the-duke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 458)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Natte voeten #17844522

    Ik heb geen slangetje kunnen vinden, maar in ieder geval wel gezien dat het rubber van het BCM kast / relaiskast deksel verteerd is op 2 plaatsen..

    Ik gok hier even op, omdat dat sowieso niet goed is, dus volgende week even bestellen dan maar..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Natte voeten #17844520

    Ja en even je afwatering slangetje leeg maken

    Thanks voor je reactie.
    Waar vind ik dat slangetje en welk slangetje bedoel je precies ? (foto eventueel?)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Natte voeten #17844518

    Ha,

    ivm

    Bekend probleem bij de corsa c.

    http://www.corsa-c-drivers.com/viewtopic.php?f=16&t=411″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ( moet je wel ff aan melden. )

    Heb ik me maar even aangemeld, maar link doet het niet, dus..

    Even voor het gemak: wordt hier iets anders verteld dan het rubber van het deksel van de zekeringskast ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Z18XE EGR klep #18006453

    Nou jongens, ik moet jullie teleurstellen want de Z18XE heeft geen EGR klep ook de mijne niet

    Klopt echt niet en ook Wikipedia niet, ik heb een Corsa Z18XE en die heeft toch echt een EGR klep, geloof Willem nou maar: in bepaalde types van bepaalde jaren heeft de Z18XE een EGR klep.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948846

    een motor goed mappen (qua ontsteking en benzine) is een vak apart.
    Kan van alles zijn, ik zou er een expert naar laten kijken in jouw geval.

    Ik rijd zelf met een KMS systeem voor de motoraansturing op 1 van mijn auto’s en heeft ook maanden geduurd voordat ie onder alle omstandigheden perfect reed.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: x20xe op zzr1100 motor carbs #17868140

    Iets in deze richting:
    http://www.sbdev.co.uk/Carburettor_Kits/Carb%20introduction%20&%20ign%20only%20kit/Carb%20intro%20&%20ign%20only%20kit.htm

    Hen even een berichtje doen voor jouw type motor en je weet het..
    KMS igintion only is alternatief, maar dit is goedkoopst en simpelst te monteren lijkt me..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Verschilen motoren: Z22SE XE YH #17966820

    Het passen zou bij mij ook niet het probleem zijn, maar de ecu aanpassen i.c.m. het canbus systeem lijkt me wel lastig. Hoe zit het met de compressie?

    Geen enkel probleem.
    Pasklare oplossing is voorhanden en al vele malen toegepast met resultaten tot rond de 250 pk.
    O.a. Smiley kan je daar alles over vertellen ;)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Z18XE op LPG #17833246

    Voor €1610,- incl 3 jaar garantie

    Vooral zo lang garantie is mooi, verder ligt het er aan welk merk en type je inbouwt, wat een redelijke prijs is.

    Ik wilde persé een Vialle LPI (vloeibare gasinjectie), omdat deze geen vermogensverlies heeft (in tegenstelling tot alle andere types) onderhoudsvrij is, goed bekend staat en Nederlandsfabrikaat is en alleen daar weet ik prijzen van.

    Reken wel op 23 à 25% meer verbruik in de praktijk ten opzichte van benzine bij gelijke rijstijl (omdat er nu eenmaal minder energetische waarde in LPG zit)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe??? #17956237

    Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
    Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
    – de stekker eens los kunnen halen
    – wat contactspray erin
    – paar keer in/uit halen
    – codes wissen
    – rijden en kijken of het dan nog terug komt

    Als dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
    Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe??? #17956235

    Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
    Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
    Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.

    Graag hoor ik jullie reacties

    Robin

    Dat zijn heel normale waardes hoor, denk ik.
    Ik heb namelijk ook een Z18XE en net even voor je gekeken, bij warme motor en stationair:
    Lambda1: varieert (bij mij) van minimaal 39 tot maximaal 843 Mv.
    Lambda2: geeft ongeveer 412 Mv

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: EGR klep, FEBI, PIERBURG of origineel? #17914742

    Of je laat hem eruit programmeren, dan kan je er nooit problemen meer mee krijgen..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Overstappen naar volsyntheet #17947392

