theunm

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 1,645)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071259

    moeilijk dat ontopic blijven :puke

    tijd om het tapje er af te halen en te kijken welke kleuren de draden hebben

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222211

    het klinkt heel leuk heb de motor al.

    ik heb al een paar ombouwen van fwd op mijn naam staan maar je verkijkt je er elke keer weer op
    wat je aan kleine dingetje toch elke keer weer nodig bent.

    goedkoop ombouwen is een schadeauto kopen met met complete aandrijflijn en radiatoren heel ed.
    en wat je niet nodig hebt verkopen en de rest in het ijzer.

    en voor je motorsteunen moet je met een lasapp in de weer

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222209

    als de cih goed was geweest was het een beter keuze.

    de cf “2” was voorzien van een opel motor benzine en diesel.

    je huidige motor ligt schuin.
    als je niks aan het carter veranderd staat waarschijnlijk klem in de motor ruimte.
    je niet genoeg hoogte boven de vooras.

    en of je de gewenste verbetering in verbruik gaat realiseren is maar de vraag.
    met moet wel een muur van 6 m2 door de wind verplaatsen.

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222207

    kun je niet beter een omega met automaat zoeken en dit er inhangen.
    en dan de kabelboom “snoeien” en je hebt gelijk alle coolers

    waar je bij een injectie motor om moet denken is de aanvoer naar je pomp dat deze voldoende diameter heeft.
    bij de motorzelf krijg je een probleem met het carter jou blitz heeft de bult naar achter.
    de ecotec heeft de bult naar voren.

    as je wel voor een bak met elektronica gaat is er een vraagteken mbt de snelheidssensor.

    een poosje geleden stond er een hymert in almere een met een v6 met uit gebrande kabelboom.
    dus dat kan ook als je de kabels goed legt.

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222204

    ik snap niet waarom je met alle geweld een bak zonder elektronica wilt

    van oudere is het rendement helemaal k als je het vergelijkt met een handbak
    de met elektronica hebben in ieder geval een lockup .

    wat je kunt uitzoeken is welke signalen bv een set uit een omega nodig heeft om te funktioneren.

    het schakelen gaat op motor toerental en gasstand

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222202

    gaat hem niet worden
    bak is voor een zgn cih motor en die heeft de startmotor aan de anderkant.
    en het is maar een 3bak

    weet je zeker dat die jongens in de cross gebruik maken van een motor met startblokkering ?

    een motor start blokkering loopt met 4 draden

    In reactie op: vdo meters #18221360

    denk eerder uit een B kadett

    In reactie op: kapotte zuiger #18220777

    86.47 is 2de overmaat verkrijgbaar bij de dealer of revisie bedrijf.
    en bij mijn weten moet je al honen als nieuwe zuigerveren monteerd.
    nieuwe zuiger is nieuwe veren dus

    In reactie op: Ombouw naar C20NE #18219148

    ik zou zeggen gebruik de zoek funktie.

    ombouw is gelijk aan die van een kadett.
    en met een beetje geluk heb je nu al een sh motor ( bigblok )
    en dan is het helemaal een eitje

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971636

    jij staat op het 2de 2 luik er is nog een 1ste
    maar daar is alleen een stukje van kevin abbring dat hij een golf heeft plat gereden.

    mooie foto’s maar weinig over het wedstrijd verloop

    In reactie op: ja hoor…WW #18193737

    dacht echt dat ik een mooie baan gevonden had. alleen de hr manager dacht er anders over

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219808

    koop een vraagbaak van de betreffende auto.

    en dan is het een kwestie van de motor/automaat boom uit splitsen.

    alles uit de auto halen en in een lege garage op de vloer leggen en een labeltje zo links en rechts wil ook wel helpen

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971634

    henk je staat in de start met een mooie foto.

    en je had je een beetje gedragen op de proeven :-)

    In reactie op: C20NE In Vectra bouwen #18219278

    180 tot 200 pk ga je uit een c20ne niet krijgen zonder turbo
    bij een non turbo is de max ca 160 pk maar dan heb je al over zuigers en nokkenassen ed

    ik heb sterk de indruk dat je budget en je wensen mbt het vermogen niet op 1 lijn liggen

    In reactie op: Onderste poelie probleem. #18219896

    ik heb er eentje laten afdraaien.
    alleen de draaier had het er over dan staal wat hard was.

    @louwe

    had hem graag van je overgenomen alleen even geen geld voor de hobby helaas.

    In reactie op: kadett 16v rem systeem en nog wat andere vragen. #18208928

    misschien heb je in manta / ascona deel meer geluk.
    de meeste mensen hier zijn met kadettjes bezig zijn fwd

    In reactie op: Iemand bekend met dit toplager? #18156224

    camberplates is vooral voor de auto sport en die rijden geen 10k km per seizoen.
    en meestal worden die carosserien door gelast als die volgen het regelement is toegestaan

    misschien is het handig als je aangeeft in welke regio de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

    en uit welke auto de motor moet
    en of je 2 of 4 koloms brug hebt.

    In reactie op: Iemand bekend met dit toplager? #18156222

    edit:
    vraagje, Als ik zoek op “camberplates” dan vind ik allemaal mooi spul, maar zonder rubber zoals in de originele. Hoe werkt dit dan? Want ik zou denken dat het rubber er niet voor de grap in zit.

    je levert een stuk comfort in. in een orgineel toplager zit een kogel lager voor de draaiende beweging.
    voor de andere bewegingen van de veerpoot is het rubber.
    bij een camberplate zit er een “unibal ” kogel van ca 30mm in de plaat die alle bewegingen van de schokdemper opvangt.
    maar trilling ed worden dan wel aan de carrosserie doorgegeven

    In reactie op: olie en koelvloeistof sensor #18219529

    houd het er maar op dat ze op elkaar lijken.
    watertemp gaat tot 120 c
    en olie tot 150 c.

    het nr van vdo staat op een van de vlakken waar je je sleutel opzet

    In reactie op: vectra 2005 van 122 pk tunen #18219120

    als je wilt weten wat het bij eds kost moet je ze bellen.

    en 18 tot 28 pk met een chip op een non turbo motor is we veel

    In reactie op: Welke koppeling #18218527

    @otdh

    heb jij hem aan de topic starter verkocht of zit daar een eigenaar tussen

    In reactie op: Welke koppeling #18218525

    en dan ga je er vanuit dat de bouwer het vliegwiel niet heeft vervangen.

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 1,645)