theunm

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 976 tot 1,000 (van in totaal 1,645)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: verschillende 2 liter remschijven #18177345

    als de offset niet gelijk is heb je een probleem

    In reactie op: Wouda in Dokkum stopt als Opel-dealer #18175716

    importeurs vragen best wel een hoge vergoeding aan een dealer om het merk te mogen vertegenwoordigen.
    neem daarbij dat men ook de nodige nieuwe auto’s moet afnemen om verkoper te mogen zijn.

    dan is eigenlijk het lot van de kleine dealer bezegeld

    In reactie op: Corsa B: knappen van brandstofpomp zekering:???: #18175663

    als jij 15 volt uit je accu krijgt heb heb je een helle byzondere waarschijnlijk een met 7 cellen ipv 6
    normaal is een accu 12,7 tot 13 volt als de motor niet loopt

    koop eerst maar eens een goede meter met de klachten die je nu hebt heb je niks aan deze meter.
    er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn je pomp staat op overlijden of je hebt sluiting in je bedrading.

    of je dynamo geeft te veel spanning waardoor de boel op tilt slaat

    In reactie op: Hulp bij mn monza iemand vlak bij hoorn? #18174573

    zit er wel prik in de accu.

    klink als of hij leeg is mits goed aangesloten

    In reactie op: Wat moet ik doen? Verkopen of uit elkaar halen? #18175083

    ik zou hem een beetje terug tunen en de orginele delen terug plaatsen als je die nog hebt.
    ipv een vauxhal er weer een opel van maken en die delen verkopen.

    In reactie op: X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor. #18175499

    meet eens tussen de minpool van de accu en de carrosserie
    doe dit ook een met de dynamo , accu en carrosserie
    en hoe hoog is de spanning van de accu als alles uit is ?

    In reactie op: f20 c3.72 #18173345

    meer in de zin dat je met de hoofdas compleet niet flexibel bent.
    qua versnellingen heb je eigenlijk maar 2 smaken cr en wr

    terwijl het bij die stapel tandwielen er naar uit ziet dat die stapel uit elkaar kan.
    en anders heb je voor nog een mogelijkheid tot aanpassen.

    In reactie op: f20 c3.72 #18173343

    volgens mij rijden de jongens op de baan hoofdzakelijk in 2 en 3.
    dus blijven er een paar variabele over je kunt de eind overbrenging
    en zoals bij sommigen de 2 en 3 van een cr en wr zijn verschillend.
    en dan zijn er nog de banden of wielomtrek.

    op een fiets gaat het wat makkelijker.
    of je gaat over op een dogbox dan ben je veel flexibeler mits toegestaan en de muntjes

    In reactie op: Mijn Astra F een stoerdere look geven #18165473

    op de foto’s van nl-tuning stond een rode gsi.
    misschien zit daar nog voor je op

    leuk project

    ben zelf met een astra bezig.
    nu heb ik zelf het subframe van een 900ng en van een astra staan.
    heb nu nog een orgineel asta subframe gemonteerd
    op foto’s uit engeland blijkt dat een saab bredere draag armen heeft.
    dus zijn de aandrijf assen nog langer.
    cm weet ik niet maar corsa/tigra is kort iets langer is kadett D+E en dan komt astra F / vectra B / calibra.

    weet niet waarom je wilt overstappen op saab ? liggen die bij bosjes in de polder ?

    In reactie op: f20 c3.72 #18173339

    heb hier een tabel van een 1.6 sh kadett fase 1

    is geleverd met een f16 4 en 5 bak cr en wr

    de 4 bak heeft als laatste versnelling 0,89 en een dif van 3,74 standaard
    de 5 bak wr heeft een laatste versnelling van 0,71 en een dif van 3,94 gls uitvoering
    de 5 bak cr heeft een laatste versnelling van 0,89 en een dif van 3,94 gt uitvoering

    en als je gaat zoeken wat of opel nog meer heeft gemaakt zul je vast al die andere bakken ook vinden
    het gaat erom wat in welk model is geleverd

    In reactie op: f20 c3.72 #18173336

    @Haasje17 wrote:

    @theunm wrote:

    denk dat je eerder in de richting toepassing moet denken als rijstijl.

    denk dat deze jongen in de cross rijdt en aan het einde van het rechtestuk en probleem heeft
    of nog net iets harder wil.

    en als je veel op de snelweg rijdt wil je graag minder toeren maken = wr
    ga maar eens in 4 rijden ipv 5 op de snelweg dan weet jij gelijk het verschil tussen een cr en een wr

