Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja klopt vorige week wezen kijken en mondeling kocht. Morgen haleb. Voor die ander ja. Te slecht om verder te gaan. Zou me meer gaan kosten dan op deze manier.
komt morgen deze kant op king:
ter vervangen van….danku allen :thumb :wors
dat t virus mij goed te pakken heeft mocht is inmiddels wel duidelijk.
heb een manta b CC aangeschaft, die dalijk als dagelijks hok moet gaan rollen.
:
maar daar maak ik wel een keer een topic van, want afgelopen zaterdag gezien dat er voldoende werk aanzit…. maarja, was de prijs ook naar uiteraard :jerry :jerry
de oranje heeft t wielbakken kuurtje goed doorbracht, voorzijde geinspecteerd maar geen rotte of andere rare plekken gevonden, dus tiptop voor elkaar (:..
as vrijdag breng k hem weg om linker wielrand bij te laten werken en dan is voor mij het manta seizoen ook geopend!
pfff balen hoor ast zo mooi weer is en je kunt niet eem lekker toeren :pukefotos zal ik eerdaags ook opzoeken en uiteraard hier plaatsen (y)
zo. dit deel maar even oppakken..
heb een winterprojectje gehad.. het dak te repareren.hier gauw ff de updates daarvan, en verdere bezigheden voor het nieuwe seizoen :D
+++++
allo,
zo, nu het smorgens al weer flink wat frisser begint te worden, kan ik er met dezelfde frisse moet tegenaan om mijn dak van de manta aan te pakken…
heeft nogal een bobbelige primer onder de sky zitten, [lees, roest]…. welke ik deze winter van plan ben eruit te halen. king:hoe of wat, nieuwe dakplaat, ander dak, vollassen, compleet vertinnen, noem maar op…. ik heb nog geen idee wat ik ga doen.. ik wil eerst mn ruitjes/dakraam en sky eraf halen, voordat ik me daar helemaal in ga verdiepen. wel komt er na tijd weer een nieuw skydak op… :D
al zit ik zelf sterk te denken, waar nodig voorzichtig lassen, tinnen ipv plamuren, in de menie zetten, en nieuw skydak erop.maarrr, vanavond de manta in de schuur gezet, en maar eens gekeken [en voor jullie wat fotos geknipt] hoe als dat dakraam bevestigd zit…
voor de duidelijkheid, betreft deze manta:

het hemeltje moet er sws uit, aangezien deze rare kleuren krijgt :( :

(wil hier eventueel zwart hemeltje voor weer plaatsen… maar nog niet helemaal over uit, zien we dan wel)dus, wie kan me helpen, tips geven over aanpak, hoe het dakraam te demonteren, of andere nuttige dingen?
en wie weet of dit een origineel dakraam, of een later ingezet model is???bvd
Mathijs.mocht je nou nieuwschierig zijn geraakt naar het verleden van dit opeltje? :
viewtopic.php?f=10&t=160054&start=175
klikkie op doen. :thumbup++++
zit eraan te denken plaatjes in te lassen, aangezien sommige stukken best rot zijn….
zo strak mogelijk plaatje maken, en steeds vastpunten/direct koelen moet het denk ik wel goed gaan…?maar bij deze fotooos,.. heb zaterdag het spul losgehaald :D
bij deze dan ook opzoek naar een (zwart) hemeltje,, iemand???++++
en jawel….
:kewlpicsgoed zichtbaar waar nog slechte plekken zitten:

en na een paar keer goed met staalborstel rustyco in borstelen dit resultaat:


moet zeggen, bent dr wel drukker mee dan met zandstralen, maar nu heb ik teminste niet overal zand in tussen of op liggen. :thumbup
++++
plaatjes plaatjes plaatjes :

há dat haj niet dacht he… ff nieuw stukje in bodemplaat gefikt, ter hoogte van kriksteun….. direct alles in geklaaid met rx5 en rx10…maargoed, nu ff waar t om gaat:
stukkies in gelast..
ging mooi, en geen tijd genomen om fotos te maken..
maargoed, toch nog wat: :Dklaaien met tin:
hondje kwam ook ff huilen om aandacht:

aal ana het klooien geweest met strakmaken door middel van n rasp…
werkte best mooi.. :angel
mn maatje had nog zon in “aantal-slagen-per-minuut-regelbare-schuurmachine” die ik we lff gebruiken moch… nou helemaal leuk, kreeg ik t teminste vatsoenlijk glad: :wors


:
deze foto lijkt alsof er nog hoogte verschil in zit, maar dat is niet het geval.. de door corrosie aangetaste delen zijn nu opgevuld met tin:


++++
zaterdag kan ik hem bij de spuiter ophalen, waarna ik hem meteen na de bekleder breng (:
hier ngo n aantal fotooos van mij thuis:
hier het binnenkant helemaal in de rx5 en daarna in de rx10 gezet..

