the aviator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 168)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Voorstellen D Kadett #17929992
    the aviator
    Deelnemer

    Mooie kleur!! en ziet er qua staat ook echt goed uit. Stoelverwarming is eigenlijk ook een leuk hebbedingetje. Ben benieuwd naar ’t eindresultaat :thumbup

    In reactie op: Nieuwe aanwinst –> D-Kadett #17925029
    the aviator
    Deelnemer

    @martijnbloemink wrote:

    wel een toffe D hoor. Zag hem ook op mplaats staan maar ben toch voor een ander gegaan. Ik zie dat je kachel lawaai maakt, ik heb nog een goede liggen! En mocht je van de radio af willen heb ik er veel belangstelling bij, ik wil in de mijne graag een originele hebben.

    Ik hoor het wel?Gr. Martijn

    Thanks voor het aanbod van de kachel, hou ik in gedachte ;) Die radio hou ik voorlopig..Maar omdat ik vaak op een sloop te vinden zal zijn komende tijd zal ik aan je denken als ik een orginele d-kadett radio vind.


    @bastiaan1981
    , Was bij RDW station in nieuwegein geweest..Ging het bij mij ook maar zo fluitend :jerry Thanks, plezier ga ik er zeker mee hebben :D :thumbup

    In reactie op: Nieuwe aanwinst –> D-Kadett #17925028
    the aviator
    Deelnemer

    @johankadett wrote:

    Oke als het reflectoren zijn is het inderdaad goed want anders was het afkeur geweest.
    Ik zag dat je uit ijsselstein komt is dat bij utrecht of in het zuiden van het land.
    Ik woon namelijk ook in ijsselstein maar dan bij utrecht en heb ook een d kadett.

    Pb ;)

    @ christian-tsx, Auto stond idd in harderberg te koop maar moest ik ophalen in itterbeck..net over de grens bij hardenberg..Bedankt voor de punten :thumbup kan ik ermee aan de slag. Heb me ook al aangemeld op het d-kadett forum, moet me alleen nog even voorstellen daar :)

    In reactie op: Nieuwe aanwinst –> D-Kadett #17925022
    the aviator
    Deelnemer

    Bedankt voor jullie reacties :)

    Ik had die apk idd niet bij de RDW hoeven te doen..Ik was er ook wel voor gewaarschuwd maar was benieuwd wat hun dan aan apk punten naar boven zouden halen, beetje eigenwijs dus :p daarnaast had ik het niet verwacht dat hun zoveel aandacht zouden besteden aan het vinden van roest..Nooit met een oldie naar de RDW voor apk is de les idd..Herkeuring gaat iig zeker plaats vinden bij een voor mij vertrouwde garage..

    @ johankadett, het zijn reflectoren zoals achterop een fiets :jerry Ze keken er wel met een schuin ook naar met het idee dat het ook om remlichten ging, maar nadat ik had verteld dat het reflectoren waren, was het verder geen punt.

    In reactie op: Hoog stationair toerental #17909572
    the aviator
    Deelnemer

    Nou, de werking van de automatische choke is in orde (daarmee wil ik zeggen dat de chokeklep dicht is bij koude motor en dat de chokeklep na een paar minuten open gaat zoals ’t hoort).

    Nu de werking van de motor nog :( Nu is het zo dat de motor start, 1 á 2 seconde loopt en vervolgens weer afslaat. Ik heb overigens de motor nog wel aan de praat gekregen, maar toen liep hij nogal hoog in de toeren (heb om deze reden toen ook deze topic gestart). Ik heb er toen een rondje mee gereden, maar bij (hard) remmen sloeg soms de motor af bij stilstand. Wel starte de motor daarna weer.

    Na wat afstelwerk met de verbindingsstang tussen de gasklep en chokebediening werd de werking van de motor er niet beter op (“starten, lopen met hoog toerental”, “starten, 1 á 2 sec lopen, afslaan” of “starten, lopen, toerental loopt terug, motor afslaan”). Ik heb dan ook het gevoel dat het probleem inmiddels ergens anders ligt..

    Ben al een tijdje bezig met dit probleem en heb echt het gevoel dat ’t iets kleins is, maar heb helaas de ervaring niet om dit op te lossen. Is er een forumlid die mij met dit probleem zou willen helpen, dat ik u ophaal om vervolgens eens een ochtendje of middagje ernaar te kijken? Hulp via deze topic is uiteraard ook welkom :thumbup Ik hoop ’t probleem op korte termijn met hulp van jullie te hebben opgelost (k blijf positief :jerry )

    In reactie op: Hoog stationair toerental #17909571
    the aviator
    Deelnemer

    @postbusmanta wrote:

    Choke-klep staat bij koude motor dicht (= horizontaal).
    Zo kan er minder lucht worden aangezogen en wordt in plaats daarvan meer benzine aangezogen.

