Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@tamiya wrote:
Welkom, dikke auto heb je! Ook foto’s? ;)
Quote :thumb In het topic “Show hier je Vectra” staan wat foto’s van mijn Opel Vectra (Vicki)
Voor wie graag eens daar de diverse fout codes wil browsen volg onderstaande link:
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/123/Diagnostics/Opel/Default.aspx
:thumbWelkom met je mooie Vectra.
Veel plezier en veilige kilometers er mee, en natuurlijk ook veel plezier hier op het forum.
:thumb@trashmetal wrote:
Ik heb pvv gestemd want ben die europese bullshit meer dan zat.
Die Grieken, Spanjaarden, Italianen etc. lachen hun lul uit hun broek, en zijn lekker tussen 55 en 60 met pensioen
VAN ONS GELD!!!!! :swear :swear
En ik kan me de tering werken, nu waarschijnlijk 67
tegen de tijd dat ik 67 ben zegt den haag vast oooooh drie jaar extra kan er ook wel bijde oldtimerregeling die we NU nog hebben is te danken aan de PVV
dat stelletje randdebielen wat Nederland nu gekozen heeft is al plannetjes aan het maken om dit om zeep te helpen!Mijn visie:
Grenzen dicht, gulden terug, polen etc. er uit.
En mensen die onterecht een uitkering vangen gauw aan het werk trappen!!!!
Zo blijft het geld in Nederland en zal onze economie kunnen herstellen van een crisis die DEN HAAG heeft veroorzaakt!!!+ 1; sta hier helemaal achter TrashMetal. :thumb
De rest is voor jou :???:Jammer Arjen dat je er een politicus, die voor heel veel mensen in Nederland (3de grootste partij) de belangen behartigt, er bij haalt en deze nog gaat beledigen ook.
Niet correct en offtopic -offtopic1. Als je op de afstandsbediening de knop open/sluiten ingedrukt houden gaan de ramen respectievelijk open of dicht.
2. Als je de auto op slot doet met de afstandsbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in (alleen bij elektronisch inklapbare spiegel optie).
3. Als je het slot met de afstandsbediening opent en de deuren dicht laat, gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
4. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeert te doen.
5. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
6. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
7. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 1530km/u.
8. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
9. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
10. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achter ruit wisser automatisch aan.
11. Voor dubbele Climate controle: Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
12. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
13. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
14. Als je de auto van contact afzet, sleutel er uit haalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even na blazen.
15. 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling (oudere modelen)
16. Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg.
17. Nieuwe/andere sleutel programmeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken.
18. Als je de auto parkeert in het donker, doe je het knipperlicht naar links of naar rechts dan gaat je linker of rechter parkeerlicht branden.
19. Als je je licht vergeet uit te zetten, schakelt het dimlicht na een bepaalde tijd uit, stadslicht blijft wel aan.
20. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening de knop UNLOCK voor 10 sec. in tot het piepsignaal. De eerst volgende keer dat je de deuren met de AB opent, dan zal alleen de bestuurderszijde geopend worden en na de 2e op unlock knop gedrukt te hebben van je AB dan pas gaat de rest op. Werkt tot zover ik het weet bij de VECTRA C.
21. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening de knop Kofferbak-UNLOCK voor 4 a 5 sec. in. Dan knippert je waarschuwingslampen van je auto. Het lijkt dan alsof je een alarm activeert. Werkt tot zover ik het weet bij de VECTRA C.
22. Als je je kofferbak unlocked, gaat de kenteken verlichting branden.
23. Druk gelijk tijdig op “SETTINGS” en “MAIN” tot de piep toon. Er zouden nu verborgen optie in de menu’s moeten verschijnen.
:agent@CAlberts wrote:
Mijn huidige Vectra komt er ook uit als onlogisch, maar ik weet 100% zeker dat hij klopt. :wtf Ik heb er echter 21 maanden 60.000 kilometer bij op gereden. Misschien dat hij ook denkt dat dat onlogisch is (dat het logischer is als de stand lager is). Al zou ik niet snappen dat iemand een teller vóóruit zou draaien… :hmmz
Wat ik heb begrepen is dat als er te snel meldingen in het N.A.P. worden geplaatst er ook een melding komt van “onlogisch”.
