Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door sram
en ik weet et ben eigenwijs.:DMaar je hebt er wel van geleerd :D :jerry
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door M~V
velgen in de kleur van je autovind ik niet misstaan en wel wat hebben. Toch net weer dat beetje anders.
En zilver mag misschien wel standaard zijn, maar staat wel vet :D
the aviator
Deelnemerhaha, dacht al dat t “prut” was :P
origineel gepost door brieken
Gewoon niet doen. Geld in je zak houden. En sparen voor echte tuning.Gaat helemaal goed komen, ben al hard opweg :)
the aviator
DeelnemerDe motor die er uiteindelijk in komt zal de volgende setup hebben:
Lexmaul inlaat;
spagetti uitlaat;
SEH-zuigers;
andere nokkenas (aantal graden ben ik nog niet uit wat erin gaat);
chip om het zaakje kloppend te houden.Het laatste zal dan de uitlaat zijn. Groepje A of standaard, iig wat beter bij deze setup zal passen..Als een Groep A alleen voor het geluid bevordelijk zal zijn is het nog een twistpunt om dan zo’n uitlaat aan te schaffen :hmmz
in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe :thumbup
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door Corsa_GSi
Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…C20NE
276 graden Schrick
Geflowde kop
Lexmaul
Spaghetti spruitstuk
Simons Groep Aking:
En, het resultaat al binnen? Ben wel benieuwd namelijk :jerry Setup van mij is ook ongeveer hetzelfde, twijfel alleen nog wat voor nokkenas ik zal nemen..
the aviator
DeelnemerHey, das mijn ouwe motorkap :p
Hij was idd een “0” vergeten..wou al zeggen, wat hij had vertelt wat tie eraan had gedaan, zal die idd geen 1500 euro gaan vragen..
the aviator
DeelnemerDamm, blijft een mooie auto! Vindt het tot nu toe één van de mooiste…Ik moet zelf nog even verder dromen voordat ik ook zo’n mooie calibra heb :D Hou hem in ieder geval heel kerel :thumbup
the aviator
DeelnemerMoet men dan ook de chip niet laten herschrijven? Aangezien er nu een nokkenas in komt met andere waarde..Of kan je gewoon een andere nokkenas ingooien en verder standaard (zonder te chippen) doorrijden?
the aviator
DeelnemerWel een mooi kleurtje, wou ooit ook zo’n kleur hebben :) op de krassen na zeker een prima wagentje idd..ben benieuwd waar die belandt..
the aviator
DeelnemerZo, echt goedkope verzekeringen hebben jullie :o Ik kom met WA+ zo rond de 70 euro uit :( wat is jullie geheim :p??
12 januari 2009 om 18:28 In reactie op: Calibra kofferbak licht blijft branden , hoe te verhelpen ? #17461610the aviator
Deelnemerorigineel gepost door Kentius
het Lampje heb ik er tussen uit gehaald , eigenlyk de hele houder..loopt er geen stroom meer door de draden nu ? eigenlyk niet nee omdat de cirquit wordt afgesloten ?
Als je de houder eraf hebt gehaald en er hangen nu zeg maar 2 draden los, dan moeten die nie tegen elkaar aankomen! maar anders kan ’t geen kwaad..
the aviator
DeelnemerNou zou men andere zuigers en drijfstangen kunnen nemen met alles erop er dr aan, maar kan de krukas van een NE de pk’s wel aan? Zijn er uberhaud ook sterkere en/of lichtere krukassen (net als het vliegwiel) te koop?
12 januari 2009 om 13:13 In reactie op: Calibra kofferbak licht blijft branden , hoe te verhelpen ? #17461605the aviator
Deelnemernaja, als je de lamp verwijderd verbreek je ook het circuit dus zal er geen stroom meer lopen door de draden. wel is het raar dat tie blijft branden ja, voor dat probleem zou ik zelf ook even moeten spieken hoe dat geschakeld zit (nooit echt op gelet).
the aviator
Deelnemerzijruitje zit aan de binnenkant alleen vast met die kunstof moertjes en is niet gekit aan de auto verder..Ik heb al die kunstof moertjes losgedraait en dan moet je het ruitje er voorzichtig uitdrukken..de strip die aan de bovenkant (aan ’t dak) loopt, zit bevestigt aan het dak met schroeven en die krijg je niet los. je zult dat stripje dus ook wat meer naar buiten moeten drukken om die ruit er uit te krijgen..
hier heb je alvast een foto van die kunstof schroeven, als je wilt kan ik meer foto’s voor je maken omdat ik er al 1 ruit uit heb. Succes!

ps, het rubber wat is gaan golven zit idd vast aan je ruit..
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door AsconaC20NE
ik vind dit persoonlijk een van de mooiste kleuren op een cali :thumbupzeker weten! En zoals eerder opgemerkt, een zeer mooi exemplaar..houden zo ;)
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door Kilat
Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.
HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee?:o WOW, werd direct blij toen ik dit zag :D was al een tijdje info aant verzamelen over een turbo systeem voor een 8v. maar op die site kan je een heel pakket samenstellen..
Ik zal het pakket alleen nog moeten samenstellen met iemand die verstand heeft van turbo zaken..Maar ik heb iig weer een uitdaging :D
the aviator
Deelnemer:hmmz Dat kantelen is idd wat er zou kunnen gebeuren..misschien dat ik de derde steun ook maar even mee moet overzetten en evt. een krik ter ondersteuning..
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Vocht komt toch wel onder de rubbers (Condens)
Willem
bedoel je hiermee dat er aan de binnenkant van de auto condens optreed :hmmz? daar heb ik namelijk ook last van sinds t echt nat weer is..vindt t maar vervelend allemaal :P
the aviator
DeelnemerIk heb nog wel een bumper voor je :) Hij is wel rood maar verders netjes en compleet met klepje :P
the aviator
DeelnemerTs een body van een turbo en er zitten idd turbovelgen onder :) Ben nou bezig met verzamelen van onderdelen en binnenkort wordt de auto even onder handen en opnieuw gespoten..moet alleen nog ff kijken wat de rubbers gaan doen deze winter..anders moet ik die ook maar vervangen..
origineel gepost door Gsifreak
Heb je trouwens een V6 of een Turbo?aangezien die Turbovelgen:wors
the aviator
Deelnemeroh, ben nie de enigste zo te horen :P maar dit is nu pas gebeurt toen t sneeuwde enzo..
the aviator
Deelnemerde foto’s:



the aviator
DeelnemerDat probleem heb/had ik ook..Maar bij mij gaat ’t abs lampje op gegeven moment wel branden..Maar een keer bij ’t wisselen van mijn banden vertelde die bandenboer mij dat t vaak gebeurde dat die sensoren vies werden en storing gaf..Hij spoot met zn luchtpistool de omgeving rond de remschijven dus helemaal schoon en ik had er een hele tijd geen last meer van..
k zou zeggen, spuit is schoon en check it out :)
the aviator
DeelnemerOkee..vooral dat laatste wou ik weten..Ik zal zoiezo nie blazen als een idioot :P maar t zou zonde zijn als ik opweg ben naar de chipper en me motor ligt alweer in puin..
Thanks voor de toelichtingen :thumbup
the aviator
DeelnemerHeb je dan perse een nok van een seh nodig, of werkt dat spul ook nog (fftjes) met NE nokken? Want als de motor weer inelkaar zit (met seh zuigers) en je wilt gaan chippen moet ik me nog verplaatsen..kan ik de motor dus veilig starten zonder dat tie naar zn gootje gaat?
-
AuteurBerichten