TheGeneral

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 508)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: apk weigeren??? #17733934

    Als je geen zin heb om een auto te keuren kan je wel gewoon zeggen dat je de eerst komende 2 weken geen tijd heb of je schroeft de prijs op maar weigeren is niet toegestaan als keuringsinstantie

    Is niet echt handig van die kerel daar zal wel het “bord van de muur afgehaald worden”:vertag

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17401264

    Vandaag even kachelfilter vernieuwen wassen en van binnen schoonmaken

    In reactie op: Een niet zo'n aardige opelrijder, bah! #17731983

    origineel gepost door Barrythefirst
    Rijdt elke dag door de binnenstad van Amsterdam en soms droom ik er over een Unimog te kopen
    en iedereen die aso is gewoon over te rijden (maarja het blijft een droom)

    Met een unimog redt je het niet denk dat je meer aan een leopard 2 wat heb kan je ze van een afstandje al opruimen;)

    In reactie op: Prinsjesdag 2010 #17731594

    origineel gepost door jethro
    Hieronder diverse uitgaven waaruit onze overheid makkelijk tien miljard ( per jaar ) kan bezuinigen, zonder het eigen volk pijn te doen.
    De staatskas is in korte tijd weer vol, en het eigen volk is blij.
    Is dit iets voor Rutte 1???????

    Ontwikkelingshulp € 5.4.000.000.000,-
    Eu bijdrage € 6.2.000.000.000,-
    Immigratie € 7.000.000.000,-
    Kunst/cultuur € 1.7.000.000.000.,-
    Ambtenaren korps minderen met 50% besparing?????????????
    Opgelet: bovenstaande zijn uitgaven PER JAAR, en ELK jaar WEER!!

    Nog 1 ding die beroeps werkelozen aan het werk zetten en bij weigering uitkering stop zetten

    We kunnen er lang of kort over lullen maar genaaid worden we toch wel

    Laten maar geld bij de banken vandaan halen en bij de mensen die deze “crisis” veroorzaakt hebben want het normale volk is weer de lul met dit soort dingen en de hoge heren lachen ons allemaal uit

    In reactie op: Een niet zo'n aardige opelrijder, bah! #17731976

    Het beste kan je wel de eer aan jezelf houden en gewoon rustig blijven en als dat niet helpt tja dan maar grof geweld gebruiken

    In reactie op: Astra G beschilderd door een mazda #17733231

    Das wel klote door zo een blinde vink:fy1 het is ook moeilijk om even over je schouder te kijken zal ook wel geen richting aan hebben gegeven.

    Hopen dat schade meevalt en dat je alles vergoed krijgt

    In reactie op: Speling in het stuur #17729776

    Persoonlijk zal ik er eerst naar kijken is toch lullig als je moet je moet uit wijken en het stuur blijft hangen….

    In reactie op: Drukgroep lager versleten #17729939

    zoals eerder gezegd het is een hoop werk om de bak er achter vandaan te halen ik zelf zou alles vernieuwen eventueel ook de krukas keering ik zelf doe dat altijd wel je heb de boel toch los.

    en doorrijden met een versleten lager kan wel maar de kans dat je nog meer vernield is aanwezig zodra die kapot knapt en hij knapt altijd op momenten dat het net even niet uitkomt

    In reactie op: veren spanner te leen #17726597

    Je zal niet de eerste zijn die gewond raakt met veren spannen op de verkeerde manier sommige denken echt dat ze evil knielvel zijn

    In reactie op: C20XE met 'betere' oliepomp? #17701787

    origineel gepost door Vinci
    Allerlei verhalen en geruchten luiden dat de Z20LET oliepomp veeeel beter is voor een C20XE/C20LET. Er zijn wel wat aanpassingen nodig, zoals de carter pan gaatjes op M8 opboren, de aanzuigbuis aanpassen en mogelijk ook de plunjer(?) Andere kruk as keerring.:vertag

    Een X20XEV pomp schijnt wel er zo 1 op 1 op te passen, zonder enige aanpassing.:hmmz

    De tandwielen, daar schijnt het verschil in te zitten… Voor een 20XE bestaan ook race oliepomp tandwielen van staal die sterker zijn, maar die zijn er prijzig…:cry