    Het mengsel wordt dus “rijker” bij koude motor.

    In deze stand kun je de gasklep niet zien.
    Als je nu gas geeft, zul je zien dat de choke-klep wordt open-gestuurd.

    De gasklep staat stationair inderdaad ietsje open, maar dit is van bovenaf niet te zien.

    Oh kijk, hier begint het probleem volgens mij al..de chokeklep staat nu open (verticaal) bij koude motor..Gaat ik direct even aanpassen :-D Thanks :thumbup

    In reactie op: Hoog stationair toerental #17909569
    the aviator
    Deelnemer

    Blijft de choke-klep dichtstaan tijdens het lopen (ook na enkele minuten?)
    Zal ik nakijken..Voor mijn beeldvorming, de chokeklep bij koude motor staat open (verticaal) en sluit op ten duur toch (bij warme motor bv, na paar minuten)?

    Als de choke-klep volledig open staat (dus verticaal) zie je de gasklep. Staat deze wel helemaal dicht?
    De gasklep staat wel in z’n horizontale stand, maar of deze helemaal dicht is weet ik niet..zal ik moeten nameten. Moet deze dicht staan als de choke klep open is? volgens mij moet deze toch iets open staan?

    Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat het verbindings-stangetje tussen de bediening van de gasklep en het choke-gedeelte verkeerd staat afgesteld.
    Dit stangetje zorgt ervoor dat bij koude motor een verhoogt stationair toerental wordt gedraaid.
    Deze kun je eventueel tijdelijk afkoppelen en dan de basis-instelling vanuit de olyslager weer volgen. (dat draaien op 650 omw/min enz.)

    Hier zat ik zelf ook aan te denken..Dit gaat ik ook even proberen van de week.

    het zou ook nog kunnen zijn dat er valse lucht onder de carburateur door lekt.
    Dit kun je checken door tijdens het lopen met remmenreiniger rond de carburateur te spuiten (niet erin). Als de motor nu anders gaat lopen, weet je genoeg.

    Mocht bovenstaande niet werken, zal ik deze oplossing eens even toepassen..

    Bedankt voor de tips tot zover :thumbup Jullie horen nog van me :)

    In reactie op: Extreme trillingen Ascona-A automaat #17862322
    the aviator
    Deelnemer

    Auto is gerepareerd en rijdt weer als een beest :D Het lag aan de ontsteking..die maakte blijkbaar een soort van kortsluiting waardoor hij één bougie oversloeg waardoor de auto dus maar op 3 pitten liep. Auto is tevens te koop, zie te koop gedeelte van het forum.

    Grtz, steve :afro

    In reactie op: Extreme trillingen Ascona-A automaat #17862321
    the aviator
    Deelnemer

    Een kleine update, Ben deze week bezig geweest met de Ascona. Nu trilde de auto hevig in alle standen van de automaatbak ipv de genoemde standen in de beginpost. Het kon nog wel eens zijn dat de motor op 3-poten liep dus heb de bougies vervangen (was zoiezo nodig) en de verdeelkap en bougiekabels geleend van mijn manta die wel goed loopt.

    Resultaat was dat de motor wel ‘netter’ liep, naar nog steeds hevig te keer ging. Voor de duidelijkheid, ben geen monteur of expert, maar ik begin wel te leren :). Tijdens het starten hoorde ik een patroon waaruit ik kon opmaken dat de motor 1 cylinder oversloeg. Ik had ondertussen het i’net geraadpleegd en de goede tip gevonden om de bougiekabels één voor één eruit te trekken. Mocht de motor op 3-poten lopen zou die bij het uittrekken van één van de 4 bougiekabels door blijven lopen…

    Zo gezegd, zo gedaan..trekken aan die handel!..en ja hoor, na een ‘schokkende’ ervaring (KNETTERS, geen fijn gevoel! :p) bij het uittrekken van bougiekabel 2 bleef de motor lopen zoals die liep..

    Conclusie, Zuiger 2 werkt niet mee..De auto binnenkort opgehaald voor controle dus wordt vervolgd :)

    Ondertussen hoop ik nog steeds dat de koppelomvormer niet zu de klut’n is :angel Maar er wordt even naar gekeken voor de zekerheid :) ben benieuwd!!

