Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@louwe 16 klepper wrote:
is geen kwestie van wel of geen patent
dat maakt geen ene fl…er uit ;)als merk zijnde ga je opeens met een aanduiding rondrijden
wat altijd op bepaalde wagens van je concurent stond?????????????????????zou t zelfde zijn als een “bmw amg”
of “Mercedes M3”
“Scania actros”
“astra fire and ice”
enz enz ;)Dat vind ik niet hetzelfde. GTE is lang niet zo bekend als AMG bijvoorbeeld. Daarbij wordt het al zo’n 30(?) jaar niet meer gebruikt door Opel. Dus who cares?
De termen GT en GTI worden ook door meerdere merken gebruikt. De Ford GT heeft ook niks te maken met Opel GT. De Pontiac GTO net zo weinig met de Ferrari GTO.
Het blijft de schuld van Opel dat zij niet consistent genoeg zijn met hun type aanduidingen. GTE > GSi > OPC. Als je steeds verandert, bouw je nooit een legacy op.
Wat mij opvalt aan dit hele VW gedoe is dat nog geen enkel merk heeft gedurfd om op te staan en te zeggen “Wij doen het wel volgens de regels!”.
Dus dat zegt al genoeg over de andere merken, die doen gewoon precies hetzelfde.
En tja, dat VW met GTE rondrijdt is de schuld van Opel zelf. Zij hebben er blijkbaar geen patent op.
Ja, dat was m’n hele punt. Door de inflatie kun je dat al niet meer met elkaar vergelijken.
In 1991 was een kuipje boter waarschijnlijk ook goedkoper dan in 2001. Toen de euro nog geen invloed had.
Dus ik vind het echt de grootste onzin om die prehistorische munt er steeds maar weer bij te gaan halen.
Tja, België en Nederland is altijd een groot verschil geweest in prijzen van auto’s en wegenbelasting enzo.
Maar als je dan vervolgens kijkt naar wat voor wegen we hier hebben en wat voor wegen ze in België hebben, dan loopt Nederland daar toch wel behoorlijk op vooruit. Niet alleen de wegen, maar ook het openbaar vervoer e.d. Dus ja, daar betalen we voor.
Verder was mijn punt over de gulden dat het onzin is om daar nog maar iets over te zeggen. De gulden bestaat niet meer, is niks meer waard en het heeft al helemaal geen zin om nog te gaan omrekenen. Het klinkt natuurlijk wel indrukwekkend om te zeggen “500 euro, wow, dat is wel DUIZEND GULDEN!”, maar dat klopt natuurlijk al lang niet meer.
WTF zijn guldens? :wtf
15 oktober 2015 om 12:19 In reactie op: Mn ‘nieuwe’ astra in een mercedes geknalt :( advies gevraagd #18298925@gameone wrote:
ik denk dat vooral het voorfront kapot is
de bumper staat naar binnen omdat het voorfront die naar binnentrekt,maar heeft geen barsten oid
de motor kap sluit niet vanwege voorfront,
vooral voorfront zien te vinden, is vooralsnog niet zo makkelijkHeb je op zn minst al de bumper eraf gehad?
In principe is het gewoon een kwestie van uit elkaar halen, kijken wat er kapot is en dat zoeken om te vervangen.
Je kunt wel gaan gokken wat er allemaal kapot kan zijn, maar dan is de kans groot dat je of teveel nieuw koopt of groter dat je te weinig koopt.
@Fearless wrote:
Het is te doen zonder uitlijnen.
Dan moet je de stuurstang aftekenen en goed uitmeten met de stuurkogel. Dan de kogel los halen en de hoes vervangen.
Als je hem weer precies op de zelfde manier terug plaatst hoef je hem niet uit te lijnen….scheelt weer centjesJe hebt ook extra flexibele hoezen, die je net als bij een ashoes over de stoelkogel kunt schuiven.
Je hebt dan een speciaal soort zak om over de stuurkogel te doen, zodat de nieuwe hoes niet beschadigt. Werkt ideaal en je hoeft alleen maar de stoelkogel los te halen van het fuseestuk, maar dus niet van de stuurstang.
14 oktober 2015 om 12:58 In reactie op: Bedenk verzin een nieuwe naam voor VW, oftewel Volkswagen #18297869Ik heb er even over gedaan, maar ik heb eindelijk een goed lopende zin :P
Volgens Opel Liefhebbers Kunnen Slechte Wegwerp Auto’s Gewoon Echt Niet
Of
Volgens Ons Lozen Kale, Saaie, Waardeloze Audi’s Geen Emissies Natuurlijk@louwe 16 klepper wrote:
er zijn natuurlijk zat mensen (ook hier) die ten koste van alles
hun mening er door willen drukken :pukeIk ga er even van uit dat je hierbij op mij doelt, maar als je zo naar mijn reacties kijkt, dan heb je mijn standpunt niet goed begrepen.
