the-duke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 458)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: versnellingsbak astra J problemen ? #18408394

    Ik heb de volgende gebruikt (en doe dat om de 50.000 km voor de zekerheid, ook al staat er geen interval voor voor zover ik weet)

    Valvoline TDL 75W90, via Heuts.nl (EAN# 8710941023847, Valvoline productnr 879869 = vol syntheet)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Scherm Tijd –Datum-Temperatuur #18408208

    Meestal is een gele de contactplus en een rode de continue plus, even checken met multimeter of i.d.d. zo is en dan omwisselen, zou het op kunnen lossen.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Rode GT ’07 #18408056

    en wat is dit precies ?

    In reactie op: Scherm Tijd –Datum-Temperatuur #18408054

    Heb je ergens een knopje waarmee je de dashboardverlichting helderder en donkerder kan instellen ? (meestal links onder bij je stuur op het dashboard in de buurt van de mistlampschakelaar(s))

    Daarmee spelen en kijken of het een verschil maakt..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Piepend geluid bij draaiende motor #18407991

    Er schiet me net nog iets te binnen. Het zou ook kunnen dat de laatste software niet is geïnstalleerd. Bij mijn Mokka is er ooit een update gedaan die te maken had met het airco-systeem.

    De meningen verschillen maar hier https://www.cruzetalk.com/threads/buzzing-sound-after-turning-off-the-car.3384/page-11 staat o.a.:

    “… Hey guys, I work as a mechanic for GM and possibly have a solution for this. I found a PI on my service info page which helps techs out for fixing cars. Does this describe your condition?????

    “Some customers may comment on a buzz type noise after the vehicle has been shut off. The noise may be noticed with the A/C on and may last up to 10 minutes after the vehicle is shut off and most often is intermittent. The noise is similar to the sound of a reed valve emitting a fairly constant tone.

    The air conditioning refrigerant solenoid valve is not consistently powered down at key off due to variation in drive cycle and emissions monitoring. When the solenoid is operating at a 50 to 60 PWM range and certain conditions are met at key off, it will continue to emit this buzz type noise until the system powers it down.”

    If so, go to your dealer and see if you can get the HVAC control module updated with the latest software…”

    Misschien goed om even bij je dealer te vragen of die update ooit is uitgevoerd op jouw Mokka.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Piepend geluid bij draaiende motor #18407968

    Als de motor gestopt is, kan de aircopomp niet meer draaien.
    Ben niet zeker, maar heeft een 1.4 turbo geen elektrisch pompje wat enige tijd koelvloeistof door de turbo pompt nadat hij is stilgezet, om de turbo wat na te koelen en te zorgen dat de olie erin niet verbrandt op de heetste plekken ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Astra J 1.4 turbo houdt in en tikt A14NEL #18405654

    Ik zou eerst proberen te checken waar het vandaan komt.  Eerst de oorzaak en dan pas de beste oplossing.
    Misschien is een distributiekettingspanner wel niet in orde of de nokkenasverstelling of een membraam in je kleppendeksel of PCV klepje in je inlaatspruitstuk etc etc.  of een combinatie van dingen. Er kan zo veel zijn.  Er gaan geen lampjes branden tijdens het inhouden ?

    Ik ken de combinatie van tikken en inhouden niet, maar wat jij als tikken omschrijft heb ik natuurlijk niet kunnen horen..
    Misschien even iemand laten luisteren van een garage ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Astra J 1.4 turbo houdt in en tikt A14NEL #18405618

    Check toch eerst eens wat ze erin gedaan hebben qua olie en filter.  Of had je dit probleem al voor de oliewissel ?

    Verder kan je misschien een filmpje maken terwijl hij tikt onder de motorkap en die ergens neerzetten waar we hem kunnen zien. Misschien helpt dat om advies te geven.
    De bovenkant is wel heel algemeen, misschien kan je nog wat beter kijken of het aan de kant van de distributieketting zit bijvoorbeeld.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Forté Fuel System Cleaner Advanced #18405617

    Ik doe dit product sinds jaar en dag preventief in al mijn auto’s 1x per jaar en heb daar zeer goede ervaringen mee: nooit problemen met brandstofsysteem.

