the aviator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 168)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Radiator gesprongen! [met foto's van oorzaak] #17718216
    the aviator
    Deelnemer

    De situatie toen ik de motorkap open deed..de koelvin zat onderaan praktisch tegen de radiator aan :o


    Oorzaak: Rubber onder de radiator was kapot..hierdoor kon de radiator heen en weer bewegen zonder moeite blijkbaar..

    Even knutselen en radiator los..


    Omdat de radiator los zat en omdat misschien de motor ook nog eens een stukje naar voren schuift tijdens t remmen heeft de koelvin aardig huis gehouden op de radiator..met een gaatje aan de onderkant als gevolg..Daaruit kwam op moment van schade een aardig fontein uit kan ik vertellen..


    Minder prettig was trouwens wel de kleur van het laatste deel koelvloeistof..hoop dat het gewoon een beetje ouwe rotzooi was en geen olie :hmmz

    Het motorruim zonder radiator en met de rubber waar de radiator eigenlijk aan vast had moeten zitten..was deze niet stuk dan had de radiator ongeveer een centimeter of 3 a 5 van de koelvin afgezeten (schat ik)..Naast de schade aan de radiator heeft de koelvin ook wat schrammen opgelopen, maar niet erger dan op de laatste foto..


    In reactie op: C20NE loopt 450-550 toeren stationair #17664619
    the aviator
    Deelnemer

    Goed dat ik dit nu lees! Anders had ik over een week ook een probleem :jerry

    origineel gepost door wim-v6
    – Gasklep positieschakelaar (Grote sensor met stalen schroefogen): Deze schakelt alleen op 2 standen Stationair en Volgas, indien geen signaal dan zit ie in deellast.

    – Gasklep positie potentiometer (kleine sensor met kunstof schroef ogen): deze geeft traploos de positie van de gasklep aan door een bepaalde weerstand in de sensor.

    Hoe is het geregeld, welke zit op welke.

    Dat is Simpel:

    Op de Bosch Motronic ML 4.1 systemen zit de Grote Sensor (gasklep positie schakelaar), dit systeem is te herkennen aan de 2rijïge Computer stekker

    Op de Bosch Motronic M1.5 systemen zit de Kleine Sensor (gasklep positie potentiometer), dit systeem is te herkennen aan de 3 rijïge computer stekker.

    Deze fout word overigens best vaak gemaakt..

    In reactie op: Spanningsstabilisator: hoe maak ik hem zelf #17578349
    the aviator
    Deelnemer

    Als u er nog één op voorraad heeft, zou ik er graag één willen bestellen :jerry heb u2u verstuurd :)

    In reactie op: Radiator gesprongen! [met foto's van oorzaak] #17718214
    the aviator
    Deelnemer

    zal wel een foto maken..het is een 1900 en zit nog steeds een 1900 in.

    In reactie op: Radiator gesprongen! [met foto's van oorzaak] #17718209
    the aviator
    Deelnemer

    en voor de liefhebbers, mijn wagen toen die t nog deed :kewlpics:kewlpics






    In reactie op: Motorsteun bouten/moeren calibra 4×4 #17704151
    the aviator
    Deelnemer

    Top! bedankt voor de tip(s) :thumbup

    In reactie op: Motorsteun bouten/moeren calibra 4×4 #17704149
    the aviator
    Deelnemer

    origineel gepost door kadett4x4
    gewoon bij de dealer bestellen.

    groeten.

    die 3 bouten kon ik niet meer bij de dealer bestellen, hadden ze niet meer en (naar hun zeggen) ook niet in duitsland :(..

    Heb geen middelen om te lassen dus zelf bouten maken gaat niet op..Maar ipv zelf maken/lassen kan ik dus ook gewoon standaard bouten gebruiken? wat voor lengte bout moet ik ongeveer hebben?

