Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
andere lmm er op gezet, massa gecontroleerd. hij loopt naar mijn idee wel wat beter maar beslist niet goed!
cilinder 1 en 4 lopen veel te schraal, want de uitlaat van die cilinders wordt veel heter dan 2 en 3, echt loeiheet binnen een halve minuut :swear . bovendien zijn de middelste bougies pikzwart en die van 1 en 4 vertonen amper sporen van verbranding.ik ga een andere set injectors + drukregelaar proberen, wie heeft er nog andere suggesties waar dit aan kan liggen?
http://link.marktplaats.nl/m779807110″ onclick=”window.open(this.href);return false; mischien dat hier nog goed in zitten. is ook niet zo ver voor jou
als het een as met trommelremmen is kun je zo ombouwen
sproeier tank in de kofferbak?? :hmmz
LMM stuk vermoed ik. de meetwaarden zijn allemaal ongeveer twee keer zo hoog als beschreven in het werkplaatshandboek :???:
en zo’n extraluchtklep, die hoort toch helemaal open te staan als ie koud is? ik heb er hier drie te liggen en die zijn allemaal dicht op kamertemperatuur…..
mooie basis voor een banger :thumbup
ok bedankt voor de tips! ik heb hier dhla40h carburateurs volgens mij. ik heb momenteel nog wat andere projecten maar ik zal binnenkort wel eens wat foto’s hier plaatsen
ik heb inderdaad ook het meeste bij Krausse besteld, die zijn wel geschikt met de prijs :thumb
lagerschalen kun je ook gewoon de originele maat wel nemen. krukas zou ik pas laten slijpen als er echt dikke groeven in zitten( dat had ik dus….. :( )
de eerste overmaat is +0,25, dus 95,25. je kunt dus zuigerveren nemen van de normale maat.
Ik heb zelf ook net een 2.0E nieuw opgebouwd, maar ik heb het blok laten boren/honen/vlakken en er nieuwe zuigers ingezet. kost een ‘paar’ centen maar dan heb je ook wat :thumbupje heb precies gebouwd wat ik ook ga doen :thumb ik heb inmiddels een ‘officieel’ spruitstuk gekocht, en de carbs heb ik ook al(gebruikte).
ik ga ze inderdaad in de ultrasoon reinigen en reviseren.het is de bedoeling dat het in mijn pretkadett komt, dat is nu nog een 1.3N. Ik neem dan de tank van een gsi.
hoe heb jij het gedaan met afstellen?4 februari 2014 om 20:20 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969886respect popke! :wors :wors
ja natuurlijk, uit (laten) boren op maat en dan bronzen geleiders er in
carterpan er onder weg, krukaslagers zullen wel op zijn :thumbdown (had ik ook, zelfde symptonen)
vliegwiel van een automaat is toch ook heel anders als van een handbak?
bij garage Vries in Jistrum een rode e kadett met kont gespot
ja daar was ik al achter :sleeping bedankt voor de info, dan kan ik em nu op marktplaats zetten
dit topic ook maar weer eens eens tot leven brengen;
een overzicht van alle ascona 2.0e sport die nog in nederland zijn :thumbuphttp://nrplaat.nl/merk/Opel/model/Ascona%202.0%20E/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ander setje velgen zoeken :D
je kunt beter even de lagerkappen er af halen, de kruktappen even meten(om te kijken of de krukas de originele maat nog heeft of al overmaats is) en dan een set nieuwe lagerschalen er in zetten. voor die paar tientjes hoef je het niet te laten :thumbup
zuiger veren kun je meten door de veren van de zuiger te halen en weer in de cilinder te doen. dan kun je de slotspeling meten. ik weet de exacte maten zo niet uit de kop, moet je even in het werkplaatshandboek kijken
okee bedankt, ik heb er nu zelf een diesel deksel onder geplaatst :thumbup
@H-400 wrote:
Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.
@i200opc: Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
Voor evt. details stuur je maar ’n pm.waar zijn die tandwielen nog leverbaar dan??
kijk anders even in het topic van hobby bop, daar staan wel wat mooie filmpjes met een v6:thumbup :thumbup
volgens mij vanmiddag Kadastra gespot in Hurdegaryp bij het station(grijze e kadett). ik stond met de kadett voor het stoplicht te wachten
gewoon een c20ne der in :thumbup
reservewiel ligt toch al plat :jerry verder ziet het er goed uit :thumbup :thumbup waarom wil je trouwens een vloeistofdicht compartiment maken??
-
AuteurBerichten