the aviator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 168)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: dakdragers #18232270
    the aviator
    Deelnemer

    Voor zover nog van toepassing, er staat nu een setje op marktplaats. Zag ik toevallig staan, moest direct aan deze topic denken :).

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m809633410-opel-calibra-dakbeugels-met-slot.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Gevonden op Ebay/marktplaats enz. #18036733
    the aviator
    Deelnemer

    @InjectTheVenom wrote:

    Als ik er eentje kan redden dan kan een ander het ook verdorie we hebben meer mensen nodig om Calibra Turbo’s in leven te houden.

    Don’t worry. Ik heb die Turbo vorige week overgenomen. Wordt een donor voor mn eigen Cali Turbo. Mocht de basis van deze auto daadwerkelijk goed genoeg zijn, bouw ik deze turbo zijnertijd ook weer op :). Als het zover is maak ik een topic aan in het restauratiegedeelte. Eerst nog even een sleutelruimte vinden :).

    In reactie op: Gevonden op Ebay/marktplaats enz. #18036732
    the aviator
    Deelnemer

    @re2flex wrote:

    Nog een calibra turbo voor onderdelen :cry , !!HEEFT HET ZELDZAME KACHELPANEEL!!

    http://link.marktplaats.nl/m797366280

    Had gisteravond gebeld voor het kachelpaneel met toebehoren. Wat mij is vertelt is dat het paneel met toebehoren bij één van de maten van de verkoper wordt ingebouwd in zijn Calibra. Het geheel is dus al vergeven. Jammer, kon ik ook wel gebruiken voor mn turbo :).

    In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219552
    the aviator
    Deelnemer

    De injectoren, klinkt idd aannemelijk. Zijn de verstuivers (gas) en injectoren een geïntegreerd onderdeel of heb je op het motorblok een aparte injector- en verstuiverrail?

    In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219550
    the aviator
    Deelnemer

    Tot zover ik heb begrepen lukt/kan een ‘Koude’ start op gas niet. Pas als de motor rond de 60/70 graden is, schakelt het systeem over op LPG. Overigens, als de motor warm is, start de auto wel goed en in 1x op gas. Het betreft dus het deel/moment dat het systeem op benzine start.

    – Uitlezen van computer gaf volgens dealer geen foutmeldingen;
    – Temperatuurwaarde (voor starten) in computer nagekeken, gaf reële waarden weer en gaf goede temp. waarden aan;
    – Bougies, bobine en accu zijn al vervangen/uitgewisseld, geen verbetering;
    – Brandstofpomp (benzine) en benzine druk getest, was goed en werkte allemaal;
    – Brandstoffilter (benzine) was niet verstopt en goed;
    – Tank benzine met injectorreiniger leeggereden, lichte verbetering met starten maar probleem blijft;

    welke onderdelen dragen nog meer zorg voor het niet goed starten op benzine?

    In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219548
    the aviator
    Deelnemer

    De auto start nog steeds slecht op benzine. De opel dealer kan het ook niet verklaren maar vermoed een ‘openstaande’ verstuiver (lekt brandstof waardoor hij verzuipt). Op advies een tank met injectorreiniger leeg gereden, helaas probleem nog niet opgelost.

    Dagelijks, na een nachtje stilstand, start de auto nog redelijk goed, maar hoe meer ik de auto op een dag moet gebruiken, hoe slechter hij start tot bijna niet. Wat kan het toch zijn?

    In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219545
    the aviator
    Deelnemer

    Betreft trouwens een 1.6, 16V. Niemand?

    In reactie op: Bij remmen sissend geluid #18122507
    the aviator
    Deelnemer

    Zo, Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat jullie zo snel hebben gereageerd op mijn vragen.. Ben gisteravond / -nacht terug gereden van vakantieadres naar huis en heelhuids thuisgekomen.. Duitsland kent pittige heuvels en korte uitvoegstroken met als cadeautje erachteraan van die haarspeldbochten als afrit dus het was zo nu en dan spannend (remmen op motor, terugschakelen in combinatie met handrem en pompend remmen in de hoop dat motor niet afslaat)..

    Maar nu ik terug ben ga ik mijn Kadett op zeer korte termijn eens even aanbieden bij een garage voor een grote beurt.. Heb toch het idee dat het geheel nooit echt goed is onderhouden (heb de auto een jaar) dus ga het nu even goed aanpakken. Omdat ik dit probleem, ook bij andere automerken, voorbij heb zien komen zonder dat er echt een oorzaak werd genoemd (die ook daadwerkelijk is bevestigd), zal ik de oorzaak van mijn probleem in deze topic vermelden als deze bekend is en is opgelost.