    Tanken doe ik alleen Shell V-power of BP Ultimate 98: de enige 2 waarin geen bio-ethanol zit. Afgezien van het voorkomen van alle problemen die bio-ethanol met zich meebrengt, ben ik niet duurder uit vanwege het gunstige effect op het brandstofverbruik, zeker ten opzichte van met tot 10% verarmde benzine met bio-ethanol.

    Gr,
    The Duke.

    In reactie op: Astra J 1.4 turbo houdt in en tikt A14NEL #18405510

    Hebben ze wel de juiste olie erin gedaan ? Dexos 1 gen 2 5W30 en een origineel filterelement gebruikt ?
    Waar hoor je het geluid als je onder de motorkap kijkt ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Pictogram in display #18404467

    Ben toch benieuwd of iemand weet hoe deze berichten dan weergegeven kunnen worden of heeft het toch te maken met de stand van de ruitenwissers ?  Het is mij nog niet helemaal duidelijk helaas.

    Alvast bedankt,
    The Duke

    In reactie op: Pictogram in display #18404017

    en waar kan je deze “berichten” dan zien ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Motorolie voor Astra K 1.4 benzine turbo 110 PK? #18396779

    Kort geleden ook aan de orde geweest hier op het forum: Klopt, er moet  Dexos 1 Gen 2 in en de andere incl. filter moet er uit.
    Paar dagen zal geen probleem zijn, probeer niet onder de 2000 toeren te rijden / de motor te belasten dan treden ook de problemen niet op die de juiste olie dient te voorkomen.

    Gr,
    The Duke

    @opel-mark: LSPI is echt heel wat anders, dan wat ik aan de hand had (zie RPM waar ik over sprak), maar is i.d.d. een gevoelig punt met ook deze kleine turbomotoren. Misschien heeft het voorbeeld van @astraastraastra i.d.d. wel betrekking op met te lage toeren belasten.
    Voor de gemiddelde persoon geldt gewoon nooit onder de 2000 -2200 rpm belasten, het “schakeladvies op je dashboard” gaat nergens over, dan gaat het geen problemen opleveren Daarom zie je door de band genomen ook bijna geen automaten met deze motor en LSPI-schade.
    Dat is dan weer leuk aan LPG trouwens, dan heb je geen LSPI.


    @Corsa_GSI
    : “Een goed afgestelde LPG installatie ontsteekt net zo makkelijk als op benzine.”  Ik zou nog maar eens even in de documentatie duiken, want dit is incorrect, zeker ook bij hogere toerentallen (verbrandingssnelheid en klopvastheid in vergelijking met bijvoorbeeld benzine gaan niet gelijk op). Ter info: de mijne heeft een vloeibaar ingespoten LPG systeem en is op een Maha weerstandsbank ingeregeld door combinatie van DBilas en de man van de fabrikant die voor nieuwe automodellen de LPG configuratie maakt, dus is niet echt houtje-touwtje afgestelde installatie ;)

    “Zolang je de auto laat afstellen op de brandstof die je wilt gaan rijden, dan maakt het gebruik van 95 E10 of Super+ 98 niet uit”   ik doelde op reinigende werking en het voorkomen van alle problemen die bio-ethanol veroorzaakt. Zal ik niet verder over uitweiden, want dat is echt niet moeilijk te vinden op het internet.

    Gr,

    The Duke

    Hallo,

    ik heb hetzelfde probleem gehad en gaf daarbij ook geen foutcodes , maar de mijne is redelijk ver getuned en is omgebouwd naar LPG (wat moelijker ontsteekt). Het bleek dat de bougies geen vonk konden trekken bij die hoge vuldruk + volgas + vanaf 5000 rpm ongeveer, waarmee je al wel kan zien dat de standaard bobine maar net voldoet.

