Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Top, mooi zo.
Leuk dat je het nog even laat weten ;)
Gr,
The Duke
29 juni 2019 om 20:28 In reactie op: Z18xe komt moeilijk op toeren en valt regelmatig uit. #18367164Bij mij was deze code opgelost door monteren nieuwe originele luchtmassameter.
gr,
The DukeKijk eens bij http://www.dbilas.de voor allerlei mogelijkheden en zeker ook de turbo-ombouw (dan 260 pk), als je echt stappen wilt maken.
Deze hebben ook een uitgebreide werkplaats en testbank, dus als je geen techneut bent, zeer aan te bevelen. Zij hebben de onderdelen, de kennis en de mensen die het inbouwen. Zeker bij het inbouwgedeelte zijn ze altijd erg schappelijk qua prijzen.Het kan ook interessant zijn om eens te kijken op http://www.speedsterclub.nl, want veel Speedsters hebben ook zo een motor en daar is actief getuned op allerlei manieren.
Standaard chiptuning schiet echt niet op op deze motor, je moet echt meer aanpakken en zeker de inlaat. DBilas heeft een hele mooie optie en je kan eventueel ook de inlaat van een 2.4 monteren, als je budget wat beperkt is. Mark Verboom is iemand die veel heeft beschreven op zijn eigen site https://www.verboom.net/projects/speedster/index_nl.html, daar kan je ook veel en veel details vinden.
Als je een project zou doen, zou ik het leuk vinden om dit te volgen via het forum.
Gr,
The DukeIk heb bij OPC Oosterhout (0031 162 455 455) gezien dat ze daar voor allerlei andere Opel-garages de M32-bakken reviseren, doen dat hele dagen. Dit is ook niet al te ver rijden voor je.
Ze doen ook een kleine modificatie, waardoor je lager niet meer kapot gaat (slijpen geultje in eindkap, waardoor er olie bij het lager komt), heb ik me daar laten vertellen. Er werkt daar een goede werkplaatschef (Edwin Kuyt), die je vast door kan verwijzen naar de juiste persoon of wat toelichting geven.Tip: wacht niet te lang. Hoe minder schade in de bak, hoe minder te vervangen en dus goedkoper.
Gr,
The DukeBedankt, klinkt logisch.
Moet zelf er alleen aan denken ook radiator af te tappen dan. Heb na wat zoeken hier en daar wel de indruk gekregen dat de anti-corrosiewerking na 3-4 jaar een eind klaar is, dus lijkt me goed. Snap niet dat het niet op de standaardlijst van onderhoudspunten bij Opel staat, maar goed..
gr,
The DukeTer info: is ondertussen opgelost door:
– verwijderen inlaatspruitstuk
– dichtmaken gaatje van originele PCV en monteren externe extra aansluiting op spruitstuk
– externe PCV klep monteren
– monteren inlaatspruitstukPaar tientjes materiaal en verder alleen maar moeite. Idee gevonden op Amerikaanse forums waar ze ook deze motoren gebruiken.
gr,
The Duke20 mei 2019 om 16:47 In reactie op: http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/ OFFLINE. Wat nu? #18366363Kan je hier iets mee?
https://opel.7zap.com/nl/car/gr,
The DukeAls ie geen foutcode opslaat en inhoudt bij volgas,vanaf veel toeren (bv onder de 4000 niks aan de hand, maar vanaf 5000 inhouden) en dan tijdelijk het MML lampje aangaat, kan het ook goed zijn dat je katalysator (deels) verstopt zit.
De garage moet dan tijdens het rijden met real time data aan, kunnen zien dat de ECU de ontsteking flink verlaat, tot wel 1o graden soms. Dat is meestal de indicatie daarvoor.Gr,
The DukeJe zou eens bij OPC Oosterhout kunnen vragen.
Doen voor veel andere Opel garages de bakken , dus ervaring genoeg en zou wel voor ongeveer de helft moeten kunnen lijkt me.
Gr,
The DukeJa.
Centrale moer weer loshalen (verbinding tussen schakelmechanisme en pookmechanisme van de auto).
Hoesje van de versnellingspook optillen en naar links bewegen en in het midden houden ongeveer en dan zie je 2 gaatjes tegenover elkaar zitten. Deze blokkeren met een pinnetje/boortje o.i.d. erin.
Vervolgens zit er op je bak een pinnetje met een veertje eronder en het pinnetje heeft een rond-achtig kopje. Terwijl je een beetje met de schakelvork direct op de bak heen en weer prutst, proberen dat pinnetje in te drukken.
Als beide gelukt is, staan de pook (door het boortje) en het schakelmechanisme (door het pennetje met het veertje) in de perfecte positie.