    To be continued…

    In reactie op: Bij remmen sissend geluid #18122501
    the aviator
    Deelnemer

    @lukelaaf, ja, je hoort het sissen in de auto. Balen.. Hoeveel kwaad kan het om hiermee te rijden? Moet uiteindelijk toch een keer terug naar Nederland. Ik heb verder wel gewoon remdruk. Hoe kan dat dan eigenlijk? Er is iets lek, maar je hebt wel gewoon remdruk. En hoe kan zoiets ineens lek gaan? want het is uit het niets gekomen :s.

    Naja, bedankt voor de reacties, ben blij met de snelle reacties :). Ik hoop maandag in ieder geval thuis te komen met remmen :p dan er direct mee aan de slag. Goed paasweekend gewenst to all!

    In reactie op: probleem starten #18120839
    the aviator
    Deelnemer

    Brandstofpomprelais van een calibra bevindt zich aan de passagierskant bij de voeten onder het dashboard. Zeg maar als je in passagiersstoel zit, bij je rechtervoet aan de zijkant, daar zit zo’n kap, daarachter. Daar zit trouwens ook de ECU van de motor.

    In reactie op: Kadett-D 1.3n start niet meer –> Opgelost :D #18116781
    the aviator
    Deelnemer

    Nou, net even in de bittere kou de ontstekingsmodule, rotor en verdeelkap vervangen. Starten en lopen! Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dus lag aan de ontstekingsmodule.


    @arnp
    , check je module dus even.

    Bedankt voor het meedenken en jullie reacties.

    Gegroet, Steve

    In reactie op: Kadett-D 1.3n start niet meer –> Opgelost :D #18116780
    the aviator
    Deelnemer

    Onderdelen zijn donderdag besteld en onderweg, komen morgen binnen als het goed is.


    @Wim-v6
    , Bedankt voor het meedenken en het lijstje. Morgen de onderdelen vervangen en hopen dat de auto start.. Ik houd jullie op de hoogte.

    In reactie op: Kadett-D 1.3n start niet meer –> Opgelost :D #18116775
    the aviator
    Deelnemer

    Zo, vandaag even foto’s gemaakt. Ik denk dat deze module stuk is (zwart blok).


    @kadscona
    , de verdeelkap en rotor ga ik direct mee vervangen denk ik..omdat ik de bobine ook al nieuw heb, neem ik direct alles maar mee.


    @D-kadett
    , Dat is ook het mooie vind ik. kan niet veel mis zijn, maar na de aanschaf van nieuwe bobine zonder het probleem op te lossen, wou ik toch even weten hoe jullie denken over dit probleem voordat ik een nieuw onderdeel bestel.


    @arnp
    , Als het probleem is opgelost laat ik het weten via deze topic..Leren we er allemaal weer van :)

    In reactie op: Kadett-D 1.3n start niet meer –> Opgelost :D #18116771
    the aviator
    Deelnemer

    Vandaag even gekeken, de distributieriem is in orde. Ik vermoed toch dat het de ontstekingsmodule is. Ik zal er toch aan moeten geloven om er 1 aan te schaffen. Ik hou jullie op de hoogte.

    In reactie op: Kadett-D 1.3n start niet meer –> Opgelost :D #18116769
    the aviator
    Deelnemer

    niemand?

    In reactie op: Welke benzine 1.3s Kadett-D: Euro 95 of 98? #17969512
    the aviator
    Deelnemer

    @jojonopel wrote:

    Alle “oudere” S motoren hebben 98 nodig, de N heeft genoeg aan 95.
    Dit is voor motoren met klassieke kontaktpunten ontsteking.
    Mijn Ascona C 13S van 1982 heeft 98 nodig + loodvervanger !!

    Okee, weer wat geleerd :). Geldt het trouwens voor alle oudere S motoren dat, naast het tanken van 98, loodvervanger nodig is?

    Nou het volgende, Ik wil op LPG gaan rijden..Is een S motor (met zn hogere compressie dan een N motor) ook geschikt om op LPG te rijden? Ben benieuwd en hoor het dan ook graag van jullie :) want die 15 paardjes meer t.o.v. een N motor is altijd welkom :angel

    Gegroet,

    Steve :afro

    In reactie op: Natte voeten Kadett-D :( #17969507
    the aviator
    Deelnemer

    @D_Kadett wrote:

    Hey Hallo!
    Kijk hier ff naar. Ik had ook dit probleem (natte voeten).

    viewtopic.php?f=27&t=123995

    Een beste klus geweest, maar tot op heden geen natte voeten meer! :)
    gr

    Bedankt voor je bijdrage :thumbup. Zoals men al heeft aangegeven, een zeer informatieve topic! Ga ik ook even in de gaten houden :)

    In reactie op: Natte voeten Kadett-D :( #17969506
    the aviator
    Deelnemer

    @Gupy wrote:

    Als de kachel lek is, komt het koelwater onder uit je klachelbakje. Voor de rest zit daar niks, twee slangetjes die in het midden, boven het stuurhuis naar binnen gaan.

