Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
och zoeken is n groot woord (:
ligt vast wel bij een van de twee in almelooooo.het was zaterdag ochtend dat ik nog even twijfelde om hem uit te pakken..

maar niet gedaan. al dat werk geen zin in :D king: king:
wel met de corsa wezen spelen uiteraard.
kleppendekksel achter in de middag mee bezig kunnen gaan.
eerst dik in zetten

toen ff met broeder mee ergens neuzen voor de andere ombouw :P
vervolgens is mij de verf gaan reageren :swear

:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerryook de bak die dr straks ondermoet ff behandeld. (de 5 bak die dr nu in zit schiet nogal is uit zn 4)


puik.
ja. vht wrinckle inderdaad. dus ook wel krimpverf zoals ik vinden kon.
ja ik zag inderdaad dat ze hem warmstoken. maar kamertemp spuiten en wou kijken of ik iemand kan vinden dat ik m kan afbakken.
geeft lijkt me wel t mooiste resultaat haha.vanavond bak maar ff schoongemaakt.
bij deze ook opzoek naar complete 5 bak schakel meuk. met hoes.maar dat komt ook wel goed.
denk volgende keer dat ik lang weekend heb begin met ombouw zelf. maar dat duurt nog wel lang zat.kan n boel veranderen haha. :thumbupkinderen. nadat ik een aantal dagen geschitterd heb in afwezigheid hier weer een update.
ik zal de plaatjes in chronologische volgorde zetten.
zo al met al wel goed gelukt.
voor het kleppendeksel heb ik krimp lak besteld. krijg t morgen binnen dus morgen ook maar op spuiten.
ben benieuwd of dat mijn gedachte behaald. ik hoop het iig.verder kan ik nu de kabelboom fatsoeneren, de getrag 240 welke dr achter komt ff schoonmaken en aanpassen, uitlaat naar wens maken en lakken. en daarna zullen er nog genoeg puntjes zijn die op de l moeten komen.
:afro
Neejoh. Netjes opgebergd. Kank later stoere verhalen verellen haha
Oja dat front. Tja. Wel stevig haha. En te koop. Ma die motor niet lul! :jerry
jaa, tijd voor een update.
zoals variant al aangeeft, HAD hij nog alles liggen voor dergelijke ombouw.
inmiddels, ligt dat hier king: king:
het was even heul heul creatief met de ruimte, aangezien ik opaas karretje mee had.. deze is niet supergroot.naja, :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics zeg ik dan maar:

en min moekes fransoos,, omdat ik zelf geen trekhaak heb :(

eenmaal thuis, front bij mijn geliefde broeder :angel kunnen droppen. blij van had thuis geen ruimte meer :jerry :jerry
wel ruimte voor het kleine spul. inmiddels dus ook al druk geweest om alles mooi te maken.
maar daarvoor hebben we fotos, hoef ik niet zoveel te lullen:dit moet dan nog mooier worden:

maar de remmerij is al mooi gelukt:

gister n heuuuln dag bezig west met stralen.. wat een kut klus.
maar t knapt wel donders op.tjah.
kleppendeksel word gewoon zwart, en keer de frees dr overheen aaien.
de rest ff afwerken met blanke lak, en klaar.eerdaags maar is pakkingen bestellen. moet ik wel gauw hebben natuurlijk :)
tot laters kinderkesss
koppeling komt inderdaad bij john weg.
maar echt rijkelijk bezaait zijn ze niet ,daar ben ik ook achter inmiddels haha.
john had er wel over dat hij nog wat vliegwielen had van 9″ koppeling. miss kun je dr wat mee.enne, die ronald bolz,? wiesda. klinkt indeteresant, aangezien ik nog n c30ne kleppendeksel zoek. of als iemand wat weet king:
mischien betreft belasting toch nog mee kunnen doen met afpers-voordeel premie. afwachten maar weer.
t bunt en blieft klootviooln :thumbdownverder iemand tips tricks voor mijn remmerij?
zou geventileerde schijfjes genoeg zijn, en mijn até klauwen verbreden.
of doe ik dr boel verstandig aan ook maar wat andere klauwen te scoren, (welke??)
rembekrachtiger van n manta kan t zelf wel af neem ik aan….?
hoofdremcilinder ook wel hoop ik?ik zou denk ik zelf geen 8″ koppeling achter n c30ne proppen.
maar t kan mischien wel ja. geen idee.liever t zekere voor t onzerekererererrere :afro
oja, achteras remmereij ok nog wat aan verbeteren? iig de bedoeling om te verbeteren dan.
dank voor reacties.
jaa ik dach zo, n 6 pitter in n C-Clee zie je niet zoveel.
maar dat komt meer door het hoog ugly gehalte denk ik :asshaha dat missen van de 3000 is denk ik meer mijn kant. hans vermaakt zich straks opperbest met die 8 man aan tafel :D :D
maar inderdaad, niet zo fijn dan een 6 in lijn he king:nou, breek me de bek niet open over die belastingdienst.
cc staat nu geschorst omdat ik m dus op 1 of andere manier dankzij die mongolen van de belasting niet in het voordeeltarief kreeg voor 31`december.
:fy1 :fy1wel een goede reden om dus wat meer tijd aan de C-Clee te schenken. :wtf
piks werken.
pikjes. :jerryIs t zo erg :jerry :jerry
achterlijk ja. zal dr is na kieken.
binnenkort. :angelzo, kinders. dat is alweer geleden he.
inmiddels al mooi gevorderd met de CC. k noem m ok wel n boswachter.
hier ff wat picás:
na de vooras, ook de achteras eronder gepropt.
onder de hood nog ff beetje fijn afwerken:
en t interieurtje uiterard ook, daar wil ik nog zon ander klokkensetje in. met wat meer wit.uit verveling en liefde voor de manta coupe, een poging tot:

