn tigra
De airbag verwijderen valt wel mee.
-> Twee kapjes die achter je stuur zitten verwijderen.
Dan je airbag losschroeven via de achterkant van je stuur.
Stekkertjes losmaken en je hebt de airbag in je handen…
(Als ik mij goed herinner…)Het stuur verwijderen.
-> De schroef in het midden iets losdraaien.
! Schroef er nog laten opzitten !
Onder deze schroef zit een rondel (zo noemen wij Belgen dit…)
waar 2 kapjes aanzitten om de schroef te borgen. De kapjes moet je
eerst naar beneden kloppen want anders krijg je geen sleutel
op de schroef.
–> In een garage gebruiken soort poulie-trekker
om je stuur los te trekken.
—> Mijn kameraad zijn manier (want mij lukte het ni).
Stoel helemaal naar voren, zodat hij zijn knieen achter het stuur
kom steken en zo kracht uitoefenen op de achterkant van het stuur.
Dan met een hamer op die schroef slaan.
Als je nu die schroef helemaal verwijderd, heb je kans dat je
die schroefdraad beschadigd en heb je (heel veel) kans,
dat je je stuur tegen je gezicht krijgt…Ik heb in mijn inbox nog een emailadres gevonden
van iemand die ze in Nederlands en Belgie verkoopt.
Hij levert ze zoals op mijn laatste foto.
Geheel aangepast, alu frontplaat (met of zonder tekeningen).
Prijs: €250mike.spike@wanadoo.nl
(weet niet of hij dit nog doet…)@ Fearless: Kan je aub foto’s posten van de achterkant van je digidash?
@ mattemaker: dat klopt, de dagteller kan je niet resetten.
-
AuteurBerichten