    Kan iemand hier er iets meer over vertellen wat nou wijsheid is, ben op zoek naar iets wat degelijk is… En weet iemand welke tandwielen er in de X20XEV pomp zitten? :wors

    Z20LET pomp:

    C20XE/C20LET pomp:

    Mijn maat heeft van de week zo een pomp met aanzuigbuis besteld bij duparts kost wel wat maar past er zonder problemen onder als ik tijd heb zal ik er fotos van maken

    In reactie op: ecotec of is het ecopech!!! #17725988

    origineel gepost door roelofk

    origineel gepost door astra-gtc-freak
    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds sep 2009 een astra gtc van bj 2005 met een z1.6xep motor met 118.000 km op de teller.
    Deze beviel tot voor een paar maanden terug zeer goed!
    Maar de afgelopen tijd behoorlijk wat stukken gehad ondanks dat ik een zeer rustige rijder ben.
    Tijdens de vakantie 1 op 18.4 gereden.
    Maar de ellende begon eigenlijk al dit voorjaar met thermostaat stuk en bobbine gallerij stuk beiden gelukkig nog binnen de garantieperiode.
    Op de terugweg van de vakantie heeft de aircopomp het begeven koste 569,57.
    Nog geen week later een storing in het dashboard dit moeten ze nog uitzoeken wat het precies is maar naar alle waarschijnlijkheid de CIM die vervangen moet worden.
    En tot overmaat van ramp heeft vandaag ook nog eens de koppeling het begeven:cry.
    Hij staat nu in de garage koppelingsplaat met drukgroep en druklager set zit op net iets meer dan 700,- euro en dan komt de mantage nog van dit hele gebeuren 4a 5uur arbeidsloon wat ook nog zeker zo’n 300,- euro gaat kosten (en dan zijn ze nog erg coulant met het uurloon bij de garage)
    Conclusie ik ben zeer ontevreden over mijn astra gtc!
    Zijn hier meer mensen die zoveel pech hebben met een opel van net 5jaar oud met net iets meer dan een ton op de teller!
    Ik zit er namelijk zeer sterk aan te denken om weer terug te vallen op m’n oude merk en dat is een volkswagen.
    Wat ik eigenlijk wel jammer vind want ik vind een astra gtc een erg mooie wagen en als hij niet stuk is ook nog eens erg fijn rijden.
    Alleen al die kosten die lopen nu toch wel echt de spuigaten uit.

    Groeten Michel.

    Nu krijgen we dat volkswagen verhaal weer “Ik neig weer naar volkswagen te gaan” Alsof die auto’s nooit pech hebben, kom op man er zijn meer merken op de wereld dan alleen volkswagen!! Ik kan hier af en toe zo moe van worden :fy1:fy1:swear:puke

    Daar weet ik alles van daarom voor mij nooit meer zo een hitlerfiets:fy1

    In reactie op: 3 zuigers stuk bij de veren #17725367

    origineel gepost door xladage

    origineel gepost door Astra F Vaassen
    Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.

    Dit kan toch ook afhankelijk zijn van de “kwaliteit” van de diesel? Of van het cetaangetal? Of is het ontbrandingsverschil daar niet groot genoeg voor?

    Het kan ook worden veroorzaakt omdat een verstuiver ‘druppelt’ dus niet meer goed in spuit dan krijg je ook hele rare ontbranding met het gevolg dit soort schades heb zelfs al gaten in zuigers zien zitten en zuigers die kompleet zijn weg gesmolten doordat een verstuiver niet goed was.

    kwaliteit van de brandstof is meer belangrijk voor de onderdelen en het cetaangetal heeft er indirect een invloed op maar daar hoef je in nederland je eigen niet echt druk over te maken. als je naar zo een bananenrepubliek gaat daar kan je nog weleens slechte kwaliteit diesel tegenkomen

