Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1875658&tid=142449&author=Stender]

Alstublieft[/rquote]tnx man ^-^
[rquote=1873275&tid=142449&author=tigra_tuning][rquote=1871114&tid=142449&author=M~V]wel een project topic openen dan heh :P [/rquote]ja ja maar eerst er voor zorgen dat hij rijdt he[/rquote]
zo iemand deze ook er nog op kunnen photoshoppe plz
mvg dylan[rquote=1873607&tid=131817&author=2e-c14nz]nice! Wat voor blok komt erin?[/rquote]trug een 1.4 16v XD
[rquote=1873446&tid=131817&author=2e-c14nz]succes, veel fotos maken he, zijn we dol op:)[/rquote] ik ben blij dat mijn motor er bijna in ligt moet ik juist nog een andere katalysator halen en dn is die weer gefixt dan is het nog juist de roest problemen oplossen ^-^
20 februari 2011 om 11:11 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808216normaal heb ik woensdag mijn tuning achterlichten lexus style chrome ^_^
[rquote=1871114&tid=142449&author=M~V]wel een project topic openen dan heh :P [/rquote]ja ja maar eerst er voor zorgen dat hij rijdt he
[rquote=1871613&tid=131817&author=Overrange]Hoi hoi,
Ik heb ook een tigra x14xe met distrubutie riem overgevlogen, heb ondertussen al een x16xe motor gekocht voor er in te plaatsen eind deze week begin volgende week ga ik aan de ombouw beginnen!:D[/rquote]veel plezier en veel geluk ^_^
[rquote=1870105&tid=131817&author=1985]De grootste uitdaging is dat je goed weet welke stekker waar vanaf komt en welke slang waarop heeft gezeten.
Je kan dit doen door te labellen of eventueel (veeeeeeeeel) fotos te maken bij alles wat je los haalt.
Natuurlijk werkt dit alleen als je een x##xe motor met een x##xe motor verwisseld.
Ik zorg er voor dat de motor altijd met nieuwe koppakking, distributie set, waterpomp, thermostaat, bougies + kabel, olie + filter (Bij standaard een nieuwe luchtfilter) en een nieuwe benzine filter in de auto geplaatst word.
Als de motor naast de auto staat is het moment dat je er het makkelijkste aan kan werken en dan zijn de bovenstaande werkzaamheden niet zo’n drama. een overweging die je zou kunnen maken is om eventueel de stekkertjes nog in te spuiten met contact spray en de motor uiteraard goed schoon te maken voor montage net als alles van plastic ‘schoon’ terug te plaatsen. :) Het kost een boel tijd, maar dan heb je ook een meerwaarde onder je kap :)[/rquote]
ja inderdaad ik ga nu zelf ook al een beetje moetten gokken waar welke kabel moet XDik zelf ook hoor ^-^
15 februari 2011 om 18:17 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808215[rquote=1869560&tid=141661&author=KadAstra-EF]Van harte welkom op dit forum !!!
Groet, Rik[/rquote] dank je ^-^
[rquote=1869108&tid=131817&author=1985][rquote=1869105&tid=131817&author=tigra_tuning]ah ok dankje
maar dus normaal zou dus die motor moeten starten als ik de contactsleutel dan om draai
[/rquote]Wanneer alle kabels, stekkers en slangen correct zijn aangesloten en de benzine leiding gevuld is met benzine …
Dan zou die horen te starten.
Wat ik altijd doe is na een motor wissel eerst de auto zonder ontsteking een paar keer rond te laten draaien op de startmotor. (motor starten zonder stekker op de bobine) zodat bijvoorbeeld de lucht uit de benzine leiding is, de olie een paar keer door het blok is gelopen en hierbij heb je direct een indicatie dat de motor netjes rond draait en niet blokkeerd of andere ‘grapjes’ vertoond. Daarna de stekker op de bobine en starten. Eerst even stationair laten draaien en controleren op eventuele lekkages of rare geluiden. (Let wel: Eerste minuut/minuten zal de motor wat in toerental schommellen en eventueel wat ‘rauw’ klinken. (Eventuele licht tikken de kleppen horen wel na 10/20 sec weg te zijn!) [/rquote]ok dank je die tip zal ik zeker onthouden
[rquote=1869101&tid=131817&author=1985][rquote=1869097&tid=131817&author=Bu5t3d]ik heb zo’n setje voor draadloze deurvergrendeling
het verstandigste is om de computer los te koppelen?
en dan die kabeltjes te verbinden?
want kon toen niet alle kleuren vinden.[/rquote]Hier durf ik niet echt een antwoord op te geven, electronica knip en soldeer ik liever niet in. Dit laat ik door een kennis van mij doen die daar dagelijks mee bezig is.
[rquote=1869095&tid=131817&author=tigra_tuning]
ok want volgens iemand die ik ken die bij opel werkt moet die opnieuw geprogrameerd worden zodra mijn nieuw motor erin steekt ^-^[/rquote]Zoals eerder in dit topic vermeld,
Ik heb meerdere motoren in gebouwd en nooit enig probleem ondervonden met computers. Nooit enige storing of fout codes gehad of een slecht lopende motor.
een paar motor wissels die ik de laatste jaren heb gedaan:
X14XE –> X16XE
X14XE –> X16XEL (Hier zijn nodige aanpassingen aan het blok geweest zoals bv inlaat en uitlaat traject + Distributie kant!)
X16XE –> X14XE (Kennis die zeer snel en goedkoop weer mobiel moest zijn)[rquote=1869100&tid=131817&author=tigra_tuning]ah voor ik heb vergeet naast de passagiersstoel steekt een buisachtigding met een gevaarsdriehoek op weet iemand wa dit is ?[/rquote]
Dat is de gordelspanner (Trekt de Gordel aan bij een aanrijding)[/rquote] ah ok dankje
maar dus normaal zou dus die motor moeten starten als ik de contactsleutel dan om draaiah voor ik heb vergeet naast de passagiersstoel steekt een buisachtigding met een gevaarsdriehoek op weet iemand wa dit is ?
[rquote=1869061&tid=131817&author=DeMeistah]dat is hem ja[/rquote] ok want volgens iemand die ik ken die bij opel werkt moet die opnieuw geprogrameerd worden zodra mijn nieuw motor erin steekt ^-^
is dit die computer ?


