Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Om te beginnen: Opel houdt niet echt van imitatiebobine’s, welk merk/type heb je gebruikt ?
Tevens onder de 2000 toeren deze motor niet zwaar belasten ivm LSPI (staat internet vol over). Wat bedoel je met veel toeren ? Klepveren zijn origineel zwak/slap en kunnen na een aantal jaren soms al rond de 5500 toeren zwevende kleppen geven, waarbij de auto ook gaat inhouden / soort van raar stotteren, waarbij dan tijdelijk een geel storingslampje gaat branden, maar de auto geen storingscode opslaat.Gr,
The DukeHoe heb je de druk gemeten en heb je het probleem direct weer na het wissen van de code of gaat het soms ook een tijdje goed?
Met een losse meter gemeten of uitlezen wat de sensor zegt? Het kan namelijk misschien zijn dat de druk wel ok is, maar de MAP sensor iets anders registreert (maar ik zou dan denken dat ie dat ook weer bijregelt). Kan ook zijn dan de wategate actuator niet helemaal lekker werkt soms tijdelijk echt de verkeerde vuldruk oplevert.
gr,
The DukeIk heb een B14net motor in een Mokka uit 2015 (dus 140 pk officieel, maar toen ik hem origineel op de testbank zette had ie 152 pk) en deze had origineel 0,7 bar turbodruk.
Gr,
The DukePas op dat er geen onderliggend probleem is.
Vaak gaat in inlaatspruitstuk een 1-wegklepje kapot, dan komt er druk op je kleppendeksel en gaat ie lekken, maar eerder of later ook het membraam kapot, kan ook gaan lekken langs nokkenaskeringen etc.
Je kan de carterontluchtingsslang bovenop je inlaatspruitstuk loshalen (duim-dikke geribbelde slang die naar je turbo gaat), met lampje in schijnen en dan moet je nog een rood of groen gekleurd rubber-achtig “pinnetje” zien zitten, zo niet: inlaatspruitstuk vervangen (als je het origineel wilt houden, zie anders eerdere posts over alternatieve oplossing). Zat over dit probleem te vinden op internet.
gr,
The DukeIk zie het antwoord al op zzperformance:
“PCV note: The black PCV fitting on the top of the valve cover is not meant to be serviced at this time. Removing the cap will break it and void your warranty”
Bedankt voor de info, ik heb zelf ook een soortgelijke oplossing voor het PCV probleem toegepast. Dan nog kan een keer het membraam de geest geven en vroeg me gewoon af of er daarvoor losse versies te krijgen zijn. Ik heb zelf ooit ergens uit oost-europa losse membramen bestelt, maar nog nooit hoeven monteren gelukkig. Of dat dan ook lukt is maar de vraag, want er breekt snel wat af met het loshalen van de behuizing daarvan.
Gr,
The DukeMooi.
Graag meer info: gaat hier bijvoorbeeld het membraam minder snel kapot of is het makkelijker te wisselen en waarom heb je dit vooral gedaan ?
gr,
The DukeNou, zelf uitgedokterd, dus voor de liefhebber:
Filmpje is niet exact als bij Mokka.
Met contact aan meten aan stekker vanaf kabelboom: 1x 5V, 1x 12V en 1x niks.
Als je de stekker loshaalt met contact aan komt direct een melding op de display dat de auto dringend service nodig heeft.Stekker van motorkapsluitingzijde afgeknipt met wat draadlengte, doorverbinden van de buitenste 2 draden (die met niks met die van 5V) en daar voor de zekerheid een 2,2 K Ohm weerstand tussen.
Dit lost het probleem op voor een paar cent: service melding is weg en zeurt nooit meer over motorkap open, zonder dat je een complete nieuwe motorkapsluiting hoeft te kopen.Gr,
The DukeHopelijk lost dat het allebei op, even afwachten
Kijk eens naar een vacuumlek.
Dat onregelmatig /rauw lopen bij stationair en warme motor heb ik ook gehad, bij mij was toen een vacuumslangetje dat naar een terugslagklepje gaat wat bovenop de luchtbak zit en aan de andere kant aangesloten zit op het gasklephuis lek, het bochtje wat eraan zat was verdroogd en trok daar valse lucht .Gr,
The DukeAls na reiniger goed resultaat, zit het misschien toch in de 98 die je tankt en daarna de boel weer verziekt.
Niet alle 98 is bio-ethanol vrij, shell V-power zeker wel vrij van bio-ethanol, als het goed is BP ultimate ook.Gr,
The Duke27 oktober 2022 om 18:53 In reactie op: Problemen met: Opel insignia sport tourer 1.4 turbo 11-2011 #18484499Heeft de garage nog ideeën ?
Gr,
The DukeMooi dat het gevonden is!
Dit was een lastige …Gr,
The DukeIk neig een beetje naar de vvt, dat deze door verkeerde timing roet in het eten gooit. ( werking is deels oliedruk gebaseerd, dan wellicht geen foutcode)
Kijk hier voor goede uitleg https://www.youtube.com/watch?v=qHErYKmGpTw
gr,
The Duke[quote quote=18469234]Waar heb jij die spullen voor je mokka gehaald want ik kan nergens een downpipe vinden en ook geen intercooler[/quote]
Komt allemaal van DBIlas, ook daar ingebouwd en afgesteld.
Gr,
The Duke23 augustus 2022 om 17:05 In reactie op: Radiatorventilatoor blijft aan + 2 foutcodes 1.4T #18477783Klopt, ik heb alleen een originele van GM gepakt, maar dit zal ook vast werken.
Gr,
The Duke23 augustus 2022 om 10:07 In reactie op: Radiatorventilatoor blijft aan + 2 foutcodes 1.4T #18477739Ik heb een P0597 gehad, met thermostaat (incl. huis) vervangen was dit opgelost.
Dit lijkt er behoorlijk op, in thermostaathuis zit verwarmingselement wat wel eens kapot wil gaan.gr,
The DukeMooi, je hebt nu in ieder geval de juiste soort bougies erin.
Gr,
The DukeHadden (en hebben) ze wel de juiste gemonteerd ? Ze waren wel duidelijk kapot als na de vervanging (mits verder niks veranderd) de problemen weg waren.
Weet niet of het bij de dealer gedaan is, maar dan zou je daar wel vanuit mogen gaan.Gr,
The DukeMotor is al weg, motorcode is motorcode, geen probleem lijkt me.
Hier 12 stuks te vinden: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/a14net/onderdeel/motor/
(op dit moment)gr,
The DukeHeb je ook sinds kort andere olie erin dan ?
Hmm, niet best, maar wel duidelijk nu.
I.d.d. beste om dan maar bij een sloperij (gaat via onderdelenlijn) te proberen een frisse motor te vinden.Voor de nieuwe motor zou ik wanneer je ermee rijdt erg oppassen voor LSPI, dus alleen de goedgekeurde 5w30 Dexos 1 generatie 2 olie stoken en niet hard laten werken onder de 2000 toeren, maar dat deed je misschien allemaal al. Sterkte met het herstel!
gr,
The DukeSucces, ik hoop dat ze het snel vinden en dat het meevalt.
Bedankt dat je ons op de hoogte houdt, wil altijd graag leren van de praktijkervaring van anderen.Gr,
The DukeBen toch erg benieuwd of je nog verder bent gekomen om dit op te lossen. (hopelijk wel!)
Gr,
The DukeEn Bas.. Nog iets verder kunnen raken richting een oplossing ?
Gr,
The Duke -
AuteurBerichten