Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb geen slangetje kunnen vinden, maar in ieder geval wel gezien dat het rubber van het BCM kast / relaiskast deksel verteerd is op 2 plaatsen..
Ik gok hier even op, omdat dat sowieso niet goed is, dus volgende week even bestellen dan maar..
Gr,
The DukeJa en even je afwatering slangetje leeg maken
Thanks voor je reactie.
Waar vind ik dat slangetje en welk slangetje bedoel je precies ? (foto eventueel?)Gr,
The DukeHa,
ivm
Bekend probleem bij de corsa c.
http://www.corsa-c-drivers.com/viewtopic.php?f=16&t=411″ onclick=”window.open(this.href);return false;
( moet je wel ff aan melden. )
Heb ik me maar even aangemeld, maar link doet het niet, dus..
Even voor het gemak: wordt hier iets anders verteld dan het rubber van het deksel van de zekeringskast ?
Gr,
The DukeNou jongens, ik moet jullie teleurstellen want de Z18XE heeft geen EGR klep ook de mijne niet
Klopt echt niet en ook Wikipedia niet, ik heb een Corsa Z18XE en die heeft toch echt een EGR klep, geloof Willem nou maar: in bepaalde types van bepaalde jaren heeft de Z18XE een EGR klep.
Gr,
The Duke11 april 2012 om 19:06 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948846een motor goed mappen (qua ontsteking en benzine) is een vak apart.
Kan van alles zijn, ik zou er een expert naar laten kijken in jouw geval.Ik rijd zelf met een KMS systeem voor de motoraansturing op 1 van mijn auto’s en heeft ook maanden geduurd voordat ie onder alle omstandigheden perfect reed.
Gr,
The DukeIets in deze richting:
http://www.sbdev.co.uk/Carburettor_Kits/Carb%20introduction%20&%20ign%20only%20kit/Carb%20intro%20&%20ign%20only%20kit.htmHen even een berichtje doen voor jouw type motor en je weet het..
KMS igintion only is alternatief, maar dit is goedkoopst en simpelst te monteren lijkt me..Gr,
The DukeHet passen zou bij mij ook niet het probleem zijn, maar de ecu aanpassen i.c.m. het canbus systeem lijkt me wel lastig. Hoe zit het met de compressie?
Geen enkel probleem.
Pasklare oplossing is voorhanden en al vele malen toegepast met resultaten tot rond de 250 pk.
O.a. Smiley kan je daar alles over vertellen ;)Gr,
The DukeVoor €1610,- incl 3 jaar garantie
Vooral zo lang garantie is mooi, verder ligt het er aan welk merk en type je inbouwt, wat een redelijke prijs is.
Ik wilde persé een Vialle LPI (vloeibare gasinjectie), omdat deze geen vermogensverlies heeft (in tegenstelling tot alle andere types) onderhoudsvrij is, goed bekend staat en Nederlandsfabrikaat is en alleen daar weet ik prijzen van.
Reken wel op 23 à 25% meer verbruik in de praktijk ten opzichte van benzine bij gelijke rijstijl (omdat er nu eenmaal minder energetische waarde in LPG zit)
Gr,
The DukeDan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
– de stekker eens los kunnen halen
– wat contactspray erin
– paar keer in/uit halen
– codes wissen
– rijden en kijken of het dan nog terug komtAls dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.Gr,
The DukeWeet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.Graag hoor ik jullie reacties
Robin
Dat zijn heel normale waardes hoor, denk ik.
Ik heb namelijk ook een Z18XE en net even voor je gekeken, bij warme motor en stationair:
Lambda1: varieert (bij mij) van minimaal 39 tot maximaal 843 Mv.
Lambda2: geeft ongeveer 412 MvGr,
The DukeOf je laat hem eruit programmeren, dan kan je er nooit problemen meer mee krijgen..