    Gegroet

    In reactie op: 4×4 #17690889
    the aviator
    Deelnemer

    je hebt zoiezo een andere 4×4 versnellingsbak (behuizing) nodig omdat deze vast komt te zitten op de achterste motorsteun, zie foto’s.

    ben zelf ook al tijdje bezig om een turbo chassis weer rijdend te krijgen. alleen onderdelen verzamelen (4×4 versnellingsbak, verdeelbak, steekassen ed) kost idd een hoop geld..hou daar rekening me :)

    als ik weer eens in de buurt van me cali kom, zal ik wel even foto’s maken van die tunnel / bult voor de kat waar al eerder over is gesproken.

    de foto’s:
    Pijl met vraagtekens is de plaats van achterste motorsteun:

    Achterste motorsteun:

    4×4 versnellingsbak met bevestiging voor achterste motorsteun (NORMALE F20 bakken hebben deze niet naar mijn ervaring!!)

    In reactie op: stuurbekrachtiging pomp #17652308
    the aviator
    Deelnemer

    Gelukkig, dat scheelt een hoop zoekwerk naar het onderdeel..Bedankt voor de reactie :thumbup :)

    In reactie op: stuurbekrachtiging pomp #17652306
    the aviator
    Deelnemer

    iemand die het weet :angel?

    In reactie op: Verbruik #17558905
    the aviator
    Deelnemer

    ja, die zijn er, check deze link maar even:
    http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html#f20

    Had zelf ooit een keer een F20 bak gekocht met de verassing dat deze een lange bak was :) Rijd idd lekkerder in z’n 5, maar was er nog niet achter uit welke auto’s deze bakken komen…Vanuit de site gelezen zitten ze blijkbaar in een Astra F met C2.0XE en bepaalde Kadett E’s met een 2.0XEJ of C2.0XE..

    nog een kleine edit, of er F16wr’s zijn weet ik niet, maar F20wr’s blijkbaar dus wel :)

    In reactie op: Paar vraagjes motor ombouw c20ne #17557869
    the aviator
    Deelnemer

    Als ik het goed heb moet die onderste nip van de 3 naar voren, zie de foto hieronder..de aansluiting die je in het rood aangegeven heb, zou ik zelf ook nog ff moeten nakijken..(let niet op rode pijl, deze foto had ik namelijk gebruikt voor een ander topic :))

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553943
    the aviator
    Deelnemer

    Misschien is dit wat jullie bedoelen? boven de rode pijl..

    In reactie op: kent iemand dit blok???? #17549239
    the aviator
    Deelnemer

    staat ook op t forum:

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=114511

    Ken diegene zelf niet, maar nice blokje btw :D

    In reactie op: Pakkingen SEH vs NE + Lexmaul vraagie #17545231
    the aviator
    Deelnemer

    nice :) kan nog genoeg doen hoor ik net :jerry

    In reactie op: Opel-Forum Winter-Meeting . . . . . 8 November? #17536855
    the aviator
    Deelnemer

    01. sw_reijnders
    02. speaker (ovb ) (omdat iedereen zometeen ovb gaat zeggen ! )
    03. Navy
    04. Arjontje (ovb datum)
    05. -BlendjuH- ( en aanhang )
    06. gts power
    07. Stefan M.
    08. Rinuske (ovb)
    09. Bartjex88 (ovb)
    10. Jraaf
    11. Silver
    12. Wimpie-V6: (datum maakt opzich niet uit denk ik zo / Zondag lijkt mij wel geinig).
    13. Bresson (ovb)
    14. Myszek
    15. dudie-c20ne
    16. Sjouke
    17. Maus & Bo
    18. Stormrider
    19. Rickytt3
    20. Gupy (OVB)
    21. mooi wark
    22. Kim & Ronald (OVB, als Pothos zich goed voelt komt ie misschien ook even mee)
    23. joey (ovb)
    24. SUPERFLY-NL
    25. c-dett16v
    26. Djjuergen
    27. Dimi
    28. Crazijbertje zdw
    29. Berg
    30. vectratinus
    31. Melvivio (OVB)
    32. corsajeroen
    33. Mistergsi
    34. Dion-Corsa
    35. The Aviator

