Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dynamoriem te strak misschien ?
Gr,
The DukeBenieuwd naar foto’s ja..
25 centimeter lange scheur. Tjonge.. Heb wel eens gehoord dat mensen de bougies vervingen en te vast zetten en daarmee de kop in de lengterichting scheurden. Benieuwd of de scheur in deze richting loopt.De ketting zou ik zeker vernieuwen, maar voor de zekerheid even navragen bij de garage (ligt aan bouwjaar motor), want er kan ook een modificatie zitten op de oliesproeier. In het begin werden de z22se’s geleverd met een te kleine sproeier die verstopte en daarmee gebroken kettingen opleverde..
Gr,
The DukeP.S.
Hier heb je trouwens de officiële Opel info daarover: linkjeBedankt voor je antwoord!
Lijkt dus wel te moeten kunnen met dit type motor..Gewoon uit nieuwsgierigheid, nam het brandstofverbruik veel toe na overgeschakeld te zijn op LPG ?
Gr,
The DukeIk heb zelf ook een auto met DBilas turbo kit.
Zij geven 2 jaar garantie en niet alleen op de onderdelen die zij erop bouwen (als je het daar laat doen), maar ook op motor, bak en aandrijfassen.
Zij bouwen hem alleen om als de auto naar hun inzicht gezond is en geven dan deze garantie. Dit hebben ze in het verleden ingevoerd, om de geruchten dat het niet zou kunnen uit de wereld te helpen en mensen over de streep te trekken met deze zekerheid..Gr,
The Dukeen weet je toevallig welke opties ik moet kiezen om de:
– Gasklep learn blocks en de
– Lange termijn brandstof correcties
te resetten ?(van de 67 mogelijke keuzes die er zijn ?)
Gr,
The DukeMooi verhaal Smiley :thumbup
Ik herken veel :)
Gr,
The Dukeen Willem, voordat ik op het Start Activation knopje druk, welke functie of functies moet ik dan kiezen uit de dropdown lijstjes om de:
– Gasklep learn blocks en de
– Lange termijn brandstof correcties
te resetten ?Gr,
The Dukeok, maar voordat ik op Start Activation druk moet ik eerst velden selecteren, want mijn schermpje ziet er standaard zo uit:

Welke functie of functies moet ik dan kiezen uit de dropdown lijstjes om de:
– Gasklep learn blocks en de
– Lange termijn brandstof correcties
te resetten ?Gr,
The DukeHa die Willem,
bedankt voor je reactie!
Als ik op special functions
druk zie ik het volgende scherm:

En dan snap ik niet hoe je de learn blocks moet resetten ?!
Gr,
The DukeLaagvlieger:
… of opcom Kenveld reset.
Dan is hij weer gereset.Ik heb een opcom, maar hoe doe je dit precies dan, want deze functie kan ik niet vinden…
Gr,
The DukeWillem zei:
Waarden resetten kan nooit kwaad hoor.
Nu vraag ik me alleen af hoe dat moet / wat hier mis gaat, want mij lukt het duidelijk niet en jou blijkbaar wel..
Gr,
The DukeKleine aanvulling: ik gebruik firmware versie 1.33 of 1.34 geloof ik, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt (zit ook iets bij om te upgraden naar 1.39, dit nr weet ik wel zeker..)
Gr,
The DukeHallo,
vanochtend bezig geweest en het is allemaal nog niet zo vanzelfsprekend. Ook de adaptatiewaarden resetten gaat niet als ik de PDF handleiding volg die hier op het forum te vinden is..
De volgende resultaten (zie plaatjes)
Na selectie juiste auto en motor op het knopje “special functions drukken”

dan kan je daarna een aantal zaken kiezen die je lijkt de kunnen resetten:

Als je daarna echter op Start Activation drukt, komt de volgende foutmelding:

