Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
die zit echt op een wat mindere plek. Maar goed even het 1 en ander aan de kant drukken en demonteren en je kan er enigszins bij ;)
Inderdaad mooie V6 alleen je moet een klein trolletje hebben om eraan te sleutelen :jerry
Nou bougiekabels met bougies vervangen auto rijd al een stuk beter denk dat het probleem verholpen is.
Van de week had je ongeveer hetzelfde toch? Toen ging ie zelfs in de noodloop
Ik heb vanmiddag even gekeken naar de bougie kabels daarbij viel het op dat ze niet allemaal er op “klikken” dus zeg maar een beetje los zitten. Bougies zijn van GM maar kan niet zien hoe lang ze erin hebben gezeten qua kilometers.
Maakt niet uit helaas droog of nat weer
Het probleem is wel dat het maar af en toe is dat ie problemen geeft. Kan zomaar zijn dat ik er nu een week geen last van heb en dan ineens is het er weer.
Maar goed de originele bougiekabels zitten er nog aan( tenminste niet terug te vinden in de onderhoudshistorie) dus vervangen kan sowieso geen kwaad.
Er zit een piepklein plekje bij het overgespoten deel voor de rest nog geen roest aan de buitenkant. Onderkant heb ik zover ik kan zien ook geen roest gezien.
Heel iets steenslag maar niet schokkend je kan dat niet helemaal voorkomen.
Haha hij was al gepoetst ;) Interieur is zeker niet uitgewoond alleen de bestuurdersstoel vertoond wat slijtage. En links achter is ie een keer overgespoten voor de rest is het een nette wagen :thumb
Dat koffiebekertje was nog voor het schoonmaken de vorige eigenaar heeft er lijken mee vervoerd ofzo :???: Auto was heel vies van binnen al lijkt het op de foto schoon.
Deze Omega bezit ik sinds kort.
Een B2 3.0 V6 Automaat
Excuses van het koffie bekertje maar dat was nog een erfenis van de vorige eigenaar morgen eerst met de stofzuiger en poetsdoek er doorheen


Sowieso zou ik de auto zelf houden en evt zelf slopen. heb zelf zo een situatie gehad een paar jaar terug heb het wrak toen gesloopt en de boel verkocht hield er meer over dan dat de auto gekost had.
Ik weet niet wat je rijstijl is maar gewoon normaal gaan rijden ;) dus in het begin niet meteen de grens opzoeken van de auto.
9 april 2013 om 19:42 In reactie op: Astra H Rijdt op lpg maar verbruikt ook aardig veel benzine! #17779927Heb je toevallig geen lekkage in het benzine gedeelte?
Brandstofpomp blijft namelijk gewoon pompen als de motor op lpg loopt de injectoren worden enkel uitgeschakeld.
kan ook zijn zoals eerder gezegd dat je thermostaat niet goed is waardoor het langer duurt voordat de motor omschakeld van benzine naar lpg. dus als je korte stukken rijd kan het zijn dat ie helemaal niet omschakeld .
bij mijn beide auto’s schakelen tussen 1 en 2 kilometer om naar lpg
ik kijk nu via sport1 dat is ook vanwege de bundesliga die daar wordt uitgezonden. het enige minpunt vind ik het commentaar dat is een beetje droog . voor de rest valt het mee en je heb geen reclames tussendoor wat sowieso prettig is
zal zeker mooier staan als ie wat zakt :thumb
7 februari 2013 om 19:30 In reactie op: ik zou graag wat weten over mijn astra 1.8 16v van 1999 #18104453Distributie riem elke 60.000 km of ongeveer 4 jaar.
Verbruik heb je zelf in de hand maar 1op12 moet je zeker wel kunnen halen
1 februari 2013 om 17:54 In reactie op: Astra H- Lager + keerring aircopomp moet worden vervangen #18102265Als er nog gas op zit moet je het even laten leeg halen airco pomp kan jezelf als je handig genoeg bent er wel af halen. Ik weet niet waar je woont maar ik weet nog wel goeie adressen voor airco systemen
Euromaster of dealer haalt niet uit.
Het ligt eraan hoe moeilijk de keurmeester is.
Ik ben gelukkig zelf keurmeester (apk1 en apk2) dus keur mijn eigen auto’s. ;)@mantanator wrote:
@opel-mark wrote:
Tja de 1.6 16kleppers staan bekend om hun hoge olieverbruik, en als de distrubietieriem klapt dan kun je hem afschrijven, ik zou hem laten staan.
Wat een onzin!
Mee eens dat het onzin is. Dan kan je bijna elke multi klepper afschrijven zodra de riem breekt.
On topic: Gewoon als je gaat kijken een goeie proefrit maken en kijken op de bekende punten. De meeste zijn hier al genoemd.
Als je van plan bent om er lang mee te rijden misschien kan je overwegen om die lpg installatie over te bouwen
@marijnl1988 wrote:
Puur koude start maakt hij 1250 toeren
Bij warme motor draait hij 8000 toerenDit lijkt mij vrij normaal voor een x20xev
Inderdaad wat gerrit vertelde loopt een opc1 blok hoger vanwege de nokkenasen
Ik denk eerder 800 rpm stationair…. :angel
Is zeker normaal voor een xev doet die van mij ook.
Ik denk dat het normaal is dat je niet meer betaald dan 400 euries.
Als je zelf de kop al zoveel mogelijk kaal maakt: spruitstukken, nokkenassen, klepstoters, tapeinden en steuntjes demonteren scheelt ook alweer een beetje.Sowieso handig om meerdere bedrijven te bellen. Je kan zomer bellen in holten of O.M.R in hengelo deze 2 bedrijven heb ik zeer goede ervaringen mee en zijn goed en naar mijn mening niet te duur.
Als je nog lang met je auto gaat doen is het wel waard.
Ik heb het een paar jaar terug gedaan en heb er nog steeds geen spijt van.
Mijn auto is een astra g met een x20xev. Onderhoud valt mee. Heb er wel de duurde bougies inzitten maar deze gaan gewoon minimaal 30.000km mee.Bij die van mij zat er al een iso stekkert in. Dus dat was plug en play
Ik zou er mee goed keuren ik kan zo niet zien of ze bespoten zijn en je mag rode achterknipperlichten voeren
-
AuteurBerichten