TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297148

    @Vinci wrote:

    Ik vind het twee kanten op werken, enerzijds heb je de doemprofeten die bakken belastinggeld opslokken voor zogenaamd onderzoek. Hoe harder je blèrt dat er donkere wolken aan komen hoe meer overheden je geloven en geneigd zijn je gesubsidieerd en al aan de gang te laten gaan om eens te kijken hoe erg het wel niet is. We zitten in west europa ook met een academici overschot, en wat moeten die anders doen? Productiewerk? Nee natuurlijk niet, daar zijn ze natuurlijk veel te goed voor opgeleid! ahum ahum…

    Anderzijds hebben autofabrikanten het wel enorm af laten weten om in nieuwe vormen van energie te investeren en een auto daar fatsoenlijk op te laten rijden. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt is het wel degelijk mogelijk om echt lekker elektrisch te rijden. In het klein deed ik dat in de jaren 80 al in de modelbouw, gewoon non stop door, door middel van drie accu’s die beurtelings aan de lader lagen en die pompte zo’n goede oude Sanyo Cadnica Red in 15 minuten vol. Toen al was die techniek eigenlijk al ver genoeg om uit te kunnen rijpen naar een volwassen auto.

    Hard rijden, racen gaat allemaal om rendement en vermogens/gewichts verhouding. Ik ree in die tijd ook met tweetakt nitromethanol autootjes, en tuurlijk ging dat pleuris hard, maar elektrisch deed er eigenlijk niet of nauwelijks voor onder. Vergelijk je dat met een viertakt ordinaire benzine dan wint elektrisch dat gevecht met een vinger. MAAAAR de auto’s die nu verkocht worden als de beste van de beste modernste van modernste elektrische auto’s zijn nog maar een schim van wat er mogelijk is.

    De toekomst, wie zal het zeggen, waterstof, waterstof fuel cells, kernfusie, hoe dan ook, elektrisch is zeker een realistische optie. het is simpelweg duur om een goed werkend plan groot uit te rollen, dat is de grootste belemmering. Klein uitrollen is al heel ingewikkeld. Shell zou er wat dat betreft goed aan doen om in accu’s te gaan investeren, in samenwerking met een grote autofabrikant, maar daar ga je al, die willen allemaal korte termijn winst. Als die de keus hebben tussen gokken op een beproefd concept, of heel dure ontwikkeling voor een onzekerdere (risico op spionage, waardoor een concurrent er mee aan de haal gaat bijv.) lange termijn winst model. Tja, keus snel gemaakt denk ik.

    Qua accu’s kun je twee kanten op:
    1. de mega supercondensator. Dat is een 2000C oplaadbare accu, met andere woorden, die is sneller vol dan je een benzinetank kan vullen. Nadeel, zo snel laden vergt heel veel stroom, vergt dus een heel dikke geleider (denk aan modelletje klappaal) en dat brengt ook risico’s met zich mee (vonken, smeltend metaal etc.!!)
    2. verwisselbare accu’s. Dit kan dan in de achtergrond opgeladen worden, met bijv. een 2C snelheid, oftewel in een half uurtje. Leg je genoeg accu’s neer dan kun je dat met een soort van benzinepomp-achtig systeem redden. Denk aan ondergronds laadstation, met transportbanden die de accu op afroep keurig onder jouw auto klikken. Je parkeert je auto in de ‘dock’ waar groen licht brandt zodra hij goed staat en dan opent er een luikje onder de auto waar je accu door wordt afgevoerd, nieuwe er weer op. De accu stand meter bepaalt wat het verschil in energie inhoud is en dat verschil reken je af. Zo kun je ook met een deels leeggereden accu alvast naar de ‘pomp’ voor een 100% vulling. Nadeel, enorme kosten, kostbare accu’s die waarschijnlijk heel interessant zijn voor illegale export.

    Laat ik nog even voorop stellen, laadpalen zit dus geen toekomst in, dat is echt een pruts oplossing. Over een jaar of twintig dan lachen we er alleen nog maar om. Het is een loze investering ook, wat enkel maar afkeer tegen elektrisch rijden kweekt.

    Het klopt dat elektrisch rijden al heel lang bestaat. Eind jaren 90 heeft GM al een elektrische auto gebouwd, maar heeft die daarna weer snel van de markt gehaald, omdat hun vriendjes bij Shell dat niet zo leuk vonden. Voor de overheid blijft het altijd een tweestrijd. Kijk naar alle accijnzen op benzine/alocohol/sigaretten. Het is allemaal leuk en aardig om groen en gezond te zijn en dat willen ze maar al te graag promoten, maar ook niet teveel, want zou de overheid er echt blij van worden als iedereen elektrisch gaat rijden en stopt met roken en drinken?