Ja, ik verdedig hier de elektrische auto, maar niet omdat ik een boomknuffelaar ben die graag met het milieu bezig is. Ook niet omdat ik zelf een elektrische auto heb of ook zelfs maar eentje zou aanschaffen. Ook heb ik geen aandelen in Tesla.
Het enige reden waarom ik Tesla verdedig, is omdat ik vind dat iedereen hier onterecht negatief is erover. Ik stoor me vooral heel erg aan de bekrompen denkwijze waarbij alles anders dan een ICE slecht is en “voor mannen van hout” of whatever voor onzin.
Natuurlijk weet ik ook wel dat het elektrische voertuig niks nieuws is, maar er is nog geen enkele elektrische auto geweest die op grote schaal een succes was, voordat Tesla ermee op de proppen kwam. Daar heb ik respect voor, omdat je lef moet tonen om iets anders te durven doen dan de rest. Ook al valt er nog veel te zeggen over de prestaties, betrouwbaarheid en vooral actieradius.
Het gaat mij er ook helemaal niet om dat die batterijen ook slecht zijn voor het milieu en dat soort dingen. Het gaat mij puur om de techniek die ik interessant vind. Niks meer, niks minder.
En ik vind het wel erg gemakkelijk van iedereen hier om dat meteen af te kraken, alleen al omdat het geen ICE heeft. Ik hoor Wim bijvoorbeeld zeggen dat de elektrische auto zich eerst maar eens moet bewijzen voordat hij er 1 zou kopen. Zo denk ik er ook over, maar als iedereen er zo over denkt, zal de elektrische auto nooit de kans krijgen om zich te bewijzen. Dus je kunt nu Tesla wel constant afkraken, maar zij blijven wel bezig met hun ontwikkelingen en over een paar jaar zullen die een auto hebben die zich wel kan opboksen tegen de conventionele auto’s met ICE. De andere merken zijn dan te laat en hebben niet de ervaring die Tesla tegen die tijd wel heeft opgebouwd.
Ik vind het jammer dat door veel mensen de elektrische auto gelijk wordt gezien als auto voor boomknuffelaars en what not, terwijl dat voor mij totaal niet het punt is.
Probeer nooit technische ontwikkelingen belachelijk te maken. De eerste auto met een ICE kon ook lopend ingehaald worden en was lang niet zo betrouwbaar als paard en wagen, maar als iedereen er in die tijd zo over dacht als jullie nu, dan hadden we nu nog steeds een paard voor onze Astra staan.
14 oktober 2015 om 08:45 In reactie op: Uitnodiging – Alle generaties Corsa samen voor AutoWeek! #18298995@basss27 wrote:
Ik heb de eigenaar van deze Corsa B Station ook even een mail gestuurd met een link naar dit topic. :thumb

Waarom zou je een station willen in dit geval? Die zijn niet eens in Nederland geleverd.
Persoonlijk vind ik zoiets altijd het leukste als ze allemaal een vergelijkbare uitvoering zijn, evenveel deuren hebben en het liefste nog allemaal dezelfde kleur hebben.
Oooh, ik snap nu pas waar ik naar zit te kijken. Dit is een stuurhuishoes. Die zijn vrij goedkoop universeel te koop, als het al afkeur is, dan zou ik daar niet moeilijk om gaan lopen doen.
@wim-v6 wrote:
Ja alleen boven de 100 is het op.
En je batterij gaat zeeeeerrr snel leeg.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ja, maar toch krijgen ze van mij punten voor het feit dat ze het tenminste aandurven om elektrisch te zijn, als enige in hun klasse. Iemand moet de pionier zijn. Heel slim van ze juist, ze doen nu juist de ervaring op die geen enkel ander merk op doet en op het moment dat alles elektrisch wordt, dan zijn zij de gene die er rijk mee zijn geworden.
Net als Toyota met de Prius, je kunt zeggen wat je wilt van die auto, de eerste Prius was enorm ruk, maar ze hebben er wel succes mee en alle andere merken waren eigenlijk te laat.
@commo 67 wrote:
tja … Tesla in 3.5 sec naar 100km/h (origineel!!!) :wtf
maar ik zie mezelf ook wel meer als ‘petrolhead’ in mijne commo met een motor die mij al meer gekost heeft
dan een arm en een been tesamen om dan aan de lichten op uw kloten te krijgen
van een auto voor mannen van hout :cryTja, da’s het voordeel van een elektromotor. Die heeft gelijk vanuit stilstand z’n maximale koppel.