hier op de kar, om te vertrekken naar de spuiter:

spuiter hield niet van stilzitten:


regelmatig ff geweest, ff met wat kleine dingetjes helpen, zoals alvast afplakken:


ondanks er nieuwe randen in zijn gekomen, kwam er al weer een blaartje naar buiten bij mn wielrand.
dit nu ook wel laten halen, en opnieuw laten spuiten :D

hier alles in de epoxy geblazen:


en gister het oranje gespoten:
gevraagd of hij mij de binnenste stijlen ook ff wou mee pakken,, wel net zo netjes dan.. en het kan nu mooi (:


vrijdag word het dak zwart gespoten.
de keus waarom ik dit heb gedaan is ten eerste, omdat ik van de oranje verf neit genoeg voor het dak had.. (het is nog verf waar de rest ook mee gespoten is, dus kleurverschil zal er niet zijn)
en mocht er door de jaren onverhoops een scheur door komen (zoals bij mijn oude dak,) valt het lange na niet zo op..zoals ik al zij, zaterdag naar de bekleder.. wil daar eventueel ook mijn hemeltje laten inzetten, want ik denk dat ik mijn geduld daar niet voor heb……
en t moet uiteraard wel netjes king:+++++


ook t dakraam opnieuw gespoten:

jaahaa….. weer mooi strak erop. en lekker geen andere dakplaat king:
verder heb ben ik met mn achterbumper bezig geweest..
de rubberlijst was gewoon al verpoert, en opgemaakt met kit.. leuk voor even, maar nu toch wel toe aan verbetering..
heb hem kaalgehaald, gepoetst. en toen had ik zoiets van,… nee beter toch een andere bumper eigenlijk.dus, als iemand nog n redelijk/mooie chromen bumper (zonder die rosetten) heeft….?
helaas geen fotos van, merk ik… binnenkort ff maken (:ook mijn lederen interieurtje werd niet zonder aandacht weggezet.. heb een paar (2) hoofdsteunen met zon nettie dr in gekocht. omdat ik dat wel leuk vind zegmaar.. maar achteraf dus toch niet bij het leder, kleur en materiaal komt gewoon niet mooi overeen.




gelukkig nog mijn gerepareerde recaro liggen, waar t ooooit wel eens heel mooi bij zal gaan staan :kewlpics
aangezien rechtsachter door een roestaanval ziek was geworden en heb laten bijspuiten (zie dakreparatie) het besluit genomen de wielbakken maar gewoon kaal te trekken..
klonk mij ook wel makkelijk in de oren :wtf
wat een minder prettig werkje is dat zeg. maargoed, doe t goed of doe t niet dus we gaan gewoon verder :Dziehier ook de fotos van:


en ook achter n mooie dikke laag smeerkit nog n aangeplakt plaatje gevonden :D
, daar achter het plaatje zat dan weer een klein gat :


binnenkort ook maar ff dicht drieten dus, plaatjes al op maat. enkel nog ff een lasmachientje roggelen. :thumbupverder 1 van mijn velgen laten spuiten, zat een bubbeltje in.
spuiter vond dat dat wel garantie werk was.. vond ik ook wel een erg goed idee king:heb inmiddels (al n poosie) een originele radio in mn dashboard zitten, en n mini (zonder cd) in het dashboardkastje… dus wel de sounds van n nieuwe en het fm ontvangst van n oldy haha ..
als goed is is dit ook de radio die origineel bij deze auto hoord. maar zonder frame wat m vast moet houden.. deze inmiddels wel op de kop getikt dus die moet dr ook nog in komen.naja eerst ga ik verder met de wielbakken, en daarna kan ik het interieur ook weer opbouwen. (:
wooops :angel :angel
gelijk maar doen dan he!
komen ze:
bijna:
jaaaaaa: :wub
nou, zie dat ik n update heb laten liggen, dushier nog fotos van bij de spuiter, klaar voor vertrek naar bekleder:


ook t dakraam opnieuw gespoten:

ben nu fotos aan het uploaden. gaat via telefoon dus duurt ff..
andere fotos komen dus vandaag nog :Dking: king: king:
@H-400 wrote:
Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.
@i200opc: Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
Voor evt. details stuur je maar ’n pm.zo ff tussendoor,,
is het dan bij eerdere modellen aan te raden de dichting er tussen weg te laten, of is er vanaf 85 een aanpassing in het oliedeksel oid???
Ook dat ! Foto’s zal ik van t weekend ff plaatsen maar hij is weer thuis. Zit weer glas in. Ben ip moment bezig met kaal halen van de wielbakken en waar nodig de bodemplaat om weer een goede bescherming te geven.
Dak zelf is erg goed gelukt. Maar foto’s en wat meer info volgt!
zo, dat blijven steken viel ook nog wel mee!
zaterdag kan ik hem bij de spuiter ophalen, waarna ik hem meteen na de bekleder breng (:hier ngo n aantal fotooos van mij thuis:
hier het binnenkant helemaal in de rx5 en daarna in de rx10 gezet..

