Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De moderne diesel heeft tegenwoordig geen gaskabel meer maar een ‘electrisch gaspedaal’ is eigenlijk gewoon een potmeter.
Bij kleinere diesel motoren gebruiken ze hoofdzakelijk het Common rail systeem. Bij de grote diesels (vrachtwagens en dergelijke) kom je Pompverstuivers, Common rail of een PLD systeem tegen.
Er zit een luchtmassameter op die de ingaande lucht vanaf het luchtfilter meet.
Je heb een Laaddruk sensor voor de turbodruk deze is vaak in combinatie met een temperatuursensor om de lucht temperatuur van de turbodruk te meten.
Brandstofdruk sensor deze meet de druk van de inspuit gallerij. Deze is ook vaak in combinatie met een brandstof temperatuur sensor.Bij een common rail systeem wordt de brandstofdruk geregeld door een hogedrukpomp. De inspuiting wordt geregeld door de electronisch aangestuurde verstuivers die worden aangestuurd door het motormanagment deze unit bepaald hoeveel en hoelang er moet worden ingespoten.
De rede dat er EGR op diesels zit is om de verbrandings temperatuur te regelen in de verbrandingsruimte van de cilinder. Dit wordt gedaan om de roet uitstoot en de uitstoot van giftige gassen te verkleinen. Ook zijn diesels uiterust met een roetfilter. Bij de grote diesels hebben ze naast de egr ook de mogelijkheid de uitstoot te verkleinen door een chemische vloeistof ( Ad-blue)in de uitlaat te spuiten.
Ik ben Eerste bedrijfsautomonteur/ APK Keurmeester APK 1 en 2. Werkzaam voor Scania Deventer
Ik ben daar netjes geholpen en ze hebben ook een goede service! succes
@ marijn ik weet niet meer wat ie koste bij van rijn maar volgens mij viel het wel mee samen met de riem.
Is niet veel werk om te vervangen gewoon riem tegelijk met spanner doen.
2 flessen wijn en 40 euro aan VVV bonnen daar kan je in ieder geval wat mee
agit lpg in rijssen
Hebben bij van rijn op voorraad liggen marijn. Tenminste toen ik hem haalde wel :D
Ik was bij mijn astra G 3 jaar terug tegen de 1500 euro kwijt voor de G3 installatie. Ik had dat ding er met een maand of 15 eruit.
Tegenwoordig schijnen ze wat duurder te zijn vanwege de nieuwe electronica die ze schijnen te gebruiken( tenminste heb ik me laten vertellen)Als je 40.000 km per jaar rijd kan het makkelijk.
Anders bouw je ze in je mistlampen. Heb ik laatst gezien bij een auto ik kon het merk en type niet zien want ik moest mijn zonnebril bijna op haha
23 december 2012 om 09:11 In reactie op: Astra verkocht, ander merk voor in de plaats (foto’s) #18086703Strakke wagen ;)
Je zal mij nooit horen dat ze bij EDS of een andere grote (opel) tuner “troep” verkopen.
Maar er zijn zat jongens die gewoon wat doen…. dat bedoel ik te zeggen.
En tuurlijk zal het voor de ene motor meer effect geven dan de andere.
Staat dat er dan?
Die jongen van EDS weten heel goed waar ze mee bezig zijn.
Ik denk dat iedereen een mening heeft van hoe en wanneer je moet chippen maar ik sluit mij aan bij de meeste hier dat Chiptuning altijd op MAAT moet gebeuren.
Doe je het met zo een powerbox ertussen of gewoon zonder na te denken andere software in motor ecu proppen dan ben je niet echt goed bezig zeg maar
@pixels66 wrote:
Misschien kun je m op het terrein bij onze brandweerkazerne in het centrum kwijt, maar dat zou ik ff na moeten vragen.. staat ie op afgesloten terrein, bewaakt door 14 bloeddorstige brandweermensen!
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
En dan terug krijgen zonder dak omdat ze hem bij een oefening gebruikt hebben :jerry
Is het niet wat om de auto te parkeren bij een P+R? Er zit er volgens mij 1 onder het olympisch stadion staat droog en redelijk veilig en prijzen vallen wel mee 8 euro per 24 uur volgens mij.
alle opel’s die ik heb gehad ( Senator 3.0 24v, Astra F 1.6 2x en mijn huidige Astra G) hebben mij nog nooit laten staan of stranden.
