the aviator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 168)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vectra-C Z18XE vermogenverlies [foutcodes bekend] #18303613
    the aviator
    Deelnemer

    Hierbij nog even een update. Gisteren heb ik dus de auto uitgelezen en direct even de lijst gewist om te kijken welke storingen terugkomen.

    – U2108-70 CAN-bus geen communicatie met ABS/TC
    is helaas blijven staan, is nu de enige storing in de wagen volgens OPCOM.

    – P0170-12 (iets met brandstofmengsel te arm)
    is weg, motorlampje is ook uit trouwens en tot op heden uitgebleven. Ben benieuwd hoelang dit blijft.

    the aviator
    Deelnemer

    Bedankt!

    In reactie op: Installatie hulp op-com version 201008 1.45 #18291368
    the aviator
    Deelnemer

    @RvdB wrote:

    @the aviator wrote:

    Wat was het probleem dat je hem hebt terug gestuurd? Ik heb mijn opcom ook bij q24u vandaan, heb ook windows 7 x64, maar krijg die driver niet voor elkaar, net als wat je als print screen hebt laten zien. Ik hoor het graag.

    Groeten,

    Stephan Balk

    Geen idee, heb de op-com geretourneerd. Heb nu een andere die wel werkt via marktplaats. Alleen kan ik mijn ecc, ehu, en GID niet uitlezen.

    Gr Ronald

    Okee, nou, ik probeer het nog één keer anders gaat hij ook terug. In ieder geval bedankt voor het reageren :).

    In reactie op: Installatie hulp op-com version 201008 1.45 #18291367
    the aviator
    Deelnemer

    @Nessuno wrote:

    Zit er op de installatie cd een mapje met drivers ?
    Zo ja item met het uitroep teken selecteren,kiezen voor driver update, dan dat mapje met drivers selecteren.
    En dan zou hij geinstaleerd moeten worden.

    Kan je evt via teamviewer helpen!
    dan moet je even een pb sturen.
    mvg Alex

    ja, meerdere. Zoals je aangeeft heb ik bij apparaatbeheer de item met vraagteken genomen (overige apparaten), daar weer stuurprogramma bijwerken. Ik krijg de volgende melding te zien:

    Uw USB Serial Port kan niet worden geïnstalleerd.

    Er kunnen geen stuurprogramma’s voor uw apparaat worden gevonden.

    Als u weet wie de fabrikant van het apparaat is, kunt u naar de website van de fabrikant gaan en op de ondersteuningspagina’s controleren of er stuurprogramma’s beschikbaar zijn.

    Zoals we weten kunnen we niet naar “de” website :p. Ik stuur je zo even een PM voor een afspraak, thanks :).

    In reactie op: Installatie hulp op-com version 201008 1.45 #18291364
    the aviator
    Deelnemer

    Wat was het probleem dat je hem hebt terug gestuurd? Ik heb mijn opcom ook bij q24u vandaan, heb ook windows 7 x64, maar krijg die driver niet voor elkaar, net als wat je als print screen hebt laten zien. Ik hoor het graag.

    Groeten,

    Stephan Balk

    the aviator
    Deelnemer

    Wat bedoelt u met uw vraag? Motor is met de tijd slechter gaan presteren dus bovenstaande problemen/foutmeldingen zijn in combinatie of achter elkaar opgetreden. Ik heb geen zin bovenstaande onderdelen nieuw aan te schaffen om te testen, vandaar mijn vraag of ik de sensoren gewoon kan uitwisselen of dat er toch verschillende typen sensoren zijn, zie bovengenoemde nummers.

    Probleem met mijn auto is momenteel dat hij bij het wegrijden vanuit stilstand met gas geven stottert (gaspedaal vol in en niet op toeren willen komen). Als ik rem en tot stilstand wil komen, slaat de auto vaak af. Vervolgens start de auto moeilijk en gaat hij stationair dansen, ik moet de motor dan echt draaiend houden door met het gas te spelen. Eenmaal rijdend en op de weg zijn er geen problemen.

    Vervolgens uren op ’t forum en internet diverse probleemgevallen met oplossingen gelezen, via het forum een lid benaderd om mijn auto met opcom uit te lezen ter bevestiging van wat ik denk dat het probleem is. Zodoende.

