Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2014 om 20:14 In reactie op: Opel corsa D, 2007, 48000 km remschijven+blokken versleten?? #18205326
als je zelf blij bent dat het weer goed is dan is het prima.
ik heb idd gelukkig dat ik het zelf kan, maar ieder zijn ding.
de ene goed met de handen ander met het hoofd!Het kraken van het onderstel valt in mijn corsa c reuze mee, dit is alleen in de winter, in de zomer heb je er geen last van.
Je zou aan de handelaar kunnen vragen de distri riem te laten vervangen,
Persoonlijk zou ik wat proberen af te dingen en dit apart houden om de riem te laten vervangen als het zover is.
Een handelaar laat het soms maar slecht vervangen (de waterpomp niet,spanrollen laten zitten)
Met de diesels ben ik niet zo thuis, vind alleen en Corsa c een heerlijke auto om in te rijden,
En van die tests van het net heb ik niet z’n hoge pet op, je moet het met een auto treffen,
Kijk eens goed rond de auto, en neem iemand mee met verstand van auto’s
De natte matten aan de bestuurders kant is meestal de bcm kap
Dit is voor bijna geen geld opgelost. Ben je een beetje handig dan kun je het makkelijk zelf.5 januari 2014 om 19:44 In reactie op: Opel corsa D, 2007, 48000 km remschijven+blokken versleten?? #18205318Er zijn mensen bij die remblokken en schijven veel sneller weg hebben.
Ik sta van 48k niet te kijken dat ze op raken, is ook afhankelijk van de rijstijl vd vorige eigenaar.de xep motor is de twinport versie. wat er uitwisselbaar is met de xe weet ik niet.
Goed bezig, Jim. Dat zal wel gekomen zijn toen ze een keer de bumper hebben verwijderd.
De bedrading zit normaal aan de bumper vasthet makkelijkste is het als je je bumper eraf haalt, dan zie je meteen alles zitten..
is ook niet het meeste werk, maar je weet meteen waar alle kabeltjes zitten..in de corsa b kun je beter de mid van een astra f pakken.
deze hebben ook geen last van de pixels die uitvallen1 januari 2014 om 21:47 In reactie op: Voorruit vergoeding door verzekering afgewezen kan dat..? #18203860heb het vaker gehoord dat ze de schade niet vergoeden omdat je nog geen 30dagen je auto had.
ik hoop dat je het voor elkaar krijgt,
maar denk dat je aan het kortste eind trekt. zeker als het in je polis voorwaarden staat.
dit wil niet zeggen dat ik het met die verzekering eens ben.31 december 2013 om 13:05 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157467deze gaat pas open bij een 2e keer de sleutel draaien dat is altijd zo met de c corsa. ook net de handzender.
@har astra ik heb er nu 16 inch op liggen.en op de foto is het 15 inch.
die 15 inch heb ik nog in de schuur.
deze wil ik opknappen voor de winter banden..
en 16 inch vind ik ook veel mooier staan.
zal eens foto’s uploaden,
moet ik toch nog doen voor de astratuning club. dan zet ik er hier ook een neer.De mijne is uit 2001 een zwarte als de jouwe..

Dit is mijn gsi-tje nadat de detailer klaar was.
Met mijn vorige velgjes nog.mooie foto’s!! har astra.
op deze foto’s zat ik te wachten..
heb ook een zwarte gsi en die heldere ruiten staan niet zo mooi bij een zwate gsi.
wat is het adres van dat bedrijf? zoek nog een goed adres, zelfdoen lijkt mij niet de moeite waard.
zijn nogal rot ruiten om te beplakken..27 december 2013 om 15:36 In reactie op: Het bekende probleem; Instrumentenpaneel valt weg #18202637Het is ook mogelijk dit aan een forum lid te vragen,
Deze zijn veel goedkoper, en gezelliger :afro .
Als je met deze info naar een goede garage gaat komen ze er vermoedelijk ook wel uit.
Maar de prijs… geen idee.
