the-duke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 458)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen #18471128

    Ok,
    Ik heb het filmpje bekeken en bij mezelf nog ge-double checked en dat ziet er allemaal goed / normaal uit.

    en met de andere test heb je bewezen dat de olie niet vanuit je turbo komt op de een of andere manier.

    Blijft dus over dat de olie vanuit dat groen omcirkelde gat omhoog moet komen, via je inlaatspruitstuk, in je PCV slang.
    Ik snap alleen echt niet waarom, ik ken niks anders bedenken dan dat je toch een hoop blow-by langs je zuigers zou moeten hebben, wanneer je goed op het gas gaat tijdens het rijden.
    Ik heb even geen ideeën meer..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen #18470986

    Toen de slang naar de turbo losgekoppeld was zat er geen olie in de slang naar de intercooler

    Dat is toch wel gek trouwens.. Als je de PCV slang die naar je turbo gaat loskoppelt en alles opvangt heb je een berg olie die eruit komt en vervolgens is de slang die na je turbo naar de intercooler gaat helemaal vrij van olie.
    Dat klinkt niet logisch, die olie kan dan toch nergens anders naar toe zou je denken ?

    OF

    Bedoel je dat je die slang naar de intercooler had schoongemaakt en daarna zag dat er geen olie meer in kwam, toen je reed als de PCV slang naar de turbo niet was aangesloten (zodat je daarmee bewijst dat de olie niet uit de turbo zelf kan komen) ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen #18470909

    Het kan dan op den duur misschien toch niet anders dan dat je een zuigerbeschadiging hebt (LSPI?), die ervoor zorgt dat door dat groen omcirkelde gaatje, via het pijpje van je inlaatspruitstuk dat daarop aansluit, de olie omhoog perst met een hoop carterdruk / blow-by.
    Ik snap alleen niet dat je compressiemetingen goed zijn dan.

    Wat gebeurd er als je alles normaal hebt aangesloten, de motor laat draaien en de oliedop loshaalt. Wat hoor je en zie je dan ?
    Wat gebeurd er als je alles normaal hebt aangesloten, de motor laat draaien en de peilstok loshaalt. Wat hoor je en zie je dan ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen #18470528

    Ik krijg het bericht wat ik zojuist had geplaatst niet weg, dit negeren aub.

    Ik ben het eens met eerdere feedback van anderen over wat het niet is.

    Wellicht zijn de seals van je turbo kapot en komt er daar olie in aan de inlaat-zijde ?
    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen #18470526

    Iets klopt er niet als ik het goed zie.
    Je heb een test gedaan om olie op te vangen. Als ik het goed zie heb je de PCV slang bij de turbo losgehaald en die in een plastic vaatje gestoken en verder alles gelaten zo het was. Klopt dat ?

    Als ik het juist heb gezien is dan de enige plek waar olie vandaan kan komen, de PCV slang die bovenop je inlaatspruitstuk aangesloten zit.
    Juist daaruit zou geen olie mogen komen in die richting, als het terugslagklepje goed zit en als het niet kapot is, de olie beweegt dus in de richting die niet zou moeten kunnen, dus het klepje zit verkeerd of is kapot lijkt me.

    No worries, we gaan door totdat we er achter zijn..
    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Opel astra J olieverbruik en beroerd lopen #18470375

    Dat is echt niet goed / serieus iets mis.

    Even een paar vragen om te beginnen:

    1) Heb je in het inlaatspruitstuk ook het originele PCV gaatje dicht gemaakt ?
    2) Weet je zeker dat de terugslagklepjes voor beide PCV’s (bij inlaat en bij turbo) in de juiste richting gemonteerd zitten ?
    3) Verlies je ook koelvloeistof ? (ivm de witte rook als de auto warm is)
    4) Had je dit probleem ook al voordat je het nieuwe kleppendeksel monteerde  en waarom heb je dit vervangen (membraam lek?) ?
    5) Had je dit probleem ook al voordat je de Cruze kit monteerde ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Z18XE betrouwbaar? #18468052

    Z18XE is ronduit betrouwbaar.
    Naast de C20XE van vroeger, misschien wel 1 van de beste motoren en kan ook goed tegen LPG.

    Gr,
    The Duke

    Whoeps, gefeliciteerd, dat is echt net op tijd!

     

    Het lijkt me heel duidelijk een bobine te zijn.
    Ik weet niet zeker hoe de cilinders genummerd zijn, maar klinkt logisch dat 1 zijde van je V6 1/3/5 is.   Ik zou ze beiden vervangen, want de andere zal ook wel niet meer nieuw zijn en een goed merk gebruiken, liefst origineel. Gelijk nieuwe bougies, is wel zo handig als je de boel toch open hebt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Correcte waardes LMM 1.4 turbo #18459900

    Mocht iemand deze info ooit nodig hebben: Ik heb ondertussen het antwoord, want nieuwe LMM gekocht (wat het probleem helaas niet oploste, want die gaf exact dezelfde waardes)

    – Luchtmassameter als warm met lampen en kachelventilator etc aan = 2,5 gr/sec (= ongeveer 9 kg/uur)
    – Luchtmassameter als warme motor en echts alles uit = 1,9 gr/sec

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Correcte waardes LMM 1.4 turbo #18459560

    Niemand?