@louwe 16 klepper wrote:
toch jammer dat hij hem met de polo niet bij kon houden king:
Ik vond dat een beetje een vreemd zinnetje in het artikel. Het staat er alsof de Polo de Manta makkelijk had moeten kunnen bijhouden, omdat de Manta achterwiel aandrijving heeft en geen stuurbekrachtiging.
Alsof een auto met voorwielaandrijving en stuurbekrachtiging altijd sneller is.
@bart-gsi wrote:
@KRSA2000 wrote:
Pak maar eens aan je uitlaatspruitstuk vast… ;)
Breng een leek niet op ideeen.. Straks is het janken…
Als je thermometer 90 graden aan geeft wil je die liever niet vast pakken.. Uitlaat is vaak iets warmer…. Het is vooral grillen als je een turbo hebt en um goed gebruikt…
Uitlaat iets warmer? Veel warmer ;) Die kan roodgloeiend staan bij langdurig vollast.
Overigens komt het zo vaak voor dat als iemand zegt dat die geen verstand heeft van auto’s en zegt dat z’n koppakking lek is, dat 9 van de 10 keer niet z’n koppakking lekt is, maar dat z’n kleppendeksel pakking een beetje zweet.
@littlebird wrote:
Met de pedaal methode zoals hierboven staat had ik laatst op locatie even gedn laptop bij de hand met software. Even telefoon pakken en gewoon op het stuur leggen en filmen.
Succes!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Da’s wel een slim idee ja. Het gaat eigenlijk te snel om fatsoenlijk mee te kunnen schrijven.
Dat dacht ik al. Gewoon lekke kleppendeksel pakking. Stelt niks voor.
Lekke koppakking zie je normaal gesproken niet, tenzij er olie in je koelvloeistof zit ofzo.
@razerguy17 wrote:
Anyway, ik zit dus een beetje met een probleem. Ik heb in juli van m’n pa als eerste autootje een Corsa B uit 93 gekregen.
Toen lekte de koppakking al een heel klein beetje maar voor de rest merkte ik niks aan de motor.Waarop baseerde je toen dat de koppakking lek was?
@jethro wrote:
Accubakje`s zijn voor droogkloten zonder emotie en gevoel.
Auto`s met verbrandingsmotoren hebben een ziel, geven je een goed gevoel en zijn voor echte kerels.
Start maar eens een muscle car uit de goede ouwe tijd dat een auto nog pk`s had.
Een en al emotie!!
Vroeger waren de schepen van hout en de mannen van staal.
Tegenwoordig zijn de schepen van staal en de mannen van hout.
En de mannen van hout rijden met accubakje`s. :D king::jerry :jerry :kewlpics :agent
Ik hou van oude auto’s, maar de fossiele brandstoffen raken op, dus hoe meer elektrische auto’s er rond gaan rijden, hoe meer benzine er over blijft voor de liefhebbers van oldtimers :thumbup
Dus ik vind het raar dat jullie de nieuwe technieken niet aanmoedigen.
@wim-v6 wrote:
Toch blijft dat Electrisch rijden zo beperkt terwijl het hier door enkele “hippies” de hemel in geprezen word.
Laat t ze errst nou eens ECHT!! bewijzen dat het rendabel wordt voor vervoer op langere afstanden en lasten.
De tesla haal met mooeite zijn actiradius als er strak volgens het nieuwe rijden heuvel af word gereden.
Electrische Vrachtwagens welke Leeg meer wegen als mijne afgeladen, door de Accu’s.
En maar een actieradius van met mazzel 150km hebben.Sorry, moest even mijn praktijkervaringen kwijt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Natuurlijk werkt het nu nog niet optimaal, maar ik geef Tesla wel credit voor het feit dat ze het proberen.
Je moet ergens beginnen en je moet ergens je praktijk ervaring uit halen. Je kunt moeilijk verwachten dat ze ineens met een super-elektro-auto op de markt komen die wel 750 km aan 1 stuk kunnen rijden. Iemand moet de pionier zijn die het probeert.
De eerste auto met een ICE had ook een topsnelheid die je lopend kon inhalen.
Als je nergens begint, kun je ook niet verder ontwikkelen.
Modelbouw is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met een echte auto. Bij techniek kun je niet zomaar evenredig de schaal vergroten. De grootste factor die niet mee doet aan schaalvergroting is luchtweerstand.
De dingen die jij hier laat zien bestaan natuurlijk al lang. We noemen dat Golfkarretjes.