    In reactie op: Defecte koppelomvormer automaatbak #17862463
    the aviator
    Deelnemer

    Heb mijn probleem voorgelegd in het Ascona gedeelte van het forum, daar werd opgemerkt dat mijn koppelomvormer naar de klote zou zijn..Probleem is namelijk dat mijn auto gister, na het oprijden van een toerit van een snelweg, bij stilstand aardig trilt in de standen D en R. link naar topic:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=146995

    Als jullie denken dat het probleem ergens anders ligt, dan hoor ik het graag uiteraard :) Mocht de koppelomvormer idd gesneuveld zijn, begrijp ik uit uw post iig dat het nogal wat werk gaat zijn om de automaatbak te repareren..in dat geval ga ik opzoek ga naar een andere automaatbak..Maar zou graag willen weten of ik hier nog mee vooruit kan..Tijdens het rijden is namelijk niets te merken, alleen bij stilstand trilt het beestje hevig..

    In reactie op: Extreme trillingen Ascona-A automaat #17862319
    the aviator
    Deelnemer

    Okee, bedankt voor uw reactie..Damm, Is een koppelomvormer apart te vervangen binnen zo’n bak of zal de hele automaatbak vervangen moeten worden? En hoe sloop je een koppelomvormer? ik heb geen rare dingen gedaan ofzo..beetje rustig getourd enzo..

    Laatste, voor mij belangrijke vraag: tot hoever valt er nog mee te rijden met een defecte koppelomvormer? aangezien er tijdens het rijden geen bijzonderheden zijn, alleen tijdens het stilstaan in D en R..Het laatste wat ik namelijk wil is tijdens mijn rit naar de garage stil staan langs de weg en helemaal niets meer kunnen :(

    Graag hoor ik van jullie, Mvg steve

    In reactie op: gezocht motorblok c20ne of c20seh #17841503
    the aviator
    Deelnemer

    u2u :)

    In reactie op: Koppeling vraag #17846367
    the aviator
    Deelnemer

    [rquote=1902862&tid=145469&author=TRPower]drukgroep past niet,plaat is te klein, aantal splines van de prise-as is anders

    vliegwiel past ook niet, NE heeft 6 bouten v6 heeft er 8

    wat wel kan, icm met een f16-f18-f20:

    C20XE vliegwiel ( ook 8 gaten ) icm met een c20xe sachs of omp ( of soortgelijke ) koppeling[/rquote]

    Okee, alles kan blijkbaar..zolang je het maar aanpast :) Ik weet voldoende, bedankt :thumbup

    In reactie op: Koppeling vraag #17846366
    the aviator
    Deelnemer

    [rquote=1902825&tid=145469&author=MyzterOpel]zo ver ik weet wel als het om een voorwiel aangedreven auto gaat… achterwiel aangedreven niet…

    correct me if i`m wrong:hmmz[/rquote]

    Het gaat om een calibra V6, voorwiel aangedreven dus.

    Ik heb hier een nieuwe koppeling, drukgroep en druklager liggen voor een c20ne die ik niet meer gebruik en iemand vroeg zich af of deze ook paste op een V6, vandaar ik de vraag aan jullie stel want ik wist het antwoord niet :).

    In reactie op: brandstofverbruik big-opels #17845943
    the aviator
    Deelnemer

    aha, valt me nog mee :) Ik had erger verwacht :P Ik kan iig opmaken dat het verbruik van een handgeschakelde 2.5L op benzine ongeveer 1:10 is..Ik wist trouwens niet dat het verbruik van een 2.5L bijna gelijk is aan een 1.9L..athans, mijn manta 1.9L verbruikt ook rond de 1:10..Naja, zo leren ik nog es wat :) Morgen op Commodore jacht!! :agent

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320760
    the aviator
    Deelnemer

    [rquote=1868700&tid=47508&author=bettus accu][rquote=1863886&tid=47508&author=Kermitkiller][rquote=1863239&tid=47508&author=astrawez]Zojuist in Den Bosch op een industrieterrein deze Manta gespot:
    [/rquote]

    verrek das een oude van mij geweest:thumbup[/rquote]

    verrek, die moet mijn pa over een paar maanden misschien klaarmaken. offerte is al gedaan…:thumbup

    [/rquote]

    Hey cool, ik ben gespot :afro

    @ bertus accu, klopt, hij kan wel een opknap beurt gebruiken..de motor begint nu wel slecht te worden :( eerder dan gedacht helaas..Maar wanneer de tijd rijp is, kom ik zeker nog even buurten :thumbup

    In reactie op: hoeveel benzine of gas verbruikt jouw manta ???? #17814386
    the aviator
    Deelnemer

    Met mijn Manta-A benzine gemiddeld 1:9 met een CIH 1.9n motortje..