    Al denk ik wel dat de elektromotor de toekomst heeft, voorlopig met ondersteuning van een ICE op benzine (dus gewoon Prius e.d.), totdat ze een efficientere manier vinden om die accu’s onderweg op te laden. Ik zie persoonlijk nog steeds toekomst in waterstof, zowel fuel cel als ICE, maar wel altijd ter ondersteuning voor een elektromotor. Waarschijnlijk als de ontwikkelingen niet snel genoeg gaan, wordt dat eerst een ICE op ethanol.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297147

    @Vannos wrote:

    Die diesels zijn nooit schoon geweest, op de snelweg word het roetfilter geregenereerd Komt alsnog te tering zooi er uit welles waar in kleinere vorm maar even schadelijk

    waarom dan nog filters er tussen zetten ?

    Schadelijker zelfs. Bij een oude diesel heb je die grote vlokken roet, als je dat inademt dan hoest je dat er zo weer uit.

    Nu wordt het zo fijn gefilterd, dat het van die kleine deeltjes zijn die achterblijven in je longen bij het inademen.

    In reactie op: Dashboard problemen! :s #18298078

    @RAID wrote:

    Ok wel het is u donker en kan geen foto maken kheb een foto gevonden van een systeem die hetlsevde is aleen is eht 16i vamij niet..

    een v riem die heb ik gespannen maar dat blijkt het probleem niet..
    http://www.corsa-novatuning.nl/images/1600tuning/koppakking/DSC01240.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

    wat ik wel heb is dat wanee rik op bulten rij men batterij lichtje knippert en dan werken mijn metertjes heel even.. meschien slecht contact ofzo

    Dat ziet er meer uit als bouwjaar 1994 dan 2004.

    Ik weet vrij zeker dat er geen Corsa C bestaat met een V-snaar in plaats van een multiriem.

    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292623

    Ik kan er weinig over zeggen, ik was er zelf ook :P

    Ik had ‘m daarvoor, onderweg naar de Mac, trouwens al gespot voor de deur bij JLD. Toen moest ik ongeveer een jaar wachten bij de McDrive en toen we zaten te eten zag ik je de drive uitrijden.

    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292620

    Gisteren gespot bij de Mac in Goes ;)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    Het is niet zo dat je auto aan je riem/ketting hangt, de auto hangt aan de cilinder die z’n compressieslag begint. De enige spanning in de riem komt uit het feit dat de nokkenas wordt meegetrokken met de krukas.

    De motor zal nooit stilvallen op een halve slag, dus als je ‘m stil zet en parkeert op de handrem, blijft de krukas in rust (2 zuigers boven, 2 zuigers beneden).

    Echter als je ‘m niet op de handrem zet, maar in z’n versnelling (op een helling), dan hangt de auto aan jouw motor en de krukas verdraait ietsje, maar wordt tegengehouden door de cilinder die een compressieslag wil maken. In theorie komt er dan ietsje spanning op de riem/ketting te staan, maar ik denk dat die spanning in de riem verwaarloosbaar is ten opzichte van draaiende motor.

    Daarbij zijn er ook motoren waarbij de nokkenas niet in rust staat als de krukas wel in rust staat en dus constant die spanning in de riem/ketting hebben. Deze motoren zijn te herkennen aan het feit dat de nokkenas verspringt als je de riem eraf haalt. Dat zijn dus sowieso alle 16v’s van Opel. Deze hebben allemaal spanning in de riem terwijl je ‘m parkeert, ongeacht of die in z’n versnelling staat of op de handrem.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297124

    @jethro wrote:

    Nou, nou wat een veronderstelling plaats je via je toetsenbord op dit forum.

    Dus gij zouden het liefst zien dat die inlanders aan de bomen vast werden gebonden i.p.v. de bomen te kappen. ;) ;)

    Trouwens die groene kikkers met geitenwollensokken op sandalen denken dat wij in een kubus leven.
    Die vergeten? ff dat er ook vuiligheid komt aanwaaien uit b.v. Duitsland.
    Die gaan waar ergens staan op een dag met zo`n snuffel, komt er vuiligheid aangewaaid uit de buurland en ja verhoging van bepaalde stoffen, dus Nederland moet dan zwaar investeren in milieu maatregelen wat weer miljarden kost.

    Maar goed, voor vele vele problemen op aarde is er maar 1 oplossing. ;)
    Komt het weer!! En dat is……..geboortebeperking!
    We hebben last van overbevolking op planeet aarde, daar zijn diverse deskundigen het over eens.
    Maar dat zien bepaalde lui uit een bepaalde hoek niet, die willen dat niet zien.
    Welke lui ik bedoel?
    Nou ff nadenken dat opeens………………..TJAKKA……………………je weet het.

