Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
the aviator
DeelnemerDe situatie toen ik de motorkap open deed..de koelvin zat onderaan praktisch tegen de radiator aan :o


Oorzaak: Rubber onder de radiator was kapot..hierdoor kon de radiator heen en weer bewegen zonder moeite blijkbaar..

Even knutselen en radiator los..


Omdat de radiator los zat en omdat misschien de motor ook nog eens een stukje naar voren schuift tijdens t remmen heeft de koelvin aardig huis gehouden op de radiator..met een gaatje aan de onderkant als gevolg..Daaruit kwam op moment van schade een aardig fontein uit kan ik vertellen..


Minder prettig was trouwens wel de kleur van het laatste deel koelvloeistof..hoop dat het gewoon een beetje ouwe rotzooi was en geen olie :hmmz

Het motorruim zonder radiator en met de rubber waar de radiator eigenlijk aan vast had moeten zitten..was deze niet stuk dan had de radiator ongeveer een centimeter of 3 a 5 van de koelvin afgezeten (schat ik)..Naast de schade aan de radiator heeft de koelvin ook wat schrammen opgelopen, maar niet erger dan op de laatste foto..


the aviator
DeelnemerGoed dat ik dit nu lees! Anders had ik over een week ook een probleem :jerry
origineel gepost door wim-v6
– Gasklep positieschakelaar (Grote sensor met stalen schroefogen): Deze schakelt alleen op 2 standen Stationair en Volgas, indien geen signaal dan zit ie in deellast.– Gasklep positie potentiometer (kleine sensor met kunstof schroef ogen): deze geeft traploos de positie van de gasklep aan door een bepaalde weerstand in de sensor.
Hoe is het geregeld, welke zit op welke.
Dat is Simpel:
Op de Bosch Motronic ML 4.1 systemen zit de Grote Sensor (gasklep positie schakelaar), dit systeem is te herkennen aan de 2rijïge Computer stekker
Op de Bosch Motronic M1.5 systemen zit de Kleine Sensor (gasklep positie potentiometer), dit systeem is te herkennen aan de 3 rijïge computer stekker.
Deze fout word overigens best vaak gemaakt..
the aviator
DeelnemerAls u er nog één op voorraad heeft, zou ik er graag één willen bestellen :jerry heb u2u verstuurd :)
the aviator
Deelnemerzal wel een foto maken..het is een 1900 en zit nog steeds een 1900 in.
the aviator
Deelnemeren voor de liefhebbers, mijn wagen toen die t nog deed :kewlpics:kewlpics






the aviator
DeelnemerTop! bedankt voor de tip(s) :thumbup
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door kadett4x4
gewoon bij de dealer bestellen.groeten.
die 3 bouten kon ik niet meer bij de dealer bestellen, hadden ze niet meer en (naar hun zeggen) ook niet in duitsland :(..
Heb geen middelen om te lassen dus zelf bouten maken gaat niet op..Maar ipv zelf maken/lassen kan ik dus ook gewoon standaard bouten gebruiken? wat voor lengte bout moet ik ongeveer hebben?
Gegroet
the aviator
Deelnemerje hebt zoiezo een andere 4×4 versnellingsbak (behuizing) nodig omdat deze vast komt te zitten op de achterste motorsteun, zie foto’s.
ben zelf ook al tijdje bezig om een turbo chassis weer rijdend te krijgen. alleen onderdelen verzamelen (4×4 versnellingsbak, verdeelbak, steekassen ed) kost idd een hoop geld..hou daar rekening me :)
als ik weer eens in de buurt van me cali kom, zal ik wel even foto’s maken van die tunnel / bult voor de kat waar al eerder over is gesproken.
de foto’s:
Pijl met vraagtekens is de plaats van achterste motorsteun:

Achterste motorsteun:

4×4 versnellingsbak met bevestiging voor achterste motorsteun (NORMALE F20 bakken hebben deze niet naar mijn ervaring!!)


the aviator
DeelnemerGelukkig, dat scheelt een hoop zoekwerk naar het onderdeel..Bedankt voor de reactie :thumbup :)
the aviator
Deelnemeriemand die het weet :angel?
the aviator
Deelnemerja, die zijn er, check deze link maar even:
http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html#f20Had zelf ooit een keer een F20 bak gekocht met de verassing dat deze een lange bak was :) Rijd idd lekkerder in z’n 5, maar was er nog niet achter uit welke auto’s deze bakken komen…Vanuit de site gelezen zitten ze blijkbaar in een Astra F met C2.0XE en bepaalde Kadett E’s met een 2.0XEJ of C2.0XE..
nog een kleine edit, of er F16wr’s zijn weet ik niet, maar F20wr’s blijkbaar dus wel :)
the aviator
DeelnemerAls ik het goed heb moet die onderste nip van de 3 naar voren, zie de foto hieronder..de aansluiting die je in het rood aangegeven heb, zou ik zelf ook nog ff moeten nakijken..(let niet op rode pijl, deze foto had ik namelijk gebruikt voor een ander topic :))

the aviator
DeelnemerMisschien is dit wat jullie bedoelen? boven de rode pijl..

