Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
onder de kap zit een plaatje hierop staan alle opties geleverd vanaf fabriek.
soms laat een importeur ook een serie auto’s bouwen met bepaalde opties dan heb je dus ook een special edition.weet niet waar de auto staat maar de kans is wel groot dat het een speciale verkoop truck is
denk dat je moet kijken wat er nodig is om veilig naar de volgende apk te komen.
en een 1.2 hoeft je ook de kop niet te kosten.
als het een echte flintstone mobiel kun je hem misschien ( helaas ) beter slopen.
@Famempeters wrote:
Ja ook ik vind het raar om bij dit topic het van schade ineens over de waterpomp te beginnen die heeft met deze schade niks van doen en was dat wel zo twijfel ik of de motor dan nog wel loopt .
maar de water pomp vervang je niet zo maar even die zit in de distributie loop en ik denk dat het dan wijs is deze gelijk tijdig mee te pakken kist zal met de pomp zo rond de 150€ zitten dus riem span rol en waterpomp let op het is een 16 klepper dat de nokken assen goed staan met monteren .
Distributie is met een uurtje of 1 1/2 wel te doen let op je koel vloeistof opvangen of ook nieuw ongeveer 5 tot 6 liter halen .
post 1 even goed lezen
topic starter begint zelf over waterpomp.
vindt het wel vaag dat dit door het ongeluk zou komen.en hoever was je tank leeg ?
een x20xev is toch een 16v met een disblok
@nova1.6 wrote:
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat oudere auto’s meer onderhoud vragen.
Sowieso zijn onderdelen en reparatie’s goedkoper als je het laat doen.
En ik ik rijd nu 3 jaar oldtimer en heb maar 1 keer pech gehad en dat was de accu.
Heb met auto’s van een paar jaar oud meer problemen en financiële tegenslagen gehad.Maarr..moet dan moet je natuurlijk wel een nette oldtimer kopen en dit lijkt me een nette.
weet niet of je wel eens van een onderhoudsinterval hebt gehoord ?
bij een d kadett meestal nog geen 10k km bij een astra f al opgelopen naar 15k
oude auto’s meestal contact puntjes .en dan is er nog onze favoriet metaal worm / lak
dkadett werd nog niet in een zink bad gedonderd opel begon daar pas bij de astra g meede delen zijn misschien niet duur maar als je geen adresje hebt wordt dat door de uren wel gecompenseerd
vinci had wat unieke delen gevonden
eerste post een vraag doet het ook altijd goed.
doe je dat in het cafe ook ?
leuk autotje
oudere auto’s vragen meer onderhoud en heeft ook wel eens een baaldag.
als je zelf 2 linkerhanden hebt moet of handig worden of een dikke portemonnee hebben.
de maandelijkse kosten zijn misschien laag geld ook voor afschrijving.het onderhoud als je het laat doen kan aardig in de papieren lopen.
het kopen van een auto is niet moeilijk hem rijdend houden is wat anderszou maar een kap van een diesel gaan zoeken.
die loopt recht door ipv schuin naar benenedenhoeveel mag je er mee neenemen van de douane voor eigen gebruik.
zie maar 1 kratje wat aangebroken iszo gaat het altijd ruim je schuur op en wat heb je nodig.
dat wat je net verkocht hebt of in de kliko gelazert hebt.1.2 zijn er wel meer toch
soms is de bekabeling naar de ecu niet voorbereid !!
moet het afkloppen alle pakketjes tot nu toe zijn heel aangekomen.
alleen ophalen bij DPD zou ik anderen niet aanraden.
vind het geen reclame voor het bedrijf je komt gewoon in een grote loods in een vaag magazijntje.bijna 5 jaar later :(
weet niet of je goed oplet in het verkeer.
maar de belastingdienst staat regelmatig in de berm auto’s te scannen.
zoo ook afgelopen vrijdag bij zwolle en dan wordt je gewoon langs de kant gezet.
heb je nu gekozen voor kwartaal tarief en wordt in de winter gescanned
dan kom je in aanmerking voor de speciale formule van de belastingdienst en mag je dokken.en ga er maar rustig vanuit dan in de wintermaanden de scanauto’s meer gaan worden ingezet.
om te controlleren of de mensen zich aan de afspraken houden@soepkiepe wrote:
het draadje niet fris, toen ik een gewone kabel uit de la pakte en die op de stekker van het dash zette, en op de d+ zette brande hij ook niet.
zit daar geen dynamo wissel tussen ?
is een licenty gebouwde kadett
je bent er nog niet
het lampje moet branden dus die d+ draad is niet fris.
waarschijnlijk teveel weerstandals je geen 12.6 volt meet doet je dynamo niks
als de fan niet aanslaat en je accu is redelijk vol zou 13.8 volt moeten halendenk dat het het draadje voor de d+ waar dat kroonsteentje bij aan zit niet helemaal fris is
vind trouwens kroonsteentje niet echt een oplossing weet niet of je nog een fris stuk draad hebt en een soldeerbout.
wat je nu hebt is een oplossing om thuis te komen.nu eerst dynamo testen
met tijdelijk lamp en dan kijken of de dynamo ook echt energie gaat leveren met draaiden motor.
er is sprake van laadspanning als de spanning boven die van de accu uit komt.bij een draaiende motor moet het tijdelijk lampje uitgaan.
begint er wel sterk op te lijken dat de dynamo stuk is.
alle bekabeling is nu getest en die is heel
gebruik je nu de plus aansluiting op de dynamo ?
van 2 dingen heb ik nu nog geen duidelijk beeld
of plus draad van de dynamo goed is
en of de dynamo wel een goed massa heeft.dus nu graag de het lampje aansluiten op de dikke draad van de dynamo en op de dynamo
en de andere kant op het chassis van de dynamoik zou de accu maar even aan een lader zetten
je komt er wel uit succes
test 1 controle of auto bedrading goed is
je neemt de d+ draad los van de de dynamo
en legt deze aan massa als je nu de auto op contact zet moet dynamo lampje branden.
als je deze zelfde draad aan plus legt moet lamp uit zijn.test 2 dynamo testen
neem een buislampje van de interieur verlichting.
sluit deze aan tussen d+ van de dynamo en plus accu of dikke uitgang dynamo
als de motor niet loopt moet lampje branden
bij draaiende motor moet lampje uit zijn -
AuteurBerichten