Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
misschien heb je hier iets aan
weet jij de code van de bak ?
de automaat welke er nu achter zit heeft die een vast kom ?theun
Milo,
In de hoek van een record hoef je zeker niet te zoeken.
In die tijd was er nog geen overdrive.
Bij omega misschien de latere omega’s hebben een blok van steyer wat ook door bmw wordt gebruikt en dat past ook niet.EDIT
nog even aan het spitten geweest
in de omega “A” Turbo diesel tot 92 is ook een optie geweest van een 4bak automaat spec’s nog niet gevondenik wil je niet weg hebben maar er is ook een bedford club
te vinden via deze link :http://www.bedfordbelangenclub.nl/
en deze bedrijven hebben veel onderdelen
Milo,
Welkom hier.
De auto komt waarschijnlijk uit de omgeving van Amersfoort.
De conversie van een bedford naar een omega motor is relatie eenvoudig.
De Diesel motoren 2100 en 2300 cc gebruikte men van Opel ( de tubo diesel heeft als basis de 2300 diesel )
waar je nu tegen aanloopt is dat eindoverbrenging niet bij het vermogen van de huidige turbo diesel past.Ik weet alleen niet of er een omega automaat bak met overdrive voor een diesel is een 5 handbak is een alternatief maar is even schaars.
Theun
met een groot petroleum kanon.
loods is goed geisoleerd 15 min aan en het is 18 Ctheun
origineel gepost door schuitje
was zeker een maandagmorgen kenteken:)nu werk ik in leusden bij een niet nader te noemen importeur.
elke dag sturen wij en lijst met auto’s die moeten worden voorzien van en kenteken.
als antwoord komt die lijst terug met daaraan gekoppeld een kentenken.
dus als 300 auto’s op de lijst staan.
zijn dus de eerste 300 vrij kentekens vor de club zeg maar
als daar dan ergens 01nsb1 inzit ben je dus de klos.
wat je normaal controleert is of elke auto een kenteken heeft.
Het laten maken van de platen gaat op de zelfde manier.
de monteur en de maker van de platen zijn de eersten het zien.theun
foto’s even geleend van een forum lid daarvoor dank.
sommigen kennen de auto misschien nog wel van en poosje geleden van marktplaats.
kan wel zeggen een van de betere investeringen.

nog eentje vergeten xx LSD x
theun
laat me raden.
je ophang punt van je stuurstang is verdraaid tov het lagerhuis.
je bent niet de eerste die dit overkomt.
theun
bandjes,
het hangt een beetje van het weer af.
We reden nu “gewone” straat banden maar die geven dus geen grip.Doe je dit nu in de zomer rijdt dus gewoon de stukken van je banden.
nu heb ik lang geleden een keer een racecursus gedaan. ( dit setje dus)
deze banden daarna in de schuur gegooid kwamen nu goed van pas.
ga denk ik nu wel toyo’s kopen voor dit weertip als je net nieuwe banden hebt ga dan geen circuit dag doen.
theun
die van het kleine plaatje leeft niet meer.
kan dat je hem op een trailer gezien hebt.
om 9:00 kochten we de kaartjes voor in totaal 8 sessie’s
om 10:00 ging de auto voor het eerst de baan op.
eerste uur 1 keer toer en 1 keer sport.
zit een kooi in de auto dus gezeur.
daarna omgezet in sport en supersport.alleen de laatste sessie was een beetje kort ivm crash bmw e36.
geloof dat we rond 15:00 het circuit verlieten.
alles gelukkig weer heel thuis.theun
Het was NAT op zandvoort.
iedereen weer heel thuis gekomen.
de kadett heeft 8 sessie van 20 min doorstaan.voor de volgende keer wel een paar andere bandjes regelen pirelli p5000
geeft dus bijna nul griptheun
ik heb er ook een gespot op zandvoort.
een witte met zwarte onderrand.
later leek de auto wel grijs.theun
het was in ieder geval nat en glad op zandvoort.
wij hebben de kadett ook uitgelaten.
8 sessie op 4 uur tijd en hij gaf geen krimp
theun
had zelf een aangepaste stoel in mijn gtc.
de aanpassing van de auto kun je ook in een G gebruiken.
dus in theorie moeten de voorstoelen van een opc ook in een gtc passentheun
kan een mod deze troep verwijderen
theun
frank,
hoeveel km rijdt jij per jaar ?
en wat doe verder voor onderhoud.
ik rijdt zakelijk ruim 5k per maand.
de huidige auto staat dus elk kwartaal binnen.theun
de auto waar ik mij dagelijks in voort beweeg.
het is een kloon van een audi maar dat is het mooie
Werk bij een importeur in leusden.
morgen 6 uur in de bus zitten.
en dan een fabriek bekijken en daarna het aangrenzende museum.
dan een diner en een hotel overnachting.
en zaterdag weer terug met de bustheun
28 september 2010 om 18:08 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670568had een astra gtc van de baas met dezelfde motor en bak
in een jaartijd tussen km 125 k en 150 k
koppeling met vliegwiel
bak revisie dif lagers stuk
baksteun rubber
wiellager achter en ene fuse kogel.sprak iemand uit de handel schijn schering en inslag te zijn
bij opel 150pk cdti.Prive hoef ik in ieder geval geen astra h meer
theun
Het is niet leuk zo je hobby te verliezen.
Probeer zo’n collectie maar weer eens op te bouwen.
En dan hopelijk ook nog goed verzekerdtheun
ja die koplampen zaten al op een citroen DS.
als ik het goed weet was dat half jaren zestig.
tenmiste heb ik ergens gelezentheun
oeps dit wordt een puntje van discusie
bij mij in de loods staan een kadett en astra neus aan neus.
zowel de kadett als de astra heeft het toplager met 2 boutjes vast.
de vectra heeft wel een comleet ander toplager
het is dat het een beetje ver is maar het weekend zal ik een paar plaatjes schieten
theun
inderdaad een mooi project.
maar dat is hem wel toevertrouwd.
ben wel benieuwd wat het verbruik wordt met een 3 liter
theun
om je de gek een beetje aan te steken.
zo moeilijk is het niet
-
AuteurBerichten