    Maar, kan ik van alle Opel types met een x16xel motor (astra, vectra, corsa e.d.) gewoon een MAP-sensor, gaskleppositiesensor en een EGR pakken of zijn er verschillen waar ik rekening mee moet houden?

    In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18253541
    the aviator
    Deelnemer

    Wie kan een keertje mijn Vectra B uitlezen (x16xel op LPG-G3)? Bij voorkeur in de regio Utrecht / De Bilt / Driebruggen, maar ben niet de beroerdste om er een stukkie voor te rijden. Waarom / wat eraan scheelt kan ik via pb of tel-gesprek evt toelichten. Graag hoor ik van jullie :). Alvast bedankt!

    In reactie op: Gevonden op Ebay/marktplaats enz. #18036462
    the aviator
    Deelnemer

    Zo, dat is makkelijk geld verdienen… Stond midden december voor 1600 euro te koop op Kapaza.be. Was net te laat. Wel een erg nette turbo, schade aan de voorkant valt volgens mij ook wel mee (toen op de foto’s gezien).

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/crossauto-s-en-raceauto-s/m893836976-opel-calibra-4×4-turbo-c20let.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Auto naar oud ijzer #18259511
    the aviator
    Deelnemer

    Damm, wat een bedragen ten opzichte van wat het mij opleverde.. Vond het zelf ook erg laag, had het toch na moeten vragen.. Zo heb ik de chassis aangeleverd

    In reactie op: Ander blok in Calibra #18264932
    the aviator
    Deelnemer

    Waar je trouwens wel nog even naar moet kijken / op moet letten is of de stuurbekrachtigingsleiding van een x25xe qua vorm gelijk is aan die van een c20ne. Ik denk het niet namelijk. Die leidingen hebben per motortype volgens mij een andere “vorm” om zo van de stuurbekrachtigingskoeler naar de SB-pomp te komen. Mogelijk dat je het SB-leidingsdeel v.a. de SB-resevoir ook moet overzetten.

    In reactie op: Ander blok in Calibra #18264931
    the aviator
    Deelnemer

    Zolang je de calibra motorsteunen van de c20ne motor hebt, moet dat wel lukken denk ik. Volgens mij zit elke motor in een calibra (zonder 4×4) vast op dezelfde punten aan het chassis. zo heb ik zelf bv ooit een c20ne in een calibra turbo chassis gehangen (wel met f20 4×4 bak).

    Kijk anders even waar je motor vast zit aan het chassis van je calibra met c20ne (passagierszijde thv stuurbekrachtigingspomp, versnellingsbak aan bestuurderszijde tegen frame achter/onder zijscherm (onder stuurbekrachtigingsresevoir) en bij schakelmechanisme tegen schutbord) –> Kijk vervolgens bij de x25xe calibra of op die locaties de gaten voor bevestigen van motorsteunen ook zitten. Ik denk dus van wel.

    In reactie op: Auto naar oud ijzer #18259506
    the aviator
    Deelnemer

    @giuliettaevo wrote:

    Alleen banden eraf en vloeistoffen eruit, verder geen eisen. bracht laatst nog 15 ct de kilo op in Oss. :D

    Klopt, was in Maarssen ook zo. Helaas die 15ct / kilo dan weer niet :-P.

    In reactie op: Auto naar oud ijzer #18259505
    the aviator
    Deelnemer

    @Fearless wrote:

    Er zijn ook zat ijzerhandelaren die hem maar wat graag bij je op willen halen. Check marktplaats maar eens

    ja klopt, maar dan krijg je er niets voor. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe en wil er nog wel wat voor krijgen, al is het alleen maar om te kijken/ervaren wat je ervoor krijgt. Was wel wat geweest als ik de kas helemaal nergens kwijt kon.

    Maargoed, het is me uiteindelijk gelukt. Heb de kas naar Prometaal in Maarsen gebracht. Daar bracht het mij maar 9 ct per kilo (d.d. 25-11-2014). Aangezien ik de wagen tot op het bot kaal had gestript, bracht het met z’n 300 kilo niet echt veel op :-P.

    In reactie op: Gasklephuis schoongemaakt.. En nu? #18263896
    the aviator
    Deelnemer

    @ P. Rutser, Mee eens, maar helaas op de bewuste dag niet.

    Komt het terugvallen van de toeren (bij bijvoorbeeld het indrukken van de koppeling) door een vuile stappenmotor? Of moet ik het probleem elders zoeken? Ik hoop van jullie te horen.

