Tiedo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 894)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.0e loopt beroerd na revisie. distributie? #18217235

    andere lmm er op gezet, massa gecontroleerd. hij loopt naar mijn idee wel wat beter maar beslist niet goed!
    cilinder 1 en 4 lopen veel te schraal, want de uitlaat van die cilinders wordt veel heter dan 2 en 3, echt loeiheet binnen een halve minuut :swear . bovendien zijn de middelste bougies pikzwart en die van 1 en 4 vertonen amper sporen van verbranding.

    ik ga een andere set injectors + drukregelaar proberen, wie heeft er nog andere suggesties waar dit aan kan liggen?

    In reactie op: Mijn B ascona, #18190252

    http://link.marktplaats.nl/m779807110″ onclick=”window.open(this.href);return false; mischien dat hier nog goed in zitten. is ook niet zo ver voor jou

    In reactie op: achteras 2.0 onder een 1.3 ?? #18219611

    als het een as met trommelremmen is kun je zo ombouwen

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563957

    sproeier tank in de kofferbak?? :hmmz

    In reactie op: 2.0e loopt beroerd na revisie. distributie? #18217234

    LMM stuk vermoed ik. de meetwaarden zijn allemaal ongeveer twee keer zo hoog als beschreven in het werkplaatshandboek :???:

    en zo’n extraluchtklep, die hoort toch helemaal open te staan als ie koud is? ik heb er hier drie te liggen en die zijn allemaal dicht op kamertemperatuur…..

    In reactie op: liefhebbers niet kijken ! #18217170

    mooie basis voor een banger :thumbup

    In reactie op: c20ne met dubbele dellorto’s #18205642

    ok bedankt voor de tips! ik heb hier dhla40h carburateurs volgens mij. ik heb momenteel nog wat andere projecten maar ik zal binnenkort wel eens wat foto’s hier plaatsen

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155339

    ik heb inderdaad ook het meeste bij Krausse besteld, die zijn wel geschikt met de prijs :thumb

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155336

    lagerschalen kun je ook gewoon de originele maat wel nemen. krukas zou ik pas laten slijpen als er echt dikke groeven in zitten( dat had ik dus….. :( )

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155335

    de eerste overmaat is +0,25, dus 95,25. je kunt dus zuigerveren nemen van de normale maat.
    Ik heb zelf ook net een 2.0E nieuw opgebouwd, maar ik heb het blok laten boren/honen/vlakken en er nieuwe zuigers ingezet. kost een ‘paar’ centen maar dan heb je ook wat :thumbup

    In reactie op: c20ne met dubbele dellorto’s #18205639

    je heb precies gebouwd wat ik ook ga doen :thumb ik heb inmiddels een ‘officieel’ spruitstuk gekocht, en de carbs heb ik ook al(gebruikte).
    ik ga ze inderdaad in de ultrasoon reinigen en reviseren.

    het is de bedoeling dat het in mijn pretkadett komt, dat is nu nog een 1.3N. Ik neem dan de tank van een gsi.
    hoe heb jij het gedaan met afstellen?

    respect popke! :wors :wors

    In reactie op: klepgeleiders cih #18215263

    ja natuurlijk, uit (laten) boren op maat en dan bronzen geleiders er in

    In reactie op: problemen met starten cih 2,4 #18209294

    carterpan er onder weg, krukaslagers zullen wel op zijn :thumbdown (had ik ook, zelfde symptonen)

    vliegwiel van een automaat is toch ook heel anders als van een handbak?

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18189252

    bij garage Vries in Jistrum een rode e kadett met kont gespot

    In reactie op: wat voor carterpan is dit #18210895

    ja daar was ik al achter :sleeping bedankt voor de info, dan kan ik em nu op marktplaats zetten

    In reactie op: ascona SPORT 2.0E topic #17384614

    dit topic ook maar weer eens eens tot leven brengen;
    een overzicht van alle ascona 2.0e sport die nog in nederland zijn :thumbup

    http://nrplaat.nl/merk/Opel/model/Ascona%202.0%20E/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: wielen passen niet op de kadett c sedan wat nu #18210896

    ander setje velgen zoeken :D

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155326

    je kunt beter even de lagerkappen er af halen, de kruktappen even meten(om te kijken of de krukas de originele maat nog heeft of al overmaats is) en dan een set nieuwe lagerschalen er in zetten. voor die paar tientjes hoef je het niet te laten :thumbup

    zuiger veren kun je meten door de veren van de zuiger te halen en weer in de cilinder te doen. dan kun je de slotspeling meten. ik weet de exacte maten zo niet uit de kop, moet je even in het werkplaatshandboek kijken

    In reactie op: problemen met starten cih 2,4 #18209289

    okee bedankt, ik heb er nu zelf een diesel deksel onder geplaatst :thumbup

    In reactie op: problemen met starten cih 2,4 #18209285

    @H-400 wrote:

    Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
    Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.

    @i200opc
    : Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
    Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
    Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
    Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
    Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
    Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
    schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
    Voor evt. details stuur je maar ’n pm.

    waar zijn die tandwielen nog leverbaar dan??

    In reactie op: corsa b v6 #18207247

    kijk anders even in het topic van hobby bop, daar staan wel wat mooie filmpjes met een v6:thumbup :thumbup

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18189226

    volgens mij vanmiddag Kadastra gespot in Hurdegaryp bij het station(grijze e kadett). ik stond met de kadett voor het stoplicht te wachten

    In reactie op: Corsa A update 5-6-2014 #18202035

    gewoon een c20ne der in :thumbup

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563939

    reservewiel ligt toch al plat :jerry verder ziet het er goed uit :thumbup :thumbup waarom wil je trouwens een vloeistofdicht compartiment maken??

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 894)