Gr,
The DukeIk zou geen risico nemen en gewoon lekker de olie blijven gebruiken die er nu in zit. (en waar hij helemaal niet zo een gek olieverbruik op heeft)
Heb al voldoende gekke dingen gezien van overstappen (verstopte aanzuigbuis etc.) van mensen die het juist goed wilden doen voor hun auto en uiteindelijk verder van huis waren als wanneer ze niks hadden gedaan.Gr,
The Duke29 november 2011 om 18:40 In reactie op: 2de en of 1ste lamda Z16XE uitschakelen uitsluiten? #17947973Tweede lambda zou moeten kunnen.
Kwam dit toevallig tegen op een LPG onderdelen site, zou volgens mij een oplossing kunnen zijn daarvoor..
http://www.lpgonderdelenshop.nl/Lambda-simulator-monopoint-injectieof deze zou wellicht ook kunnen werken en nog goedkoper ook..
http://www.eliseparts.com/products/show/39/300/mil-light-eliminator/Ik heb er echter geen praktijkervaring mee, niet zelf geprobeerd.
Gr,
The DukeP.S.
De 1ste lambda sensor zal niet gaan zonder omprogrammeren door een tuner en dan kan je natuurlijk niet meer met katalysator rijden (mengsel moet pendelen rond juiste lambda waarde voor kat, geregeld door lambda 1), dus is voor een straatauto (APK etc.) eigenlijk geen optie. (of moet in oudere auto zonder kat gelepeld worden)Dankje!
Dan weten we de oplossing in ieder geval, mocht iemand anders hetzelfde eens hebben in de toekomst ;)Gr,
The Dukemisschien loopt ie op 3 cylinders omdat de bobine kapot is bijvoorbeeld ?
Gr,
The DukePingelt ie niet toevallig ? (kan ook als een knikkerend/ratelend geluid klinken..)
Gr,
The Dukeeven wissen en kijken wat er dan terugkomt.
Als dat alleen de P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal is, eens goed kijken of die nog vast zit. Zit als het goed is met beugeltje aan je ECU vast.
Omdat de ECU net gewisseld is, misschien de stekker een beetje uit elkaar getrokken met op het beugeltje drukken ?Gr,
The Dukeen… welke pakking was het nu ?
Gewoon de klepdekselpakking neem ik aan?Gr,
The DukeIk hoop voor je dat dat het niet is, maar een kennis van me had ook af en toe op 3 cylinders lopen met een Z18XE + TC lampje aan + MM lampje aan en bleek uiteindelijk dat de ECU half overleden was en vervangen moest worden.
Had ook dat het koud meestal goed was, na code weghalen soms zelf een paar dagen (korte afstanden), maar dan toch weer terugkwam.Zij had echter de volgende storingscodes:
P0202 – (4) Cylinder 2 Injector Circuit Open
P0302 – (1) Cylinder 2 Misfire detected
Dus andere codes, maar als bepaalde verbindingen in de ECU slecht zijn, kan dat misschien allerlei onlogische codes opleveren?!Gr,
The DukeOp deze km stand en wanneer het zo ineens komt, lijken zuigerveren (olieschraapveren) me geen logisch verklaring.
Ik ken jou type motor niet, maar voor een Z18XE zit er een kleine carterventilatieslangetje en het gaatje waarop deze zit aangesloten in het gasklephuis, wat wel eens wil verstoppen. Als dat verstopt zit, gaat de grote carterventilatieslang continue ventileren en komt heel je gasklep onder de olieprut etc. etc. en gaat ie veel olieverbruiken is me wel eens verteld. WimV6 heeft daar een hele “how-to” voor gemaakt met foto’s. Misschien heeft jou motor dat ook ?!
Misschien, maar dat weet ik niet zeker, kan gevolgschade daarvan zijn dat ook de EGR helemaal vervuild raakt, die dan op den duur ook weer kapot gaat.Gr,
The DukeP.S.