    In reactie op: Probleem met achterlicht en stadslicht #17801814
    the aviator
    Deelnemer

    Bedankt voor de reacties :) ik ben nu bezig met zoeken naar een schakelaar en zal deze eens even vervangen..Mocht iemand per ongeluk nog één hebben liggen ergens, dan hoor ik dat graag :angel

    Gegroet, steve

    In reactie op: Probleem met achterlicht en stadslicht #17801812
    the aviator
    Deelnemer

    nee, stadslichten werken niet..heb een 2 standen schakelaar die je uit moet trekken..bij de eerste stand gaan de stadslicht en achterlampen branden..maar doen het beide niet..trek je de schakelaar uit naar de 2e stand dan gaan de voorlampen wel branden, maar blijven de achterlichten uit..

    Ik zal de contactpunten idd eens ff meten..bij de zekering zit t wel goed volgens mij, maar zal ik ook eens even meten..Ik laat het nog wel even weten, bedankt :thumbup

    In reactie op: Tukkers Nieuwe Calibra= Veel vragen…. #17720779
    the aviator
    Deelnemer

    origineel gepost door Tukker1984

    Boven motorcomputer, beneden alarm..?

    Ik weet niet of je hier al antwoord op hebt maar anders: Boven idd motorcomputer en onder je brandstof relais (blokje) en stekkerverbindingen van je kabelboom naar het dashboard en brandstofrelais.

    origineel gepost door Tukker1984

    En wat is dit..? Naast de schokbreker van de bestuurderskant..

    De gele stekker/plug/ding is een sensor waarmee wordt aangegeven met welke octaangehalte brandstof je rijdt..op het gele stekkertje staat (waarschijnlijk) aan de ene kant 91 en andere kant 95..Kan je gewoon laten zitten want zie zit verder wel goed :)

    Nog even over de dynamo, als je die net hebt vervangen en hij laad niet meer, controleer dan even of je de massa van de dynamo naar het blok goed hebt aangesloten (zit een kabeltje van bovenkant bevestiging naar injectierail)..Ik heb namelijk gehad dat ik ook de dynamo had vervangen, maar de massa niet goed had aangesloten..gevolg was dat ik de accu leeg reed en daarna de auto niet meer gestart kreeg..

    In reactie op: 2.0 8v gespot met 4wd achterwiel ophanging #17733774
    the aviator
    Deelnemer

    Ben wel opzoek naar een complete uitlaat van een 8v 4×4 :jerry

    @ stender: staat tie op de sloop?

    In reactie op: Ik ook weer aan de calibra *Foto update* #17716441
    the aviator
    Deelnemer

    mooie bak kerel :thumbup net interieur trouwens ook..creme bekleding heeft altijd wel wat vindt ik, nice :)

    In reactie op: Brandstoftank reinigen?? #17729092
    the aviator
    Deelnemer

    Dat lijkt mij ook heren.. Ik gaat de auto één deze dagen eens even vullen en starten..Het filter doet idd al een hoop mocht er drek in zitten.. Bedankt voor het geven van jullie mening :thumbup

    In reactie op: Radiator gesprongen! [met foto's van oorzaak] #17718224
    the aviator
    Deelnemer

    hehe, moet zoiezo allemaal even schoon gemaakt worden..Heb m net een maand..Moet hem zoiezo nog even open trekken om te zien hoe de chassis er aan toe is.

    Die calibra is idd een 4×4 turbo in opbouw.

    origineel gepost door jethro
    Koelwater lijkt er prima uit te zien.:hmmz:hmmz
    Man het lijkt wel koffie, het werd ook wel tijd dat er verse koelvloeistof in komt.
    Maar ff het binnenwerk reinigen kan ook geen kwaad, nu je toch de zaak los hebt.
    Die Calli is dat een turbo 4×4?

    In reactie op: Radiator gesprongen! [met foto's van oorzaak] #17718217
    the aviator
    Deelnemer

    Zo te zien heeft de koelvin in deze situatie de radiator gesloopt..Geeft direct antwoord op de vraag waarom ik tijdens het remmen een rattelend geluid hoorde welke steeds harder werd..

    Ook kwam ik erachter dat mijn temperatuursensor stuk was..dacht eerst dat de temperatuurmeter stuk was maar kwam door testen erachter dat de sensor het niet meer deed..Heb thuis nog een 120 graden sensor liggen, deze kan ik toch ook gebruiken?

    Bedankt voor alle reacties trouwens, zet je wel aan het denken over mogelijke oorzaken van problemen :thumbup zo leer ik nog eens wat :)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 168)