maargoed. die is opgerot en weggejorist.ok deze cc had koel problemen:

boeiuhh.naja dit is mn ander project dan nog. staat nu in de schuur:

ik moes en zou een dikke spoiler achterop kwakken. want zo’n cc van achter is zowieso spuuglelijk. dus moet dr maar wat op ,wat t een beetje breekt om het zomaar te zeggen:
ok voldaan:

vervolgens nog ff 2 uur kachelen om een 400 kapje te halen. dit ivm beschadiging van ons buuren zn kudde dier. (hedde da k*t paard weer)

dit stonden er aan foutcodes in:
12 (maar dat is dus begin)
28 Injector valve 4 High voltage
47 Air pump relay Low voltage
Linear EGR Position (XEV systems) Faulty (maar ik heb xe dus dit is niet van mij voor toepassing lijkt mij)
85 Injector valve 5 Low voltage
43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty (ok weer xev…..)
84 Injector valve 4 Low voltage
63 Inlet manifold valve 1 High voltage
EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
29 Injector valve 5 High voltage
93 vHall Effect Switch (HES) Low voltage
35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal (mijn toerenteller doet t gewoon goed.
24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal (mechanisch, en werkt ook gewoonO)
22 Throttle position sensor Low voltage12
en hier de link waar ik mijn foutcodes lijst heb weg getoverd.:
eerdaags moet ik de bodem ff lassen, zal ik direct kijken of ik een massakabel extra kan plaatsen (y)
-
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock sensor 1 No change in voltage
17 Knock sensor 2 No change in voltage
18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault
19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal
21 Throttle position sensor High voltage
22 Throttle position sensor Low voltage
23 Knock sensor module n/a
24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal
25 Injector valve 1 High voltage
26 Injector valve 2 High voltage
27 Injector valve 3 High voltage
28 Injector valve 4 High voltage
28 Fuel pump relay Low voltage
29 Injector valve 5 High voltage
31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal
32 Injector valve 6 High voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high
34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection.
37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage
38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on)
39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on)
41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage
41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage
41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage
42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage
42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage
42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage
43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty
44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich
46 Air pump relay High voltage
47 Air pump relay Low voltage
47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty
48 Battery voltage Low voltage
49 Battery voltage High voltage
51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure
52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage
53 Fuel pump relay Low voltage
54 Fuel pump relay High voltage
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth
57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption
59 Inlet manifold valve 1 Low voltage
61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage
63 Inlet manifold valve 1 High voltage
63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
65 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer Low voltage
66 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer High voltage
67 Throttle valve switch – idle position switch Low voltage – switch not opening
68 Throttle Switch (TS) – idle contact Idle switch not opening
69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
72 Throttle Switch (TS) – full load contact High voltage – Full load switch not running
73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
75 Transmission switch – torque control Low voltage
76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long
79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off
81 Injector valve 1 Low voltage
82 Injector valve 2 Low voltage
83 Injector valve 3 Low voltage
84 Injector valve 4 Low voltage
85 Injector valve 5 Low voltage
86 Injector valve 6 Low voltage
87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage
88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage
89 Oxygen sensor heater Low voltage
91 Oxygen sensor heater High voltage
92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty
93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage
94 Hall Effect Switch (HES) High voltage
95 Hot start valve Low voltage
96 Hot start valve High voltage
97 Traction control unit – ignition/injection cut off Incorrect signal – high voltage
98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break
99 Code unknown n/a
113 Turbo boost control Boost presure high, out of range
114 Idle boost valve Above upper limit
115 Full boost pressure Below lower limit
116 Boost pressure Above upper limit
117 Wastegate valve Low voltage
118 Wastegate valve High voltage
121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture
122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust
123 Inlet manifold valve 1 Blocked
124 Inlet manifold valve 2 Blocked
132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal
133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage
134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage
135 ‘Check engine’ lamp (fault code lamp) Low voltage
136 Engine Control Unit (ECU) n/a
137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature
141 Secondary air pump Not enough air
142 Secondary air pump Air without pump
143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal
144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring
145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiringZo uit mn hoofd zat die er ook tussen ja. Heb wel een lijstje waar ik ze heb opgeschreven.
Extra massa van chassis naar motor bedoel je?
Hey wim. Bedankt voor de tips he! Je had gelijj de kabels vervangen en geen gestotter meer. Ook ff nieuwe distributie erop geknalt, k kan weer n setje hoop ik. Af en toe brand nog wel t mm lampje, foutcodes zitten er genoeg in. Spanning hoog bij injector 4 en laag bij bobine ofzo en meer zulke gein. Ook heeft hij het over injector 5? Tis maar n 4 cilindrr. Betreft dit een koudstart injector oid?
Hij loopt verder wel goed dus veel aandacht zal ik er niet aan schenken. Zal direct niet kapot lopen door n lampje haha
Hoe wis ik zelf trouwens de foutcodes. Accu klemmen er af?
Kijk daar ga ik al. Zal dat ook eens proberen dan. Het probleem lijkt me dan niet bij de DIS te zitten. Dan zou hij het warm ook hebben lijkt mij. Thx!
Bougies besteld verdelerkapje en zal ik morgen ok is bekijken. Nog meer dingen het bezichtigen waard??
kan ik inkomen, als zijn onsteking verlaat word dat hij beroerd loopt., zwaar, vermogen missend.
maar dan stottert hij nog wel, en op 3 cilinders lopen hoger in toeren lijkt mij persoonlijk niet iets wat verwijten valt aan een “verkeerde” onsteking tijdstip….?kijk, als hij alleen als het koud is vermogen inhoud vin ik niet erg, maar dat stotteren is wel eritant, en ben bang dat het erger gaat worden…
ik was eigenlijk ook bang dat er direct iets als EGR geroepen word….. veel van gehoord, maar zou dit ook een deel vna reden kunnen zijn?
alhoewel hij als hij warm is verder wel stotterloos loopt.. enkel heb ik persoonlijk het idee dat hij zuiverder zou moeten lopen. maar dat weet ik niet …..Zwart :jerry :jerry :jerry
Of zoek je nog n project geert :jerry
zoals ik t doe is t makkelijkst denk ik..
a 4 pakken. deze is wit.
de helft achter de ruit andere helft langs raamsponning buiten kant.
van buiten verschil bekijken.achter glas even wit as buiten auto = blank
achter glas bruun en buiten auto wit (duh) is n cola ruitje.
en zo vult u het maar in….heb nog wel bij mijn gekeken, maargeen van allen (ook getinte) staat geen duidelijke vermelding van kleur van getinheid in…
bij guido dan weer wel.. dus zal wel verschil in zitten
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Mooi projectje voor jou geert. Zijn zeldzaam he zwarte Cc s. 200 euro?
De zwarte op zn buikje en de groene heeft zn eerste meters gehad. Hehe. Ma krijg de remmen niet goed dus ga hoofdremcilinder ff reviseren en dan mot t goed gaan. Binnenkort plaatjes. Jaha.
Als iemand nog een meer jaren project zoekt…… :jerry :jerry
Zo.
Inderdaad komt de zwarte niet meer op de weg. Of er moet iemand hier mij de oud ijzer prijs doen voor de carosserie. En er dan nog ff mee lassen.
Verder kan dat mantzel neusje inderdaad nog wel een sop die groene komen. Eddie vroeg me al maar ik weet nog niet wat ik doe. Blijft iig eerst mooi op zolder liggen..
Verder heb je pm gertjan.
-
AuteurBerichten




















