Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar even terug……ze hebben wat in je motor laten vallen????? :wtf
daardoor olieverbruik, is het er niet uigehaald dan??
Voordat ik gas in liet bouwen: uitlaat schoon en olieverbruik 200 ml op 30.000 km.
Toen ik 100 km had gereden na gasinbouw zwarte uitlaat, toen olieverbruik ineens 1 liter op 4200 km (ondertussen in ruim 60.000 km langzaamaan weer verbeterd naar 1 liter op 9200 km)Mijn conclusie was duidelijk: iets mechanisch kapot gemaakt, motor is niet uit elkaar geweest, maar wel inlaatspruitstuk eraf en injectoren inboren etc. Echt bewijzen wat precies gebeurd is betekende hele motor uit elkaar en dat was het me niet waard, voor iets wat verder prima loopt.
Lange termijn krijg je dan echter dit soort problemen weer natuurlijk :(
Verder bedankt voor alle antwoorden! Geen zekerheid, maar wel een kans dus.. Ik ga het even proberen met een reiniger door de brandstof en dan kijken we verder..
Gr,
The DukeJa, en dat laatste is net de vraag.. Of iemand dat in de praktijk ooit aan de hand heeft gehad..
Gr.,
The DukeAls de diameter anders is maar het aantal tanden gelijk maakt het niet uit.
Tanden zijn i.d.d. bepalend, maar hoe kunnen het aantal tanden gelijk zijn als de diameter anders is, dan moeten de tanden anders zijn en dan past de riem weer niet :???:
Gr,
The Dukeinlaat nokkenas poellie is iets groter als de originele inlaat poellie
Als de poelie van de inlaat en uitlaat nokkenas niet gelijk zijn, gaat het niet goedkomen: stel je maar een fiets voor met een groot en klein tandwiel: er ontstaat een snelheidsverschil tussen de 2 nokkenassen en zal daarmee in een paar omwentelingen kapot draaien.
Gr,
The DukeZie hier voor een alternatieve oplossing:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=155092&p=2000461&hilit=egr#p2000461en dan gaat ie nooit meer storing geven ;)
Gr,
The DukeDBilas kan ook remappen op maat voor je.
Ben je uiteindelijk vast goedkoper en sneller mee klaar, ook al lijkt het vast nu van niet.Heb zelf 1 auto met KMS opgebouwd (en alles zelf gedaan qua programmeren: heel veel werk voor alles onder alle omstandigheden perfect is) en een andere door DBilas laten doen.
Ik kan je wel vertellen wat ik de volgende keer ga doen ;)Gr,
The DukeOk , wist ik niet..
Heb zelf een z18xe, dus nam even te snel aan dat dit overeen zou kómen..Gr,
The DukeMisschien kapotte luchthoeveelheidsmeter?
Kan ook leiden tot arm lopen -> daardoor detonerenGr,
The DukeToppertje :thumbup
Nu snap ik hem ook ;)
Gr,
The DukeSorry Willem, ik zie een hele verzameling van woorden, maar kan niet precies volgen wat je nu bedoelt :hmmz
Gr,
The DukeSmiley zei:
Mijn speedster had ook ineens 330nm, versus 290 op de laatste maha dyno sessie, zonder wijzigingen.
De pk’s waren spot on, dus de koppel omrekening van deze bank neem ik met een korreltje zout.Dan zit er toch echt iets niet lekker hoor..
De berekening tussen koppel en vermogen is gewoon vast, daar kan eigenlijk geen afwijking in ontstaan.Kijk bijvoorbeeld maar eens hier: http://www.edjewrx.nl/g-techmeter-uitleg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Koppel is eenvoudig te berekenen uit het vermogen dat beschikbaar is bij een bepaald toerental.
De formule luidt:
koppel = vermogen * 7000 / toerental
waarin:
koppel = koppel in Nm
vermogen = vermogen in pk bij een bepaald toerental
toerental = toerental in rpm (krukas toeren per minuut)Voorbeeld:
Als bij 4000 toeren een vermogen wordt gemeten van 140 pk, dan is het koppel bij dat toerental gelijk aan 140* 7000 / 4000 = 245 Nm.Dus hoe meer vermogen er beschikbaar is bij lage toeren, des te hoger het koppel. Voor de beste acceleratie is er dus veel vermogen nodig over een zo breed mogelijk toerenbereik. Overigens is dit een universeel toepasbare formule voor alle verbrandingsmotoren (dus ook voor b.v. dieselmotoren en formule 1 motoren)!
Dus het enige wat ik me voor kan stellen is dat bij het meten op een zeker moment het toerental wordt bepaald aan de hand van de toerenteller (bv dat systeem zegt: “zet hem op 2500 toeren en druk op enter bv”) en dat dit niet nauwkeurig is gedaan. Als de bank dan vermogen meet bijvoorbeeld, maar dan koppel berekent op een te klein toerental, dan krijg je een verkeerd/ te hoog koppel eruit.. Het moet iets in die richting zijn, wat er scheef zit.
Gr,
The DukeP.S.
