Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1848357&tid=140997&author=mies&geri][rquote=1848338&tid=140997&author=opelpower89]ik snij carrosserieen uitelkaar en breng ze als oud ijzer weg had laatst nog 95 euro voor een kadett gsi carros[/rquote]
en hoe doe jij dat dan met het vuil wat er uit komt ???
groet michel [/rquote]Vuil? je bedoelt de elektra, bekleding, bitumen aan de binnenzijde?
In de container!
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1848319&tid=140955&author=Keesjr]Gewone lampen gaan ook achteruit, de lichtopbrengst wordt op den duur toch minder, en wat maak één keer in een jaar een setje nieuwe lampen nou uit?[/rquote]Niet. Vraag me af hoelang de levensduur is van een Xenon lamp. Ik rij ruim 30.000km per jaar en heb mijn verlichting altijd aan.
The Undertaker
DeelnemerHebben we het dan over de Pilot kit?
The Undertaker
DeelnemerBlindkappen zitten niet op mijn Astra F koplampen, dus voor mij geen xenon omdat ik denk dat dat te veel gaat verblinden, en even uittesten is mij te duur.
The Undertaker
DeelnemerChassis wat schoon is zonder kenteken: slijptol erin en wegbrengen als oud ijzer
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1847960&tid=140797&author=wim-v6]Nooit last van gehad in DLD – B – F – CH – AU in ieder geval.
ik rijdt met bijde auto’s met Xenon, in de Combo met lenzen, en in de Vectra in de orig lampen.
wat NIET mag is dat het dimlicht uitgaat bij inschakelen van het grootlicht indien er Xenon in de dimlichten zit.
Willem [/rquote]Hoe is jouw lichtbeeld voor het tegemoetkomend verkeer met de Vectra?
The Undertaker
DeelnemerEn voor in de winter :P
[youtube]nTDNLUzjkpg[/youtube]The Undertaker
Deelnemer[rquote=1847956&tid=140955&author=Fearless]Die krengen van phillips zijn binnen een jaar stuk. Levensduur hebben ze niet die apparte lampjes.
De gewone normale halogeenlampjes gaan wel goed, maar die dingen die meer lichtgeven totaal niet.[/rquote]We gaan het zien, dan vervang ik ze wel weer :PThe Undertaker
DeelnemerKen Block :agent
Hij heeft wel meer gaven filmpjes op youtube staan
The Undertaker
DeelnemerIk hou het maar bij goede lampen in de originele units: Philips X-treme Power
besteld bij http://www.autowebshop.nl scheelde aanzienlijk in vergelijking met andere winkels.
geven echt veel meer licht dan de standaard H4 die ik er in had.

The Undertaker
DeelnemerHet geeft wel VEEL meer licht :P
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1847678&tid=140935&author=Erwin1987]je mag toch gewoon xenon inbouwen als je auto voor 1 januari 2007 is?
en je niemand verblind?Erwin[/rquote]In Nederland wel volgens de wet, maar in het buitenland niet
Wetgeving Nederland Bij Alle auto’s die vóór 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet mag achteraf xenon worden ingebouwd. Dit is 100% legaal en ook geen APK-afkeur. Wel gelden voor deze auto’s de regels voor de koplamp codes, hieronder vind je daar meer uitleg over. Voor auto’s die vanaf 1 januari 2007 tot heden op kenteken zijn gezet gelden strengere regels voor het achteraf inbouwen van xenon verlichting. Deze auto’s moeten voorzien zijn van automatische hoogteregeling. Dit om het verblinden van je tegenliggers te voorkomen. De hoge lichtopbrengst van xenonverlichting kan namelijk verblindend zijn voor medeweggebruikers. Deze automatische hoogteregeling zorgt ervoor dat bij het anders beladen van je auto de lichtbundels automatisch worden gecorrigeerd. Ook dienen de auto’s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet voorzien te zijn van eenkoplampreinigingsinstallatie (koplampsproeier). Hierdoor blijven de koplampen schoon en ontstaat er geen verblindend strooilicht. Maar bezit je dus een auto die voor 1 januari 2007 op kenteken is gezet dan hoef je per definitie niet aan deze strengere regels te voldoen. Volgens de RDW: “Auto’s die af fabriek met xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor het later inbouwen van xenonverlichting gelden deze regels niet. De rijksdienst voor het wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld verandert na de inbouw van xenonverlichting niet omdat het brandpunt van de xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.”
Blijft het wel een feit dat je koplamp en NIET voor geschikt is.
The Undertaker
DeelnemerHet is illegaal maar wordt in Nederland gedoogd, in andere Europese landen mag het niet.
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1845713&tid=140797&author=Blue-Dragon]Niet in alle angel eyes .
En met lenskoplampen mag je gewoon xenon voeren en geeft geen problemen met de apk.
[/rquote]Maar het blijft illegaal omdat er voor de Astra F NOOIT een E-keurmerk voor xenon is afgegeven. Nederland doogt het, maar in het buitenland is dit niet altijd het geval, hou daar wel rekening meer als je naar het buitenland gaat met je Astra ;)The Undertaker
DeelnemerPrecies, zo is het bij een Astra F ook niet mogelijk om legaal Xenon te krijgen, zelfs niet bij gebruik van bijvoorbeeld de koplampen van een Audi A4 die voor Xenon gemaakt zijn (en de pasvorm is ruk, zie de afbeeldingen). Als op een auto NOOIT een E-keurmerk is afgegeven krijg je het nooit legaal.