Nu weer onder de auto de centrale moer vastzetten, die je als 1ste hebt losgehaald.
Tenslotte even onder de kap kijken of door wat heen en weer tutteren dat pennetje met het veertje weer omhoog gekomen is en je kan schakelen alsof ie nieuw is ;)
Succes,
The Duke
Ben benieuwd of het lukt, want bij mij nog niet.
Gr,
The DukeBij mijn Z18XE was deze foutcode opgelost door een nieuwe (originele!) luchtmassameter te monteren.
Ik denk dat liviu2004 aan de hand van feiten probeert te bepalen of dat hier ook de oplossing is, zodat je niet onnodig een (dure) nieuwe lmm koopt.
Gr,
The DukeExcuses, deed uit het hoofd. Mijn antwoord geldt voor P0140.
liviu2004 is correct.Gr,
The DukeNiet erg. Is sensor na de katalysator, die zegt dat de O2 sensor na de kat een “niet correct”signaal heeft.
Gezien dat hij het soms een paar dagen doet, denk ik 90% zeker dat je een klein lekje in de uitlaat hebt, ergens voor die 2-de lambda sensor. Kijk maar eens goed naar het flexibele stuk in de uitlaat bijvoorbeeld. Bij een lek komt er teveel zuurstof in de uitlaat en geeft dat gekke meetwaardes.
Ben benieuwd wat je ontdekt.
Gr,
The Dukeen wat was de oplossing ?
Gr,
The DukeHelemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg !
gr,
The DukeTuurlijk, met alle plezier!
Let wel: bij 5500 toeren loopt hij al op de hoofdsproeiers, dus zal dan met grotere sproeiers nog rijker worden bij dat toerental.
Maar goed, kijk maar even hoe hij het op wil lossen en of dat werkt en zo niet kunnen we altijd nog verder kijken. Als hij kort pingelt bij 2000-2500 toeren als je vrij vlot je gas in trapt, kan het ook zijn dat de acceleratiesproeiers het niet (goed) doen, zou hij ook even naar kunnen kijken. Die moet je gewoon straaltjes benzine zien spuiten als je vlot de gasklep heen en weer beweegt (kijkend via je luchtfilter zijde).Maar sowieso : meten is weten, onder belasting met een wideband sensor het mengsel meten qua rijkheid is stap 1. Als dat goed is, pas de laatste hand leggen aan de ontsteking. Als ie te duidelijk pingelt, zet je eerst de ontsteking wat later, zodat je zonder gevaar eerst je mengsel goed kan krijgen.
Succes en ik hoor graag hoe het je vergaan is.
Gr,
The DukeBedankt voor je antwoord!
Ik heb 2 vragen als dat mag:
1) bedoel je dat het geschikt is voor windows 10 of is het de versie waarin modellen staan t/m bouwjaar 2010 ?
2) de autodata 3.45 ken ik niet, maar kan ik die gebruiken in combinatie met een ELM327 om realtime data uit te lezen van de sensoren in mijn auto ?Bedankt,
The Dukeeven voor de discussie.. Ik snap niet dat hij op de testbank is geweest om af te stellen, met als resultaat dat hij pingelt… ?! Klinkt mij in de oren alsof ze er nog niet mee klaar waren.
Meten is weten: lambdawaarde (met wideband) en ontstekingstijdstip meten tijdens vermogensrun, wellicht loopt hij te arm in het middengebied bij overgang tussen stationairsproeiers en hoofdsproeiers, dan gaat hij ook pingelen. In ieder geval eerst kijken of hij niet te arm loopt.
Gr,
The DukeHallo,
Klinkt interessant.
Is deze versie toevallig ook geschikt voor windows 10 en tot welke jaargang kan ik daar info in vinden ?Gr,
The Duke8 oktober 2018 om 18:48 In reactie op: Corsa D – geknoeid met de KM stand? Of iets anders ? #18360933Kijk eens naar hoe er is aangevinkt in je onderhoudsboekje op 2 verschillende datums. Dat is gewoon te veel hetzelfde qua vinkje dat ze hebben gebruikt, dit lijkt achter elkaar te zijn ingevuld en niet met een grote periode er tussen.
Gr,
The Dukeen slecht voor de motor, dus snel fixen.
Gr,
The DukeWat geeft je buitentemperatuur op de display aan ?
Heb wel eens dit soort dingen gehad toen de buitentemperatuursensor in de kapot was en rare waardes gaf. Airco zelf lijkt me ok, omdat wanneer je hem op cold zet, wel koude lucht komt.Gr,
The DukeCrystal clear, thanks !
Gr,
The Duke -
AuteurBerichten