Daarin tegen de Hitlerfiets(VW) die ik heb gehad….. :1x koppakking, Koppeling, versnellingsbak, diverse koelwater lekkages begon bij radiateur, daarna bijpass pijp door gerot, waterpomphuis lek, radiateurslang lek. Het enige wat wel goed was aan die auto waren de accu en startmotor die waren niet kapot te krijgen.
Voor dat deze discussie door gaat ;) kunnen we ook eens vragen wat de schrijver van dit topic nou van plan is met zijn auto.
Die heeft nog niet veel gereageerd op zijn eigen topic.
@opel-mark wrote:
ben je gek, je hoeft niet meteen andere nokkenassen e.d. te plaatsen om voordeel te hebben van chippen, ik hoor dergelijke kolder wel vaken, vrijwel allemaal van gastjes die elkaar napraten en er zelf geen enkele ervaring mee hebben.
Mark
Ik zeg ook niet dat ie meteen zijn motor en auto moet verbouwen. Het waren slechts suggesties.
Zoals eerder gezegd een ongeblazen motor chippen heeft eigenlijk pas zin als de motor geoptimaliseerd is .
Dus als je de ‘ademhaling verbetert’ , andere nokkenassen, Lichtere krukaspoelie, Licht vliegwiel.Als je nu eerst begint met een ander lucht filter en niet zo een fancy filter voor weinig. Maar gewoon een goed power filter van de bekende merken evt met ander luchtfilterhuis en een andere uitlaatsysteem dan ben je al een eind op weg.
23 november 2012 om 08:15 In reactie op: Geeft sleche luchtmassameter altijd storing op dahboard? #18076974Ik hem ook al stuk gehad( inhouden enzo) maar mml ging niet branden, maar naar vervanging liep het brommertje bijna als nieuw
@AsconaC20NE wrote:
Of je moet een 2.0 turbo zien te vinden, die kunnen daar dan wel weer beter tegen.
ik heb inderdaad van horen zeggen dat de 2.0T er beter tegen kan, maar heb daar geen ervaring mee omdat die ook aardig zeldzaam zijn. En turboblokken op gas krijg ik, ongegrond, ook kippenvel van.Aangezien ik in de markt ben voor een astra GTC over een half jaar en naar de iets vermogende modellen ben ik ook benieuwdt of je iets meer info daar over hebt, mag ook over PM om dit topic niet te veel te verstoren
weet iemand of je de gasinstallatie over kan zetten van de oude astra g z16xe (de oliezoepmotor:p) in een z18xe Astra H Gtc
nee
Waarom zou je de gas installatie niet over kunnen zetten? Ik neem aan dat er al een lpi systeem op zit op de z16xe volgens mij is het kwestie van de rommel over bouwen en her programmeren.
x20xev 5w40 BPolie
Lekstroom zit maximaal rond de 0,05A volgens mij
Dit kan je meten dmv een multimeter. deze moet tussen de minpool en de min kabel zitten
Proeflampje is leuk maar kan je niet zien hoeveel lekstroom er is.Tip voor het meten: Sluit de deuren en contact uit en wacht een paar minuten met de accupool los te halen. De regeleenheden blijven altijd voor een paar minuten “online” nadat het contact is uit geschakeld. Ook als je alleen de deuren opent gaan sommige regeleenheden “online” als een soort wake up stand
Daar is de auto ook voor ;) Retourtje naar mijn werk is bijna 120km
199415km and counting bijna 600km in de week gemiddeld
@-BlendjuH- wrote:
Wegenwacht bellen en als dat geen uitkomst is
dan het kleinste raampje achter …
Met een beetje mazzel hebben de glasspecialisten deze op voorraad liggen …Heeft een oud collega eens gedaan het “kleinste” raampie eruit geslagen bij een mitsubishi. moest even 250 euro aftikken daarna. Had beter het grote ruitje eruit kunnen tikken die was “maar” 70 euro.
Gewoon anwb bellen die zijn er handig in.
-
AuteurBerichten