Zoals bij Brummie:
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 19 september 2012
Dagen Eigenaar: 12
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 5Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 07 september 2012
Dagen Eigenaar: 12
Eigenaar tot: 19 september 2012
Eigenaar 4Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 27 augustus 2012
Dagen Eigenaar: 11
Eigenaar tot: 07 september 2012
Eigenaar 3Dat vinden zij dan niet logisch.
Dat hoeft dus geen enkel probleem te zijn :angel .@RISL wrote:
Hahaha, Z28NET is dat dan toch? Of Z28NEL?
Is overigens weer een beetje het andere uiterste van de Z18XE.Voor zover ik weet is het de Z28NEL (230PK). De Z28NET is de 255PK motor in de OPC.
Is inderdaad het andere uiterste :D
Maar wat rijdt dat geweldig king:@mrassie wrote:
Hallo Allen,
Ik ben sinds een week in het bezit van een mooie Vectra C GTS uit 2003 2.2 DTI, rijd heerlijk en lekker zuinig.
Echter ik ondervind een probleem met de sleutel. De sleutel vergeet mijn auto en ik heb de sleutel opnieuw ingeleerd (sleutel op contact en sluit knopje inhouden). Dat werkt perfect. Echter in de ochtend ga ik naar mijn werk doet het prima kom ik aan op mijn werk doet ie het niet meer. Voor de rest in het weekend/avond werkte die perfect.
Hoe kan ik dit oplossen?
Als ik het lees en goed begrijp werkt de sleutel altijd, met uitzondering als je op je werk locatie de auto hebt staan.
Dan ga ik denken een een storing op de frequentie die de sleutel ook gebruikt, of iets dat tijdens je werk de sleutel beïnvloed.
Ik weet niet bij welk bedrijf je werkt, wat het bedrijf doet en de jou functie op deze locatie.
Heb ik het fout en werkt de sleutel ook op andere locatie niet kom ik uit bij andere meldingen de batterij.@RISL wrote:
De Z18XE is ook prima, maar is naar mijn mening net niet sterk genoeg voor deze auto´s.
Ik heb zelf een Z18XE gereden en ben het helemaal eens met RISL in dit geval.
Rij nu een 2.8Turbo V6 Vectra C king:@xander n wrote:
Ik rij een opc vectra.Vind het motorblok heerlijk lopen alleen het verbruik valt me vies tegen.
Gemiddeld rij ik 1 op 7 maar wel een hoop binnendoor.
op de snelweg met 100km in zijn 6 pakt hij 1 op 12 maar ga je
120 rijden word het al weer 1 op 10.
Vind ik erg tegenvallen.Misschien dat chippen nog wat verbetering brengt.Volgens
vmax moet het 2 liter op 100km schelen.
En wegligging in bochten met kuiltjes vind ik ook niet super.Zie ook topgear rijtest met vauxhall vectra vxr.
Voor de rest vind ik het een lekkere auto met een hoop ruimte.mvg xander
Dank je,.
Het is zeer zeker geen sports car.
Maar ik vindt het zeker een erg plezierige reisauto met veel power voor het nodige rijplezier.
Met 140Km/u op de teller (= 131 op de GPS) is het verbruik 1:11,1 in de zes.
Op 80 Km/u wegen (90 km/u) 1:17,5 in de zes.
Maar dat alles wordt zeer snel teniet gedaan als je even door accelereert of in de bebouwde kom rijdt.
Maar dat wist ik voordat ik deze 2.6 V6 kocht, jammer maar ik heb daar dan ook geen probleem mee.
Gemiddeld, niet via de boordcomputer, kom ik op zo’n 1:10,1
Ik ben een echte TopGear fan, maar laat me echt niet gek maken door JC.
Groet, Gertwan@patrick-vectra wrote:
Motorische spec’s zijn te veel om op te noemen.
Het blok is gehoond en helemaal opnieuw opgebouwd.
De kop bewerkt.
Garret gt2871rs turbo.
Kms motormanagement.
Hij staat nu veilig afgesteld zodat alles een beetje heel blijft en geeft nu 330pk.Mooi man :wors
Ziet er indrukwekkend en mooi uit :wors .
Wat zijn de motorische spec’s ?@Baba wrote:
Wat is de vergelijking dutchduke, wat had je er eerst op liggen?