Ik zou sowieso even checken welke olie vroeger werdt gestookt en welke jij nu gebruikt, want bijvoorbeeld de GM Dexos 2, 5W30 mag je niet mixen met andere oliesoorten (volgens Opel gaat dat niet althans)Is het misschien idee die EGR eruit te trekken ?
Kan de motor functioneren zonder dit ding (Lees dat hij alleen milieu vriendelijker is)Ik zou inderdaad het plaatje eerst proberen, want dat kost bijna niks en niet geschoten is altijd mis.
In mijn geval loste de P1405 niet op door een plaatje. De EGR klep wilde ondanks het feit dat ie brandschoon was (reed al met plaatje) op den duur zijn positie niet meer innemen (versleten stappenmotortje of wat er ook in zit om de positie te verstellen). Enige oplossing was een nieuwe EGR of eruit laten programmeren. Ik heb het tweede gekozen, zodat ik nooit meer EGR problemen zal hebben.Issue 2
Ook iets van de laatste tijd is olie zuipen alsof het water is (1liter / 1000km)Je zegt dat het van de laatste tijd is, ik vraag me dan af :
– hoe was het olieverbruik dan daarvoor ?
– sinds hoeveel km is het olieverbruik zo veel meer geworden (om een idee te hebben van wat “de laatste tijd” is) ?
– hoeveel km’s heeft de auto nu gelopen ?Als het ineens meer is geworden zonder dat je zelf iets bijzonders hebt gedaan (zoals op een andere oliesoort overgestapt ofzo), moet er toch een duidelijke andere oorzaak zijn te vinden lijkt me.
Gr,
The Dukeen .. was de tweede lambda sensor nog vervangen en loste dit het probleem op ?
Gr,
The DukeMSA ?
Is dat het Motor Stuur Apparaat, oftewel ECU ?Gr,
The DukeMijn auto gebruikt de laatste tijd enorm veel olie. heb een astra coupe benzine (motor Z2.2SE). ik gooi Castrol 5W40 in het blok. als ik rond 3000 a 4000 km heb gereden met de verse Castrol dan krijg ik op mijn display (van bordcomputer) te zien: controleer de oliepeil….
mijn opel gebruikt nu rond 1 liter olie op 1000 km. verder zie je ook geen lekage etc.
Iets klopt er niet in je verhaal.
Kan niet 1 liter op 1000 verbruiken, want moet dan 3-4 liter hebben verbruikt voordat ie aangeeft dat je je oliepeil moet controleren en tussen min en max op je peilstok zit maar 1 liter.Deze motor is verder een hele lastige om te peilen, er is een strikte procedure voor anders klopt je meting niet.
Procedure:
1) Rijdt motor warm
2) Zet auto stil (en motor uit uiteraard) op vlakke ondergrond
3) Wacht minimaal 2-3 minuten
4) Peil de auto tussen de 3 en ongeveer 15 minuten na het stilzetten.Dan zit je zeker safe.
Als je de auto bijvoorbeeld 15 minuten laat staan, zal je zien dat het oliepeil ongeveer 3/4 liter hoger lijkt. Als je op deze manier de auto peil, zet je het niveau dus structureel te hoog en zal hij dat misschien opverbruiken tot hij ongeveer weer op het juiste peil zit, waardoor het verbruik veel hoger wordt.
Misschien (precies andersom) heb je wel lange tijd op een te laag niveau gereden (door eerder verkeerd te peilen), waardoor er onnodige slijtage is ontstaan.Dit staat niet duidelijk in “het boekje”, maar probeer het peilen maar eens uit in de praktijk en je zal zien wat er gebeurd.
Misschien eerst eens kijken dus of dit de oorzaak kan zijn.Gr,
The DukeZie hier mijn informatiebron, met voorbeeldmetingen van poster MarkV
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1998en is het opgelost ?
Altijd benieuwd naar praktijkervaringen.. ;)
Gr,
The Duke -
AuteurBerichten