ik ben zelf nu een 1.4 16v ecotec aan het vervangen maar waar zit die computer eigenlijk
[rquote=1036724&tid=76163&author=ZafiraOPC]Dan zal ik de spits maar eens afbijten









[/rquote]
nice zafje heb hem gezien op sevenum2010een dikke 8:kewlpics
10 februari 2011 om 21:43 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808212[rquote=1865136&tid=141661&author=belgium turbo][rquote=1864427&tid=141661&author=tigra_tuning][rquote=1864397&tid=141661&author=kadettEsedan]zo je hebt nogal wat :o zou alles ene keer goed nalopen. rubber buis van achter?? de buis volgen en kijken waar hij uitkomt lijkt me beste oplossing:P[/rquote]
ok dat lijkt mij het beste ook eh[/rquote]
Best het blok spoelen zodat al die bruine pak eruit is .
Dit komt omdat er met gewoon water werd gereden , dus blok begint te roesten binnenin en op aluminium onderdelen ontstaat korrosie . Dus alles zeer grondig uit spoelen best voor de inbouw van de motor . Daarna koelvloeistof ( best roze ) op doen zo zal je geen problemen meer hebben.[/rquote]
kheb geelgroene koelvloeistof staan9 februari 2011 om 19:41 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808209[rquote=1864397&tid=141661&author=kadettEsedan]zo je hebt nogal wat :o zou alles ene keer goed nalopen. rubber buis van achter?? de buis volgen en kijken waar hij uitkomt lijkt me beste oplossing:P[/rquote]
ok dat lijkt mij het beste ook eh9 februari 2011 om 18:20 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808207[rquote=1864268&tid=141661&author=tigra_tuning][rquote=1864259&tid=141661&author=BlackSapphire]nog is suc6 ;)[/rquote]dank je
[/rquote]
ik hoop dat ie inorde komt want er is een rubber buis vnachter en daar komt een bruine pap uit het lijkt op polish en weet niet wat het is :o9 februari 2011 om 17:52 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808206[rquote=1864259&tid=141661&author=BlackSapphire]nog is suc6 ;)[/rquote]dank je
9 februari 2011 om 17:46 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808204motor ligt er nomaal volgende week in (hoop ik):)
6 februari 2011 om 20:13 In reactie op: tigra tuning stelt zich zelf en zijn tigra effe voor #17808203[rquote=1861806&tid=141661&author=BlackSapphire]suc6![/rquote] dankje ps update’s volgen ^^
-
AuteurBerichten
