Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
superchargers houden niet van hoge toerentallen….. Zijn ze ook niet voor gebouwd. Bij de meeste is ongeveer bij 6000 rpm de koek wel op..
Als je een gebruikte motor haalt is het sowieso mooi als je hem kan bekijken als nog in de auto zit en dat ie nog loopt.
Nadeel van gebruikte blokken is dat je nooit weet hoe er mee gereden is en staat van onderhoud is. Je kan er immers niet inkijken.
En gereviseerde blokken is maar de vraag wat en hoe er gereviseerd is.Heb zelf een g x20xev op gas (G3) en bevalt prima verbruik is 1op11 gemiddeld ik heb hem toen in laten bouwen had de investering binnen een jaar eruit. Maar moet ik erbij zeggen dat ik een goeie kilometer vergoeding heb.
Sowieso zou ik voor een ring tank gaan( op plaats reservewiel)
@NoFear1696 wrote:
van de Astra G OPC 1 zijn er maar 3000 gebouwd. dus dat is vrij zeldzaam. van de gewone G en F heel veel miljoen. de E kadett en F worden van zelf zeldzaam omdat de meeste al weer verwerkt zijn door de hoog ovens :jerry :jerry
Eerder bij elkaar geveegd……..
Brandstof druk controleren.
Injectors misschien vervuild. kan je ultrasoon laten reinigengaan je bougiekabels nog goed strak om de bougie heen? Heb ik zelf een tijd terug gehad kabels waren kwa weerstand goed maar ze gingen zeer soepel over de bougies heen. Nieuwe kabels gemonteerd en probleem was over.
Misschien ken je iemand met een viergas tester dan kan je duidelijker zien wat er misschien mis is
@opel-mark wrote:
Als je iedere cilinder appart gecontrolleerd in wil spuiten dan denk ik dat je voor iedere cilinder appart een lambdasonde nodig hebt om het te controlleren toch ?
Het systeem werkt ongeveer hetzelfde als multipoint inspuiting. De benzine injectoren worden uitgeschakeld en de lpg injectoren nemen het over. De regeleenheid van het LPG systeem gebruikt de “data” van de normale ecu.
@Fearless wrote:
liever door hun op de film dan die kwakbal op sbs6
Mee eensch!
Wel apart kleurtje valt niet op :shock:
@opel-mark wrote:
Gas betekent warmer lopen en minder vermogen, de 1.4 blinkt niet echt uit in vermogen dus het is mij een raadsel waarom je hier een gas installatie in zou willen hebben.
Mark
Met een goeie gas installatie is dat bijna niet merken, alleen op top snelheid merk je het maar ja waar mag je 200 in nederland….
Het enige wat warmer wordt is de ontbranding je motor niet. Als je hoge toerentallen mijd kan je langplezier hebben van een auto lpg.
Kan de turbo zijn. Misschien turboslang klein lekje in
ik weet niet of dit dezelfde diesel is die fiat ook gebruikt voor de doblo?? Daar hebben we al een een lek inlaatspruitstuk gehadChiptuning met snelle nokkenas heeft zin. Chiptuning bij een standaard ongeblazen motor heeft weinig zin
Spagettie spruitstuk ga je wel merken. Meer trekkracht onderin
Lichte poelie in combinatie met verligt vliegwiel ga je wel merken motor komt dan sneller op toeren.
Het bedrijf had er op zijn minste een advies punt van kunnen maken.
Is per kant. ;)
Je kan de Tip van harry wel gebruiken :thumb
Schuurpapier op een vlakke ondergrond neer leggen en schuren maar.
Het verbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl. Maar bij normaal rijden is 1op12 a 13 makkelijk te halen.
Die van mij doet 1 op 11 op LPG
Het is inderdaad zonde als je het gaat vernieuwen. Je kan proberen om wat meer gewicht achterin te gooien( sub kist king: bijvoorbeeld)
Heb je geen foto van de schijf?
De roest op de remschijf is pas afkeur als het over de GEHELE OMTREK meer dan 50% veroest is.@thereaper wrote:
als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
gewoon van die 3m klemmen pakken

Uploaded with ImageShack.us
die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippenDit zijn hobby bob klemmen en zijn de meest waardeloze dingen die er zijn. Heb al diverse storing gehad door deze pruts dingen.
Beste is draad door knippen en goeie doorverbinders (duraseals) halen die je ook kan dicht smelten zodat de kabels goed vast zitten.
Of een draad in een stekkerblok monteren dus ouwe pinnen eruit nieuwe pinnetje met extra draad erin.
Of solderen dat gaat ook goed moet je er wel goed bij kunnen.
Als je met 80km/h wat raakt helpt zo een bumper balk ook niet meer……
Je kan er best 2 gaten in boren. Je kan het proberen met een goeie antenne boor.
Komt meestal voor bij auto’s die korte stukjes rijden en een hoop auto’s met dat probleem hebben weinig gewicht op de achteras.
Daardoor remt ie achter niet zo hard en gaat het 9 van de 10 keer de remblokken zwaar of ze gaan vastzitten. Het enige wat helpt is schijven vernieuwen en remblokken vernieuwen en de boel goed gangbaar maken en houden.
Als je handig bent ben je voor 100 euro klaar
Heb je geen foto van de huidige situatie??
Probeer eens op de snelweg hoeveel hij gebruikt.
De platen gewoon bestellen en monteren zorg gewoon dat je de gele platen gewoon in de auto heb voor het geval je word staande gehouden of voor de apk keuring
Laat hem eens uitlezen en ook de turbodruk laten meten.
Misschien is je turbodruk sensor overleden
toevallig niet aan een kabel of kabelboom getrokken tijdens het vervangen van de EGR? dat er nu een stekker misschien niet goed zit
Hoe is de staat van het onderhoud?
Bougies nog goed? Bougie kabels goed?
Misschien vaccuum slangetjes lek.Mooi dat het probleem verholpen is hiermee :thumb
11 september 2012 om 07:07 In reactie op: Olie vervuilde motor na vervangen oliedruksensor #18065523@Fearless wrote:
Wel eens gezien dat er diesel in de computer gelopen was. Onherstelbaar. Komt omdat er iemand zo slim was om de computer aan het blok te hangen….opelfaal…
Olie heb ik nog niet gezien. Lijkt me meer een geldklopverhaal, zoals ik wel vaker zie bij bedrijven met werk te weinig.
Bij grotere bedrijfswagen hangen ze altijd aan het blok gaat meestal gewoon goed. ;)
Ontopic: Ze kunnen ook wel de bedrading schoon maken ipv meteen regeleenheden aan te smeren. Meestal zijn dan de storingen wel verholpen.
-
AuteurBerichten