Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 november 2012 om 21:20 In reactie op: Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of …….. #17965648
coupeetje jammer dat je de datum van het artikel niet gezien hebt.
Het gaat nl over de huidige regeling.
1 dat de leeftijd langzaam wordt opgeschroefd naar 30 jaar
2 enkel benzine auto’s van na 1986 in aanmerking komen voor volledige vrijstelling.het nieuwe kabinet heeft het over een regeling voor 2014 en verder.
Theun
15 november 2012 om 19:07 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059387hoe ver ben je heb je de auto al opnieuw uitgelijnd ?
van de week nog een leuk weetje tegen gekomen.
eerst je stuurhuis centreren en dan de lengte van je stuurstokken gelijk maken.
doe je dit niet gaat de auto onbedoeld sturen bij het remmen.
bij het inveren verandert je toespoor. als dit ongelijk is maak je automatisch een kleine beweging naar links of recht:D leuk als je aan remt voor de tarzanbocht
Theun
250 nm klink als best veel, maar als je een momentsleutel van een meter hebt hoef je daar afgerond er maar 25 kg aan te hangen.
en dat valt nog wel mee.
wat al eerder aangehaald is als je zo sterkt niet bent pak je gewoon een langepijp ( moment is kracht maal arm)ooit ga ik zelf een blok in elkaar schroeven.
wat ik nu zeker al op het lijstje van nieuwe onderdelen kan zetten is een krukasboutmisschien komen er nog meer tips en tricks boven water
Theun
15 november 2012 om 12:25 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059384ben bang dat het niet gaat passen.
een astra heeft een los lagerhuis/naaf hier leg je de schijf op.
bij een kadett worden de lagers in de remschijf geperst.of je moet een combinatie hebben dat het deel waar de veren en schokdempers opzitten van een astra
en de bevestiging ( astap ) van een kadettTheun
Misschien is nu het moment gekomen om ook dit topic te sluiten .
Beide heren hebben hun zegje gedaan.
voor beide verhalen is wat te zeggen.
Alleen is het eindresultaat helaas teleurstellend.Voor 600 euro mag niels mijn best een nieuwe hoge compressie zuigers leveren.
denk dat dat zon beetje inkoop is.
het zou wel een oplossing zijn het bouwpakket naar botter te brengen ( motor of complete auto )
en of botter daar zin in heeft is vers 2sterkte met het verder verloop
Theun
10 november 2012 om 15:10 In reactie op: MANTA GESTOLEN HELP!!! 25-10-2012 NN-13-SJ is gevonden!!!! #18000093mooi dat ie gevonden is.
Het lijkt alsof iemand een ritje naar huis nodig had.
je bent nog wel even zoet als je hem mag gaan halen in frankrijk
ga je met een trailer of met een autotransporter
Theun
Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
je hebt er wel een bestuurder ( in dit geval Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers ) die er zelf ook belang bij heeft.
de regeling was er om het erfgoed rijdend te houden.
lijkt mijn niet echte de bedoeling dat de auto dan dagelijks wordt ingezet.Ze zouden ook een koppeling kunnen met dat als je een gewone auto zakelijk of prive hebt dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen.
mag voor mijn daily 100 euro per maand aftikken en in kan niet in 2 auto tegelijk rijden
Theun
8 november 2012 om 20:59 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059350gefeliciteerd met het resultaat.
kun je aangeven wat het verschil is in sturen
had je eerst het idee dat je “speling” moest overwinnen.
en is dat nu verdwenen.dit omdat ik onze circuit kadett ook een update wil geven.
ik denk dat de extra caster de rechuit stabiliteit ten goede moet komen.ten minste dat is mijn theorie
theun
ook even tijd gemaakt
Als de kubus van de belastingdienst in de auto past is geen hoogdak nodig.
maar dan moet er wel een wand achter de bestuurdersstoel.Het is maar net of opel er brood inziet.
Het ontwikkelen van een ombouwpakket kost ook geld.
Als er een gat in het modelen gamma misschien wel.Anders naar terberg misschien dat die iets voor je kunnen maken een enkele ombouw wordt het ook niet goedkoper van.