The Undertaker
DeelnemerVroeg met het af, meer omdat het de foto’s zo groot lijkt. :hmmz
Bedankt voor de informatie! :D
The Undertaker
Deelnemer



The Undertaker
DeelnemerHeb je eigenlijk geen last van die extra bult in de bodemplaat bij je voeten waar de katalysator bij een Vectra/Calibra 4×4 zit?
The Undertaker
DeelnemerAchter je dashboard kastje
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1846526&tid=140069&author=wim-v6]
Wit knipperlicht voor:Dit is toegestaan indien:
Als je 1 meter vanaf de voorbumper naar achter loopt, en dan 3 meter van de auto af loopt, mag je de knipperlicht niet zien aan de zijkant.
Willem[/rquote]Als het wel zo is kijken ze de andere kant maar op.
Nee, regels zijn regels (helaas soms). Ik heb er bij mijn keuring geen problemen mee gehad en verwacht dat in de toekomst ook niet, anders draai ik er wel orange bollen in voor de keuring.
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1846408&tid=140551&author=sw_reijnders]check of die stekker exact hetzelfde is dirk jan
ik vermoed eigenlijk van niet en dan krijg je alleen maar foutmeldingen[/rquote]Zijn die niet allen gelijk dan?
The Undertaker
DeelnemerJa
The Undertaker
DeelnemerThe Undertaker
DeelnemerDan zitten we wel op dezelfde golflijn, dacht dat je bedoelde dat het ook niet wit mag zijn :P
The Undertaker
Deelnemer[rquote=1845609&tid=140069&author=arjontje][rquote=1845557&tid=140069&author=The Undertaker][rquote=1845545&tid=140069&author=RAYMOND.design]Ik ben afgelopen week voor de Apk keuring geweest en de vec is natuurlijk afgekeurd.
Dat wist ik, alleen niet op de punten waarop hij is afgekeurd.-lampjes van richtingaanwijzer te wit
[/rquote]Wat heb je er dan inzitten?Ik heb bij mijn Astra F (1996) witte knippers met gewone lampen erin (21W, NIER oranje), en kom hier al 2 jaar probleemloos de keuring mee door.[/rquote]
Bij een vectra is het anders. de astra heeft er een oranje schilltje in zitten. De vectra niet.
Dus gaat er een lampje in met een oranje coating. Maar die coating laat los na een tijd. Gevolg een te wit licht. [/rquote]Bij Astra’s vanaf ’95 zit er dus GEEN orange schiltje in, bij de mijne ook niet. Ik heb gewoone 21W lampen erin zitten zonder de oranje coating
Volgens de APK regelgeving:
APK_2010_Regelgeving APKArtikel 5.3.53 kleur verplichte lichten
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en
achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel
stralen.
Leden 1 tot en met 7: visuele controle, waarbij de
desbetreffende lichten worden ingeschakeld.
2. De richtingaanwijzers en
waarschuwingsknipperlichten alsmede de
zijrichtingaanwijzers mogen naar voren niet anders
dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders
dan ambergeel of rood stralen. Zijrichtingaanwijzers
mogen naar de zijkant niet anders dan ambergeel
uitstralen.Dus zeker GEEN afkeur :vertag
-
AuteurBerichten