hier op de kar, om te vertrekken naar de spuiter:

spuiter hield niet van stilzitten:


regelmatig ff geweest, ff met wat kleine dingetjes helpen, zoals alvast afplakken:


ondanks er nieuwe randen in zijn gekomen, kwam er al weer een blaartje naar buiten bij mn wielrand.
dit nu ook wel laten halen, en opnieuw laten spuiten :D

hier alles in de epoxy geblazen:


en gister het oranje gespoten:
gevraagd of hij mij de binnenste stijlen ook ff wou mee pakken,, wel net zo netjes dan.. en het kan nu mooi (:


vrijdag word het dak zwart gespoten.
de keus waarom ik dit heb gedaan is ten eerste, omdat ik van de oranje verf neit genoeg voor het dak had.. (het is nog verf waar de rest ook mee gespoten is, dus kleurverschil zal er niet zijn)
en mocht er door de jaren onverhoops een scheur door komen (zoals bij mijn oude dak,) valt het lange na niet zo op..zoals ik al zij, zaterdag naar de bekleder.. wil daar eventueel ook mijn hemeltje laten inzetten, want ik denk dat ik mijn geduld daar niet voor heb……
en t moet uiteraard wel netjes king:naja dat was m dan tot zover king:
:( zonde.
gaat idd wel veel tijd in zitten, en geld, om dat weer trecht te krijgen….iig veel succes king:
@manta2 wrote:
@Thijsje wrote:
:thumb
nog tips gekregen om dat sky goed te onderhouden oid?De oldtimer stoffeerder die mijn skaidak heeft aangebracht, heeft gezegd; alleen wassen met groene zeep. Zit parafine in, dat houdt het skai soepel en voorkomt scheuren (lekkage) in de stiknaden. Heeft zelf eentje uit 1972 (geen Opel) met een skai dak, en het voelt nog als nieuw aan. Het is een orgineel skai dak (af fabriek) en is eerste eigenaar.
oke, mooi om te weten king:
ben benieuwd hem is te spotten op een meeting :thumb
@variant: is indd een beetje vaag volgens mij.. weet er zelf ook niks over te vertellen, maar ben ook wel benieuwd hoe dat zit..
zoals ik het zie is het maar net hoe de wind waaide :angel:thumb
super strak. mooi werk hoor!
myn dak is indd ook over de a stylen heen.. vind ik persoonlijk ook wat mooier.nog tips gekregen om dat sky goed te onderhouden oid?

:Dik heb bij mij het plastic plunjertje vervangen door een stalen kogel van 14mm
mijn veer op extra spanning gezet door middel van een m5 moer (of m6 weet ik niet meer) tussen dop/veer te plaatsen.pakking van het onderste plaat van je oliepomp? die kun je bij lage oliedruk eventueel ook weglaten.
als je dit gedaan heb, zul je toch wel een goede olie druk hebben….
haha, dat gaat uiteraard gebeuren hum!
daar as dindsdag mee bezig is mijn bedoeling.afgelopen week nog weer ff bezig geweest. heb het nu zo ver dat hij naar de spuiter kan.. die kan de randen mischien minimaal plamuren want zo strak krijg ik het niet…. ook heb ik het dakraam er weer in gehad, past allemaal nog super, geen rare bollingen in het dak.. dus missie geslaagd dacht ik zo.
enkel even geduld hebben voor de spuiter die m in de 2k en laklaag gaat zetten..
dus, dit blijft nog eventjes steken zo. :angel
dat ziet dr weer puik uit inderdaad :thumbup
dat skaydakje maakt m toch net wat meer af vind ik king: ben benieuwd!ik zou zeggen dat je het meer bij de afstelling van de carburateurs moet zoeken..
met webers kun je de onstekeing wel een heel stuk vroeger zetten…je onsteking as uitnemen, door (als je nog mechanische brandstofpomp heb) de mechanische brandstofpomp te demonteren, het klemplaatje van de onsteking demonteren, as uitnemen.. dit moet volges mij ook nog in bepaalde stand van de motor.
en dan elektronische onsteking as monteren, dan alles andersom.aansluiten weet ik niet allemaal, wat ik wel weet is dat je met contactpujt onsteking een weerstand draad hebt, welke vervangen dient te worden..
maar daar kan iemand anders je vast meer over vertellen :thumbup
rij btw zelf met 40dcoe op een 2.0, en heb mijn vervroeging afgedopt…… en de onsteking erg vroeg staan. (pingelt net niet haha)
zoooh king:
had de deur van de schuur ff moeten los zetten, was t mooi schoon gewaaid daar binnen :Dja, viel mij ook mee.. idd wat Ben zeg, tis t ff doorhebben.. maar als je t dan eenmaal door heb ist leuker als dat geklaai met plamuur :angel :angel enkel betaal je er ook ietsie meer voor…
heb nu zo’n 11 staven op mn dakje zitten… waarvan dondersveel dr al weer is afgeschaafd/schuurd.naja zonde zonde om in de lak te zetten,,? t word zo raar gauw roestig he haha :angel
popke, je hoeft blijkbaar niet perse n fries te wezen, om eigenwijs te zijn :jerry :jerry :jerry
ook besloten om dit dakje in de 2k epoxy te (laten) blazen.. vind hij vast fijn. en t geeft mij ook een goed gevoel king:
==iemand hier wat meer kaas van gegeten?, ik dacht dat epoxy wel goed gesloten structuur heeft zegmaar… maar er werd mij getipt dat het mischien beter is om over de epoxy nog 1 of andere laklaag te doen, voor de beste “afdichting van de primer…. ????verwacht van de week niet heel veel te kunnen doen… maar gelukkig is het jaar nog niet voorbij king:
waarom wil je nieuwe remzuigers?
:kewlpics ?denk dat je makkelijker andere set remmen kan zoeken, en die gaan reviseren ;)
t heeft wel wat king:
maar zou m persoonlijk zelf niet inruilen tegen mn manta…. :angel
hoofdvestiging? ie hebt t gewoon beter veur mkaar, thats all. king:
plaatjes plaatjes plaatjes :