Wat bij andere merken wel gedaan is dat een parkeerplaats dochter wordt omgebouwd naar grijskenteken.
Weet niet of het regel is of een exces.Maar zon grote bagage ruimte is wel lekker je kunt gewoon alles achterin flikkeren
Theun
Denk dat het wel een stukje luxer rijdt.
Een Astra G Van is wel redelijk spartaans op isolatie gebied.
En je mag een klapje meer bijtelling gaan betalen
je g was een exbpm en de nieuwe wordt incl bpm
sterker nog van een gewone astra is de bijtelling lagerTheun
Het inbouwen van een stoel is altijd een hele klus.
In de autosport is het helemaal belangrijk dat je de auto goed aanvoeld.
Wat je van een stoel verwacht is helemaal persoonlijk.
Op het circuit rijdt je bw elke keer 20 min voor de rally schat ik in dat van service tot service je ongeveer een uur onderweg bentkan me best voorstellen dat je dan je stoel perfecter wilt hebben.
pas gelukkig nog in een “standaard” stoel geen wide ofzoverder mooie opbouw
succes Theun
Heb vroeger een beetje economie gehad.
Het lijkt net of we op sommige gebieden door regeltjes in een houdt greep worden genomen.
En de gene die die …… regels maken hebben helaas niet in de gaten dat ze het doen.probeer eens een lening te krijgen van een bank.
Wat nu in ieder geval gebeurt is dan iedereen die nog geld heeft het opzak houdt.
En dat lache bekkie heeft zich mooi laten naaien door die actievoerder van greenpeace.
Ze zijn even vergeten wat het voor de burger inhoud. ( waren dat niet de mensen die ze moeten vertegenwoordigen )Kinderopvang zo duur dat je beter kunt stoppen met werken.
Dat we weer wegenbelasting moeten betalen voor onze oldtimers is mooi k…
en nu onder het mom van het milieu :puke straks betaal ik een euro per km ( auto komt niet veel buiten)
oh en 100 euro pm voor mijn daily diesel.Heeft iemand de uitleg van Nijntje al gelezen Briljant.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13159790/___Nijntje__legt_de_zorgpremie_uit__.html
En of ik de volgende keer een kruisje voor de zelfde club zet :swear denk het niet
Theun
ja griep dat maakt het forum er van als je over die ziekte hebt die begint met een K die de meeste mensen niet overleven.
Gelukkig is project er ingeslaagd deze te overwinnen en wens hem nog vele jaren in gezondheid.
Wat je met je auto doet is inderdaad je eigen keuze.
Persoonlijk vind ik een wolf in schaapskleren leuker.
wat jij ervaart met jou auto heb je geprobeert op te schrijven en wij proberen het te lezen en ons een beeld te vormen
wat er is mis gegaan.
Normaal zou je verwachten dat als er iets mis is met de motor dat je mm gaat branden.
maar of die dingen intact blijven als je een orginele computer opschroeft naar ca 400 PK
vind het wel dapper dat in mijn ogen extreme motor als daily gebruikt.wat ik al eerder zij hoop dat je er uit komt en dat je weer plezier aan je calibra beleven.
Theun
het is op z’n minst zwabberend beleid.
jammer dat ik de tekst van het bericht van vrijstelling niet meer heb.
ben ook wel benieuwd hoe ze dat willen doen eerst een brief sturen van uw voertuig is vrijgesteld van belasting.en dan nu oeps we hebben ons vergist. dan maar 25 euro betalen dan mag hij helaas de weg niet op
niet vergeten de fehac petitie te tekenen.
theun
Bij een meriva de eerste alarm bel dia bij afgaat:
Kijk even eerst even of het naafgat wel groot genoeg is.
als meriva remmen op een kadett of astra zet loop je daar vast.als je een reservewiel hebt daar de maar even van controleren
theun
5 november 2012 om 16:32 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991272hallo ghanz,
Sorry maar er loopt een vergelijkbaar draadje en die is nu ongeveer dubbel zo land.
Denk dat er nu maar 1 ding helpt en dat is een van de petitie’s van bv hehac tekenen.
