TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Temperatuur veel te hoog #18221486

    @okkie-001 wrote:

    Dat heb ik ook

    Als je file rijd met mooi weer is het zo 35°
    Maar als je dan weer sneller rijd is het zo weg 8-)8-)

    Michel

    35° lijkt me vrij koud.

    In reactie op: Temperatuur veel te hoog #18221487

    @littlebird wrote:

    Enige wat ik wel eens merk is dat als de auto goed warm is en redelijk windstil. En ik parkeer hem, en 5 a 10 minuten later weer wegrijd de temperatuur ook hoger staat. Daalt wel tijdens het rijden.

    Dat is logisch. Niet rijden = geen koeling, totdat de fan aanslaat.

    Dat die opwarmt terwijl je de motor stil zet is ook logisch, je koeling (en je fan) valt dan helemaal weg, maar er komt nog wel rest warmte van je motor af.

    In reactie op: Onthulling Astra K #18291648

    @Andre_Ede wrote:

    Cascada coupe is er maar komt niet op de markt denk niet dat we daar een verdere ontwikkeling van moeten verwachten.
    Hoop wel op een drie deurs Astra K.

    Cascada coupe had zoiets kunnen zijn

    Mooi, mooi, mooi, gelijk in productie. Niet mee wachten!

    In reactie op: Waar onderdeel halen? #18301845

    @Haasje17 wrote:

    Waar ga jij naar de onderdelen boer? Die hier in de buurt zit (oirschot) die heeft nauwlijks wat voor de opels welke ik bezit.
    Moet vrijwel alles bestellen, en heeft heel veel onderdelen gewoon niet en kan ze ook niet bestellen. Zelfs de dealer heeft ze niet en kan ze niet bestellen.

    De Turck, naast de Albert Heijn XL in Eindhoven. Die hebben je muliriemen, distributiesets, lagers etc. gewoon op voorraad.

    Voor de meer elektrische spullen heb je verderop nog AEP . Dat zijn ook altijd erg vriendelijke lui en zeer bereid om je te helpen.

    Maar voor een Opel Olympia zullen die ook niet zoveel op voorraad hebben ;)

    In reactie op: Waar onderdeel halen? #18301842

    @kaneelschep wrote:

    Nee niet bellen. Gewoon even langs je plaatselijke brezan, eurami, eddie vos of hoe ze die bij jou ook noemen, gaan.
    In het grote boek van sinterklaas kijken welk type er onder hoort. En klaar.

    Inderdaad, de drang om dingen op internet te bestellen verbaast mij soms.

    De gewone lokale onderdelenboer heeft wat mij betreft altijd de voorkeur. Die hebben gewoon een groot assortiment voor de doorsnee auto en ik heb nog nooit gehad dat ze iets moesten bestellen. Je loopt binnen, je vraagt het onderdeel, je rekent af en je bent weer buiten. Als het niet de goeie is, ga je weer terug en dan ben je alsnog dezelfde dag klaar.

    In plaats van dat je het onderdeel bestelt, je 2 dagen moet wachten of 4 als er een weekend tussen zit, of misschien zelfs 5 als je toevallig net niet thuis bent als ze het komen bezorgen en als het dan niet de goeie is, dan moet je het weer terugsturen, weer 5 dagen wachten en dan zit het eindelijk eens op je auto. Terwijl je in de tussentijd twee weken met een rammelende uitlaat hebt gereden.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297233

    En blijkbaar betekent het feit dat het in “Slap Geouwehoer” staat gelijk dat je je als een debiel moet gedragen en het nergens meer op een fatsoenlijke manier over kunt hebben.

    :jerry :jerry :jerry :jerry :vertag :kewlpics :kewlpics :vertag :vertag :vertag :D :D king: king: -offtopic

    Ja?

    In reactie op: opel astra K #18301921

    @Jerremy wrote:

    Inderdaad echt een mooie wagen de nieuwe Astra.

    Vooral de uitrusting die mogelijk is, is echt bijzonder in deze klasse. Achterbank verwarming, volledig electrische verstelbare multi contour-massage stoelen, adaptieve cruisecontrol met anti collision systeem, etc.

    Ongelooflijk eigenlijk, zo’n 10 jaar terug was dit echt voorbehouden aan de bovenklasse in het segment bij veel ‘premium’ merken e.d.