    Minder mensen, minder vervuiling, minder overlast en minder regels.
    Worden dan ook minder bomen gekapt, en dat spreekt jou wel aan TedMechanic :thumb

    En mensen rijden ook met Volkswagens over planeet aarde. king:

    :jerry

    Ik vind het moeilijk om met jou te praten.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297121

    @jethro wrote:

    Niemand is CO2 neutraal. ;)

    Maar de deskundigen verklaren dat de meesten die hier naar toe snellen voor 90/95% economische gelukzoekers zijn.
    En die stoten een hóóp CO2 uit, en de groene milieu kikkers in Nederland willen juist het CO2 terug dringen.

    Ja, maar die stoten net zoveel CO2 uit in Syrië als hier. De plaats waar ze zijn maakt geen verschil voor het milieu, dus CO2 neutraal.

    Valt me op dat jij nogal gefocust bent op alleen Nederland, maar milieu kwestie moet je natuurlijk globaal bekijken. Net als dat jij blijkbaar geen besef hebt dat het kappen van het regenwoud ook ons probleem is en niet alleen voor de mensen daar.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297118

    @Vinci wrote:

    Ik ook effe -offtopic dan maar.

    Als je even met mij mee rekent is het krijgen van twee kinderen nog steeds bevolkingsgroei…

    2 mensen, gemiddelde maximale leeftijd zeg effe 75. Ze krijgen als ze rond de zeer gemiddelde leeftijd van 25 jaar oud zijn twee kinderen, tegen de tijd dat zij vijftig zijn zijn die weer 25 en krijgen beide twee kinderen, dat is vier. Tegen de tijd dat ze opa en oma zijn en dood gaan bij 75 jaar oud hebben die vier kinderen er ook allemaal twee, is acht. Dat is dus al groei.

    Het is een krom idee dat als twee mensen twee kinderen krijgen dat het dan constant blijft, aangezien in een mensenleven gemiddeld drie generaties voorbij gaan. :vertag

    En daarbij zijn de vluchtelingen CO2 neutraal, omdat die in Syrië net zoveel ademen als hier.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297110

    @theunm wrote:

    @jethro wrote:

    Nou met je VOLKSWAGEN naar de dealer en verse software installeren.
    Kun je weer met een gerust geweten over de wegen blazen. :thumb

    :jerry :jerry :jerry :thumb

    de vraag is of mensen echt blij gaan worden van die nieuwe software of ken velden.

    ze hebben het over hoge nox waarden en die krijg je als egr dicht is.
    zelfde krijg je als egr uitschakeld of afdopt

    Inderdaad, waarschijnlijk krijg je er een trage onzuinige auto voor terug.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    In reactie op: Kachelweerstand kapot? #18297626

    @Yesse wrote:

    Nu heb ik weer iets anders leuks.

    Ik wou mijn telefoon aansluiten op de aux ingang, alleen dit lijkt ook niet te werken op de cd30 mp3 radio, want ik kan nergens MP3 selecteren..

    Het enige wat AUX doet is het geluid doorsturen, het is niet dat die in je telefoon zoekt naar muziek.

    Je moet dus op je telefoon een liedje aanzetten en dat hoor je dan via de speakers van de auto.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297105

    @jethro wrote:

    Als men echt bezorgd was vanwege het milieu, dan was er een geboortebeperking ingesteld.
    Nu héél Europa volstroomt met economische gelukszoekers is het milieu probleem opeens……………………………….er niet?
    :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :wtf

    Wat een onzin. Niemand in de westerse samenleving zou het accepteren als ze door de overheid opgelegd zouden krijgen dat men maar 1 kind mag krijgen. Dat zijn nogal kortzichtige Noord Koreaanse gedachtes.

    Dit is trouwens een compleet andere discussie en ik snap niet waarom dat er per se bij betrokken moet worden. Ik snap ook niet wat dat ermee te maken heeft. Overigens vind ik de term “economische gelukszoeker” niet geheel correct, omdat men vlucht voor oorlog.

    In reactie op: Electrische ramen ingebouwd Opel Astra g maar werkt niet #18297643

    Ongeacht of je elektrische ramen het doen, zouden ze niet omlaag mogen vallen in rust stand. Dat probleem zit in elk geval niet in het elektrische deel, maar in het mechanische deel. Anders zou je constant stroom erop moeten hebben om het raam omhoog te houden.

    In reactie op: Hernoeming kopje "Motoren" #18296691

    @wim-v6 wrote:

    Wel netter volledig uitgeschreven.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Inderdaad. Het komt gewoon veel professioneler over en gewoon minder afgeraffeld. Ik zie geen enkele reden waarom je dat zou afkorten, terwijl de rest gewoon voluit geschreven is.

    Nog geen reactie van forum staff?

    In reactie op: "zoemend" geluid interieur ventilatie #18297573

    Bij de mijne was die klep ook losgebroken van het motortje. Ik heb het opgelost door de klep tegen dat rooster te zetten (zodat die dus altijd op “frisse lucht” staat) en door dat rooster een parker met een grote ring in de klep te draaien. Dat leek mij de meest robuuste oplossing, zonder een nieuwe klep of motortje te moeten halen.

