theunm

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 1,645)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Calibra voor op het ciruit? #18105733

    je calibra is in ieder geval ruim 100 kg zwaarder als een vergelijkbare astra.
    een e kadett is nog weer ca 75 kg lichter als een astra.

    neem nu een cup auto clio leeg gewicht rond de 850 kg.

    als je dit afzet tegen je calibra dan ga je met een tank rond.
    en die 200 pk om die te krijgen ben je ook de nodige euri lichter

    theun

    In reactie op: Wat te doen met kapotte Vectra uit 97? #18104974

    Neem eens contact op met wim v6 hier van het forum.

    zit niet ver bij je vandaan.
    misschien heeft hij wel zin in een klus.

    als de auto echt zo goed is het zonde om hem naar de sloop te brengen.

    de meeste stations van die leeftijd zijn gewoon uitgeleefd.

    sterkte

    In reactie op: Hoe beheren jullie je auto onderhoud? #18101640

    Au.

    Meer besteed aan onderhoud als aan de aanschafprijs.
    Had tussendoor een een astra gtc in de lease gereden van 120 tot 160dkm
    Die stond ook elke maand in de garage.
    Daar was een hoek niet van gereviseerd.

    Terwijl ik in het verleden wel eens een astra g diesel had gehad regelmatig olie controleren en
    en de tank vullen en gaan.

    Heb nu prive weer een auto maar hoop niet dat ik daar in 2 jaar 4k aan moet verspijkeren

    Theun

    In reactie op: Calibra voor op het ciruit? #18105722

    Leuk idee

    maar verdiep je eerst een keer in welke tunings delen je kunt krijgen voor een calibra.
    Denk dat je alleen al leeg loopt op een goed onderstel.

    motor technisch zal wel gaan ( gelijk aan astra )
    mocht je wedstrijden overwegen dan is een stalen kooi verplicht

    succes

    In reactie op: Verzadiging DPF #18105099

    zit er ook een trekhaak onder ?

    zo ja lekkere vierkantebak er achter en een halfuurtje motortje lekker laten werken
    in de vierde versnelling mooi in de toeren.

    perfecte sportschool kuur

    theun

    In reactie op: dyno x20xev ( tegenvaller ) #18104997

    precies zij meten wiel pk’s

    niemand weet hoeveel vermogen er in je bak verloren gaat.
    eerst terug naar de basis wat is de algemene staat van onder houd van de motor
    hoeveel km op de boegies en hoe vuil is het lucht filter.
    storing met lambda verhelpen
    ik zou eens een schuifmaat pakken en een orginele uitlaat meten.
    dan kijken or er ergens in het wild nog iets van een remus te vinden is.

    en de huidige uitlaat aan iemand verkopen met een turbo.
    dan een uitlaat nemen van ca 54 mm ( volgens mij orginele maat remus )
    opzoek gaan naar een set nokkenassen.
    benzine druk terug naar orgineel en kijken naar een chip opmaat
    en als er met de orginele benzine niet genoeg benzine is dan druk verhogen

    je weet waar je terecht kunt

    In reactie op: dyno x20xev ( tegenvaller ) #18104991

    en je haalt 2 dingen door elkaar wiel pk’s en krukas pk’s

    en 2,5 inch uitlaat is wel leuk maar werkt pas als je rond de 200pk zit
    anders verdwijnt de trek uit de schoorsteen .
    die brandstof druk hoe heb je bepaald dat deze 3.3 bar moet worden ?

    In reactie op: wiellager of versnellingsbak #17874107

    wat voor geluid is het een zagend geluid of toktoktok
    en als je de auto laat rollen met de koppeling in getrapt

    In reactie op: Slechte service ANWB wegenwacht #18104701

    Helaas al meer over gelezen.
    Denk dat de goeden nu onder de kwaden moeten lijden diegenen die geen lid zijn proberen om toch service te krijgen.

    Ken de kleine lettertjes niet maar volgens mij moet je je anwb pas kunnen tonen.
    Dus als ze dan vragen om je ID wordt je al gematst.
    Die laatste moet je volgens de wet altijd bij je hebben.

    klant vriendelijk misschien wel niet.
    wat te denken van onze broeders uit het zuiden met met vervangend vervoer even 4000 km bij op de tellerzetten
    en even op vakantie gaan
    door dit soort geintjes worden de regels steeds verder aangetrokken !!

