the-duke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 458)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415708

    Ja, is duidelijk zo.

    Ik zie nu wat er gebeurd is:
    1. oranje tepel verdwenen
    2. na tijdje ging daardoor je kleppendeksel membraam kapot
    3. kleppendeksel vervangen, maar de oorzaak niet (de oranje tepel) en dan duurt het weer een tijdje voordat ie weer kapot is
    4. lekken op diverse plekken, wat logisch is, omdat er nog steeds overdruk komt op je kleppendeksel en keerringen
    5. V3 kit besteld om de oorzaak van alle problemen op te lossen

    Nu is het probleem dat de V3 kit niet werkt en nooit heeft gewerkt.
    Goed, we hebben een beginpunt.
    Omdat de V3 kit nooit heeft gewerkt, denk ik op den duur dat je externe terugslagklepje omgekeerd gemonteerd zit. (even ervan uitgaand dat je afdichting van het originele gaatje nog goed dicht zit en dat je hem op de juiste plek in je inlaatspruitstuk hebt geboord etc.)

    De tip is, de restrictie uit je inlaat weghalen, zeg maar “het plastic bruggetje” dat aan de kopzijde erin zit. Dan trekt ie veel beter door bij hoge toeren, maar gezien wat je allemaal al weet, heb je dat vast al gedaan ;) Hier vindt je daar uitleg over https://www.cruzetalk.com/threads/ported-intake-manfold-with-results.46545/

    gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415700

    Het probleem kwam voor plaatsen V3 kit en na een tijdje probleemloos rijden met nieuw kleppendeksel

    Ok, we weten weer wat meer, maar deze opmerking snap ik niet helemaal.
    wat is gebeurd in welke volgorde ?  Is dat het volgende:

    1. probleem net als nu
    2. nieuw kleppendeksel
    3. tijdje alles prima
    4. plaatsen v3-kit
    5. tijdje alles prima
    6. weer hetzelfde probleem

    Als ik precies de volgorde van zaken weet, kan ik misschien helpen te beredeneren wat er is, zonder dat je je inlaat er weer af moet halen.
    Mocht je je inlaat er weer af moeten halen uiteindelijk, help me dan herinneren aan een tip die ik je nog moet geven, die je auto veel beter zal laten lopen, zonder dat het iets kost, maar om deze discussie niet te verwarrend te maken, wacht ik hier even mee tot we dit probleem opgelost hebben.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415693

    Nog even een kleine aanvulling: (als het antwoord op mijn beide laatste vragen “ja” is)
    Gelukkig goede compressie, maar je hebt denk ik duidelijk drukopbouw in onder je kleppendeksel bij rijden onder boost zo te zien.

    Je zou dan eens  kunnen kijken naar de slang van de turbo, naar de inlaat, waar onderin bij de turbo ook een terugslagklepje zit. Ik hoop dat je Engels goed is, zodat je deze info kunt lezen en bekijken:

    1. In de volgende link gaat het om het derde onderdeel: https://www.cruzetalk.com/threads/2011-2016-cruze-1-4-pcv-valve-cover-intake-manifold-issues.192442/

    Er staat ook hoe je het kan checken, of die onderste terugslagklep nog werkt (van bovenaf blazen moet kunnen, zuigen niet)

    2. Hier een linkje over hoe je die slang kan vervangen https://www.youtube.com/watch?v=0QeeUPtuOO8

    Ik weet dat beide van een Cruze zijn, maar op NL forums is bijna geen fatsoenlijke info te vinden en dit is zeer vergelijkbare motor.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415689

    Ok

    Beste the Duke

    Ik heb ’n astra j 1.4t  14 NET

    Om de 50 km als ik veel onder boost rij dan kan ik 0.5L olie bij vullen, laadlucht systeem zit vol olie.

    Na constant onder boost rijden snelweg bv. en al k een afrit neem en weer gas ga geven bij optrekken stoplicht wit/blauwe pluimen uit de uitlaad.