Edit
Heb ze al gezien, ik vind beiden netjes uitzien :thumbup
De originele velgen, kijk even een pagina terug voor de foto’s.
Men heeft een nieuwe trekhaak besteld :vertag
@aapje1963:
Sport heeft sport stoelen en sport onderstel, toch?
En neen het maakt allemaal niet zo veel uit, maar dat neemt niet weg dat de leverancier zijn aanbod in de advertentie niet kan nakomen.
Een zelf dimmende spiegel is toch al gouw gemonteerd.
Maar goed, laten we het er maar bij houden.
Ik heb het gehad met dit bedrijf :fy1 , dat is zeker.aapje1963 wrote:Ik heb de foto’s van via google geplukt daar staan ze nog…Gegevens kenteken rapport gedownload bij auto week ..kun je eventueel zelf ook doen, gratis of met meer opties betaald, maar heb hem zo even voor je online gezet.
http://issuu.com/aapje63/docs/04-sr-hz-1
Auto inmiddels verwijderd van dealer site.Dank je, maar deze had ik zelf reeds als .pdf bestand gedownload.
Hierin staat ook dat het een Sport is en geen Executive zoals men blijft beweren :vertag .
Zielig stelletje daar bij Bulters.:cry Ja achter af hebben jullie allemaal gelijk !
Nu ik ze ken weet ik dat ze niet te vertrouwen zijn en dat ik uiterst argwanend moet zijn.
Maar als je zo’n geweldige bak aanschaft wil je door je enthousiasme de kleine detail wel een over het hoofd zien.
Die zitten er in volgens de advertentie, dus waarom elk detail bekijken?
Moet toch niet nodig zijn om zo’n auto eerst compleet te ontleden, vertrouwen moet toch kunnen.
Ik heb al heel wat voertuigen gehad/gekocht.
Maar dit nog nooit eerder meegemaakt, moet toch echt aan de dealer liggen.Ford Consul Cortina 1975 MH-93-68
Peugeot 204 1976 30-85-PN
Citroen Pallas 2000 1980 00-GG-00
Simca 1100 Special 1980 19-ZH-64
Ford Escord 1.4 Bravo SH-50-YB
Lancia Y10 FD-DD-76
Opel Corsa 1.4 Sport JD-LN-36 (nieuw)
Opel Corsa 1.4 Sport NV-XJ-47 (nieuw)
Alfa Romeo 146 ZH-ZG-54
Volvo S40 2.0 Nordic 99-LT-RP
Renault Clio 2.0 Sport 64-JJ-XF
Renault Scenic 1.6 16V 41-NG-SK
Opel Vectra Z1.8XE 63-PR-NZ
Citroen C4 Coupe VTS 08-SX-ZB
Suzuki Swift 1.2 Sportline 79-RZB-1 (nieuw)
Opel Vectra 2.8T 6v 04-SH-RZMaar de les die ik heb geleerd:
Dit is een van de onbetrouwbaarste dealers waarmee ik ooit, in mij 39 jaar, zaken heb gedaan.
Nooit meer :swearIk heb mijn Vectra / Vicki voorzien van nieuwe velgen, zomer jurkje zeg maar.


Hoe vinden jullie ze?
Mooi, kunnen er mee door, of ….. ? ;)De orginele velgen worden voorzien van winter banden, Winter jurkje zeg maar :D
Ja zeker.
Zie “Show hier je Vectra” .
:agentMy Vicki king:
Een Opel Vectra 2.8T(urbo) V6 GTS Sport/



Een paar plaatje van mijn “Vicki” :agent
@kimmiej666 wrote:
Je hebt ook van die spuitbussen waarvan de lak “elastisch” wordt…
Klopt, dat spul heet Plasti Dip.
Je kunt er zelfs overheen verven.
Ben je het moe, of is het de eerste keer niet goed gelukt, haal je dat spul er zo weer af.
:DWelkom hier op het Forum met mede Opel_Freaks.
Veel plezier hier op het forum :DIk zal maar niet zeggen wat ik pak ;) .
Maar het heeft niets met een auto van doen ;)LOL :jerry
Kunnen wij beter zien hoe de weg wel loopt!:hmmz Heeft zo’n M3 geen stuurbekrachtiging?
Zoals dat figuur aan het stuur gaat hangen is lachwekkend :D -
AuteurBerichten