Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
The Undertaker
Deelnemer:jerry
15 oktober 2011 om 15:09 In reactie op: Astra F koplampen met H4 Bi-Xenon ikm H3 Xenon mistlampen #17927493The Undertaker
DeelnemerBlindkap:
The Undertaker
Deelnemer@Klanderman wrote:
Gewoon een keer in een auto rijden met winterbanden en als je dan nog niet overtuigd bent dan is er iets goed mis met je….. ;)
Helemaal mee eens, winterbanden hebben niet alleen voordeel op sneeuw maar ook bij koud en nat weer.
17 september 2011 om 09:13 In reactie op: Trillingen in aandrijving? Insignia 2.8 4X4 Sportstourer #17886615The Undertaker
DeelnemerWat was het probleem?
6 september 2011 om 18:05 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871016The Undertaker
DeelnemerEn ik maar denken dat ik er uit was over welke poestmiddelen ik nodig heb :hmmz
The Undertaker
DeelnemerThe Undertaker
DeelnemerNice!
Zo’n brug zou ik ook een keer moeten scoren ergens…
The Undertaker
Deelnemer@Arjen wrote:
Chroompees nieuw gewoon bij ARTAparts leverbaar hoor! € 17,- per ruit! :thumb
Voor de voor en achterruit wel, ik dacht dat die van de zijruiten bedoeld werden :angel
The Undertaker
Deelnemer@D-gek wrote:
Echt een mooie Kadett :thumb
2 kleine opmerkingen..vervang de kachelschakelaar even voor een originele & nieuwe chrome peesjes rond de ruiten ;)Die chroompeesjes ga je nieuw niet vinden en tweedehands zijn ze prijzig. Alleen de chromen pees van de ‘dakgoot’ is nieuwe te krijgen en kost niet veel.
The Undertaker
Deelnemer@robert_corsa wrote:
1ste post gewijzigt.
kun je trouwens ook een olie druk en volt meter werkend krijgen in een astra g?
Voltmeter altijd met de geschakelde plus en een oliedruk meter met een oliedruksensor ;)
The Undertaker
Deelnemer@jwvanyperen wrote:
@didi wrote:
gisteravond
is hij nog te koop?hoeveel vraag je ervoor?Anders is er nog wel een liefhebber mocht het niet passen :thumb
Passen doet het zo-wie-zo niet zonder aanpassingen van de beugel :mrgreen:
The Undertaker
DeelnemerThanks!
Ik heb zeker niet dezelfde stoelen, aangezien ik een Astra F GSI heb waar hij in moet :angel
Ik heb wel deze armsteun liggen en vandaar de vraag voor de hoogte. Die paar mm vergeef ik je wel ;)En NEE, het past niet zomaar. Maar zoals gezegd word: waar een wil is is een weg!
The Undertaker
DeelnemerDat zou wel mooi zijn :wors
The Undertaker
DeelnemerZou iemand voor mij het volgende willen opmeten?
Het midden van het draaipunt van de armsteun tot de onderzijde van de leuning

The Undertaker
Deelnemer@Oenatje wrote:
die van rvs heb ik in mijn vorige gsi gebruikt. nu heb ik een verzinkte uit de bouwmarkt gehaald. 2 euro
9 x 20 cm
ik heb er wel 1 over voor je. had er 2 gehaald
OK, neem ik zaterdag wel mee dan ;)
The Undertaker
DeelnemerRonald, waar heb jij die geperforeerde RVS plaat vandaan?
The Undertaker
Deelnemer@okkie-001 wrote:
wel mooi cc in een astra maar kan ik dit ook in mijn astra maken c16nz
en zo ja wat heb ik dan nodig ?
en wat kost het zo ongeveer ?michel
Kosten liggen rond de 100euro tweedehands
@Baas J. wrote:
How to: Mechanische Cruise Control achteraf inbouwen Astra G.
Let op, deze how to gaat er van uit dat je totaal GEEN voorbereiding hebt in je auto, je kan dus eventueel inbouwstappen overslaan als jouw auto dat wel heeft!
Let op: Deze how to is niet voor E-gas modellen, je moet dus een fysieke mechanische gaskabel hebben dat aan je gasklephuis zit.
Let op: Ik gebruik alleen originele Opel onderdelen en bouw dit op een zoveel mogelijk fabrieksaf manier in!
Benodigd:
Gereedschap:
Kruiskopschroevendraaier
Torx bitjes set
Striptang
Boormachine met boor 8,5mm
Ringsleutel 13
Soldeerbout en tin
Platte schroevendraaier
Materiaal: (zie ook afbeelding)
1 – Koppelingsschakelaar (106240093)
2 – Servo en stuurcomputer (en aansluitstekker)
5 – Secundaire gaskabel (101263444)
7 – Ophangbeugel (101263710)
8 – Bevestigingsstrip (100813834)
12 – Afstandsringetje
13/14 – Ring en moer M8 (102066915)
Stuurschakelaar met CC optie en contrastekker
Circa 1 meter trekhaak bekabelinsgdraad (13 polig)
Diverse kabelschoentjes en blauwe verbindblokjes
AfdichtkitMoeilijkheidsgraad: Average
Tijdsduur: ’s Ochtends 08:00 beginnen, na het avondeten klaar!OK, daar gaatie dan apies..
– Verwijder je stuurkolom kappen (2x kruiskop / 3x torx).
– Verwijder tellerafdekkap + tellerunit (6x torx).Tellerunit voorzichtig loshalen door de lichtkleurige vergrendeling aan de bovenkant van de unit voorzichtig naar links om te halen.
– Verwijder oude stuurschakelaar (zit met 2 clipjes vast op je stuurkolom) en klik nieuwe CC hendel vast.
– Verwijder je opbergbakje aan de linkerkant (4 plastic platte “schroeven”).– Verwijder helemaal aan de onderkant van je dash de plaat die tussen je pedalen zit, deze zit met 2 soort zwarte klemmen vast. Klemmen loshalen en naar voren trekken.
– Verwijder je ruitenwissers (m8 moeren)
– Verwijder waterkeerrubber door naar boven te trekken
– Verwijder rubberenafdekstrip op je voorruit, gewoon eraf wippen, zit geklemd)
– Verwijder parafaanplaat (maak sproeislangetje even los)Ok, tot zover het sloop gedeelte…
Op de volgende foto zie je waar je de gaatjes van 8,5mm moet boren, deze gaten zijn door OPEL al AANGEGEVEN!