    In reactie op: Gasklephuis schoongemaakt.. En nu? #18263894
    the aviator
    Deelnemer

    Heb het geheel (de stappenmotor) wel geschud, je hoort wat tikken, maar je “voelt” het niet. Ook klonk het tikken niet echt overtuigend naar mijn idee. Ben namelijk van plan een andere stappenmotor te halen die ik wel los kan maken voor de schoonmaak.

    Maar als het probleem niet bij de stappenmotor ligt, dan hoef ik er ook geen één te halen. Dus hoor het ook graag als het ergens anders aan ligt.

    Alvast bedankt!

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260786
    the aviator
    Deelnemer

    Links om de hoek bij de zekeringkast:

    Zit hij daar:

    En een plaatje bij het praatje van de locatie van de stuurcomputer van het originele opel calibra alarmsysteem:

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260785
    the aviator
    Deelnemer

    Over die bedrading trouwens (het uitdunnen daarvan), ik heb een complete kabelboom van een calibra turbo liggen (compleet van de hele auto). Heb daarvan alle stekkers gelabeld. Als je wilt kan je wel een keer langskomen om de boom (bomen) te bestuderen om te zien welke stekkers je kan verwijderen. Heb btw ook foto’s van hoe de kabelbomen lopen en waar alle stekkers zich bevinden in de calibra. Let me know.

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260784
    the aviator
    Deelnemer

    Ha Drakos,

    4×4 computer zit ter hoogte van zekeringkast, tegen de zijkant van het chassis aangeschroefd. Heb daar als het goed is nog een foto van, zoek ik ff op.

    In reactie op: [OPGELOST] Vectra-B start slecht/niet na (koude) nacht #18256335
    the aviator
    Deelnemer

    Probleem is voorlopig opgelost. Voorafgaand mijn vorige bericht van 10 oktober had ik geprobeerd de brandstofrelais eruit te halen. Dat lukte niet, dus heb hem weer teruggeplaatst/aangedrukt. Toen startte de auto weer. Heb vervolgens geen startproblemen meer gehad.

    Tot vorige week en 2 dagen geleden. Een goed moment om te controleren of het daadwerkelijk mijn brandstofrelais was, dus ik weer aandrukken (relais zat iets los)… En starten maar. Ik vermoed dat de contacten van of de relaisvoet of het brandstofrelais zelf geoxideerd of slecht zijn. In ieder geval, wil de motor niet starten dan moet ik het relais even aandrukken, dan start hij weer.

    Volgende keer de relais dus maar even vervangen :).

    In reactie op: Auto naar oud ijzer #18259501
    the aviator
    Deelnemer

    @ theunm, regio Utrecht.

    Iedereen bedankt voor de reacties :thumbup , het moet dus gewoon kunnen. Kennen jullie nog een persoon of ijzerboeren in een straal van 50km van Utrecht waarbij ik, of een compleet chassis, of in stukken kan langs brengen zonder problemen?

    Ja, op internet kijken kan ik ook, maar daar ben ik dus al 4 ijzerboeren/recyclebedrijven tegengekomen met het verhaal van mijn eerste post. Vandaar ik het vraag en graag gebruik maak van jullie kennis, netwerken en ervaringen :). Bij voorbaat dank.

    In reactie op: [OPGELOST] Vectra-B start slecht/niet na (koude) nacht #18256333
    the aviator
    Deelnemer

    Wat denk je, gistermiddag wou ik ermee aan de slag (super lekker weer in N’gein). Slaat de auto in één keer aan, zonder moeite te doen. De hele dag ermee rond gereden, 4x auto uit en aan gehad tussendoor, allemaal geen probleem.

    Nu maar weer wachten op wat minder weer… Dan kan ik kijken welk onderdeel nou zo moeilijk doet waardoor de auto niet start.. Vind het echt zo vaag.. Echt een lekker weer auto blijkt maar weer :p

    Wordt vervolgd..

    In reactie op: [OPGELOST] Vectra-B start slecht/niet na (koude) nacht #18256332
    the aviator
    Deelnemer

    Heb een goede topic gevonden hier op het forum over het mogelijk niet starten van de auto. Het betreft toevallig dezelfde type auto als ik heb. Ik ga eens het één en ander proberen om een aantal zaken uit te sluiten. Zal jullie op de hoogte houden van wat ik heb uitgevoerd met het resultaat.

