Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
he kneus je mag mijn naam wel goed schrijven
@soepkiepe wrote:
nee die extra draad nog niet, wou ff stap voor stap doen.
corrigeer me ff als ik het nu verkeerd zeg.
de d+ hoort er voor te zorgen dat ook mijn accu lampje gaat branden.
met de auto op contact, een een ander stuk draad op de d+ rechtstreeks op de stekker van het dashboard zou hij na mijn idee branden moeten.
gebeurd dus niks.met de auto op contact de min kabel van de multimeter in de massa gedrukt, en de + op de d+ van de dynamo, krijg iets in beeld van 0.23.
ik zou dus haast zeggen dat de d+ van de dynamo niet werkt zoals hij werkt.
ff helemaal terug naar het begin.
de dynamo die de vorige eigenaar er op heeft gezet had een andere aansluiting dan de 2 dynamos die er na de tijd op hebben gezeten.
zou het mogelijk zijn dat de aller 1e dynamo nooit kapot is geweest, maar dat waarschijnlijk toen het accu lampje kapot was?
en dat deze 2 dynamos het niet doen simpel weg omdat er nu een andere stekker aansluiting op zit?
gewoon ff een wilde gok hoor.@tehun.
dat kabeltje van de d+ naar de plus van de dynamo, als ik dat doe moet ik ook gewoon dat stekkerstje die normaal op de d+ zit er op laten? of moet ik die er af laten?je lampje gaat branden omdat er geen spanning uit je dynamo komt
lampje is massa geschakeld
als je een er een schema bij pakt zie je dat de andere kant van het lampje bij aan de plus van je oliedruk lampje is aan gesloten.
de d+ sluiting heeft 2 funkties zorgt voor indicatie dan dynamo werkt maar ook voor het start magnetisch veld.
het lampje dient dan als stroom begrenzing.en als je de draad van d+ aan massa legt?
en heb je geprobeerd om met een extra draad van plus naar d+ op de dynamo ?
dan kun je de weerstand van de draad meten van de dynamo naar tellerbak.
en tijdelijk even een draad van plus naar d+ zorgt voor de veldspoel van de dynamo.
dan zou je bij draaiende motor een werkende dynamo moeten hebbeneen cd70 is een “standaard” radio.
heeft bij mijn weten geen rca out en dan heb je geen uitgaande geschakelde plus.
je kunt immers geen versterker aansluitenik zou eerst de blauw witte draad maar eens op de d+ aansluiting zetten.
en als je spanning niet boven die van je accu uitkomt doet je dynamo dus niks en is er geen sprake van laadspanning
als ik het goed heb is het van corsa een sensor die je tussen de kabel kunt schroeven.
zal morgen even een foto maken
laatste nieuws Beste Theun,
Rekening overgangsregeling
Afgelopen zaterdag 5 april vielen de eerste rekeningen op de deurmat t.b.v. de zogenaamde overgangsregeling, het kwarttarief (max. € 120). Aanvankelijk zouden deze medio maart ’14 verstuurd worden, maar door omstandigheden heeft dit kennelijk enige vetraging mogen oplopen… Heeft u ook zo’n rekening ontvangen of krijgt u deze nog? Wij adviseren om na het betalen van deze rekening bezwaar te maken tegen deze rekening. Dit kan m.b.v. onze bezwarengenerator.Wanneer u gebruik wenst te maken van de overgangsregeling adviseren wij om de betalingstermijn nauwlettend in de gaten te houden. Want, ‘Als u niet tijdig, onvoldoende of helemaal niet betaalt, komt u niet in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers’, aldus de berichtgeving op de rekening van de overgangsregeling. Tevens loopt u bij te laat betalen het risico dat uw bezwaar afgewezen wordt.
Bezwaren generator
Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan de bezwarengenerator. Zo ontwikkelen wij een update, hierbij hoeft u bij een tweede (en daaropvolgende) rekening niet meer het hele proces opnieuw te doorlopen maar kunt u het bestaande bezwaarschrift aanpassen voor een nieuwe rekening. Immers, wanneer u een tweede of daaropvolgende rekening ontvangt adviseren wij eveneens om bezwaar in te dienen tegen deze rekening. Ook wordt het mogelijk om achteraf zelf een wijziging aan te brengen in uw bezwaarschrift wanneer u erachter komt dat er een (schoonheids) foutje ingeslopen is. Dit alles om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken. Tenslotte: ”Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker…”.Daarbij worden de voertuigcategorieën bus, camper en motor meegenomen in de update. Verwachting is dat dit in afzienbare tijd operationeel is, vanzelfsprekend ontvangt u hier een berichtgeving over. Tot slot mag gemeld worden dat personenvoertuigen op benzine, gebruik makend van de overgangsregeling, vanaf heden ook gebruik kunnen maken van de bezwarengenerator.