    Theun

    In reactie op: wie kent deze auto #18102707

    orgineel was het geen 16v
    dit kun je zien aan de radiateurbalk.
    dit is een dikke die van een 16v is maar cm hoog

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494505

    ja die engelsman kan nog wel wat bijleren.

    het scheuren van schutborden had ik in nederland weinig over gelezen of gehoord.

    in engeland schijnt het schering en inslag te zijn.
    niet alleen de opel kadett , astra , vectra en calibra hebben er last van ook
    de Saab’s gebouwd op het vectra platform hebben er last van.

    voor de auto’s het stuurbekrachtiging is er zelfs een verstevigingkit beschikbaar.
    en dat is weer handig voor de opel rijders

    heb je hem nog 3 cm extra verlaagd na het uitlijnen ?

    zo ja dan mag je je sporing weer laten corrigeren.
    de hoogte heeft invloed op je toe/uit spoor.

    bij een corsa kun je excentrische bout monteren hiermee kun je je camber corrigeren.
    voordeel hiervan is de ruimte die je krijgt aan de achterkant van de velg.

    In reactie op: Met reserve wiel rijden #18102662

    mits !! de de omtrek van de banden gelijk is kan het niet veel kwaad.

    dit is we een grote mits anders gaat je differentieel echt wel stuk.
    en dat kost je wat meer als een band dus asap naar de banden boer

    In reactie op: Powerflex rubber past niet.. D kadett stabilisatorstang #18099454

    kijken of beugels van een e kadett wel passen.
    en anders moet het lasapparaat er aan te pas komen

    In reactie op: 26mm stabilisatorstang #18099001

    Bedoel meer dat een zware auto meestal een dikkere stabistang heeft. ( en dat jehem daar kunt aantreffen )
    We hebben ideeen in dezelfde hoek.
    Kom alleen een pktje of 100 tekort.
    Mijn astra heeft een paar weken geleden voor het eerst in jaren op eigen kracht gereden.
    Alleen de kenvelden van het dta lijken nog nergens op.
    ga nog wel een keer de schuur in met een schuifmaat.

    In reactie op: 26mm stabilisatorstang #18098998

    auto gewicht speelt ook een rol

    In reactie op: Hoever verlaagd #18098682

    tip

    verlaging meet je van het midden van de as naar de spatbordrand
    hier sluit je de wiel diameter fout uit

    Theun

    In reactie op: 26mm stabilisatorstang #18098989

    misschien onder een baas met een dikke motor er in
    de modellen met een vectra a onderstel

    theun

    In reactie op: Hoe oud ben jij en wat voor opel rijd je?? #18042060

    Oeps al weer 44 jaar

    Door de week rijdt ik geen Opel

    Maar in het weekend wil ik mij met deze wel eens uitleven.

    Aan deze wordt nog steeds gewerkt en is een paar weken geleden op Eigen !! kracht naar buiten geweest.
    Nu een beetje tegenslag met water lekkage

    Theun

    In reactie op: Trekhaak vraag #18097388

    volgens mij gewoon trekhaak monteren.

    heb zelf een grijskenteken auto bij mij zijn de zelfde velden voor aanhang gewichten gevuld.
    kan goed zijn dat bij “gewone ” auto’s andere velden gevuld zijn

    net even een kenteken van een gewone auto bekeken en inderdaad andere velden gevuld

    Theun

    In reactie op: sneeuw in Drenthe #17984919

    rotterdam heeft nu ca 10cm

    Theun

    In reactie op: 1 modem 2 routers #18093833

    ja moet wel kunnen.
    maar waarom 2de router een acces point kan ook.
    dus eentje die alleen ethernet in wifi omzet.

    theun

    dat boortje moet je alleen gebruiken om je schakelstang af te stellen.
    als je het deksel van de bak afhaalt moet je 3 u tjes in 1 lijn zien.
    hier moet de nok van je deksel in vallen

    Maak maar een foto van het schakel systeem zoals het nu ingebouwd zit.

    en vertel eens wat je allemaal omgezet hebt.
    Wij zitten te gissen wat je mis gedaan kunt hebben

    In reactie op: Dat doen we ook nooit meer #18091080

    dat is helaas een nadeel van het bewuste bedrijf.
    Het is een bepaalde strategie om mensen dingen aan te smeren die niet nodig zijn.
    ze adverteren dat ze goedkoop zijn maar je lokale bandenboer kan voor dezelfde prijs ook leveren.

    het is al een poosje geleden een frod s… trillen in het remmen.
    dus voor schijven vervangen niet naar de oorzaak gezocht
    2 weken later het zelfde weer oeps draagarmrubbers stuk.
    ja jongens dit was dus de oorzaak.

    het spijt me voor de jongens die goed hun best doen.
    uitlaat en teveel geluid bij een remus einddemper :hmmz :hmmz
    als alle dempers gemonteerd zijn kan bijna niet.
    en als je dan uitlaten verkoopt stinkt het naar de misdaad.

    bracht je hem om hem voor te keuren of gelijk voor een stempel.

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 1,645)