the-duke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 458)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: olie koeler. #18274475

    Heel bijzonder verhaal.. Ik snap het ook niet helemaal wat er nu gebeurd.
    Ik kan me niet voorstellen dat de auto minder goed gaat lopen als de olietemperatuur hoger wordt, dat weet de ECU helemaal niet.
    Daarnaast ben ik bijna zeker dat DBilas Castrol Magnatec 10w40 voorschrijft voor hun ombouw (zou ik even met hun checken om de boel lange termijn heel te houden, ik zou mijn garantie verloren hebben op mijn omgebouwde Z22SE)

    Als je het niet erg vind een stukje te rijden, kan je ook gewoon een afspraak bij DBilas maken en dat ze even ter plekke kijken. Dan zetten ze hem op de testbank en kunnen ze direct alles checken.
    Ik zou in ieder geval maar eens beginnen met een turbodrukmeter plaatsen, om te kijken of je wastegate nog wel goed functioneert en je niet met veel te hoge druk rijdt. Als je een beetje technisch bent, liefst ook gelijk een lambda wideband sensor, zodat je kan zien of je mengsel wel goed is. Zonder deze 2 dingen (naast de inderdaad belangrijke olietemperatuurmeter) rijd je eigenlijk blind rond en als er dan iets mis is, rijd je een motor waar het dubbele vermogen uitkomt zo kapot.

    Succes en ik ben benieuwd wat je ontdekt,
    The Duke

    In reactie op: Welk merk injectiereiniger is goed (voor benzine motor)? #18263212

    Heb goede ervaringen met Forté Fuel System Cleaner.
    http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Fuel-System-Cleaner.html

    Al het andere wat ik in het verleden ooit geprobeerd heb deed eigenlijk niks.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: welke turbo nemen ?? #18262180

    Met een turbo alleen ben je er nog niet…

    Hier het complete pakket voor 205 pk: http://www.dbilas-shop.com/Products/Turbo-charger-systems/Retrofit-turbo-Kit/Turbocharger-system-Light-Editio/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-G/2-0:::7_64_3560_309_4315_4325_4326_5279.html

    Hier het complete pakket voor 240pk voor de grotere wensen en diepere zakken: http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Maxi-Edition/Opel/Astra/Astra-G/2-0:::7_64_3560_308_307_313_324_5155.html?language=en

    Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn erg goed. Ze staan normaal gezien ook op motorshow Essen en dan geven ze nog wel eens ter plekke beurskorting weg als je een praatje maakt..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: X12XE cat leeg halen.. #18253913

    @mdv1986 wrote:

    @robert_corsa dat gaan we eerst ook proberen zonder kat… Olie verbruik is een liter op 8000 of zo iets… Als ik een klepje hoor.. Dan gooi ik er wat bij.. Zodat het pijl weer goed is

    Ik maak gemiddeld maar 34 km perdag… Dus dat kan de kat ook verstoppen denk ik… Maar ik heb de egr ook afgedopt.. Dus ik ben zeer benieuwd naar de uitslag.. Ook al hou ik in mijn achterhoofd dat er mechien toch een nieuwe kat er onder moet… Vingers crossed…

    Sent from my iPhone using Tapatalk gr mark

    Heel benieuwd naar de resultaten zonder kat, dus als je wat meetwaardes kan posten houd ik me warm aanbevolen ;)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Zwakheden van Corsa GSI 1.8 2001 #18091413

    Heb je tot heden nog je Corsa C GSI en zo ja wat zijn de zwakheden tot nu toe…………

    Ja, ik heb hem nog en sindsdien er ruim 35.000 km verder mee gereden. (totaal nu bijna 189.000)

    In die periode de volgende zaken eraan gedaan: (naast gewoon olie, filters, remvloeistof en slijtdelen zoals remmen, bougies etc.)
    – remklauwen achter beter gangbaar maken
    – nieuw voorwiellager rechts
    – nieuw stabilisatorstangetje rechts
    – Forté Gas Treatment toegevoegd omdat de katalysator wat verstopt begon te raken door het olieverbruik denk ik
    – nieuwe luchtmassameter
    – nieuw terugslagklepje voor rembekrachtiger (bleek het niet te zijn trouwens, na een kwartier ofzo zonder draaiende motor was steeds het vacuum eraf, heb niet kunnen vinden het wat was en ging na paar maanden ineens vanzelf over)
    – rechter portier beter afgesteld (sloot net niet helemaal mooi vlak)

    Gr,
    The Duke

    CorsaGSI zei:

    Lmm is goed.

    Weet je dat wel zeker..?!

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: opel astra 16 16v slaat af onder het rijden #18200674

    top, duidelijk verhaal!

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: opel astra 16 16v slaat af onder het rijden #18200672

    En.. Wat was het ?

