Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@BlueAstraG wrote:
CD’tje zat toevallig in de auto. Had hiervoor Hellraiser – Claimed by Darkness erin zitten.
Me likes! Ga je ook naar feessies of dat niet?
Je merkt veel bij een kat vervanger, heb bij mijn mazda de demper er tussen uit laten slijpen en er een holle pijp tussen laten lassen! Dit geluidje had ik bij mijn mazda 323bg 1.3 zonder midden demper en met sebring eind demper, toen nog met kat heb ook nog een tijdje zonder gereden, was helemaal een herrie!
[youtube:118zg7bv]http://www.youtube.com/watch?v=lykzILpzQ7w[/youtube:118zg7bv]
@BlueAstraG wrote:
Even een rondje gereden!
[youtube:1hcoyfo8]http://www.youtube.com/watch?v=h9pv46gLcSw[/youtube:1hcoyfo8]
Extra info, voor degenen die nog niet up-to-date zijn: Opel Astra G X16SZR
Huidige Performance upgrades:
Customized Cold Air Intake met Vectra C aanzuigbuis – Denso Iridium High Performance Bougies – Customized Exhaust (Katvervanger, middendempervervanger, Novus groep N einddemper), afgedopte EGR, Gaspedaalrespons handmatig direct gesteld, DataTuning Phase 3 Chiptuning, enz.
Opmerkingen: Let niet op de crappy kwaliteit van beeld en geluid. De camera zat eenzijdig vastgetaped op het dashboard, vandaar het kraken bij hoge snelheden.
Lekker geluidje zo man! Kan niet wachten tot mijn cam ook binnen is, zal ik ook ff een filmpje posten! Beetje jammer van de hardstyle alleen :thumbdown. Early hardcore it is! king:. Je bent goed opweg met je motor upgrades!!
@astraTD wrote:
http://link.marktplaats.nl/579752248
:hmmz
Vind het een leuke bak! Beetje jammer dat er bij de bestuurder wel een deurklink zit en en dat die bij de passagiers deur gecleaned is. Voor de apk denk ik?
Hmm inleg filtertje en rijbewijs beide vandaag niet binnengekomen, beetje jammer weer :fy1
Ik heb er een jap onderhangen, heb alleen een lage brom, maar geen civic herrie!

Mooi man!
@dion87 wrote:
haha, nee. dat zal je me niet horen zeggen.
ik ben meer van de OEM+ en traanplaatvloermatten horen daar niet bij :P
Zelfde als mij dus!!
En dat vind jij raar? :jerry
Volgens mij zijn alle koplampen van de H uitwisselbaar, zelfde als de Astra G, maar dit kan ik niet bevestigen. Bij de koplampen waar jij naar linkt zit geen standaard xenon. Ze zijn wel voorbereid, zodat je veilig met xenon kan rijden ipv je je mede weggebruikers verblind met xenon in je oem units. Xenon moet je er dus apart bij aanschaffen, deze heb je in meerdere kelvin waardes/kleuren, wel moet ik zeggen dat 10k volgens mij verboden is, 8000k in volgens mij het max:

Met de dagrijverlichting kan ik je helaas niet helpen, rij zelf namelijk in een G rond. Wel zou je even contact op kunnen nemen met gm-tuningparts zelf, deze zullen je zeker wel verder kunnen helpen!
Bijmij zat er origineel al 1tje op offcourse! Ze staan op de irmscher site voor 125 euro ofzo! Voor de rest ging het niet over mijn auto, maar meer over dat ik het jammer vind dat ze alleen bij de latere versie de chrome strippen hebben toegepast!
Ik hoop dat de plaatjes het voor jullie ook doen, staan namelijk op de formule323 host!
Overigens wil ik nog ff kwijt dat deze faq niet van mij is, en dat ik niet verantwoordlijk ben voor evt. schade aan je auto/versnellingsbak!
Voordat je verder leest
Dit is een manier waarop ik het gedaan heb. Of dit de manier is om het te doen weet ik niet.
Daarom kijk zelf goed en volg deze handleiding niet blind zonder te dubbelchecken.
Niemand kan mij op geen geval aansprakelijk stellen voor eventuele schade, door het volgen van deze handleiding!
====================================================================================
Deze handleiding helpt je met het monteren van een shortshifter.In mijn geval ging het om een shortshifter van Vivid.

Werking:
=======
Met een shortshifter verschuif je het scharnierpunt van de kogel die aan de schakelspook vast zit. Hierdoor verkort je de slag die je moet maken om de auto in versnelling te zetten. Ook de lengte van de schakelpook zelf is korter. Hierdoor is de hoogte van de pookknop in de auto ook lager.Demonstratie filmpje (filmpje is niet bij mijn auto gemaakt:
Je kan op dit plaatje goed zien wat het verschil is tussen de originele schakel pook en een shortshifter.

