Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
staat de Distributie optijd? In principe als een motor die goed op tijd staat wel enige teken van leven moeten geven.
En ook nog de hoofdprijs ervoor vragen…..
Ik maak de auto goed schoon dus wielkasten, bodem voor zo ver dat gaat. Winterbanden eronder accu getest en vervangen. Antivries gemeten van het koelsysteem kan tot -24 moet wel genoeg zijn. Ruitensproeier bijvullen met puur ruitensproeier antivries. Ruitenkrabber erin slotontdooier thuis klaar gezet. Ik ken er genoeg die dat in de auto bewaren….
Daarom had ik eerst nog even de oliedruk gemeten voor de zekerheid
164000 and counting…..
Waar de techniek ophoud gaan kit en plakband verder :D
@ RISL Goeie keuze :thumb Dat verschil ga je goed merken met nat weer en sneeuw. ;)
31 oktober 2011 om 10:14 In reactie op: Astra g 1999 blijft naar rechts trekken , schadeauto ? #17933253Als er iets goed krom is komen ze als het goed is er bij het uitlijnen achter.
Maar zijn je banden goed op spanning? Zelfde banden maat en profiel op de zelfde as?
Je kan ook eens je banden wisselen van links naar rechts en die van rechts naar links heb het 1 keer meegemaakt bij een auto dat dat hielp en vraag met niet waarom maar die klant was tevreden
Net wat de wit zegt schoonmaken diesel is slecht voor rubbers en dergelijke gewoon met een hoge druk spuit er onderdoor
28 oktober 2011 om 16:50 In reactie op: remlichten links en rechts doen het niet astra f 1994 #17925324Eerst lampjes controleren zijn die goed dan kijk je naar de zekering is die goed dan kan het mogelijk je remlichtschakelaar zijn
@trashmetal Als je heel weinig met de auto gaat in de winter dan snap ik wel dat je die invetering niet doet
Maar een hoop mensen die winterbanden onzin vinden hebben er namelijk nog nooit mee gereden.
Ik wou het zelf ook niet geloven maar sinds een paar jaar rijd ik niet anders meer in de winter.Zijn er van de mensen die winterbanden de grootste onzin vinden ook mensen bij die er weleens mee gereden hebben?
Kijk als jij een dag ervoor geweest bent met bijv een lampje stuk of weet ik veel wat en als dat het enigste was dan controleer ik alleen nog maar dat punt en meld hem daarna gewoon af. In een dag kan er weinig kapot gaan lijkt me
Ik schrijf wel de kilometerstand altijd op en geef een kopie van de reparatiepunten aan de klant mee als deze zijn auto zelf repareerd.Mocht deze dan veel kilometers hebben gemaakt dan word ie gewoon opnieuw gekeurd
Als een auto wordt opgehaald om vervolgens een week later gerepareerd te worden wat weleens voorkomt omdat de klant een auto niet langer als een dag moet missen loop ik er altijd onder door
Koplampverstelling moet gewoon werken als de schakelaar erin zit. wat ik weleens doe is gewoon de schakelaar eruit wippen. Maar als het wat kleine dingetjes zijn waarop de auto wordt afgekeurd zoals een zekering of 1 lampje dan vind een klant niet erg als je dat voor hem maakt ook als hij het zelf repareerd. scheelt weer een keer heen en weer rijden voor de klant
15 oktober 2011 om 07:21 In reactie op: Nieuw op het Opel-forum How-To’s. (Gewijzigd-24-09-2012) #17895593Stukken beter zo :thumb
Is een heel stuk overzichtelijker :DIk heb het voor de veiligheid en swinters gaat ik regelmatig over de grens en wil gewoon geen gezeur en gezeik.
Als je een beetje goed kijkt en op tijd bent met winterbanden kopen valt het aanschaffen best mee. Maar de meeste wachte totdat er een pak sneeuw ligt en dan zeuren ze dat ze zo duur zijn.Dat is wel erg lang normaal bij een warme motor gaat die van mij bijna direct op gas lopen en bij koude motor binnen anderhalve minuut in de winter tot onder een minuut in de zomer
Je kan de oliedruk meten als je dat nog niet gedaan heb. Je lampje kan wel uitgaan maar dat zegt niks of jij een halve bar druk heb of dat je 4 bar heb.
Zijn de klep seals en klep geleiders goed?
Je zou misschien met endoscoop in de cilinders kunnen kijken of er netjes een hoon patroon in staat of dat ze helemaal gepolijst zijn in dat geval gaat je olie verbruik ook omhoog
Normaal gesproken als je cilinderkop eraf gaat dan gaat er bij mij altijd een nieuwe koppakking tussen evt nieuwe kopbouten.
Lagers zijn te vernieuwen moet je alleen wel de dynamo uit elkaar halen. Als je een beetje handig bent gaat dat wel.
maar naar mijn mening kan je beter een ruil dynamo van de sloop halen of laten reviserenMotortype is wel makkelijk.
Kan van alles zijn.
Temperatuur sensor stuk
Thermostaat
koppakking
koelvin die niet meedraait
radiateur dicht
waterpomp defectDe velgen kunnen krom zijn.
Kan zijn dat ze achter niet goed gecentreerd zitten.
Je kan ook eens vragen of ze de wielen aan de auto kunnen balancerenGewoon naar de automaterialen zaak gaan heb je meteen de goeie.
Ze hebben waarschijnlijk met je riem vervangen de spanwiel en loopwielen niet goed gecontroleerd.
Als je zo graag in een audi wilt rijden koop er dan lekker 1. 1 van de lelijkste auto’s die ik ooit gezien heb. Is echt zonde van het werk wat er in zit en dan die vraagprijs voor dat geld koop je echt wel wat mooiers dan dit gedrocht
Klopt bij de meeste grote bedrijfs auto’s eindigen ze midden onder
-
AuteurBerichten