    Ik heb de volgende bougies en bobine gemonteerd, waarna het probleem over was (bobine maakt het verschil, maar als je deze eruit hebt, zou ik maar gelijk nieuwe bougies monteren:
    NGK IFR7X7G
    MSD 8236 Blaster Coil, 11-16 GM 1.4L Turbo, Red “, via GOOZE.COM  (-> deze heeft een veel hogere vonkspanning. ik heb ook een nieuwe originele geprobeerd en ook een nieuwe NGK bobine, maar beiden losten het probleem niet op)

    Verder natuurlijk het beste om premium benzine te tanken, zoals Shell V-power 98 of BP Excellium 98 (zonder bio-ethanol om langere termijn problemen te voorkomen en met beter octaangehalte)

    Idee en oplossing heb ik gevonden via Amerikaanse forums, waar menigeen met een 1.4 turbo dit probleem ervaart (gek genoeg hoor ik er niemand over in Europa, maar die rijden er misschien wat rustiger mee).

    Gr,
    The Duke

    Klopt.

    Anders klopt de gemeten luchthoeveelheid niet. Originele zit in de turbo-behuizing.

    Gr,
    The Duke

    Voordat je iets gaat bestellen: weet wel dat de ECU van de 1.4 turbo niet goed om kan gaan met een externe dumpvalve vanwege de hoeveelheid inlaatlucht die hij gemeten heeft en niet meer klopt, daarom moet je er 1 nemen met hoge “veerspanning”, waardoor deze slechts minimaal afblaast: je hoort er dus bijna niks van, dus als dat je doel is kan je het net zo goed laten.

    Ik heb op mijn B14NET wel een externe dumpvalve, parallel met de interne dumpvalve zitten, omdat ik met hoge turbodruk rijd en het membraam van de originele wil sparen, doordat deze dan wat minder hard moet werken op piekdruk.

    Gr,
    The Duke

    Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten.
    Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: odb uitlezen #18393610

    Weet deze  torque pro software dan ook welke sensoren er precies in jouw type Opel zitten, zodat de waardes die hij weergeeft ook kloppen ?

    Ik heb namelijk wel een ELM327, maar de software die daarbij zat, geeft niet altijd correcte waardes aan..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Astra G z16xe ombouw naar z18xe #18392997

    De Z18Xe heeft een inlaatspruitstuk met variabele lengte (Zit een klep in).

    Weet je dat zeker ?  Heb ik nog nooit van gehoord bij een Corsa Z18XE..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: f16 versnellingsbak #18389195

    Kijk eerst eens wat er nu in zit.

    F16 heeft ook CR bakken (Close Ratio), maar ik zou eigenlijk verwachten dat die al in je GSI zit.
    Heb je geen veel te grote wielen/banden gemonteerd ? Beetje kleinere afrolomtrek voel je echt snel in positieve zin..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Aankoop advies Insignia 1.6t 170pk aut #18388123

    Als ik hem door de computer haal zie ik als motortype : 1.6 SIDI T SPT, MOT.A16XHT 125KW

    Ik ben niet echt in thuis in dit type motor, maar toevallig was ik bij mijn Opel garage een tijdje terug (en we wat stonden te kletsen over 1.6 types met het zuiger/brandstoftoevoerprobleem) en vertelde een monteur tegen me dat die 1.6 SIDI motoren erg probleemloos waren.
    Misschien is er hier iemand op het forum die daar wat praktijkervaring aan toe kan voegen ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel Corsa B 2000 start niet probeert wel #18388121

    @Haasje17: zou het niet kunnen dat er simpelweg het brandstoffilter verstopt zit, omdat na het vervangen van de brandstofpomp het weer even goed leek te gaan ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Senator 3.0 1985 rijders auto #18387626

    :good:

    In reactie op: Vectra C 2.2L GTS piepend geluid in motor #18387376

    :good:

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 458)