Boor ook uiterst rechts (waar je kabel om je motorkap open te doen naar buiten komt nog een gat (gat grootte afhankelijk van je kabelboom) Bij mij was 8,5mm genoeg.
Boor niet te dicht bij de bestaande kabel uiteraard.Nu gaan we verder met de kabelboom / elektrisch schema.

Het ziet er moeilijker uit dan het is…
Trek door het geboorde gat de 13 (of 9 als je hebt gestript zoals ik heb gedaan) kabels naar binnen toe. Kit het gat naderhand af tegen vocht!
Op de aansluitstekker van de servo/stuurcomp staan de letters vermeld die ook in het schema staan (A,B,C etc). Zorg er dus voor dat je de goede verbindingen maakt!
Ik heb een extra gat in het rubber geboord waar de stekker van je ruitenwissermotor naar buitenkomt en daar de 9 kabels doorheen getrokken en naar de servo geleid.
Binnen in je auto leg je A B C en F naar de nieuwe stuurschakelaar. Tevens leg je F naar een geschakelde plus draad, van je contactslot bijvoorbeeld.
Draad E gaat aan massa (op de dashboardkreukelbalk zit een centrale massa aansluiting, gebruik die).
Klik je koppelingsschakelaar in het vierkante gat dat zichtbaar is als je door het gat van je zekeringskast kijkt.
Let op, past maar op 1 manier.
Zorg ervoor dat je de 3 polige contrastekker op de sloop hebt gehaald! Zit bv op diesel astra g’s en sommige benzines.
De stekker heeft 3 draden, zwart, grijs en bruin.Bruin leg je aan aarde ergens
Zwart gaat naar F
Grijs naar DLeg draad G naar de zwartgele draad van je remlichtschakelaar, dit gaat t beste door via de plek waar je tellerunit zat de remlichtschakelaar een kwartslag te draaien en naar je toe te trekken. Nu kan je er makkelijk een draad opzetten.
Draad H gaat naar je OBD stekker, ik heb niet de moeite genomen deze aan te leggen, was me teveel moeite, en ging er van uit dat ik ’t foutloos uit zou voeren :afro
Draad K is belangrijk, leg deze aan de blauwrode draad die naar je tellerunit gaat. Dat gaat het beste door de isolatie iets los te snijden en een beetje plek te maken voor de aansluiting.
Bouw alles weer in elkaar van binnen.
Monter de servo/stuurcomp met de beugel aan je auto door de tapeinden door de geboorde gaten te steken en aan de achterkant vast te zetten met M8 moeren.
Haal eerst je primaire gaskabel los (clipje).
Monteer de secundaire gaskabel op de servo, en de andere kant op je gasklephuis. Haal hem door het rechthoekige gaatje heen en klik ‘m vast. (Ook op 2de afbeelding te zien).Door middel van het klemmetje op de secundaire kabel kan je de vrije slag afstellen, zorg dat de kabel span staat maar niet je gasklep opentrekt.
Sluit de stekker van de servo aan op je servo.
Ga testrijden en check het volgende:
CC moet uitvallen bij aanraken koppeling, bij aanraken rempedaal, bij indrukken “0” op stuurschakelaar.
CC moet versnellen bij indrukken tweede knopje, vertragen bij eerste knopje van bestuurder uit gezien.
Werkt alles, proficiat, je hebt met succes CC op je assie gebouwd!
Werkt het niet, begin van voor af aan en check alles opnieuw!
Hier wat foto’s van t resultaat:



The Undertaker
Deelnemer55Ah?
The Undertaker
DeelnemerGoed man!
The Undertaker
DeelnemerVectra B stuur past wel in een Vectra A dus denk het wel.
The Undertaker
DeelnemerIk rij al twee winters op Continental TS830. Ben hier erg tevreden over. Over de snowtracs van Vredestein hoor ik ook veel goede berichten.
Lees anders hier wat reviews: http://www.autobandentest.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Koop goede banden, geen goedkope (tenzij ze goed zijn)!
The Undertaker
DeelnemerEigenlijk kan ik hier maar 1 ding op zeggen:
:jerry
Ben het volledig met je eens ;)
The Undertaker
Deelnemer@manta1988 wrote:
ik ook…. vind dit echt een heel mooi project. zoiets lijkt mij in de toekomst ook nog wel eens wat.
Maar hoe zit dit eigenlijk met de keuring enzo, je gaat naar de rdw, die keuren de auto 1 keer en dan hoef je niet meer toch?Klopt
The Undertaker
DeelnemerVind het namelijk wel een stoere look zo
The Undertaker
DeelnemerGaaf hoor.
Ga je nog iets met de velgen/banden doen?
-
AuteurBerichten