    Geen foutmeldingen

    Net heb ik nog compressie gemeten zijn alle 4 de cyl. Constant namelijk 160 psi

    (gelukkig)

    Kleppendeksel heb ik al is vervangen ook is bij mij de oranje tepel weg in het intake systeem maar heb een modificatie uitgevoerd namelijk de V3 kit

    Jij hebt er duidelijk meer kaas van gegeten, dat is mooi ;)  Je neemt gelijk ook de volgende 2 dingen weg die ik voor zou stellen te checken (inlaat en kleppendeksel)

    Even voor de zekerheid:
    1. je hebt het gaatje waar de oranje tepel in zit wel goed afgedicht neem ik aan en niet alleen eruit gehaald ?
    2. Is dit probleem gekomen, nadat je een periode probleemloos hebt gereden met het nieuwe kleppendeskel en de V3 kit ? (want anders is daar misschien iets mee mis gegaan)

    gr,
    The DUke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415620

    even voor de duidelijkheid: heb je ook:

    1. dezelfde foutcodes ?
    2. dezelfde melding op je dashboard ?
    3. onderdruk bij de vuldop  ?
    4. olie in de luchttoevoer en afvoer van mijn intercooler ?
    5. welk motortype ?
    6. misschien nog iets anders wat je opvalt ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Aankoop Astra J 2012/2013 vragen? #18414374

    Zelf zou ik voor de 1.6 gaan qua kracht en tuningsmogelijkheden, maar het zijn wel zuipers heb ik me laten vertellen, dus het is even de vraag hoe erg je dat vindt.

    Goede indruk van brandstofverbruik van diverse motoren in de praktijk is te krijgen via http://www.spritmonitor.de

    De 1.4 komt qua karakter lui over, maar is niet perse heel traag. Gewoon proefrit maken met beide types en kijken wat bij je past.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: 1.4 turbo 2012 #18413943

    Ik kom toevallig vandaag dit verhaal tegen op Facebook:  (geen idee of het bedrijf goed is, maar het is weer een extra stukje info)

     