    Gr,
    The-Duke

    In reactie op: [opgelost] Z18XE houdt in op Benzine #18208283

    Heb met mijn z18xe Corsa C ook hetzelfde probleem gehad: fluittoon en slecht lopen op benzine: benzinepomp kapot na 150.000 km

    Heb me netjes aan de voorschriften van de LPG-inbouwer gehouden (niet verder dan half leeg rijden op benzine voor behoud van de benzinepomp), maar heeft niet mogen baten..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Olieverbruik z1.8xe #18203991

    Bedankt!
    Mijn gasklep is trouwens met origineel gaatje nog steeds schoon, maar mocht dat veranderen, ga ik zeker aan deze mod denken..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Olieverbruik z1.8xe #18203989

    Bedankt Willem.

    Als je zegt

    Opboren gaatje vacuumregeling carterventilatie

    , dan bedoel je de aansluiting van het kleine slangetje op het gasklephuis neem ik aan ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Olieverbruik z1.8xe #18203987

    Willem zei:

    Dit door een Goede motorFlush en Reinigen en Aanpassen Gasklep en Carterventilatiergeling

    Wat bedoel je precies met:
    – aanpassen gasklep ?
    – aanpassen carterventilatieregeling ?

    Dit soort dingen vind ik altijd wel interessant ;)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Carterventilatie Z18XE #18191183

    Misschien nog beter idee, want ik herinner me net dat ik dat ooit geprobeerd heb als het goed is:

    Wat ik denk dat werkt:
    1) kleine slang gewoon aansluiten aan beide zijden
    2) grote slang loshalen aan spruitstuk-zijde
    3) gat in spruitstuk even tijdelijk afdichten (zal anders niet echt willen lopen door de valse lucht denk ik)
    4) motor stationair laten lopen
    5) luisteren aan dikke slang met je oor
    6) kleine slang loshalen en dan hoor je al het goed is een verschil

    namelijk:
    – kleine slang vast = grote slang stil
    – kleine slang los = via grote slang hoor je duidelijk de motor lopen en reutelen

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Carterventilatie Z18XE #18191182

    Zelf dacht ik als er vacuum op het betreffende pijpje komt dat dan de carterventilatie zou moeten afsluiten. Vandaar dat ik geprobeerd heb op de slang van het gaskleppijpje te zuigen. In mijn geval bleef ik lucht aanzuigen. Nou kan het natuurlijk zijn dat ik niet genoeg vacuum kan maken. Misschien moet ik het anders vragen. Hoe kan ik controleren middels de twee slangen die van het kleppendesksel komen dat de carterventilatie naar behoren werkt

    Goeie vraag.

    Wat ik denk dat werkt:
    1) kleine slang gewoon aansluiten aan beide zijden
    2) grote slang loshalen aan spruitstuk-zijde
    3) gat in spruitstuk even tijdelijk afdichten (zal anders niet echt willen lopen door de valse lucht denk ik)
    4) motor stationair laten lopen
    5) hopelijk dan tot de ontdekking komen dat wanneer je aan de grote slang zuigt, daar geen lucht doorheen komt..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Extra kabels Corsa C van motorruimte naar interieur #18191950

    Niemand met praktijkervaring ?
    Hoopte stiekem dat er via de bcm kast een doorvoer was..

    Gr.,
    The Duke

    :thumbup

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Gsi vermogensverlies…. #18153758

    Mooi dat het opgelost is :thumbup

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Gsi vermogensverlies…. #18153746

    Nog wel.. maar als je zo (pingelend) door blijft rijden gaat ie absoluut kapot vroeg of laat.

    Ik dacht te zien dat je een OPCOM had. Misschien een idee om eens een logging van de motorsensoren te doen terwijl je rijdt. Ik heb laatst (ook Corsa Z18XE) een logging gemaakt bij 80 km/uur (teller) op de cruisecontrol en bij 100 km/uur.

    Als jij dat nu ook eens doet en het Excel bestand deelt, dan kan ik die eens voor je vergelijken of er een afwijkende waarde tussen zit van 1 van de sensoren, als je daar interesse in hebt.
    Kijk ook even welke foutcodes je nu nog over hebt.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: Gsi vermogensverlies…. #18153736

    Wat een drama..

    Dus als ik het goed begrijp heb je ondertussen het volgende gedaan (want ik raak het overzicht een beetje kwijt):
    – andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
    – andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
    – nieuwe bougies
    – riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
    – MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
    – Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
    – Benzine druk gecontroleerd
    – Nieuwe EGR en deze afgedopt

    Kijk, als je vol gas geeft en dan niet wil lopen, is het niet je lambda sensor, dus die kunnen we uitsluiten.

    Ik snap er niks van als je net een nieuwe EGR hebt gemonteerd, deze direct alweer een foutmelding geeft, dat is sowieso te raar. Zou ik even mee terug gaan, want moet op zo een korte termijn nog garantie zijn. (ik neem aan dat je de pakking juist hebt gemonteerd, zodat de plunjer nog kan bewegen ?!)