Men wil het nu onder het mom van het milieu :puke weer invoeren.
Heeft die actievoerder van greenpeace toch zijn zin gekregen. :swear
Aan de andere kant kan ik die vloot aan oude Mercedessen niet echt warderen er zijn teveel mensen die misbruik maken van de situatie.
Dan laat ik mijn oldtimer nog maar een jaartje geschorst het zou beter zijn als soms een stukje asfalt zag.Hoop dat de belangen verenigingen wat voor elkaar krijgen.
Theun
5 november 2012 om 12:08 In reactie op: H. de Groot oud-directeur van Castrol over olie verversen. #17985337sorry maar ik sluit me aan bij de olie maffia.
nu al een paar keer een auto gezien in de directe omgeving waarbij in het verleden niet zo zorgvuldig is omgesprongen met olie wissels. met als gevolg een olie bootje of rara frantsen met oliedruk.
dat je afhankelijk van je gebruik soms wat langer of korter met je olie rijdt kan ik me iets bij voorstellen.
longlife olie of hoe je het wilt noemen hoef je ook niet mee aan te komen
eindresultaat een verstopt blokdoe mij maar elke 15k schone olie en een filter denk dat mijn motortje dan de 500k wel haalt.
ga maar eens kijken wat een ruilmotor bij vege kost voordat kun je heelveel olie kopen
o en als je de auto niet oprijdt doe dan even een briefje in het dashbord ik houdt niet van olie wissels.
dan hoeft een volgende eigenaar niet voor een verrassing te staan.Theun
Netjes een eigen parkeerplaats.
Maar misschien heb je die met je collectie ook wel nodig.
De klus schuur is ook niet verkeert
Succes dat we nog veel van de avonturen mogen lezen
Theun
3 november 2012 om 21:33 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059335best wel lekker om het torretje weer te horen lopen of niet?
Als je geen problemen krijgt met voorrang ( of een stommietijd van de bestuurder) blijft deze dett nog wel een poosje rijden.
Dat je er nog lang van mag genieten
Theun
is er al iets te melden over de wederopbouw?
eventueel een termijn.Je hebt misschien al gemerkt dat een tuner meestal niets goeds heeft te melden over zijn conculega’s
iedereen heeft zijn eigen opvattingen over hoe je een motor moet tunen.Hoop dat je weer snel in de calibra kunt sturen.
Theun
2 november 2012 om 16:55 In reactie op: Dramaverhaal X20se in rekord E1 – Kennis gezocht!!!! #17937554je bent dicht bij de oplossing
draai de metalen pan een keer een halve slag.
dan zie dat de omtrek van beide pannen gelijk is.
de vraag is waar zit de vooras bij een rekord onder de motor.
bij het vliegwiel of bij de distributie.dat aanbod van opelforever is zo slecht nog niet.
dan heb je de goede motorsteunen en het juiste carter en aanzuigbuis ( die je nu waarschijnlijk mist)
schroef er een c20ne pan en aanzuigbuis op en zet de motor weer tekoopsucces Theun
Emiel,
Weet niet welke mogelijkheden je tot je beschikking hebt.
wat je kunt doen is de stekker achter op het kontakt losnemen.
en dan de accu polen aan sluiten.
las je dan nog licht hebt.
1 voor 1 alle zekeringen trekken.
je kunt ook de stekkers van de achterlichten halen.als dit alles niet helpt heb je waarschijnlijk een versmelting van de kabelboom.
en dan tussen plus en geschakelde plusTheun
Van Manta zijn inderdaad niet veel plaatjes te vinden op internet.
als je zoekt op e30 en pickup kun je wel wat vinden.
ok het is wel het verkeerde merk maar in nederland reed een blauw metalic exemplaar rond ( van braspenning )Als je het doet heb je wel iets aparts.
Succes Theun
27 oktober 2012 om 12:42 In reactie op: passen deze onder mijn astra g ??? ( apk afgekeurd ) #17986300Zou even contact opnemen met de verkoper.
Weet waar hij over praat.
Heeft meer als wat er op marktplaats staat ( weet dit uit eigen ervaring )Theun
-
AuteurBerichten