the aviator
Deelnemerstaat ook op t forum:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=114511
Ken diegene zelf niet, maar nice blokje btw :D
the aviator
Deelnemernice :) kan nog genoeg doen hoor ik net :jerry
the aviator
Deelnemer01. sw_reijnders
02. speaker (ovb ) (omdat iedereen zometeen ovb gaat zeggen ! )
03. Navy
04. Arjontje (ovb datum)
05. -BlendjuH- ( en aanhang )
06. gts power
07. Stefan M.
08. Rinuske (ovb)
09. Bartjex88 (ovb)
10. Jraaf
11. Silver
12. Wimpie-V6: (datum maakt opzich niet uit denk ik zo / Zondag lijkt mij wel geinig).
13. Bresson (ovb)
14. Myszek
15. dudie-c20ne
16. Sjouke
17. Maus & Bo
18. Stormrider
19. Rickytt3
20. Gupy (OVB)
21. mooi wark
22. Kim & Ronald (OVB, als Pothos zich goed voelt komt ie misschien ook even mee)
23. joey (ovb)
24. SUPERFLY-NL
25. c-dett16v
26. Djjuergen
27. Dimi
28. Crazijbertje zdw
29. Berg
30. vectratinus
31. Melvivio (OVB)
32. corsajeroen
33. Mistergsi
34. Dion-Corsa
35. The AviatorDaar gaan wij eens ff een kijkje nemen :D
the aviator
DeelnemerHad al tijdje over cruise controle nagedacht, maar nu de uitwerking er staat is het weer een reeel aankomend project :D
the aviator
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ja ne pakkingen zijn gewoon hetzelfde,Gelukkig, kan ik gewoon de NE pakkingen halen :) Thanks voor de reactie :thumbup
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
en ik heb zelf er ook een lexmaul op gemonteerd en zou niet weten waarom 2 pakkingen nodig zou zijn.Zal t zelf ook nie weten, zal idd wel wat met het koppel te maken hebben :P maar ik prop er idd gewoon maar 1 pakking tussen..
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
wel is het aan te raden de kanalen van de kop en lexmaul van 33 naar 40 mm te maken. en dan precies pas op elkaar. zodat daar geen extra weerstand in zit en het bolletje van meest links of rechtse inlaat kanaal (weet het ff niet meer) ook weg te halen.Wel goeie tip om dat een keer te doen..Is het verschil duidelijk merkbaar dan?
gegroet :afro
the aviator
Deelnemerover dat geluid, dat het klinkt alsof die in z’n achteruit rijd, heb je dat met al je versnellingen? zeg maar hoe harder je rijd, hoe harder het “achteruit rij” geluid klinkt?
the aviator
DeelnemerHeeft iemand nog zo’n motorsteun als op het plaatje van robbyrood hierboven te koop staan voor een F20 4×4?
the aviator
DeelnemerWat ik er nog aan toe kan voegen dat ik weet is een andere versnellingsbak..Het is dan ook een F20, maar dan voor 4×4..Ten opzichte van een normale F20 schijnt een F20 4×4 van binnenwerk toch iets anders te zijn..
the aviator
Deelnemer:wors Dat moest ik even weten :D Thanks voor de foto :thumbup
the aviator
Deelnemereven een accountje maken op http://photobucket.com (gratis), foto’s uploaden en link hier plaatsen. :kewlpics:kewlpics
best interessant trouwens..
Anders kan je de foto’s ook ff doorsturen naar steef007@msn.com en dan zal ik ze wel ff plaatsen voor je..(zal vanavond dan pas zijn)
the aviator
DeelnemerOkee. Dus waar de versnellingsbak bij een niet 4×4 vast zit aan steun 3 (eerste foto) zit het bij een 4×4 (ook een F20 bak) ook zo vast?
Aannemend dat die steun vast zit op het plaatje op foto 3, is dat dan dezelfde steun als wordt gebruikt bij een niet 4×4?
zo niet, welke steun moet ik daar voor gebruiken?
the aviator
Deelnemerben eigenlijk ook nog steeds benieuwd wat beter is. Aan de ene kant hoor je dat een groep A voor een 8v te groot is en aan de andere kant hoor je dat een groep A altijd beter is dan een groep N :hmmz
Ik moet binnenkort ook mijn uitlaat uitzoeken voor een pittige SEH..Groep N vs. Groep A
Let the battle begin :D
-
AuteurBerichten