Het kan ook andersom zijn.. Wanneer de bank koppel meet en niet het juiste toerental wordt gebruikt, dan geeft ie je een te rooskleurig beeld over je vermogen.. :???:Ben toch bang dat wellicht je ECU gaar is. Kan diverse foutcodes opleveren, maar bij een kennis van me deze in ieder geval
P0202 – (4) Cylinder 2 Injector Circuit Open
P0302 – (1) Cylinder 2 Misfire detectedANWB dacht coil pack, was het niet (bleek na vernieuwen)
Dealer verving de ECU, was het wel. Slechte soldering waarschijnlijk, want werd hersteld.Wat duidelijk was, was dat ook hier de auto steeds vaker op 3 cylinders bleef lopen en soms weer op 4.
Gr,
The DukeMijn vraag is of jullie mij willen helpen en zo even kort de zwakte punten van deze auto kunnen op noemen, zodat ik hier op kan letten.
Wat dingen die ik heb gehad:
– Gebroken veren rondom
– Pakking BCM bak versleten -> water in de auto
– EGR klep kapot (110.000 km)
– Handremkabel die vast gaat zitten
– Roest binnenin achterwielkasten rondom “ronde rubberen dopje”
– Dop expansievat lekken
– Schimmelvorming condensor airco -> stank
– Kapotte brandstofpomp (150.000 km)Wat ik niet heb gehad maar wel vaak voor schijnt te komen (ken diverse anderen met C GSI)
– Kapotte ECU
– Kapotte bobine
– Vervuild gasklephuis
– Hoog olieverbruik (uitlaateind zwart is goede indicator)Let op! Ook al zeggen ze van niet, distributie moet om de 60.000 km als je geen risico wilt lopen.
Misschien heb je er wat aan..Gr,
The DukeAls het om een redelijk kleine hoeveelheid gaat, kan ie ook goed lekken bij je thermostaathuis en doordat dat zo dicht bij je uitlaatspruitstuk zit, zie je het niet lekken / verdampt het gelijk.
Heb ik ooit eens 2 maanden naar gezocht met een Z18XE namelijk..
Gr,
The DukeMisschien een gekke vraag, maar waarom heb je dat eigenlijk gedaan ? (de Z18XE eruit en een x18xe1 erin)
Gr,
The DukeBrandstoffilter=goedkoper en makkelijker dan brandstofpomp qua vervangen, dus daar zou ik zeker mee beginnen en zeker als het al tijd is om deze te vervangen (want moet dan eigenlijk toch, ook al dat niet het probleem).
Als er verder niks lekt en de pomp draait, is daarna de enige optie om geen druk op de rail te hebben de pomp zelf, dus je zou vrij snel uit de problemen moeten kunnen komen.
Gr,
The Duke21 oktober 2012 om 10:11 In reactie op: Egr functie verwijderen uit ecu software astra gtc z16xep #179490842 oktober 2012 om 19:25 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067668205 pk, inclusief 2 jaar garantie:
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Light-Edition/Opel/Omega-B:::7_64_3560_309_4315_5130.html245 pk, inclusief 2 jaar garantie:
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Maxi-Edition/Opel/Omega-B:::7_64_3560_308_307_5129.htmlDetails staan erbij, dus is met standaard internals..
En gelijk een RVS sportuitlaat van uitlaatspruitstuk, via race katalysator tot en met achterdemperHeb het zelf met een Z22SE laten doen bij dit bedrijf, is toppertje ;)
Gr,
The Duke@Corsake61 wrote:
@TeamWest wrote:
Klinkt goed, heb je daar ook foto’s van?
Zijn het zulk soort lampen, qua hoe ze eruit zien?:

Yep,dat zijn ze.
Hmm, op zich goed idee..
Kan je meer zeggen over het merk en type, en waar te koop ? (misschien een linkje..)Gr,
The Duke6 september 2012 om 19:19 In reactie op: Computer Zafira-A type X 1.8 XE1 (Ecomotor) bjr 2000 #18062132even verder lezen in die post: sommige Z18XE’s wel, andere niet..
Gr,
The DukeBedankt voor de toelichting!
Gr,
The DukeMan!ac zei:
schakelmechanisme gerepareerd ipv vervangen.
Toch leuk dat hij dan weer als nieuw schakelt
Kosten waren 1 eurocent en 1 uur werkKan weer jaren mee….
Foto’s ? Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag, kan wellicht voor toekomst wel handig zijn om te weten ;)
Gr,
The DukeBobine misschien ?
Loggen met OPCOM tijdens rijden en eens kijken of je wat misfires hebt tijdens het optrekken misschien..Gr,
The DukeIk hoop voor je dat dat het niet is, maar kennis van me had exact dezelfde klachten en foutmeldingen.
Ook eerst nieuwe bobine gemonteerd, reed beter, maar toch weer motormanagement lampje aan na tijdje (weet niet of jij dat ook hebt) en na veel gepruts bleek bij dealer uiteindelijk dat de ECU overleden was.Gr,
The DukeHet nieuwe deksel zit er nu een dag of 3 op met flinke regen af en toe.
Geen druppel meer naar binnen :thumbGr,
The Duke -
AuteurBerichten