Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 september 2012 om 09:09 In reactie op: gasklephuis en EGR schoonmaken Y17DTi, bijzonderheden? #18064686
Een diesel heeft volgens mij geen gasklep…….
Tenminste ik ben ze nog niet tegengekomen op diesels…
Aan het schutbord ter hoogte van de kachlunit. Kan je vanaf onder makkelijk bij tenminste bij die van mij
Je kan proberen om even je multi riem te demonteren en dan de motor te laten draaien zonder riem.
Als ie dan stopt met rattelen dan weet je ongeveer waarin je het moet zoeken( Riemspanner, Dynamo, Misschien poelie Aircopomp)
MPM is het merk denk ik
Welke auto roest niet tegenwoordig.
Scheelt veel aan het onderhoud wat je pleegt.
Mijne komt uit 1999 en is nog keihard en geen roest op de bekende plekken
Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.deautoaircospecialist.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik weet niet waar je woont maar ik weet nog wel een goed adres voor airco reparaties.
Reken maar op een dag arbeid, Distributie moet los nokkenassen eruit enz..
ja jij noemt ze seals ik de kleprubbers ;)
Dat is wel zeer hoog. Je kan de kleprubbers vervangen zonder dat de kop eraf hoeft.
Met het juiste gereedschap is dat te doen.Heb het zelf ooit eens gedaan maar dat was bij een achtkleppert…..
Ik kan het wel goedkoper kost je alleen 5 liter verf :jerry
Hoe hoog is het olie verbruik dan?
Strak hoor! :thumb
Bij een motor waar de kop af moet werp ik altijd een blik in de cilinders maar dat is globaal of er geen diepen krassen in de cilinders zitten en dat soort dingen.
Ik heb het laatst laten doen ivm de poelie muurvast zat en daardoor de pomp eraf moest.
Bij de airco prijsafspraak gemaakt voor 150 incl service beurt van de airco. Schijnt die kerel ruim 2,5 a 3uur mee bezig te zijn geweest. Dus ik had hem redelijk goedkoop klaar.De afwatering van je deuren zijn wel open?
Gewoon doen wat hier boven staat is even goed los rijden op snelweg.
@Opeltje17 wrote:
Hallo,
Interval van een z1.6se is 90.000km of 6 jaar, als je hem vervangt zou ik inderdaad ook de waterpomp mee vernieuwen.
Sommigen zeggen trouwens ook 120.000 km of 8 jaar iemand die dat kan bevestigen?-Elk jaar olie+olie filter
-Luchtfilter na kijken
-Benzine filter om de 2 jaar
-Interieur filter nakijken
-Bougies vervangen om de 60.000km
-Koelvloeistof vervangen om de 2 jaar
-Remvloeistof vervangen om de 2 jaar
-Remmen bekijken
-service inerval doorzetten
-Niveau’s controleren van de vloeistoffen
-Multi riem controleren
-Verlichting controlerenVersnellingsbak olie weet ik niet wanneer die moet.
Luuk
Bougies voor een auto op lpg mogen wel eerder vervangen worden die van mij halen de 60 000 km niet
Thermoschakelaar kan je nog even doormeten die moet bij een bepaalde temperatuur doorverbinden
Voor standaard uitlaat kan je hier misschien proberen: http://www.prettycars.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb ik voor mijn astra ook gehaald 120 euro voor einddemper en midden demper. Je krijgt er gewoon garantie op en past ook prima.
Als je het niet vertrouwd gewoon er heen gaan en daar ter plaatse een 10 dagen kenteken regelen.
Met een 10 dagen kenteken hebben we wel vaker auto’s uit duitsland gehaald. En we gaan dan op de terug weg altijd over de kleinere grensovergangen en het laatste stukje binnendoor.@marijnl1988 wrote:
dit heb ik ook
maar bij mij komt het van de waterpomp ( meen ik )
als je geen gas geeft zie je hem iets bewegen
als je iets gas geeft hoor en zie je niks
( de rol onder je termostaat ) ik denk dat dit de waterpomp is ???)
lijkt bij mij of hij los zit maar komt snel een nieuwe op bij mij maakt dit het geluidJe waterpomp zit op je distributie…
Kan je riemspanner zijn van je multi-riem.
@arjontje wrote:
@GSI Racer wrote:
die laatste zit een filter op die de dampen naar de buitenlucht in duwt.
mag dus niet voor de apk.je kunt het filtertje wel ff eraf halen als je op apk gaat en dan afdoppen :thumb
Waar in het apk boek staat dat?
Ik kan het niet vinden namelijk.Je mag met een open carterventilatie rijden. Sommige oudere voertuigen en Zware bedrijfswagens hebben niet anders.
24 juli 2012 om 07:37 In reactie op: Veren vervangen Astra G (VEREN ZIJN VERVANGEN + FOTOS) #18048216Das goed gelukt zie ik netjes gedaan :thumb
Normaal plaatsen van hulpveren is niet echt veel werk tenminste als we over hulpveren praten voor de achter as. die er voor zorgen dat je auto niet als een zak aardappelen over de weg schuurt zodra er een beetje belading in zit
-
AuteurBerichten