Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee, je meet dan tussen een plus 12v en je signaal, 12v als je hem aanstuurt anders 0v
als je je signaal aan massa hangt gaan je deuren open/dichtweet niet waar je woont, maar je zou eens bij bedo in waalre kunnen kijken die heeft erg veel onderdelen, ook gebruikte radio’s met navi zag ik laatst, suc6 met zoeken
ik heb een schema van de kiekert gevonden met de draadkleuren, deze is van een astra g maar wel een uit 1998 of iets uit die richting,
dus weet niet of het nog helemaal klopt maar ik denk dat je wel een eind komt zo,
zet hem wel ff op de pm ;)voor de regelbare interval heb ik op de how-to’s van de vectra’s iets zien staan dit was door wim v6 geschreven, is vast wel te maken in je zafira/astra, misschien zitten de draden al wel achter je stuurkap voor de bc.
veel suc6 met je zafira,klinkt logisch, kun je ook ff testen door de draadjes aan elkaar/van elkaar af te halen en dan de status bekijken,
en event, meteen testen…Veel plezier met je astra,
en veel veilige kilometers gewenst,
en natuurlijk, hartelijk welkom@mirrage,
fijn, dat hoef ik zelf ook niet meer uit te puzzelen, er word weet het een en ander duidelijk.
is er voor andere ook weer veel duidelijk.
heb jij misschien een astra g van nar 2002? met kleine zekeringen? de mijne heeft nog grote zekeringen.
anders kan er misschien met de nieuwe zekeringkast iets veranderd zijn bij de fabricage@wim-v6 wrote:
Stadslicht heeft ie niks mee te maken Thereaper.
als ie de mistlampen aansluit via de Multitimer hoeft ie niks met de stadslichten te doen.
Willem
weet ik, maar zijn oude setje wel, bedoelde alleen dat de multitimer dat allemaal regelt,
sorry voor de verwarringin de multitimer zit al een verbinding naar stadslicht, dus die heb je niet meer nodig.
mooi dat je het gevonden hebt, weet je misschien welke draad je op welke klem van de multitimer hebt gezet?
er is nog iemand aan het zoeken naar de bedrading, dan help je hem ook enorm (en mij misschien ook nog ) aangezien ik er ook nog mistlampjes in wil bouwen :D en volgens mij alleen in de prijs, denk verders niet veel verschilis inderdaad raar, je zekeringen zitten namelijk rechtstreeks in je multitimer, net als de relais,
je kunt wel testen of de draad tussen je schakelaar en je relais er zit, als je de relais erin hebt zitten moet i het doen als je je lampen aan hebt en de knop voor de mistlampen indrukt, dan moet je hem horen klikken, je kunt je timer natuurlijk ook vervangen voor een met mistlampen voor er op, bij mijn vec ben ik er mee bezig geweest, daar zaten wel de contacten in de multitimerje hebt dan een relaistje nodig en een origineel knopje,
meestal zit de verbinding tussen de lichtknop en de multi timer er wel,
bij man oude vec in ieder geval wel,
is te testen door de relais van je mistachterlicht op de plek van voor te zetten en het schakelaartje in te drukken als het goed is hoor je nu de relais schakelen,
alleen moet je dan nog zoeken hoe je hem uit je timer krijgt, misschien ff kijken of je hem rechtstreeks van de relais kunt krijgeneen zekering is ook handig, zitten namelijk apart afgezekerd. als je kabels niet in je deurstekker zitten dan kun je ze wel ergens achter je handschoenenkastje terugvinden,
daar zaten ze bij mijn oude astra g ook, alleen dan wel zonder stekkers helaas maar daar is ook uit te komen. ;)is je auto miscchien al niet voorbereid op mistlampen? als dat zo is zitten er draden aan je bumper vastgemaakt op de plaats van de mistlampen (waar ze origineel zitten).
als dat zo is heb je alleen een relais nodig in je zekeringkastje en een zekering
altijd handig om ff te kijkenik heb ook prima ervaringen met autotaalglas, hebben een keer een ruit vervangen voor 200 euri dat was zonder verzekering en alles was prima schoon en netjes geplaatst. en de ruit was ook van goede kwaliteit, heeft het 2jaar gehouden en 50.000km zonder sterren er in na steenslag.
maar zijn wel bijna allemaal franchise nemers ja dus er zullen ook wel frotters tussen zitten.ik denk toch dat ik mijn tube zwarte kit ga zoeken als ik dat zo lees,
heb weinig trek in een nieuwe antenne.ik denk zelf aan bij je computer,
maar een nokkenas sensor gaat bij sommige blokken snel kapot,
mij vec uit 1996 had dit ook dat was een x18xe
dus als je even je motorcode erbij zet dan puzzelen we met z’n allen dat wel uitals ze er daar wel aan kunnen komen is dat zeker welkom, hiero is i ook rot, het lekt nog net niet binnen.
19 augustus 2011 om 16:27 In reactie op: Astra G slecht starten met warme motor, wie weet raad? #17878661om welk blok gaat het? is het een benzine of diesel? met deze gegevens word het veel makkelijker om je te helpen.
er zijn enorm veel verschillende blokken.. en ze zijn allemaal anders. ;)jep, en anders gewoon doorstarten,
bij de x17dtl kan dat nog bij de 2 liter niet volgens het instructieboekje.
dus is alles bij elkaar geen moeite aan. ;)een dieselfilter van de x17dtl kun je met een gewone inbus sleutel verwisselen,
er zit een bout bovenop en een onder het huis, volgens mij is het de bovenste die de filter vast houd,
en de x17dtl kun je in principe doorstarten, maar volgooien met diesel is denk ik net zo makkelijk.25 juli 2011 om 13:41 In reactie op: astra 1.6szr automaat andere motor en/of automaatbakgezocht! #17902588als je echt meer pk’s wil dan zou ik voor een x18xel gaan, een x16xel heeft dan maar 100 pk dus niet erg veel winst.
maar er moet dan wel veel verbouwd en vervangen worden24 juli 2011 om 14:56 In reactie op: astra 1.6szr automaat andere motor en/of automaatbakgezocht! #17902586dat 1.6 16v oliezuipers zijn is onzin. als je je blok goed behandeld en niet mishandeld is er niet mis mee,
als je hem koud in de toeren jaagt krijg je bij elk blok olie verbruik, ook een 1.6 8v als een x18xel
en ik zou zelf ook gewoon het koppie afvlakken en terugbouwenklinkt als een probleem met de massa’s of alsof er ergens een sluiting inzit.
aangezien een zekering er echt niet zomaar uitbrand.
ik zou eerst de claxon losgooien en dan alle zekeringen nakijken. dan testen of het beter is, zoniet kabelboom nalopenja inderdaad, bedo in waalre heeft bijna alles die sloopt eigenlijk alleen opels
-
AuteurBerichten