Totale duur (met behulp van een brug): a 30-45 min
Voor het uitbouwen heb ik ook van het Haynes handboek de uitwerking van de schakel mechanisme toegevoegd.
zZie hierBenodigdheden:
============
– De shortshifter (natuurlijk)
– Kruiskop schroevendraaier.
– Platte schroevendraaier
– 2x Dopsleutels maat 12 (off steek/ring sleutel)
– Stevige kniptang
– Tang om borgringen te bevestigen.
– Rubber/plastic hamer
– Kogellagervet
– Rubbere busjes (Mazda orignal part: B00146062 , 5 euro )
– Rubber wat om de pook zit.Stap 1: (in de auto)
==============
Je begint met het losmaken van de plastic behuizingen in je auto die om de
versnellingspook zit.
Als eerste haal je de asbak achter eruit en schroef je het schroefje eruit
wat daar verstopt zit.Dan vind je aan de zijkant (net bij de hendels van je stoelrails) links en rechts 2
schroefjes die er ook uit moeten.
Vervolgens trek je de handrem zo ver mogelijk op en kan je het achterste stuk plastic weghalen.
Nu draai de pook knoop eraf (links om) en ze je de versnelling in zijn achteruit.
nu moet je met wat gepriegel het plastic deel er uit frommelen. (er vanuit gaand dat je een afsluitbaar bakje onder je asbak voorin hebt zitten). Vaak lukt het door de handrem net ff een klikje extra te geven (let op niet te strak!)Als laatste kan de afdek lap er ook af.
Nu je zie het rubber en de pook.
Nu moet je de veer eruit wippen (zie de Haynes uitbouw handleiding).
Dat kan je met een platte schroevendraaier doen.
Stap 2: (onder de auto)
Hopelijk is de uitlaat goed afgekoeld (zoniet wacht dan even of trek handschoenen aan! Een uitlaat is heet !)
Nu moet de auto omhoog en moet je onder de auto bij de schakelstang onder de pook de bout losmaken. Dit is met 2 sleutels 12 of combinatie van sleutels te doen.Let op dat je de rubbere busjes in de oude pook niet verliest… die heb je namelijk nodig bij het inbouwen van de nieuwe pook. (of opnieuw bestellen). Als je al wat speling had in de pook is het verstandig om de busjes nieuwte bestellen).
De auto kan weer even omlaag.Stap 3: (in de auto)
Nu kan je de pook als het goed is omhoog eruit trekken en kijk je naar beneden tegen de vloer.
Stap 4:
Nu moet je van de oude pook de busjes eruit halen en het rubber wat er omheen zit. Gebruik een beetje vet en wip hem met een schroevendraaier eraf. (of koop een nieuwe bij een dealer).Nu kan je de oude rubbere hoes weer terugplaatsen op de shortshifter.
nu kan de shortshifter ook terug in de plek waar hij hoort. Let op dat je hem goed aandrukt zodat hij in zijn behuizing van de carrosserie valt. Mocht het niet goed gaan gebruik dan vet of dunnere pakkingringen. Je kan met de hamer de shortshifter op zijn plek tikken.
Als hij er volledig in zit kan je de veer van de onderste ring inkorten (ongeveer een volledige slag). Daarna kan je deze terugplaatsen en terugdrukken mbv een platte schroevendraaier.
Als alles goed zit leg je het lapje weer op zijn plek over de pook.
Onder de auto kan je de 2 busjes terugzetten in de shortshifter en kan je de bout weer vastdraaien.

Test nu de werking van de shortshifter.. nice strak en kort!
Stap 5: (in de auto)
Nu kan je het plastic werk in omgekeerde richting weer terugplaatsen en je bent klaar.Vind het jammer dat sommige coupes geen chrome rand hebben op de klep! Zo zien ze er van achter net uit als sedans. Dit was ook echt een eis voor mij toen ik mijn coupe aanschafte!
Mooie updates weer allemaal!
Hopen dat ik morgen mijn pipercross filter mag ontvangen, hopelijk zo ook mijn rijbewijs!
Net nog ff een dashcam besteld voor een paar 10tjes, voor de fun!
Hier een how-to van een mazda 323, zal het zelfde idee zijn:
http://www.formule323club.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=2216″ onclick=”window.open(this.href);return false;.
Bij http://www.gm-tuningparts.nl hebben ze beide!
Staan een paar mooie Astra,s tussen!
@dion87 wrote:
wou van het weekend ff me olie wisselen enzo, maar had me verslapen..
dus nu alleen me opc cover erop gezet :P

maakt het geheel wel mooi af vind ik
Ziet er idd mooi uit zo dion king: !
Zien!!!
Ik zag gister nog een ecc staan op marktplaats!
@ReneGrobbee wrote:
1 Antwoord, omdat het kan ?
Goed antwoord!
@ De groene astra hierboven, damn wat een heerlijk kleurtjes! De updates doen ook zeker goed!!
Mooie bak Sylvester!!
Thnx! Ben zelf ook heel blij met hoe de auto zo is, en hij is dan ook bijna af king:. Clean and low!
@BlueAstraG wrote:
@TerryB wrote:
En wat is jouw huidige manier van wassen dan als ik vragen mag?
Mooie update zo trouwens die remklauwen!
Thanks man! :thumb
En deze keer moet ik je vraag negeren, ik heb zelf een fout gemaakt. We hebben het er niet meer over :ass
Haha geen probleem ;-)
-
AuteurBerichten