    Ik neem ook aan dat je de benzinedruk ook rijdend hebt gecontroleerd (want stationair draaiend of alleen contact aan, zal hij de druk wel halen, maar houdt hij dit ook vast als er wat meer benzine geleverd moet worden, zodat je kan zien of de pomp of het brandstoffilter misschien het probleem is).

    Stel… Dat beide bovenstaande zaken het niet zijn én hij nu maximaal moet corrigeren op cilinders 3 en 4 qua pingelen, dan zou je denken dat die 2 cilinders niet voldoende benzine krijgen, dus wellicht deels verstopte injectoren hebben (niet-merk benzine getankt?!) Dan zou je het eens kunnen proberen met Forté Fuel systemcleaner toevoegen, maardan zou je toch ook echt een verschil moeten zien tussen de bougiekleur van deze en andere cilinders.

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: APK mogelijk zonder katalysator ? #18155126

    Hmm.. Ziet er wat rijker uit, maar is misschien iets ander LPG systeem.

    Heb er een flesje forte gastreatment in gedaan en daarmee een tank op benzine gereden in de hoop de katalysator schoon te maken. Daarna ngk laserline Lpg bougies gemonteerd.

    Uitlaateinde ziet er nu weer schoon / niet erg zwart meer uit en gaat weer vlot naar de 180-190 (niet echt de ruimte gehad om hem uit te laten lopen naar zijn topsnelheid) , dus op een of andere vage manier heeft dit het probleem opgelost..

    Gr.
    The Duke

    In reactie op: Gsi vermogensverlies…. #18153727

    Heb ik een tijd later na het afdoppen ook gekregen.
    Op den duur is toch gewoon je EGR-klep versleten, omdat ie wel open en dicht blijft gaan ook al dop je hem af. Zit dan vast / komt in ieder geval niet meer in de positie die hij moet komen.

    Je kan hem natuurlijk vernieuwen, maar omdat ik er voor eens en altijd vanaf wilde zijn, heb ik hem eruit laten programmeren bij DBilas. (zie oude posts van me, kan je de info vinden)

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: APK mogelijk zonder katalysator ? #18155122

    Helaas.. Ruim 270 euro aan nieuwe originele lmm uitgegeven, en geen verschil. Heb logging gedaan met oude en nieuwe lmm en blijkbaar was de oude nog prima, want gaven zeer vergelijkbare waarden qua kg/uur bij zelfde omstandigheden (getest bij 50, 80 en 120 km/uur op cruisecontrol).

    Kan alleen toch een verstopte kat zijn of iets geks zoals versleten nokkenassen, maar dat lijkt me niet, want die zien er normaal uit zonder gekke zichtbare slijtage . :hmmz

    Gr.,
    The Duke

    In reactie op: APK mogelijk zonder katalysator ? #18155121

    Ik denk dat ik de gok ga wagen voor de luchtmassameter, n.a.v. tip kennis : helemaal niet meer aan gedacht, maar vol gas doet de lambda-sensor helemaal niets, gaat dan in open loop rijden..

    Dus als het niets echt mechanisch is, zoals verstopte katalysator, denk ik 95% zeker dat het dus de LMM moet zijn.
    Resultaten volgen..

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: APK mogelijk zonder katalysator ? #18155119

    Nou, beurtje gedaan en onder andere de bougies vernieuwd..
    Dit zijn de bougies na 25000 km:

    Duidelijke aanwijzing lijkt me, dat de motor te arm loopt.. (als iemand het anders ziet, dan hoor ik het graag).

    Wat mij betreft is het nu de vraag wat dit veroorzaakt.. Het lijkt me dat of lambda-sensor of luchthoeveelheidsmeter de schuldige moet zijn, maar als je een goeie (lees originele) koopt zijn die nogal prijzig, dus wil ze zeker niet allebei vervangen als er maar 1 kapot is. In de OPCOM logging zie ik niet echt wat geks, de lambda pendelt gewoon netjes en ook de hoeveelheden KG/uur lucht zien er niet echt significant anders uit dan vroeger.

    Iemand nog een idee hierover misschien ?

    Gr,
    The Duke

    In reactie op: APK mogelijk zonder katalysator ? #18155117

    Wat jij zegt denkt ik ook, slijpsel / krul o.i.d.

    Over paar weken grote beurt en dan zal ik eens naar de bougies kijken i.d.d. Laatste logging die ik met de opcom maakte liet niet echt gekke dingen zien en enige foutcode was van lambada sensor 2 , wat je ook kan zien in de logging , dat die redelijk meebeweegt met die voor de katalysator, omdat die kat. Niet echt goed meer werkt..

    Gr.
    The Duke

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 458)