    Na overleg met het beheer van deze groep willen we jullie een kijkje in de keuken geven. We hebben begrepen dat jullie als leden het interessant vinden om technische informatie en foto’s te zien, en dat kunnen wij zeker geven omtrent de welbekende M32 versnellingsbak. Speciaal voor jullie hebben wij dit zo gedetailleerd mogelijk beschreven. Aan het einde van dit bericht is een toelichting bij iedere foto beschreven.
    Ontstaan van het specialisme
    Zo’n 10 jaar geleden zijn wij gestart met het reviseren van de M32 versnellingsbakken. We deden onderzoek naar de oorzaak van de klachten, hoe we deze konden verhelpen en waar we ook garantie op konden geven. We gingen op zoek naar de beste kwaliteit van de benodigde onderdelen. Deze vonden we uiteindelijk bij een buitenlandse leverancier. We maakten een goede prijsafspraak met hen, zodat wij ook een interessant pakket aan konden bieden aan onze klant. Daarnaast ontwikkelde we zelf speciaal gereedschap om de lager revisie zo goed en snel mogelijk uit te kunnen voeren.
    Deze versnellingsbakken zijn te vinden in diverse types van Opel met een 6-bak. Uit alle hoeken van het land maar ook uit België en Duitsland wisten ze ons te vinden, waardoor we gemiddeld drie versnellingsbakken per week reviseerden. En dat maal tien jaar, dat betekent heel wat Opel’s die we hebben mogen verwelkomen. Daarnaast krijg je ook snelheid in het uitvoeren van de werkzaamheden. En tijd is geld. Iedere klant wil de beste kwaliteit voor de laagste prijs, die we daardoor ook kunnen bieden.
    Waarom een revisie
    De meest voorkomende klachten zijn het geluid wat de versnellingsbak gaat maken. Het geluid is te omschrijven als gierend of zingend. De versnellingsbak is voorzien van 2 grote en 4 kleine lagers die helaas allemaal van lage kwaliteit zijn. Eén van hen begint geluid te veroorzaken en de rest volgt vaak spoedig. Welk lager als eerste geluid gaat maken en in welke versnelling je dat dan merkt is bij iedere auto verschillend. Deze klachten worden verholpen met onze lager revisie.
    Als je daarmee door blijft rijden komt er slijpsel in de olie en dat komt weer overal in de versnellingsbak terecht, bijvoorbeeld tussen de tandwielen en de synschromeshen. Een trilling op de versnellingspook en slechter schakelen kunnen daar een gevolg van zijn. Als we de versnellingsbak hebben open gemaakt kunnen we zien welke delen er eventueel nog meer beschadigd zijn. Vervolgens bespreken we dit met de eigenaar en vragen om akkoord om deze delen ook te vervangen. Op tijd een lager revisie uit laten voeren bespaart dus kosten!
    Wat we doen
    We maken als eerste vooraf een proefrit om te ervaren wat de klachten bij deze auto precies zijn. Deze eerste stap is meteen erg belangrijk. Een goede diagnose is namelijk van groot belang, aangezien niet alle mankementen in de versnellingsbak met het blote oog te zien zijn. Zo weten we waar we extra op moeten letten en aandacht aan moeten besteden tijdens de revisie.
    De versnellingsbak wordt na demontage open gemaakt en compleet gereinigd met behulp van de speciale wasmachine (zie ook foto’s). Daarnaast vervangen we de 6 hoofdlagers (de veroorzakers), stellen de lagerspanning opnieuw af (shimmen) en voeren een modificatie uit in de pan (extra oliesmering). Als extraatje bieden we de versnellingsbak ook nog iets meer smering en vullen de versnellingsbakolie met 0.5 liter meer. Na montage maken we een proefrit om te constateren dat alle problemen zijn verholpen. Daarna zorgen we voor een 3D uitlijning van de auto. Dit is nodig omdat het subframe/ophanging is gedemonteerd. Als alles succesvol is afgerond bellen we de eigenaar op zodat de auto opgehaald kan worden. Maar dat is nog niet het einde van het verhaal..
    Meekijken
    Als een auto bij ons komt voor een revisie maken we altijd foto’s en filmpjes, de ene klant vind dat interessanter dan de andere. Dus als er gevraagd wordt naar meer dan doen we dat met plezier. Een aantal van deze foto’s zijn hier te zien (de plaatsing in deze groep is overigens vooraf besproken met de klant). Daarnaast bieden we de mogelijkheid om alle vervangen onderdelen te bekijken en indien gewenst mee te nemen. Bij het ophalen van de auto geeft onze technisch specialist nogmaals een uitleg wat er te zien is en wat hij daar aan heeft gedaan.
    Garantie
    We geven 12 maanden garantie op alle reparaties die wij uitgevoerd hebben. Mocht er onverhoopt iets zijn met de auto (ook buiten de garantietermijn), wij zoeken altijd naar de juiste oplossing. Dit blijkt wel uit de vele mooie reacties die we hebben gekregen, de teller staat op dit moment op 573. De één kort en bondig, de ander uitgebreid verwoord en uit alle kanten van het land. We ontmoeten vele liefhebbers en dat maakt het vak prachtig. Met iedere recensie zijn wij blij en deze verschijnen állemaal op onze website (in tegenstelling tot wat sommige denken kunnen wij geen recensies verwijderen).
    Foto’s
    1. Gedemonteerde M32 versnellingsbak
    2. Pan gedemonteerd, kapotte lagers te zien
    3 + 4. Alle onderdelen van assen gedemonteerd voor controle en reiniging
    5. Differentieel gedemonteerd voor controle en reiniging
    6. Reiniging in de speciale wasmachine
    7. Lagerschalen pan geshimt en gemonteerd
    8. Lagerschalen voorste deel geshimt en gemonteerd
    9 + 10 + 11. Assen en lagers gemonteerd
    12. Klaar voor montage
    13. 3D uitlijnen
    We hebben ons best gedaan voor dit lange verhaal dus leuk als je helemaal tot hier hebt gelezen
    Vragen? We horen het graag!
    Meer weten over ons en de tarieven? www.vanloonautobedrijf.nl/versnellingsbakrevisie

    Deze MSD geeft flink hogere spanning. Heb ik op een getunede Mokka B14NET zitten, helpt goed tegen vonk-uitval als je met hoge vuldruk en hoge toeren rijdt.
    Zeer tevreden over, alleen nog niet veel KM’s mee gemaakt, dus kan over levensduur niks zeggen.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: 1.4 turbo 2012 #18413650

    Geen aangepaste koppen. Die van mij had geen LPG en heb ik erin gebouwd. Bewust geen bifuel gekocht, omdat ik perse Vialle LPI wilde hebben vanwege de tuningsmogelijkheden. Ik rijd met meer dan 200 pk uit de 1.4 zonder issues.