    In reactie op: Astra ecoflex bwj 2011 handrem blijft hangen wielen warm ? #18297467

    Handremkabel kun je niet zoveel aan afstellen, ik zou eerder gewoon vermoeden dat de remblokken vast zitten of dat de zuiger niet meer gangbaar is.

    In reactie op: Astra ecoflex bwj 2011 handrem blijft hangen wielen warm ? #18297465

    Handrem verwijderen?

    Ik zou beginnen met het schoonmaken van de remblokken en dan gelijk controleren of de remzuiger en de hefboom nog gangbaar zijn. Als de remblokken glazig zijn en de schijven blauw, zou ik die gelijk vervangen.

    In reactie op: Band kan niet worden opgepompt met luchtautomaat #18297396

    Die oppompautomaten waar je geld in moet gooien gaan meestal maar uit van 4 banden, dus bij de 5de zou je opnieuw geld erin moeten gooien.

    Mijn tip is: Zoek naar een tankstation waar je gratis je banden op kunt pompen.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297084

    @jethro wrote:

    En vergeet niet dat bomen houden van CO2!!!!!!!
    Dat hele CO2 gehuil van die groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen, is niets anders dan de burger uit te zuigen.
    Als men nu geboortebeperking hoog in de vaandel had, i.p.v. dat autotje pesten.
    Dat is véél beter: minder mensen, minder vervuiling, minder ergernissen en regels.
    :jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :wtf :wtf

    Maar als ze aan de andere kant van de wereld de regenwouden wegkappen, dan komt er vanzelf meer CO2 in de lucht dan dat bomen kunnen verwerken.

    @Vinci wrote:

    Autofabrikanten zouden gewoon eens eerlijk moeten zeggen dat er uit de Otto motor niet zo veel meer te winnen valt qua rendement en uitstoot

    Maar het gaat hier over Diesel motoren, niet over Otto motoren.

    In reactie op: Welke radio/cd speler units geschikt voor Agila A? #18297017

    Ik zou gewoon een universele radio halen bij de Mediamarkt. Voor 100 euro heb je al een radio-cd met mp3 en bluetooth erop.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297075

    Het zou me overigens niks verbazen als ze er straks achter komen dat GM, BMW, Mercedes en FIAT/Chrysler hetzelfde hebben gedaan in de VS.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297073

    Ik denk dat alle fabrikanten wel een keer hebben valsgespeeld bij de keuring. Cycle beating is niks nieuws.

    Het is een risico wat ze hebben genomen. Ze moesten hun motor op tijd klaar hebben voor de EPA13 en als je op de valreep kunt kiezen tussen een goed verbruik of lage NOx, dan wil de klant toch een goed verbruik. Dus kiezen ze er voor om vals te spelen bij de keuring, zodat ze daar hun lage NOx halen en in de praktijk het lage verbruik.

    Dus ja, dan krijg je straks een terugroepactie, waarna iedere VW diesel ineens een stuk minder zuinig is.

    Overigens is dit ook vrij negatief voor het imago van diesel in de VS. VW probeert al jaren de diesel aan de man te krijgen daar en nu is dat natuurlijk ook weer flink gekelderd.

    In reactie op: opel laat zijn klant in de kou staan #18295759

    @Dolby wrote:

    @Klaas van Batenburg, Kan maar een ding zeggen. LOL :thumb Ben erg benieuwd hoelang je het vol houd met een ander merk auto. :wors

    Ondanks dat we natuurlijk verplicht zijn om Opel te aanbidden en nooit iets negatiefs mogen zeggen, begrijp ik Klaas wel. Als het niet werkt zoals je wilt en je bent er al 10x mee terug geweest, dan kan ik me voorstellen dat je het gewoon beu bent en iets anders wilt.

    Ik ken genoeg mensen die nooit meer een bepaald merk willen, omdat ze negatieve ervaringen hebben gehad met of de auto, of de dealer.

    In reactie op: Watersputters uit de blower?? HELLUP #18296491

    @Opeltje17 wrote:

    Zou wel even onder de paravan kijken of de afvoer niet verstopt zit.

    Dat inderdaad. Controleren of de lekbakjes onder de parafaan niet verstopt zitten. Heb dat wel eens gezien bij een VW Passat, die hele bak liep vol met water en stroomde zo het interieur in. We hebben er toen echt een bos aan bladeren uit gehaald en toen liep het weer netjes weg. Het was in de winter, dus het heeft wel tot de zomer geduurd voordat het interieur weer fatsoenlijk was opgedroogd.

    @mrmonkey wrote:

    wat is een splicepack? nog nooit van gehoord.

    In normale mensen taal heet dat een stekker ;)

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,357)