há dat haj niet dacht he… ff nieuw stukje in bodemplaat gefikt, ter hoogte van kriksteun….. direct alles in geklaaid met rx5 en rx10…maargoed, nu ff waar t om gaat:
stukkies in gelast..
ging mooi, en geen tijd genomen om fotos te maken..
maargoed, toch nog wat: :Dklaaien met tin:
hondje kwam ook ff huilen om aandacht:

aal ana het klooien geweest met strakmaken door middel van n rasp…
werkte best mooi.. :angel
mn maatje had nog zon in “aantal-slagen-per-minuut-regelbare-schuurmachine” die ik we lff gebruiken moch… nou helemaal leuk, kreeg ik t teminste vatsoenlijk glad: :wors


:
deze foto lijkt alsof er nog hoogte verschil in zit, maar dat is niet het geval.. de door corrosie aangetaste delen zijn nu opgevuld met tin:


:wors danku.
jaaa begint er wat op te lijken he hansie… ho ho, dit is vestiging 1 he… DE plek waar het allemaal begon :assoja, vooraan heb ik weer glad, ziet nu enkel nog tin en staal….
en je voelt enkel nog golfen… schuren en strak maken,, i love it :fy1zeker, ik ben aanwezig. afgelopen (2?) jaar met ghanz mee geweest, bevalt goed daar.
puik plan om ze dan bij elkaar te zetten :kewlpics :kewlpicseen andere dakplaat..
joah, vast beter dan lapwerk.maar ik ben van mening dat eigenwijs ook wijs is king:
, om dat fatsoenlijk te doen heb ik de ruimte en gereedschap niet voor.. en ik denk dat het bijhorend gedeelte “geduld” ook in zijn reserves zal raken :jerry
veel zeggen inderdaad dat een andere dakplaat makkelijker/beter zou zijn, en ik wil laten zien dat het zo ook kan :D
maargoed.. gister de gaten dicht gelast, en vanavond druk geweest met het vertinnen..
duurt nogal voordat ik het onder de knie had, maar op gegeven moment ging t aal beter :angelnu rest mij nog het schuren/vijlen.. mooi werk voor een “zwarte piet” :jerry
verfafbijt ging ook niet verder dan de grondlak, die heb ik dr af moeten borstelen/schuren.. die originele lak is blijkbaar 3 keer niets haha :wors
maargoed, zal als ik wat meer tijd heb wat fotos plaatsen, hoop zaterdag toch wel een stuk verder te kunnen…
eerst weer ff wat tin bestellen :???:heyy
erg herkenbaar inderdaad..
die van mij heeft enkel iets minder geluk gehad geloof ik haha.
ben vandaag ook aan het lassen gegaan, zodalijk proberen met tin de getrokken delen glad te krijgen (:die van jou ziet er nog niet zo heel erg uit… had ik bij mijn ook, dat t me erg meeviel toen de skay er eenmaal afwas..
zet jij er nog weer opnieuw skay op?
zoja, laat je het dak nog behandelen oid?
succes ermee, komt ook vast goed :thumbup :thumbup -
AuteurBerichten




