    Als je er 1 koopt waar de M32 van is gereviseerd, ligt het er maar net aan waar dit gedaan is. Natuurlijk heb je de optie dat ze er een andere end-case op hebben gezet, met het aanwezige oliekanaal. Ik weet toevallig dat wanneer hij bij OPC Oosterhout is gereviseerd, ze met een slijptol aan de binnenzijde een olietoevoer maken naar de bewuste probleemplek / lager en hij dan ook niet meer kapot gaat.
    Allerlei andere fratsen van ander merk lagers of grotere lagers etc. etc. werken in de praktijk allemaal niet, het enige wat er mis is, is de olietoevoer naar dat lager.

    Zelf heb ik er trouwens ook nog speciale olie in zitten en behoorlijk over-filled (mocht je details willen kan ik ze geven) en dat is gewoon ook een heel goed idee voor de levensduur van deze bakken. Bij mij wordt ie stevig gebruikt om het maar netjes te zeggen, dus wil ik het zo veel mogelijk optimaliseren, maar zo veel mensen zo veel meningen…

    Gr,
    The Duke

    Mijn idee: koop er 1 van NGK. Ik vervang de mijne altijd preventief door NGK + iridium bougies, omdat ik geen gezeur wil hebben met dingen die kapot gaan en heb nog nooit een kapotte bobine gehad. Auto waar ik het meest mee gereden heb staat door de 3 ton.  (om exact te zijn, want niet nieuw gekocht, 240.000 gereden met deze bobine)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: 1.4 turbo 2012 #18413386

    Blok zeker geschikt voor gas, levert Opel hem standaard ook mee af.
    M32 bakken hebben na een bepaald jaar een modificatie (olie toevoer naar lager dat kapot gaat) waarna de problemen weg zijn, ik geloof vanaf 2015, maar even zoeken hier op het forum voor de zekerheid.

    Ik rijd zelf ook met de 1.4 turbo, in een Mokka, en heb Vialle LPI in laten bouwen. Bevalt prima.

    Gr,
    The Duke

    Mooi dat het opgelost is :good:

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Z22SE Extreem hoog olieverbruik #18412393

    Oei, jammer, succes..
    Blokken moeten heel veel kunnen lopen, maar veel voorbeelden gezien van kapot rijden door slechte kwaliteit olie en/of verkeerd peilen en/of te laat verversen. Ook mensen die niet weten dat de bougies conisch zijn, die zoals een normale bougie vastdraaien en vervolgens de hele kop splijten.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Temperatuur naald blijft liggen #18412376

    Dan lijkt me dat de temperatuursensor en de temperatuurmeter op je dashboard kloppen, dus dat duidelijk de thermostaat die er nu in zit niet in orde is of verkeerd gemonteerd zit.

    Ben benieuwd wat je ontdekt.
    Het lijkt me, wanneer het zo kort geleden is, dat de garage hiermee wel coulant wil zijn.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Temperatuur naald blijft liggen #18412275

    Gezien je beschrijving 99% zeker de thermostaat, vergeten te vervangen, verkeerd gemonteerd of een slechte erin gezet.
    Om de temperatuursensor uit te sluiten (die ook vervangen is): motor laten draaien terwijl de auto niet rijdt, kijken of ie dan i.d.d. voldoende ver komt om de radiatorventilator aan te laten slaan en even zeggen bij welke temperatuur dat dan is.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Corsa B TID – Temperatuur 48.0 C op TID #18412083

    Mijn Corsa C had dit (weet niet of B hetzelfde werkt) en de oorzaak was buitentemperatuursensor in de voorbumper, die moest vernieuwd worden.
    Ik heb climate control en bij mij was het gevolg dat de kachel niet meer warm werd, alleen maar op de hoogste temperatuurstand. Verder heb ik geen effecten gemerkt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: OPCOM 2016 #18411837

    Wat bedoel je te zeggen met deze post ?
    Dat je deze versie in de aanbieding hebt ?