    In reactie op: Inhouden astra j 1.4 turbo #18459558

    Zo, flink aan de knutsel geweest ! Ik heb qua PCV iets vergelijkbaars gedaan.

    Zie ik het goed dat je in 1 van de inlaatspruitstukpoorten (en later waarschijnlijk in allemaal) dat “bruggetje” met het gaatje erin weggehaald hebt ?
    Dat schijnt namelijk veel te schelen qua vlot doorgaan in hogere toeren. (ik had helaas alles alweer in elkaar zitten, voordat ik eraan dacht dit weg te halen)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Mokka x 2018 chiptuning #18458575
    In reactie op: Opel Astra g coupe 2.0t Z20LET motor loopt slecht #18457797

    Heeft deze geen stationair regelklep (zilveren ding, met 2 aansluitingen voor slangen eraan en een stekker, zit ergens onder je inlaatspruitstuk) zoals de C20Xe die heeft en wel eens problemen oplevert ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Astra H GTC 1.6 Stotteren tijdens optrekken #18457793

    Vroeger met een BMW wel dit soort gedrag gehad en was toen een bobine. Test was toen: met warme motor, hoge versnelling (bijvoorbeeld 4), vanaf weinig toeren (bv 1200) volgas geven. Als ie dan tijdens het optrekken stottert / misfired was dat de beste manier om een gare bobine aan te duiden.
    Ik neem even aan dat je bougies gecheckt / vervangen zijn.

    Allerbeste is natuurlijk zoals je zelf al zegt, eerst eens de live data met OpCom te bekijken.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: lucht filter Opel Astra J #18457791

    Ik heb op een B14NET (99% zelfde motor) een Dbilas-versie op mijn Opel Mokka, daarbij zit een aluminium scoop die onder rand van de motorkap koude lucht pakt.
    Kwestie van even goed informeren wat er bij zit, voor je iets besteld.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: motor storings lampje corsa c #18455936

    Vind het een vreemde omschrijving bij P0170.

    Toen ik in het verleden P0170 had, was de omschrijving “P0170 – (2) Lean Exhaust – present”
    Dit heb ik 2 keer gehad sinds ik de auto heb en steeds was toen de oplossing een nieuwe originele! luchtmassameter.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Vectra B Z18XE Turbo Project #18454488

    :good:

    In reactie op: Opelcatalogus 7zap.com old version #18453470

    Hier nog iemand die graag een alternatief zou horen..

    Werkte perfect, te jammer. Misschien is er een workaround om toch nog van deze site gebruik te kunnen maken ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Lek waterflens koelvloeistof #18450574

    Bekend probleem, mits het een 1.4 turbo is die je hebt (A14net bv), zou er zeker niet mee op ski-vakantie gaan zonder te vervangen, want het materiaal wordt “kort-brak” en kan ineens afbreken, soms al door er per ongeluk tegen te stoten.

    Het “waterhuis” wat tegen je motor zit aangeschroeft heb ik geen nr’s van, ik heb dat preventief vervangen voor een temperatuurbestendig alternatief uit Amerika, Dorman 902-846. Dat kostte net geen 29 euro. Moet zelf even zoeken welk alternatief hier snel verkrijgbaar is, bv via dealer of AutoDoc.
    De slang die erop zit inclusief connector die eraan vast zit heb ik bij de Opel dealer gehaald, Opel nrs 1336594 of 55354565, waarvoor ik 19,06 euro betaalde incl. 10% korting .

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18447785

    Leuk man, goed bezig !

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: EPS lampje brand en stuurbekrachting werkt niet meer #18444533

    @liviu2004 Bedankt voor de extra info!

    Gelukkig doet hij het na een paar 100 km nog steeds zonder problemen, dus ik hoop dat het opgelost is met een beetje contactspray deze keer ;)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: EPS lampje brand en stuurbekrachting werkt niet meer #18444193

    Ben zelf maar begonnen met wat proberen en heb het volgende gedaan:

    – in boekje opzoeken welke zekeringen van EPS zijn in de zekeringskast (vond er 2, 1 van 5A en 1 van 50A), eruit gehaald en contactspray erop
    – onder dashboard alle 4 de stekkers los die aan de stuurkolom zitten bij de EPS, losmaken en contactspray erop

    In tussentijd kleine 30 km probleemloos gereden, terwijl de fout eerder binnen 1 km terugkwam, dus hoopvol dat het misschien hiermee opgelost is.
    Ik had ergens op een Engels forum gelezen dat dit wel eens wilde helpen, omdat het blijkbaar om hele kleine amperages gaat voor bepaalde signalen (de aansturing of 1 of andere relaisschakeling waarschijnlijk ) en dat dat gevoelig zou zijn voor niet optimaal contact.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Problemen bij koud starten #18440326

    Had je dit probleem ook voor het schoonmaken van het gasklephuis ?

    In reactie op: Tuning gedaan wie nog meer #18439478

    Benieuwd..

    Welke motor, wat is er gedaan en wat waren de meetresultaten voor en na ?

    Gr,
    The Duke

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 458)