    Daar gaan wij eens ff een kijkje nemen :D

    In reactie op: Cruise control #17544950
    the aviator
    Deelnemer

    Had al tijdje over cruise controle nagedacht, maar nu de uitwerking er staat is het weer een reeel aankomend project :D

    In reactie op: Pakkingen SEH vs NE + Lexmaul vraagie #17545226
    the aviator
    Deelnemer

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ja ne pakkingen zijn gewoon hetzelfde,

    Gelukkig, kan ik gewoon de NE pakkingen halen :) Thanks voor de reactie :thumbup

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    en ik heb zelf er ook een lexmaul op gemonteerd en zou niet weten waarom 2 pakkingen nodig zou zijn.

    Zal t zelf ook nie weten, zal idd wel wat met het koppel te maken hebben :P maar ik prop er idd gewoon maar 1 pakking tussen..

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    wel is het aan te raden de kanalen van de kop en lexmaul van 33 naar 40 mm te maken. en dan precies pas op elkaar. zodat daar geen extra weerstand in zit en het bolletje van meest links of rechtse inlaat kanaal (weet het ff niet meer) ook weg te halen.

    Wel goeie tip om dat een keer te doen..Is het verschil duidelijk merkbaar dan?

    gegroet :afro

    In reactie op: Mijn nieuwe Calibra #17519243
    the aviator
    Deelnemer

    over dat geluid, dat het klinkt alsof die in z’n achteruit rijd, heb je dat met al je versnellingen? zeg maar hoe harder je rijd, hoe harder het “achteruit rij” geluid klinkt?

    In reactie op: Calibra 4×4 motorsteun vraag #17510115
    the aviator
    Deelnemer

    Heeft iemand nog zo’n motorsteun als op het plaatje van robbyrood hierboven te koop staan voor een F20 4×4?

    In reactie op: verschil tussen 2L 8v en 2L8v 4×4 #17513987
    the aviator
    Deelnemer

    Wat ik er nog aan toe kan voegen dat ik weet is een andere versnellingsbak..Het is dan ook een F20, maar dan voor 4×4..Ten opzichte van een normale F20 schijnt een F20 4×4 van binnenwerk toch iets anders te zijn..

    In reactie op: Calibra 4×4 motorsteun vraag #17510114
    the aviator
    Deelnemer

    :wors Dat moest ik even weten :D Thanks voor de foto :thumbup

    In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503773
    the aviator
    Deelnemer

    even een accountje maken op http://photobucket.com (gratis), foto’s uploaden en link hier plaatsen. :kewlpics:kewlpics

    best interessant trouwens..

    Anders kan je de foto’s ook ff doorsturen naar steef007@msn.com en dan zal ik ze wel ff plaatsen voor je..(zal vanavond dan pas zijn)

    In reactie op: Calibra 4×4 motorsteun vraag #17510112
    the aviator
    Deelnemer

    Okee. Dus waar de versnellingsbak bij een niet 4×4 vast zit aan steun 3 (eerste foto) zit het bij een 4×4 (ook een F20 bak) ook zo vast?

    Aannemend dat die steun vast zit op het plaatje op foto 3, is dat dan dezelfde steun als wordt gebruikt bij een niet 4×4?

    zo niet, welke steun moet ik daar voor gebruiken?

    In reactie op: verschil groep A en groep N #17506683
    the aviator
    Deelnemer

    ben eigenlijk ook nog steeds benieuwd wat beter is. Aan de ene kant hoor je dat een groep A voor een 8v te groot is en aan de andere kant hoor je dat een groep A altijd beter is dan een groep N :hmmz

    Ik moet binnenkort ook mijn uitlaat uitzoeken voor een pittige SEH..Groep N vs. Groep A

    Let the battle begin :D

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 168)