    Gr,
    The Duke

    ja, er staan hier op het forum ergens plaatjes van hoe je dat kan schoonmaken (ze boren het dan zelfs op, zou ik niet doen bij een 1.8). Ik doet het zelf met een tandenragertje.
    Kan niet moeilijk te vinden zijn, gaat vanaf je kleppendeksel 2 slangen weg, 1 dikke naar voor de gasklep en 1 dunne richting je gasklep, zit daar over een slangpilaartje geschoven. Deze dunne bij de gasklep loshalen, een heel dun ijzerdraadje erdoor steken en je ziet als je in de buurt van je gasklep kijkt dan gelijk waar het gaatje zit..

    Gr,
    The Duke

    Wellicht zit het kleine gaatje van je carterventilatie verstopt of de slang die daarnaar toe gaat..
    Dat zou het zelfde effect hebben.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Forté Fuel System Cleaner Advanced? #18411217

    Praat maar eens met een bedrijf die grasmaaiers onderhoudt of tank zelf E10 in je grasmaaier of motorfiets en zet hem de hele winter met een volle tank stil. Als je dan na een maandje of 5 na eerst proberen te starten, uiteindelijk je carburateur uit elkaar haalt, zie je precies waarom ..

    Van mij mag iedereen weten wat ie doet en aansluiten bij de grijze massa bij de E10-pomp, ik probeer slechts een kostenbesparende tip te geven, zowel qua directe kosten als indirecte kosten..

    Gr,
    The Duke

     

    In reactie op: Forté Fuel System Cleaner Advanced? #18411117

    Ik gebruik dat product al sinds jaar en dag jaarlijks preventief, nog nooit brandstofsysteemproblemen gehad. Ook voor probleemoplossing zeer effectief.

    Shell V-power 98 en Ultimate 98 hebben geen bio-ethanol, niet echt een moeilijk rekensommetje: ethanol bevat ongeveer 8% minder energie dan EURO95, en de genoemde brandstoffen zijn nog beter. Verder staat het internet vol met wat ethanol voor je motor doet, als je een beetje om je materiaal geeft, weet je wat te tanken.
    Zie bijvoorbeeld hier: https://keesvanderspek-resources.azureedge.net/1570174773/group-doc/3dd93f1a-ba99-4bc4-90e1-5fc0f3870921/E10%20benzine,%20hoe%20zit%20dat.%20Aspen%20legt%20het%20uit.pdf

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Vraagstuk tuning Insignia 2016-11 (B16SHT) #18409859

    Ik heb met dit blok geen ervaring, maar je zou eens kunnen informeren bij http://www.DBilas.de

    Ik heb even gecheckt op hun site en zie niet direct een standaardoplossing erbij staan voor jouw type motor, maar ik weet uit ervaring dat ze vaak veel meer kunnen dan dat er op hun site staat.
    Heb daar al veel laten doen en zonder uitzondering altijd goed geholpen.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Scherm Tijd –Datum-Temperatuur #18409335

    Corsa_GSI zegt “…Als je geen Opel radio er in hebt en je radio staat aan dan gaat de datum uit in je TID (TijdInformatieDisplay) dat is normaal gedrag…”

    Ik zou het niet weten, maar als ik het goed lees heb jij nu een “normale situatie” en is het niet mogelijk je TID informatie te zien, wanneer je een aftermarket-radio hebt gemonteerd en deze aan hebt staan.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Scherm Tijd –Datum-Temperatuur #18408396

    Ja, dat lijkt me wel, als ze verkeerd om zitten is het logisch dat de radio zijn instellingen verliest.
    Voor de zekerheid even checken met een voltmeter of nu i.d.d. de gele altijd stroom heeft en de rode alleen met contact aan. Als dat het geval is, zitten ze verkeerd om en moet je ze omwisselen.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Verwarming #18408395

    Heb je climate control ?  en zo ja geeft de buitentemperatuur een rare waarde aan ?

    De combinatie hiervan (temp sensor in bumper kapot) kan ervoor zorgen dat hij niet meer warm wordt, alleen wanneer je de temperatuur opdraait naar max.

    Gr,
    The Duke

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 458)