    Mochten jullie nog ideeën hebben, input is altijd welkom.

    viewtopic.php?f=6&t=162952

    In reactie op: [OPGELOST] Vectra-B start slecht/niet na (koude) nacht #18256330
    the aviator
    Deelnemer

    @sw_reijnders wrote:

    een G3 systeem start ALTIJD op benzine.
    daarna schakelt deze over naar LPG.

    LPG is qua onsteking de moeilijkste brandstof, dus als je bobine slecht is, dan gaat eerder LPG moeilijk doen dan benzine.

    ik zou het eerder zoeken in je benzine injectoren.
    gooi eens een flesje Weyns injector reiniger op een 1/4 tank en laat dat eens lekker door spoelen.
    rij dan ook eens eens stuk op benzine.

    Een flesje injector reiniger erin gooien kan trouwens nooit kwaad. Een keer je injectoren reinigen is altijd goed. Bedankt nog voor de tip :thumbup.

    Woont er trouwens iemand van ’t forum in de buurt van Nieuwegein/Utrecht/De Bilt die een auto kan uitlezen? Wil wel eens weten wat de computer aangeeft..

    In reactie op: [OPGELOST] Vectra-B start slecht/niet na (koude) nacht #18256329
    the aviator
    Deelnemer

    @sw_reijnders wrote:

    een G3 systeem start ALTIJD op benzine.
    daarna schakelt deze over naar LPG.

    LPG is qua onsteking de moeilijkste brandstof, dus als je bobine slecht is, dan gaat eerder LPG moeilijk doen dan benzine.

    ik zou het eerder zoeken in je benzine injectoren.
    gooi eens een flesje Weyns injector reiniger op een 1/4 tank en laat dat eens lekker door spoelen.
    rij dan ook eens eens stuk op benzine.

    Wat je zegt over LPG klopt. Toevallig ervaar ik (helaas) tijdens het rijden op LPG dat de auto soms/vaak schokt tussen de 1200 en 2000 toeren. Vandaar ik denk dat er zoiezo iets met ontsteking is (bobinebrug, aangezien ik de bougies al heb vervangen). Maar over de injectoren, dat moet je toch merken tijdens het rijden als deze bv verstopt zitten? Op benzine rijdt de auto namelijk perfect.

    Eerder had ik met de auto van mn vriendin ook een startprobleem, toen was het een defecte brandstofdrukregelaar, op de injectorrail. Die liet benzine door in het vacuümdeel waardoor de auto “verzoop” tijdens het starten. Daar had ik al naar gekeken, maar zag niet dat er brandstof uit de vacuümslang kwam (ruikt wel naar benzine). Maar even naar de basis, waardoor start een auto niet?

    – Geen brandstof (benzine) –> Brandstofrelais misschien, moet ik even wisselen met auto van vriendin..
    – Geen vonk (ontsteking) –> Bougies al vervangen, bobine?
    – luchttoevoer? Kan een smerige gasklephuis bijdrage aan dit probleem?
    – Onderdelen als krukassensor en nokkenassensor, kunnen deze onderdelen ook met het probleem te maken hebben?

    In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219554
    the aviator
    Deelnemer

    Hierbij een update met de oplossing van het probleem. Probleem is alweer een tijdje verholpen maar het is voor jullie ook wel handig om te weten waar het probleem lag.

    Omdat het probleem in april (na aantal bezoeken aan garages, dealer en talloze topics op i’net doorlezen) nog niet was opgelost, heb ik Corsaracer op ’t forum benaderd via de marktplaatsgedeelte met de vraag of hij misschien kon helpen. Samen hebben we de hele motor geanalyseerd en uitgelezen, maar alles was okee. Bij het losmaken van de vacuumslang van benzinedrukregelaar naar inlaatspruitstuk kwam Juul erachter dat deze naar benzine rook. Wat bleek, bij het starten liep er benzine via de slang het inlaatspruitstukdeel in. Gevolg, de auto start hierdoor slecht tot niet —> Brandstofdrukregelaar op de injectorrail kaduk!

    Ik had het geluk dat ik natuurlijk weer een bijzondere drukregelaar had, maar na een aantal sloperijen te hebben bezocht kwam ik er toch één tegen. De drukregelaar vervangen, en weer starten!

    Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info. Iedereen bedankt voor het meedenken! Juul, bedankt voor het achterhalen van het probleem :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 168)