    Toch wil het niet zeggen dat een wr per definitie langer is dan een cr.
    Als de eindoverbrenging Een F16CR3,55 is namelijk langer dan een F18WR3,94

    sorry nu ben je appels en peren met elkaar aan het vergelijken.
    wat bij een 2 liter meestal het geval is dan heb je een 3.74 cr of een 3,94 wr

    en dan moet je wel f16 of f20 bakken met elkaar vergelijken

    In reactie op: f20 c3.72 #18173331

    denk dat je eerder in de richting toepassing moet denken als rijstijl.

    denk dat deze jongen in de cross rijdt en aan het einde van het rechtestuk en probleem heeft
    of nog net iets harder wil.

    en als je veel op de snelweg rijdt wil je graag minder toeren maken = wr
    ga maar eens in 4 rijden ipv 5 op de snelweg dan weet jij gelijk het verschil tussen een cr en een wr

    In reactie op: Mijn Astra F een stoerdere look geven #18165466

    ah daar is die veilige combinatie weer :thumbdown
    kan met niet voorstellen dat dit een legale combinatie was

    In reactie op: Opel monza A1 workshop manual #17816996

    zo iets heet ook wel een vraagbaak.
    en verkrijgbaar op onze favoriete veilingsite.

    sorry maar van alle soorten project auto’s heb ik zo’n ding staan in mijn ogen net zo belangrijk als goed gereedschap

    In reactie op: sleutels kwijt #18175323

    met je autopapieren en een id kun je bij een dealer nog sleutels bestellen.

    misschien is het handig om nu bij een schoenenboer een extra sleutel te laten maken.
    en die een vaste plek in huis te geven.
    hoef je de auto niet open te breken

    In reactie op: Even opletten!! #18174630

    wel raar

    als je een in het buitenland een een orginele nederlander koopt.
    en je gaat naar de rdw voor een kenteken kun je het oude eerste kenteken weer op de auto krijgen

    hier zal inderdaad wel iemand met een lasapparaat en popnagel tang in de weer zijn geweest

    In reactie op: Uit de oude doos: filmpjes met Opels #18171986

    je ziet het op tv ook voorbij komen.
    best wel een raar gezicht om zandvoort of valkenswaard in spiegel beeld te zien.

    zou iets met uitzend rechten te maken kunnen hebben ?

    In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717107

    mooie update en lekker bezig.

    was bang dat je de handdoek in de ring had gegooid.

    In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472804

    Hoop dat je een plek hebt waar je hem neer kunt zetten.

    En dan eerst eens goed nadenken.
    Je bent nu al heel lang bezig om een perfecte calibra te bouwen en je bent er bijna.

    Wat ik al aangaf er stond op mp een calibra met 4×4 die jongen zit hier ook op het forum.
    Misschien dat die qua bak iets voor je kan betekenen.

    Je motor is gedaan ? door jou zelf of is dit aangegeven door de verkoper.
    Zonder omschrijvingen van wat er aan de hand is kunnen wij je ook niet verder helpen.

    Een impuls beslissing is altijd een slechte.

    Ik ken het gevoel dacht dat mijn project ook klaar was start de motor op wat denkje kopkrom ook daar is een oplossing voor gekomen :D

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173689

    @Seth wrote:

    ah toemme :D

    kan iemand dit ondertitelen ?

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173687

    nee dat is gewoon het verschil in motor.
    een 2200 heeft een langere slag wat zich vertaald in meer koppel bij minder toeren.
    gevolg is wel dat zoon motor zijn max vermogen bij een lager toerental heeft

    vandaar ook dat er zo links en rechts in de autosport om die 2200 gezocht wordt
    maar dat is een ander hoofdstuk

    In reactie op: Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken?? #18068229

    sterkte

    dat andere ” een bedrijf als “zeer kleinschalig” wordt betiteld met “slechts enkele duizenden euro’s omzet” (ombouw was 11 zoveel al..). is min of meer standaard gezwam van een advocaat.

    wat hij waarschijnlijk probeert aan te geven is dat hij er geen 3 van in de week doet maar daar schiet jij niet veel mee op
    en dat quote’s van het forum niet worden meegenomen is dat m’n niet weet wie er achter een naam schuilgaat

    In reactie op: Dealer problemen: Elektrische onderdelen niet retour? #18174462

    is standaard bij elektrische delen. men is niet instaat de staat hiervan testen.
    is iets speciaal voor jou bestelt dan zit je er aan vast.

    m plaats is de enige oplossing

    In reactie op: Snik :( Leuk mijn auto zo in het nieuws :( #18106250

    nou je hebt 2 soorten total loss technisch auto is krom en niet meer te redden.
    en je hebt economisch total loss dan is het te duur om hem te redden.

    in dit geval heeft iemand het “wrak” gekocht.
    en heeft de auto weer hersteld.

    als je de tijd hebt om de onderdelen te zoeken en je eigentijd staat niet op 75 euro per uur
    kun je er zo nog wat aan verdienen

25 berichten aan het bekijken - 976 tot 1,000 (van in totaal 1,645)