Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
the aviator
Deelnemeraha okee :) dan moet t wel goed gaan komen..alle beetjes helpen idd :thumbup
thanks!
the aviator
Deelnemerja, de zuigers zijn kleiner en de nok van een SEH is anders dan een NE..de specificaties van die nokken zijn wel te vinden :)
Een NE heeft zo rond de 115pk
Maar een SEH heeft meer pk..onder andere door die hogere compressie..
Binnenkort ga ik mn motor uitbouwen en overzetten in een andere calibra. En omdat ik dan mn motor los heb, kan ik die weer onderhanden nemen. Ik ben al in het bezit van een Lexmaul inlaat- en spagetti uitlaatspruitstuk. En om me motor weer een stapje verder te kietelen, wil ik zo een andere nok erin zetten en chippen.
Wat ik ook nog ZOU kunnen doen is dus een onderblok van een SEH pakken..en dan pas gaan chippen.
Wat ik dus wil weten is: of een gechipte 8 klepper met lexmaul inlaat, spagetti uitlaat, andere nok en een SEH onderblok meer pk zal krijgen dan een gechipte 8 klepper met lexmaul, spagetti, andere nok en een NE onderblok?
Mocht het namelijk heel weinig tot geen verschil maken, dan schaf ik geen SEH onderblok aan :) en doe ik t gewoon met mn NE-tje
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als je nu een c20ne calibra hebt kan je gewoon die computer,lmm, kabelboom gebruiken om je 20seh in te bouwen. kost je meschien wel weer wat vermorgen, maar dit kan je aan laten passen dmv een chip.en dan kom je uit eindelijk op het vermogen van een C20NE die gechipt is ?
dit vraag ik me dus ook af..
Heeft t qua vermogen dus zin om een onderblok van een SEH te plaatsen, snelle nok erop en dan chippen?
of kom je met een NE onderblok, snelle nok en chip op tzelfde vermogen uit?
(in combi met lexmaul inlaat en spagettie uitlaat)
Weet iemand dat?
the aviator
DeelnemerKwam goed uit idd..die bakken zijn nie makkelijk te vinden..t geluk staat eens een keertje aan mijn zijde :P kan nie wachten tot ik m kan halen :wors
the aviator
DeelnemerOkee, helaas voor mij..op zoek naar een F20 4×4 :)
bedankt voor uw reactie :thumbup
the aviator
Deelnemervan die 4×4 verdeelbak weet ik..weet alleen nie of een willikeurige F20 het trekt..want als ik kijk naar een F28, die kan je met een sper speciaal maken voor 2wd..dus er zou wel iets zitten waardoor die juist voor 4×4 geschikt is..
ik denk dat elke F20 wel past, de vraag is dan alleen of tie het trekt..en of ik een andere koppelingsplaat nodig heb dan (heb momenteel een paar maanden nieuwe, maar standaard 8v, koppelingsplaat erop zitten)? Heb wel op t forum lopen zoeken ernaar, maar kon t nie vinden zo 1 2 3 :(
the aviator
DeelnemerOkee, relaxed..maar het rijden met die setup is niet schadelijk voor mn motor? omdat je namelijk met een andere computer rijd met andere instellingen (ontsteking ed)..
Ik weet wel dat je m daar dan uiteindelijk voor moet chippen, maar dat wil ik later doen als ik meer heb gedaan aant blok..anders moek nog maar fftjes doorrijden met me NE-tje en alvast een (SEH) blok klaar maken :)
Vindt t allemaal wel beetje lastig, want heb echt veel geleerd van t forum hier..maar heb veel losse eindjes..dus weet wel t een en ander, maar om de punten op de i te zetten, moet ik net ietsjes meer weten :)..
Maar met een NE comp op een SEH kan ik dus wel weer gebruik maken van me lamda, en komt t dus goed met mn apk?
gegroet :thumbup,
steve
the aviator
DeelnemerHeey, da wil ik ook :o als ze er wel mochten zijn, dan zijn ze nie makkelijk te vinden vindt k :(
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door CorsaKris
Zijn die velgen die je hebt niet in 5×110 te krijgen:P:jerry
als ik ze kan vinden in 5 gaats, dan schaf ik ze aan idd..das makkelijker..het gaat om de volgende velgen:


echt dikke velgen :D moet ze alleen nog schoonmaken..maarja, hier gaat t dus om..wil ze graag meenemen naar de volgende calibra.
the aviator
Deelnemerja, geloof dat de spoorbreedte daar wel anders van wordt. moet k alleen nog even nagaan of dat nie erg is voor het 4×4 systeem. de bandenmaten zijn:
voor: 235/40zr/17
achter: 255/40zr/17et waarden weet ik nie. wil best een foto plaatsen maar weet nie meer hoe da moet haha
the aviator
Deelnemerbedankt voor jullie reacties! ik gaat de tips eens ff proberen als ik terug ben volgende week..de bak zit in een calibra..weet nie of ik nou een ouwe of nieuwe type bak heb, maar ik gaat die truk van hierboven zoiezo ff uitproberen :thumbup
jullie horen nog van me :p
gegroet,
steve
the aviator
Deelnemerhad toen wel een verschil gevonden..in het stuk na de gasklep zit bij de c2.0ne een tutje waar een slangetje op komt die weer naar het blok gaat..dat was het enige uitwendig verschil..zal wel een foto posten nog..maar omdat ik de functie zo ff nie wist, heb ik gwoon maar de gasklephuizen verwisseld..zoiezo omdat anders dat slangetje los zou komen te hangen..
maar ben nog steeds wel benieuwd waarvoor dat dient :angel de foto zal ik maandag wel ff posten.
the aviator
DeelnemerYES, hij is dr uit :D heb met een beitel gewoon die ring van 3 kanten doorgeslagen en dan dr uit gewip door op minimaal 2 punten steeds kracht te zetten..
gebruik wel kwaliteit gereedschap met dat wippen want er zijn bij mij 2 stukken gereedschap gebroken :o hieronder de pics:
En nee, heb de lager daaronder niet beschadigt :P:thumbup
the aviator
Deelnemeraha, thanks, toch goed dat ik het even had gevraagd hier (betreft blauw)..ik gaat nog eens ff pielen om dat voor elkaar te krijgen :thumbup
jullie horen nog van me :p
greetz,
steve
the aviator
Deelnemerwow, ziet er echt dik uit idd :wors
waarmee heb je alles gespoten? met een speciaal soort verf/spuitbus/iets?
ben benieuwd naar het eindresultaat :) :thumbup
the aviator
Deelnemer@ corsaboy, okee, thanks :) dan kan ik die bestellen :D
the aviator
Deelnemerohja, als ik een 8 klepper motor heb (2.0ne) en een F20 versnellingsbak (die van een 16 klepper), dan kan ik toch gewoon een koppelingset (met drukgroep) nemen van een 8 klepper?
heb dit namelijk gevraagd aan een leverancier van koppelingsets, maar die wisten het niet :hmmz
greetzzz,
steve :cool:
the aviator
Deelnemerwow, thanks voor de reacties! ik gaat eens ff meemaken hoe ik het allemaal ga doen. mijn ervaring is dat het wel makkelijker gaat als de bak eruit is. maarja, heb ook geen brug of kelder.
Ik gaat er vrijdag mee aan de slag. wish me luck :P
-
AuteurBerichten