En als je je woonplaats vermeld is er misschien wel iemand die je kan/wil helpen voor een klein vergoeding.PS. Even voorstellen word altijd op prijs gesteld.
Goede keuze, die bumpers vind ik veel mooier,en die koplampen hebben ze ook op de sloop, scheelt weer in d kosten.
Bij vrij hoeven in heesbeen hebben ze diverse slopers met projctor lampen staan..
Een belletje en je weet de prijs..de stekker zit vast aan de bumper, als je voor de auto staat links onder.
de stekker is alleen te zien vanaf onder, al zit deze wel half onder de spatplaat aan de bumper.
mijn corsa uit 2001 heeft facelift bumpers dus weet niet zeker of dit bij de oude versie bumpers ook zo zit.
de kabels komen wel van de zelfde kant af. dus waarschijnlijk scheelt het niet zo veel van elkaar.sorry nu ik de advertentie iets beter lees lijkt er een versie te zijn die zo zou moeten passen.
maar weet het niet 100% zeker..het schakelmechanisme is een bekende corsa kwaal, daar is inderdaad een vervangingsset voor te koop deze is iets aangepast en verbeterd.
als ze dit vervangen is het in veel gevallen weer prima in orde, en de knipperlicht hendel heeft de mijne ook last van.
alleen ik heb hem nog niet vervangen, ga ik van het voorjaar doen, is inderdaad een klusje van niets,
zou aan de garage gewoon doorgeven dat er een revisieset is voor de koppeling event. met het artikel nr van opel erbij.
en ook dat de knipperlicht handel vervangen dient te worden.
daar heb je garantie voor, kost de garage de kop ook niet..ben niet zo bekend met de zendai radio, maar heeft de corsa van 2001 een andere aansluiting als de astra h en de corsa c van na 2005.
dit in verband met het canbus systeem wat in de corsa van voor 2005 niet zit zoals die van na 2005.
dit wil zeggen dat je je radio stekker moet vervangen en je TID moet veranderen.
al met al een flinke klus.
het beste kun je een gewone radio pakken met een stalkerkabel voor je stuurbediening, en een adapter voor van 2din naar 1dindie bedrading zit in de buurt van je radiateur,
is misschien beter bij te komen vanaf onder, anders zul je ff de bumper moeten verwijderen.
heb ik bij de mijne ook gedaan aangezien in ook meteen xenon heb ingebouwd toen.
zal dadelijk ff kijken of ik foto’s kan maken van de plek van de kabelNog een ideetje? Je temperatuur meter in de tid repareren..
Sensor kost een paar euro, zit achter je voorbumperDit probleem zit in het bekrachtigde stuurhuis.
Opel zal zeggen dat je deze moet vervangen,
Hebben erg veel corsa’s de mijne ook. Maar dan in lichte maten,
Er zijn setjes in de handel van 2 potmeters daamee kun je het stuurhuis opnieuw in regelen.
Ook kun je onder je stuurkappen een plaatje loshalen en deze iets verschuiven, staat al erg veel over hier op het forum.
Heb e zelf nog niets aan gedaan, ben al helemaal gewend aan het verschil in stuur kracht.Klopt, je kunt het ook voelen aan je spiegelglas, deze moet warm worden,
Voel ze voor de zekerheid alle bij, er kan er natuurlijk 1 niet warm worden,
Het midden is het snelst warm de randen duurt het langst.in mijn corsa c gsi uit 2001 zitten standaard verwarmde spiegels,
draden zitten tussen de spiegel verstek draden in de stekker aan de binnenkant achter de tweater kap.
kijk eerst even of je draden hebt aan je spiegel glas en of hier spanning op staat,
spiegelglas is nog te doen als je even zoekt op google.was de corsa niet meer te redden dan? dat je hem als onderdelen aanbied?
Het is soms mogelijk, alleen niet bij elke z12xe, is je moet het ook bij je motor computer aan kunnen zetten,
Heb ook ooit gehoord dat dit alleen kan via de tech2 maar dan nog niet bij elke computer.. :( -
AuteurBerichten