    Ik zou geen risico nemen en gewoon lekker de olie blijven gebruiken die er nu in zit. (en waar hij helemaal niet zo een gek olieverbruik op heeft)
    Heb al voldoende gekke dingen gezien van overstappen (verstopte aanzuigbuis etc.) van mensen die het juist goed wilden doen voor hun auto en uiteindelijk verder van huis waren als wanneer ze niks hadden gedaan.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: 2de en of 1ste lamda Z16XE uitschakelen uitsluiten? #17947973

    Tweede lambda zou moeten kunnen.
    Kwam dit toevallig tegen op een LPG onderdelen site, zou volgens mij een oplossing kunnen zijn daarvoor..
    http://www.lpgonderdelenshop.nl/Lambda-simulator-monopoint-injectie

    of deze zou wellicht ook kunnen werken en nog goedkoper ook..
    http://www.eliseparts.com/products/show/39/300/mil-light-eliminator/

    Ik heb er echter geen praktijkervaring mee, niet zelf geprobeerd.

    Gr,
    The Duke

    P.S.
    De 1ste lambda sensor zal niet gaan zonder omprogrammeren door een tuner en dan kan je natuurlijk niet meer met katalysator rijden (mengsel moet pendelen rond juiste lambda waarde voor kat, geregeld door lambda 1), dus is voor een straatauto (APK etc.) eigenlijk geen optie. (of moet in oudere auto zonder kat gelepeld worden)

    In reactie op: Kleppendekselpakking vectra 1.8 1997 #17768483

    Dankje!
    Dan weten we de oplossing in ieder geval, mocht iemand anders hetzelfde eens hebben in de toekomst ;)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Astra G Coupe loopt niet stationaire.. #17756306

    misschien loopt ie op 3 cylinders omdat de bobine kapot is bijvoorbeeld ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Ratelen bij optrekken #17944024

    Pingelt ie niet toevallig ? (kan ook als een knikkerend/ratelend geluid klinken..)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Storing P0325/P0130/P0136 HELP!!! #17938144

    even wissen en kijken wat er dan terugkomt.
    Als dat alleen de P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal is, eens goed kijken of die nog vast zit. Zit als het goed is met beugeltje aan je ECU vast.
    Omdat de ECU net gewisseld is, misschien de stekker een beetje uit elkaar getrokken met op het beugeltje drukken ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Kleppendekselpakking vectra 1.8 1997 #17768481

    en… welke pakking was het nu ?
    Gewoon de klepdekselpakking neem ik aan?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Z1.8XE Storingscode 1555 #17937414

    Ik hoop voor je dat dat het niet is, maar een kennis van me had ook af en toe op 3 cylinders lopen met een Z18XE + TC lampje aan + MM lampje aan en bleek uiteindelijk dat de ECU half overleden was en vervangen moest worden.
    Had ook dat het koud meestal goed was, na code weghalen soms zelf een paar dagen (korte afstanden), maar dan toch weer terugkwam.

    Zij had echter de volgende storingscodes:
    P0202 – (4) Cylinder 2 Injector Circuit Open
    P0302 – (1) Cylinder 2 Misfire detected
    Dus andere codes, maar als bepaalde verbindingen in de ECU slecht zijn, kan dat misschien allerlei onlogische codes opleveren?!

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: X16XEL EGR Probleem // OLIE VERBRUIK #17932666

    Op deze km stand en wanneer het zo ineens komt, lijken zuigerveren (olieschraapveren) me geen logisch verklaring.

    Ik ken jou type motor niet, maar voor een Z18XE zit er een kleine carterventilatieslangetje en het gaatje waarop deze zit aangesloten in het gasklephuis, wat wel eens wil verstoppen. Als dat verstopt zit, gaat de grote carterventilatieslang continue ventileren en komt heel je gasklep onder de olieprut etc. etc. en gaat ie veel olieverbruiken is me wel eens verteld. WimV6 heeft daar een hele “how-to” voor gemaakt met foto’s. Misschien heeft jou motor dat ook ?!
    Misschien, maar dat weet ik niet zeker, kan gevolgschade daarvan zijn dat ook de EGR helemaal vervuild raakt, die dan op den duur ook weer kapot gaat.