Autoweek Journaal
Maandag 31 maart was ondergetekende te gast bij het Autoweek Journaal. Dit journaal willen wij graag onder uw aandacht brengen. Het video fragment kunt u hier terug bekijken.Rechtszaak
Regelmatig ontvangen wij reacties, vragen en onduidelijkheden omtrent de rechtszaak. De rechtszaak wordt achter de schermen tot in detail voorbereid door onze advocaat, prof. mr. Barkhuysen. Recentelijk heeft Stichting Autobelangen de opdracht gegeven om de dagvaardiging te versturen. Wanneer er meer informatie vrijgegeven kan worden hoort u dit uiteraard van ons!Wij laten het er niet bij zitten en strijden voort!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimerdaar hebben we een marktplaats voor
Er is iets even buiten geweest.
Ondanks dat de afstelling nog niet optimaal is voelt de motor wel sterk aan.
filmpje weggehaald
op de plaats van de oude pijlstok komt een alu prop.
zal morgen wat fotos plaatsenopen filters werk niet ivm de warme lucht onder de kap en het geluid
alternatief een rond filter met een bakje om heen. en een slang achter de gril vandaan.
bij een voorwiel aandrijver zit de pijlstok bij je carterontluchting op de plaat.
zal wel een kijken of ik ergens nog een blok tegenkom in het wild.ga nu eerst mn handen vies maken
bedankt voor de tip.
ze hebben ook een nieuwe sport met de auto door de supermarkt.
variant op de slalomkomt zeker in een klein engels doosje.
een 6 bak is nogal wat groter als een 5 bak en dan maakt f16 18 of 20 niks uit.
gezien de band omtrek denk ik dat je het beste de langste wr bak kunt zoeken.
als je weet dat de standaard bandenmaat 195/50 15 is.en dan heb je ook geen gordel spanners meer
klein details
misschien een verstopte radiateur
leuk dat je advies geeft.
alleen op de foto is te zien dat de bovenste bevestiging weg is.
hier zal dus een las app aan te pas moeten komen.tuners graveren meestal op het pas vlak van het distributiewiel
2 jaar later
ja en bij de gemeente zit iemand die denkt dat hij zijn werk goed gedaan heeft.
in het begin vond ik dat ik ook recht had op privacy maar die vlieger ging niet op
kwam er met een waarschuwing vanaf.het heet proces bevredigen wat je moet doen.
als werkzoekende zijn we nu in het nadeel meer aanbod als vraag. een werkgever denkt dat hij weet wat iemand opbrengt en weet dus ook wat hij iemand wil betalen.
en als overal de prijs wordt gedrukt kom je als “nieuwe” werknemer ook aan de beurt.
komt nog eens bij dat er veel arbeids migranten komen die al blij worden van ons minimum loon.heb wel het idee dat er weer meer vacatures geplaatst worden dus de situatie wordt minder slecht
kan maar een ding zeggen niet opgeven
vorige reactie was van 1 sept 2013
mag hopen dat de auto inmiddels weer rijdt
ik denk van een calibra
en ik denk dat lucht temp niet is aangesloten.even kleuren van de draden bekijken en je weet het
5 topics openen is wel een beetje veel voor 1 probleem
edit de mod’s hebben geruimd
komt die dynamo misschien uit een diesel ?
en staat er een W bij de aansluitingah de achteruit van de opel doet het niet meer
ik zou zeggen bel ze even.
tot 1998 is een zware apk
en daarna ben je de lul of je moet alles van het zwaardere type overzetten.
en dat moet je met documenten onderbouwen.en dat laatste is heel intersant
je mag toch hopen dat de vod weet wat ze moeten plaatsen.
mijn tdi heeft een 74 Ah accu groter past ook niet in de accu bak.
dus dan klinkt 70 ah niet verkeerd als jou accubak een grotere toestaan zou ik het zeer doen
-
AuteurBerichten