    Okee, kan ik nu gerichter zoeken. Thanks :)

    @Gupy wrote:

    Vloer rot is idd veel aannemelijker. Dit is dan ook heel normaal bij een Dett niet neit altijd binnen bij de kachel heeft gestaan.

    Van onder, dus onder bestuurdersstoel, draagarmen en dorpel is de auto hard en getectyleerd. De RDW heeft bij de invoer ook een half uur met een hamer lopen tikken bij kritieke punten..Is geen roest ontdekt. Na de plensbuien heb ik idd van onder nog even gekeken of het water niet van onder binnen komt, maar alles was nog steeds ‘dicht’.

    Maar na het zien van de topic van D-kadett zal ik eens op een mooie zonnige dag mijn interieur eruit trekken en eens goed polshoogte nemen onder mijn voorstoelen. Ook zal ik eens onder het raamrubber kijken wat ik daar aantref.

    Bedankt voor de feedback. Ik zal jullie op de hoogte houden. Nu wachten op mooi weer :)

    In reactie op: Natte voeten Kadett-D :( #17969499
    the aviator
    Deelnemer

    @baboe wrote:

    lekke kachel ?

    Klopt het dat je daarmee bedoelt dat het water via de koelvloeistofslangen, die naar de kachelradiator in het dashboard loopt, naar binnen komt? Daar heb ik namelijk geen “leksporen” gevonden. Maar zal nog eens kijken voor de zekerheid.

    Hieronder wat foto’s om wat zaken uit te sluiten:
    – Foto 1 en 2: Afwatering goot is schoon en zover ik heb gezien niet lek / zodanig verroest dat er water doorheen kan komen;
    – Foto 3: De rubberhoes van remkabel die niet goed zat. Deze heb ik er weer in gestopt maar dat was ’t probleem blijkbaar niet omdat mn vloer nu dus zeiknat is :(



    In reactie op: Kleinste 12 cilinder motor ter wereld. #17969295
    the aviator
    Deelnemer

    Wat vet hey! Wel een stoer stukje decoratie voor op ’t bureau op je werk :D

    In reactie op: Automatische airco compleet #17963791
    the aviator
    Deelnemer

    Heb in 2009/2010 zo’n ‘digitale’ aircosysteem kunnen kopen voor een bedrag rond 200 euro..Had ik toen niet gedaan..Heb er achteraf gezien wel spijt van omdat ik het systeem daarna tot op heden niet meer ben tegen gekomen :( ’t is idd vet om iets aparts én orgineel in je cali te hebben, ben dan ook benieuwd wat vandaag de dag wordt gevraagd voor beide systemen.


    In reactie op: mijn pret D kadett nu met foto’s #17947456
    the aviator
    Deelnemer

    Weet niet of je het probleem al hebt gevonden, maar heb even ’t kadett-D vraagbaak voor je geraadpleegd..Daar staat dat zekering 6 de volgende ‘beveiligde kringen’ bevat (indien aanwezig):

    – Carburateurverwarming;
    – Achterruitrijlichten (al genoemd);
    – Chokelamp;
    – Verlichting van handschoenenkastje;
    – Sigaret aansteker.

    Sterkte: 20A

    Ik hoop dat je er wat mee kan.

    Grtz Steve

    @brobbel1 wrote:

    wie weet wat er allemaal op zekering 6 zit.
    ik kan het probleem niet vinden.

    weet dat de achteruitrij lampen er op zitten ( is niet het probleem) die heb ik nu omgeleid.
    zig zit er op is ook niet het probleem ( is afgesloten)
    maar de rest weet ik niet.
    ben niet zo goed in duits

    In reactie op: mijn pret D kadett nu met foto’s #17947455
    the aviator
    Deelnemer

    Hallo,

    Waar heb je het losse slangetje op aangesloten? ik heb namelijk dat als ik mn auto vol wil tanken, de (teveel getankte) benzine er via een klein slangetje weer uitloopt..heb zo niet kunnen ontdekken waar dat slangetje aangesloten moet worden :???:

    Leuke wagen trouwens :thumbup

    @brobbel1 wrote:

    tank is gemaakt.
    was een los slangetje.
    nu ben ik bezig met de radio en sig aansteker.
    maar heb kortsluiting ergens.
    zek 6 springt er steeds uit als ik hem op contact zet.
    heb al tich nuteloze draden verwijderd.

    In reactie op: mag weg. #17941944
    the aviator
    Deelnemer

    Mijn 1.3n D-detje doet ’t ook maar ben blij te horen dat ’t niets is :thumbup

    In reactie op: wie neemt wat mee naar tolbert op 30 oktober 2011 #17928901
    the aviator
    Deelnemer

    Zijn er nog mensen die kadett-D onderdelen meenemen? Ik ben zelf o.a. opzoek naar een kachelmotor :jerry

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 168)