    Gr,
    The Duke

    P.S.
    Ik zou sowieso even checken welke olie vroeger werdt gestookt en welke jij nu gebruikt, want bijvoorbeeld de GM Dexos 2, 5W30 mag je niet mixen met andere oliesoorten (volgens Opel gaat dat niet althans)

    In reactie op: X16XEL EGR Probleem // OLIE VERBRUIK #17932663

    Is het misschien idee die EGR eruit te trekken ?
    Kan de motor functioneren zonder dit ding (Lees dat hij alleen milieu vriendelijker is)

    Ik zou inderdaad het plaatje eerst proberen, want dat kost bijna niks en niet geschoten is altijd mis.
    In mijn geval loste de P1405 niet op door een plaatje. De EGR klep wilde ondanks het feit dat ie brandschoon was (reed al met plaatje) op den duur zijn positie niet meer innemen (versleten stappenmotortje of wat er ook in zit om de positie te verstellen). Enige oplossing was een nieuwe EGR of eruit laten programmeren. Ik heb het tweede gekozen, zodat ik nooit meer EGR problemen zal hebben.

    Issue 2
    Ook iets van de laatste tijd is olie zuipen alsof het water is (1liter / 1000km)

    Je zegt dat het van de laatste tijd is, ik vraag me dan af :
    – hoe was het olieverbruik dan daarvoor ?
    – sinds hoeveel km is het olieverbruik zo veel meer geworden (om een idee te hebben van wat “de laatste tijd” is) ?
    – hoeveel km’s heeft de auto nu gelopen ?

    Als het ineens meer is geworden zonder dat je zelf iets bijzonders hebt gedaan (zoals op een andere oliesoort overgestapt ofzo), moet er toch een duidelijke andere oorzaak zijn te vinden lijkt me.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Foutcodes Zafira 2001 1.8 #17757252

    en .. was de tweede lambda sensor nog vervangen en loste dit het probleem op ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Foutcode P0110 en P0325 op een Z18XE #17926319

    MSA ?
    Is dat het Motor Stuur Apparaat, oftewel ECU ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: enorme olieverbruik #17930057

    Mijn auto gebruikt de laatste tijd enorm veel olie. heb een astra coupe benzine (motor Z2.2SE). ik gooi Castrol 5W40 in het blok. als ik rond 3000 a 4000 km heb gereden met de verse Castrol dan krijg ik op mijn display (van bordcomputer) te zien: controleer de oliepeil….

    mijn opel gebruikt nu rond 1 liter olie op 1000 km. verder zie je ook geen lekage etc.

    Iets klopt er niet in je verhaal.
    Kan niet 1 liter op 1000 verbruiken, want moet dan 3-4 liter hebben verbruikt voordat ie aangeeft dat je je oliepeil moet controleren en tussen min en max op je peilstok zit maar 1 liter.

    Deze motor is verder een hele lastige om te peilen, er is een strikte procedure voor anders klopt je meting niet.
    Procedure:
    1) Rijdt motor warm
    2) Zet auto stil (en motor uit uiteraard) op vlakke ondergrond
    3) Wacht minimaal 2-3 minuten
    4) Peil de auto tussen de 3 en ongeveer 15 minuten na het stilzetten.

    Dan zit je zeker safe.

    Als je de auto bijvoorbeeld 15 minuten laat staan, zal je zien dat het oliepeil ongeveer 3/4 liter hoger lijkt. Als je op deze manier de auto peil, zet je het niveau dus structureel te hoog en zal hij dat misschien opverbruiken tot hij ongeveer weer op het juiste peil zit, waardoor het verbruik veel hoger wordt.
    Misschien (precies andersom) heb je wel lange tijd op een te laag niveau gereden (door eerder verkeerd te peilen), waardoor er onnodige slijtage is ontstaan.

    Dit staat niet duidelijk in “het boekje”, maar probeer het peilen maar eens uit in de praktijk en je zal zien wat er gebeurd.
    Misschien eerst eens kijken dus of dit de oorzaak kan zijn.

    Gr,
    The Duke

    Zie hier mijn informatiebron, met voorbeeldmetingen van poster MarkV
    http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1998

    In reactie op: Z1.8XE slecht starten en inhouden #17911917

    en is het opgelost ?

    Altijd benieuwd naar praktijkervaringen.. ;)

    Gr,
    The Duke

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 458)