@Jessevh wrote:
@littlebird wrote:
Eerst een keer alle fouten wissen. En dan over weekje laten uitlezen.
Had bij mij nog veel meer “domme” fout codes erin staan. Was puur omdat de accu leeg was geweest en kapot was gegaan. Accu vervangen. Alle fouten eruit gewist en krijg er nu nog maar 1 terug van de 2e lambda sensor.
Het is maar een tip natuurlijk! Ik deel even mijn ervaring.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Thanks voor je reactie! hij verwijdert alle foutcodes als ik mijn accu eraf haal, of heb ik dat mis? Uitlezen vroegen ze alleen wel 25€ voor :???: dus beetje fanatiek om dat steeds opnieuw te laten doen wellicht..
Astra G kun je ook zelf uitlezen. Trap je rem en je gaspedaal tegelijk in en zet het contact op stand 2. Je lampje gaat dan knipperen en dan is het een kwestie van tellen toe vaak het lampje knippert (10 keer knipperen is een 0). De foutcodes zijn steeds groepjes van 4 cijfers.
Als je veel foutcodes hebt is het wel irritant om bij te houden, maar het is te doen.
@Vinci wrote:
Ik vind een Porsche 918 best cool. Je moet ook niet een hybride hebben die doet alsof hij elektrisch is en een brandstof hulpmotor heeft. Een 918 is al een snelle auto op z’n benzinemotor, en gebruikt de elektrische motoren als hulpmotor om er een intelligente 4×4 van te maken, en das best leuk.
Feit is, de fabrikanten durven geen dikke accu’s er in te bouwen, want ze zijn gewoon bang (best terecht misschien) en over een tijdje zwakt die angst misschien wel af, als het al een paar jaartjes goed gaat. Daarom geen gek idee om de verantwoordelijkheid van de accu bij een energiebedrijf neer te leggen, dan treft bij een ongelukje de autofabrikant niet gelijk de blaam. Ook kan met een wisselaccu de kwaliteit maximaal, voor een hoge levensduur, of anderzijds wordt de auto niet gelijk waardeloos om zijn accu.
Ik ben ook wel voorstander van een accu wissel systeem, maar dat is wel heel moeilijk om op te zetten, omdat er veel meer accu’s beschikbaar moeten zijn dan dat er auto’s rondrijden. En daarbij moeten alle auto’s dezelfde accu gebruiken.
Dan denk ik dat het sneller haalbaal is om onboard op te kunnen laden. Dat gebeurt natuurlijk nu al bij een hybride en dat is nog niet ideaal natuurlijk, maar dat is wel een begin. Je zegt wel “Je moet ook niet een hybride hebben die doet alsof hij elektrisch is en een brandstof hulpmotor heeft.”. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat dat niet veel toevoegt, maar je moet ergens beginnen en ik denk dat dat een goede stap naar de toekomst is. Op een gegeven moment kun je die hulpmotor vervangen voor misschien een ethanolmotor of een waterstof motor die je altijd in z’n ideale gebied laat draaien, enkel om de accu’s op te laden. Of nog beter zou natuurlijk iets zijn met brandstofcellen of zonne energie.
Daarbij zeg je dat fabrikanten bang zijn om dikke accu’s in de auto te stoppen. Dat is niet alleen angst, maar is natuurlijk ook een gevalletje van ruimte gebrek en zeker ook gewicht. Je kunt overal wel dikke accu’s in lepelen, maar niemand wil een auto die even groot is als z’n ICE variant, maar 2x zo zwaar is en de helft minder bagageruimte heeft.
@Vinci wrote:
Met een goeie dikke accu wel ja! ;)
Of een goeie range extender, maar dan noemen we het weer hybride en dan gaan mensen hier helemaal over de zeik dat het kutdingen zijn. Hybride auto’s zijn nu eenmaal niet cool.
@Vannos wrote:
Testen zijn in de fabriek gedaan, onder ideale omstandigheden zoals kieren/naden afplakken/ bandenspanning omhoog/ word op een rollenbank gedaan stuur blijft rechtuit staan ondervind dan geen enkele extra weerstand.
Dat kan natuurlijk niemand nabootsen op de openbare weg :P
Als je op een rollenbank test maakt het niet uit of je kieren en naden afplakt ;)
Anyway, dat auto’s hun opgegeven verbruik halen is inderdaad verleden tijd. Op een gegeven moment zijn fabrikanten daarover gaan liegen. Mijn Astra uit 2003 haalt z’n opgegeven verbruik echt spot on, maar die is een stuk minder optimistisch aangegeven.
-
AuteurBerichten