the-duke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 458)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Olie? Versnellingsbak? Opel Astra, iemand tips? #18437802

    Ik heb deze gebruikt en zou ik aanraden, Heb toen veel gezocht naar optimale olie, maar weet niet meer waarom ik toen op deze kwam.

    Valvoline TDL 75W90, (EAN# 8710941023847, Valvoline productnr 879869 = vol syntheet)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Koude start motor loopt een beetje onregelmatig #18437158

    Ik had ooit scheurtje in slangetje van gasklep naar tankventilatie die dit veroorzaakte.

    Gr,
    The Duke

    Ik weet niet welk motortype je hebt, maar lees dit anders eens over de 1.4 turbo:

    Deze link https://stillrunningstrong.com/car-specs-problems/opel-vauxhall/astra-j/  en klik dan op het PCV gedeelte, dan zie je een plaatje en wat uitleg  (ook hoe je kan checken of de PCV of het membraan eventueel kapot is)
    Wellicht is dezelfde logica voor jou van toepassing.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Airco maakt een piepend geluid stationair draaiend #18426868

    Ik denk dat je multiriem slipt. Tijd voor een nieuwe of nieuwe spanner, bij weinig toeren is het lastiger kracht over te brengen, vandaar dat ie dan als eerste slipt en bij meer toeren niet.

    Gr,

    The Duke

    In reactie op: K&N VS DBILAS FLOWMASTER #18425523

    antwoorden voor brandstofbesparing zijn meer te zoeken in het gebied van je rechtervoet ben ik bang ;)

    In reactie op: K&N VS DBILAS FLOWMASTER #18425503

    Ik weet niet wat een flowpipe is, maar op de foto staat de volledige kit, alles wat je daar ziet hoort erbij inclusief de houder voor de luchtmassameter.
    Op deze foto zie je niet de externe dumpvalve van DBilas, die zit bij mij boven mijn versnellingsbak, kort voor de gasklep in een pijp die origineel een slang is die van de intercooler af komt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: K&N VS DBILAS FLOWMASTER #18425428

    Ik heb de kit, dus ook het stuk waarmee hij koude lucht pakt onder de rand van de motorkap.

    Je kan de originele dumpvalve niet vervangen, die zit in de turbo. Je kan er hooguit 1 bij zetten op een andere plaats, maar let op wat je doet. Dbilas weet wat je daarvoor moet hebben en wat werkt zonder foutcodes te genereren, misschien andere bedrijven ook, maar daar heb ik geen ervaring mee.

    gr,
    The Dukeflowmaster

    In reactie op: K&N VS DBILAS FLOWMASTER #18425040

    Heb zelf DBilas flowmaster kit op 1.4 turbo. Geeft echt mooi vol aanzuiggeluid / gromt, niet te vergelijken met origineel.

    Voor afblazen doet het uiteraard niks, ik heb ook een externe dumpvalve erop zitten die dat doet, maar met het type ecu op een 1.4 turbo moet je je daar niet te veel van voorstellen, want die heeft het nodig te meten hoeveel lucht erin de motor komt, dus afblaashoeveelheid en dus geluid is minimaal, ik heb het gedaan om de turbo bij overschakelen net iets beter op toeren te houden en de interne wastegate in de turbo te sparen (omdat ik met veel vuldruk rijd), maar als het puur om het geluid gaat, zou ik me deze uitgave besparen als ik jou was.  Als je te veel afblaast, krijg je foutcodes.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Mokka Bifuel #18424727

    Injectorenverhaal is mij niet bekend voor dit type motor, neem aan dat je de benzine-injectoren bedoeld ?  Dat is denk ik vooral een kwestie van de juiste benzine tanken (Shell V-power of BP Ultimate zonder bio-ethanol) . Benzine met bio-ethanol is, afgezien van alle andere problemen die dit geeft, na een maand of wat helemaal gaar en wil een motor niet meer op lopen, logisch dat dit met een auto die 99% van de tijd op LPG loopt nog extra snel problemen geeft, omdat die benzine er veel te lang in zit.

    Ik zou er toch zeker eerst een proefrit mee maken om zelf te constateren of ie volgens jou vlotter voelt dan een 2 liter zonder turbo. Ik denk dat je onprettig verrast zal zijn.

    Succes,
    The Duke

    In reactie op: Mokka Bifuel #18424717

    Heb zelf achteraf LPG laten bouwen in Mokka 1.4, omdat ik op gas wil rijden, maar persé Vialle systeem wilde hebben (=vloeibare injectie)

    Dat gaat perfect in ieder geval. Ik zou niet weten waarom de 1.4 niet geschikt zou zijn voor LPG, bij mij wordt ie zeer zwaar belast en geeft geen krimp.
    Ik weet niet of deze motor zonder aanpassingen nou zo lekker is om een caravan mee te trekken , zou eerst eens een proefrit maken met je caravan erachter en kijken of dat oplevert wat je ervan verwacht. Ik vind het standaard vrij lui overkomen.
    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Z16LER 2 kromme drijfstangen. #18424715

    Ik zou eens contact opnemen met DBilas.
    Die hebben en kunnen alles op dit gebied. Als zij je motor tunen heb je ook garantie op dit soort zaken, hier is lijkt me iets niet optimaal gedaan.

    Gr,
    The Duke

    Hallo The Duke,

     

    Wanneer de meldingen worden gereset doet de auto het weer een tijdje. In het begin kon dat maanden duren. Nu is het weken en soms dagen. Kan het dan nog wel iets mechanisch zijn? Of moet het dan computer gerelateerd / electrisch zijn? Wat denk jij?