Als je dan na een paar keer proberen terug gaat naar het hoofdscherm zie je de volgende foutmeldingen:
Iemand een idee hoe dit te doen, zodat het wel werkt, of probeer ik gewoon iets wat niet kan ?
Gr,
The DukeHallo,
ik wilde eens de door de ECU geleerde waarden resetten. Dit is voor een Corsa C Z18XE.
Weet iemand hoe dit moet ?Adaptatiewaarden voor gasklep weet ik, maar de long term fueltrims bijvoorbeeld (misschien is er nog meer?), hoe kunnen die worden gereset ?
Gr,
The DukeInderdaad voor grotere winterbanden :D
Weet eigenlijk niet of firmware versie 1.39 in plaats van 1.34 bv nog nieuwe opties beschikbaar maakt in de OP-COM, maar dat lijkt me niet. Lijkt me meer in de software te zitten dan in de firmware, dus voor mijn Corsaatje moet ik dit maar opgeven denk ik..
Gr,
The DukeBedankt!
Deze heb ik niet kunnen vinden helaas..
Misschien kan het niet bij de Corsa of misschien gaat het niet omdat ik niet zo een officiële OP-COM net als de garage heb, maar een kloon (versie 1.34)..Helaas..
Gr,
The Duketja weet je wat het is duke,
je zit hier in het vectra deel en je moet al een Corsa C hebben om in al die menu’s van de Corsa C te kunnen kijken.
De meesten hier hebben toch een vectra.Bedankt voor je reactie !
Hoe er te komen bij een Vectra en een screenshotje van het scherm waar je dat uiteindelijk doet zou ook al helpen, want dan weet ik in ieder geval zeker dat ik er niet overheen kijk (als ik dat scherm niet kan vinden, terwijl ik hetzelfde pad probeer te volgen)
Gr,
The DukeEr is al iemand die kan aangeven of de optie om de de wielomtrek aan te passen ook werkt voor een Corsa C GSI uit 2001 en waar dat te vinden is in de OPCOM schermen.
Ik heb alle schermen doorgekeken, maar helaas niets gevonden..
Gr,
The DukeVandaag dealer gebeld, om de nieuwe kabels te bestellen.
Nu “snap ik waarom ik het niet helemaal snapte”. Dealer zegt 2 delen en geen drie, 1 kabel naar de handremhandle en linkerachterwiel en 1 korte kabel naar het rechterachterwiel..
Anders dus dan de vervangingskabels die te koop zijn (en uit 3 stukken bestaan), ligt misschien aan type of bouwjaar o.id. ?!
Helaas hadden ze deze niet op voorraad, duurt 3 dagen, moeten uit Duitsland komen.
Gr,
The DukeBedankt !
ook origineel 3 stukken dus..Dan blijf ik alleen nog zitten met 1 vraag: heeft iemand misschien een beschrijving voor het uit elkaar halen van dat speciale verbindertje bovenop de achteras ? Liefst een paar foto’s ?
Ik heb er namelijk al een aantal keer naar gekeken, maar zie niet hoe het in elkaar zit en wil ook niks slopen namelijk..Bedankt,
The Dukeniemand die hierop een antwoord heeft ?
Gr,
The Dukeyzf1kr zei:
Vandaag nog even wat dingen aangepast:
– Regensensor uitgeschakeld, dat ding werkt toch voor geen meter. Rij nu met variabele interval, veel prettiger.
– Dagrijlicht ingeschakeld (Standje 4: Standaard Opel) in het voorjaar zet ik hem wel weer uit.
– Benzine verbruik bijgsteld, ik heb hem nu binnen 1% van werkelijkheid. Beter lukt niet, want de meter is niet echt constant.
– Wielomtrek aangepast ivm winterbanden.Blijft leuk speelgoed die OPCOM.
Nu heb ik zitten zoeken (heb een Corsa C GSI uit 2001 trouwens) hoe de wielomtrek aan te passen, maar ik kan dit niet vinden in de OPCOM schermen. Kan iemand me vertellen op welk scherm dit zit ?
Gr,
The Dukehallo,
Is er al test-nieuws over de carter ventilatie ?
ik ben wel benieuwd hoe de test afloopt.
Hallo,
Ik kan je daar helaas nog niet op antwoorden. Ik heb het namelijk nog niet aangesloten.
Ik zit met een paar andere projectjes waar ik mee bezig ben en even voor gaan.Ik heb al wel een paar mooie RVS catchtankjes op maat laten maken hiervoor. (zie plaatjes en let bv ook op gebogen bodem om mooi af te kunnen tappen)
Wat ik uiteindelijk doe, is gewoon tussen beide slangen (dik en dun) een aparte catchtank zetten.
Dan verstoor je 100% zeker het systeem niet dat Opel eventueel heeft bedacht en daarnaast vang je alle troep af waar iedereen hier problemen mee heeft doordat dingen vervuilen en tenslotte verstoppen.Dit vond ik uiteindelijk de makkelijkste oplossing om toch onderdruk te houden op beide aansluitingen op het kleppendeksel (zodat afgezogen wordt want ventileren is natuurlijk nodig), zonder troep en niet te ingewikkeld (zoals met een extern electrisch pompje en dan naar de buitenlucht bijvoorbeeld).
Gr,
The DukeP.S.
Als ik het in het voorjaar heb gemonteerd, laat ik nog wel een berichtje achter..

Dagen zoeken en niet vinden en paar minuten na deze post toch gevonden m.b.v. http://www.opel-infos.de
Corsa C GSI CR heeft een F17(+)CR bak:
1: 3,727
2: 2,136
3: 1,414
4: 1,121
5: 0,890
r: 3,308
en eindoverbrenging 3,74.Gr,
The DukeAfterburner27 zei
niet dat ik weet. opcom interface is custom made volgens mij.
Was net een stukje aan het lezen over kwp2000+ flasher…
Chiptunen met een standaard upgrade map…zonder dyno dus. schijnt super te werken.
Maar voor stage 2 moet je een dyno hebben, anders is het niet meer te meten….
ook erg interessant…Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt en of je er nog verder mee gekomen bent ?
Klinkt echt interessant om zo geen onnodig duur Motormanagement Systeem to hoeven kopen bij aanpassingen aan je auto, waarvoor de standaard ECU niet meer voldoet..
Gr,
The DukeP.S. Kwam zelf toevallig dit tegen: http://www.kwp2000.info/instructions
-
AuteurBerichten