    In reactie op: ecotec of is het ecopech!!! #17725973

    2de hands weetje toch nooit wat je koopt maar als je er zoveel kosten aan heb gehad zou ik er in ieder geval ermee door rijden zoals een koppeling is zoals eerder genoemt een slijtage onderdeel kan gebeuren allleen gevalletje aircopomp is wel jammer voor de rest moet je mazzel hebben met een 2de hands auto en dan haalt het echt niet uit wat voor merk het is en dit alles heeft niks te maken met ecotech of ecopech zoals het weleens genoemd word

    succes in ieder geval

    In reactie op: benzine gebruik #17724735

    Lichtere schoenen aandoen schijnt ook te helpen…….:D

    In reactie op: Remmen doen het niet! #17723892

    origineel gepost door miral astra
    haal je wiel eraf, daarna je trommel en zie je van zelf dat remcylinder lekt.
    met schroeven draaier kan je de rubbers opzij doen! en zie je zelf dat hij lekt.

    IK denk dat het in dit geval alleen demontage van de remtrommel al volstaat:P

    In reactie op: astra 8v 1995 kleppen #17723399

    origineel gepost door erwin78
    Als je naar de bovenkant van de klepveren kijkt, staan die dan allemaal even hoog?????? zoja, dan zijn je hydraulische klepstoters kapot!!!!

    Vervang ze gelijk alle 8 anders zijn over een tijdje de andere weer aan de beurt.

    Mee eensch zal het toch gaan zoeken in de klepstoters

    In reactie op: trillend stuur #17720652

    Ligt er gewoon niet ergens een draagarm rubber uit of iets anders in de ophanging maar het is al reeds gezegd hier ga gewoon naar een goeie bandenboer en laat hem eventueel uitlijnen en die koppakking als je die bij een dealer laat doen ben je denk net zo veel kwijt als dat je auto gekost heeft maar is gewoon het kleppendeksel niet lek?

    In reactie op: Oliefilter #17716221

    origineel gepost door KRSA2000

    origineel gepost door TheGeneral

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Fearless
    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.

    onzin,

    mijn B lag goed laag aan de voorkant.
    En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
    ZIt dus ook strak tegen de stabistang aan

    Mijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
    Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..

    Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..

    Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is

    Staat erbij… 5mm!

    Ja sorry was nog niet helemaal wakker vanochtend:P

    In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713061

    Toch maar even de kop weg brengen en af laten persen waar woon je ergens dan ik weet nog wel een goeie tent hier in de buurt

    In reactie op: Oliefilter #17716218

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Fearless
    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.

    onzin,

    mijn B lag goed laag aan de voorkant.
    En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
    ZIt dus ook strak tegen de stabistang aan

    Mijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
    Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..

    Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..

    Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is

    In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713058

    origineel gepost door DETTD

    origineel gepost door CommoCruiser
    hmmmm…
    ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
    Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.

    :o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?
    als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!

    Nee als de motor een motor waterslag maakt dan kunnen de drijfstangen krom worden dat komt omdat vloeistof niet kunt samenpersen zoals lucht dus de krachten van het samen geperste water moeten ergens heen dat verklaard idd het moeilijk starten van het apparaat

    Maar als ik jou was zal ik toch proberen om eerst het koelwaterlekkage te vinden klinkt als een koppakking die overleden is of je kop is gescheurd en dat op te lossen en dan motor aan de gang krijgen en dan verder kijken of je nog meer schade heb succes

    In reactie op: koelwater te koud ? #17719716

    origineel gepost door wim-v6
    zoalng het bij 80 blijft, lekker niks aan doen, maar je hebt kans dat ie van de winter het blauwe niet uitkomt.

    Ik weer niet wanneer je distri aan vervangen toe is, maar dan kan je gelijk je thermosstaat mee pakken.

    Willem

    Mee eensch…..

    In reactie op: ARP Bouten #17716359

    Ik heb alleen de hoofdlagers kunnen vinden de drijfstang lagers niet ik zal het meteen opschrijven en bewaren

    Maar toch bedankt:thumbup kan ik de motor weer in elkaar knallen :)

    In reactie op: ARP Bouten #17716357

    bedankt voor de nuttige informatie hier heb ik echt heel veel aan

    In reactie op: Oliefilter #17716214

    dat klopt ja een hoop van die franse hokken hebben van die mini filters erop zitten

    ik gaat van de week wel naar de automaterialen zaak en dan gaan we het assortiment eens bekijken

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 508)