    Ik zou om te beginnen de andere heren die reageren en meer ervaring met dit type hebben volgen, maar kan volgens mij nog steeds iets mechanisch zijn.
    Ik had bijvoorbeeld een steeds terugkerende code in sommige periodes en dan weer een tijd niet, maar kwam naar 1,5 jaar uiteindelijk continue . Bleek uiteindelijk een rubberen bochtje van een vacuumslang te zijn met een scheurtje erin en soms ging dat scheurtje een beetje open staan (temperatuur/vocht/zeg het maar) en soms niet .

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Airco werkt niet meer, compressor(spoel) stuk? #18423468

    Ik heb net even een blik geworpen, de poelie van de compressor draait niet mee bij het aan of uit schakelen van de airco.

    Je bedoelt het misschien anders, maar de poelie draait toch altijd mee met de riem ?!
    Je bedoelt dat de airco pomp zelf niet meedraait denk ik ? (dus de koppeling niet inschakelt)

    Gr,

    The Duke

    Ik ken dit motortype niet goed, dus kan niet echt goed helpen.

    Zou het kunnen dat je een vacuumlek hebt, bijvoorbeeld richting je tankontluchting/afzuiging ? Soms zit daar een elektronisch klepje tussen, het lijkt me dat hij die wanneer hij een code geeft, het ook iets moet zijn dat de ECU meet / kan zien en constateert dat hij nu buiten specificatie gaat.

    Gr,
    The Duke

    Foutcodes ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel Astra H 2.0 turbo uitlaat #18422353
    In reactie op: Rare storing #18422126

    BMC-kast gecheckt op water ? Slechte seal daarvan is bekend probleem, geeft dan ook vaak natte voetenbak aan bestuurderszijde.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: oem nummers #18416497

    Kijk maar eens hier

    https://opel.7zap.com/nl/car/z02/

    Gr,

    The Duke

    In reactie op: Verversen remvloeistof #18416472

    Niemand ?

    In reactie op: Spruitstukken opel astra h 1.8 #18415803
    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415771

    Hier hoe je hem aan kunt sluiten met een T-stukje, lang slangetje en een metertje.

    aansluiting turbodrukmeter

    Je hebt een PM met contactdetails

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415762

    wat wil je, mailen / bellen ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415751

    Ik zat nog even te denken.
    We moeten misschien in plaats van mogelijke oorzaken checken, eerst een aanname checken. Misschien heb je een turbodrukmetertje, t-stukje en 2 kleine stukjes slang wat je tijdelijk tussen de slang kan zetten bij je nieuwe terugslagklepje, “aan de kant van de turbo” (dus niet aan de gasklepkant).

    We verwachten daar onderdruk (veel als je tijdens het rijden op hoge toeren je gas loslaat en ik verwacht weinig onderdruk als je op boost rijdt, maar in ieder geval geen overdruk).
    Zo kan in ieder geval gecheckt worden of de hele V3 kit ombouw functioneert, voordat we verder gaan zoeken naar waarom niet.

    Als dit nu allemaal goed blijkt te zijn, hebben we misschien nog een mogelijke verdachte waarom hij zoveel olie gebruikt onder boost. Ik hoop het niet, maar misschien hebben de seals in je turbo de geeft gegeven. Ik weet niet met hoeveel druk je rijdt, maar ik heb me laten vertellen dat 1,2 a 1,3 bar toch wel echt de grens is voor de seals in dit type turbo.
    Om eerlijk te zijn heb ik zelf iets van 10.000 km op 1,5 bar gereden, dus hoeft daarvan niet direct kapot te gaan, maar ben nu met een groter uitlaatsysteem terug naar 1,2 bar, terwijl ik nog meer vermogen overhoudt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415720

    Ik heb je video even bekeken, om deze kit variant te snappen. (ik heb namelijk zelf wat anders gemaakt)
    Ik neem aan dat je hem 100% zo hebt gemaakt als in de video.
    Ik weet even niet zeker hoe die pijl op het terugslagklepje nu gericht is of wat die pijl betekent, maar feit is:

    1. Richting de gasklep moet hij doorlaten
    2. Vanaf de gasklep richting de turbo moet hij dicht zijn

    Kan je dubbelchecken of dat terugslagklepje inderdaad zo werkt nu ? (dus echt checken of ie de juiste kant op afsluit)
    Het eindresultaat moet in ieder geval ook altijd zo zijn dat op dat buisje waarin je normaal gezien het kleine puntje van die oranje tepel kon zien geen boost mag komen.

    Dat feit van kort onderdruk en daarna overdruk, kan ik op dit moment nog even niks bij bedenken.
    Je zei eerder dat er bij het gaatje van het membraam in het kleppendeksel geen lucht blaast, maar het is precies anders om, als ie kapot is, dan zuigt ie daar lucht naar binnen, wat je misschien nog kan checken . Dat dat membraam goed werkt is erg belangrijk ook, want dat regelt de hoeveelheid vacuum onder je kleppendeksel in combinatie met de veer de daar zit.  Of er nog een tussenweg is van half kapot zijn/vastgeplakt zitten ofzo zou ik niet weten en ook niet hoe je dat kan checken.

    Ik ben even leeg qua ideeën ben ik bang..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Onderdruk in carter opel astra j 1.4t #18415712

    Ok, leuk!
    Dan hoop ik voor je dat het terugslagklepje achterstevoren gemonteerd zit, want dan wordt het een makkelijke fix..

    Gr,
    The Duke

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 458)