    Bij Top Gear zeiden ze dat ooit, dat de Mercedes S-Klasse de auto van de toekomst is. Wat daar nu in zit, zit over 10/15 jaar in iedere auto.

    In reactie op: Astra G wordt niet warm (genoeg) #18298429

    @Raider wrote:

    Bij mijn X16SZR zelfde probleem. Tijdens het rijden komt hij misschien tot een kwart en bij stilstaan/stad rijden netjes in het midden. Na 10 minuten rijden kwam er ongeveer beweging in de naald.
    Geen idee wat het is en maakt me verder ook niet uit, omdat hij waarschijnlijk toch total loss verklaard gaat worden.

    Klink redelijk normaal. Mijne zit tijdens het rijden ook op een kwart en in de file gaat het naar het midden. Denk niet dat het veel anders moet zijn dan dat.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344612

    Haasje17, ik spot ‘m zo vaak, maar deze keer op een andere plek :P Gisteren, parkeergarage bij de Mediamarkt in Eindhoven.

    In reactie op: . #18301641

    @mda wrote:

    Ik merkte wel dat ik laatst een stoeprand op wilde rijden alleen op de koppeling (zonder gaspedaal te gebruiken). dat de auto op een bepaald punt hevig begon te schudden in zijn geheel. Kan het de koppeling zijn die zijn beste tijd heeft gehad??

    In dat geval gewoon meer gas geven, ik denk dat die gewoon bijna gewurgd werd. Zoveel trekken die kleine blokjes niet.

    In reactie op: astra G 1.6 bj 2000 wordt te heet help !!!! benzine #18301551

    Wat denk je dat er mis zou kunnen zijn met de kachelradiateur waardoor je motor te warm wordt? Kan hooguit lek zijn, maar dat ruik je wel in je interieur en voel je wel aan je matten. Als die verstopt is, dan zou de motor niet moeten koelen op het moment dat jij je kachel aan zet.

    Verstopping van de radiateur hoef je niet aan de buitenkant te kunnen ziet. De hoeveelheid vliegen die erop zitten zegt niks over hoe die er aan de binnenkant uit ziet. Als jouw motor te warm wordt, maar de uitgaande slang van de radiateur blijft koud, dan denk ik toch echt dat daar het probleem zit.

    In reactie op: astra G 1.6 bj 2000 wordt te heet help !!!! benzine #18301546

    @b07 wrote:

    de onderste slang word nooit zo snel warm als de bovenste, maar als de thermostaat open gaat hoort die wel langzaam warm te worden, zeker als je stil staat.
    normaal gesproken word de vloeistof gekoeld in de radiator door rijwind en, komt er minder warm weer uit bij de onderste slang.

    Klopt, maar ik denk dat niet dat je het verschil kunt voelen als je stilstaat (met warme motor). En ik ga er voor het gemak even vanuit dat je altijd voelt terwijl je stil staat :P

    In reactie op: astra G 1.6 bj 2000 wordt te heet help !!!! benzine #18301544

    @joop1970 wrote:

    radiator verstopt?

    Dat denk ik ook. Als de ingaande slang warm is en de uitgaande slang koud is, dan denk ik inderdaad ook aan een verstopte radiateur.

    In reactie op: Iemand ervaring met deze USB radio’s voor Corsa C? #18301470

    Ik heb er zelf zo eentje in mijn Astra G. Ook in de Corsa C (zonder canbus) van mijn zus heb ik er eentje ingebouwd. Het enige wat je moet doen is rood en geel omdraaien, zoals bij alle Opels.

    Ik ben zelf heel erg te spreken over de JVC radio’s. Zitten gewoon heel veel opties op, mp3, bluetooth, aux, voor een hele goede prijs.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297222

    Ik had ‘m persoonlijk liever bij Auto Algemeen gezien, maar da’s nu beetje te laat.

    In reactie op: Hoog verbruik Astra H (1.6) #18300453

    @bart-gsi wrote:

    Meest precieze is je benzine meter…

    Maar eigenlijk is die volgens mij ook niet zo precies. Ik heb altijd het idee dat de eerste helft langzamer gaat dan de tweede helft, maar dat kan natuurlijk ook tussen mn oren zitten :P

    In reactie op: Openluchtfilter in orginele astra g behuizing #18301124

    @KRSA2000 wrote:

    Sorry… mn fout… (kut… daar gaat mn geloofwaardigheid)

    Correctie:

    Pk = ft/lbs x (rpm/5252)

    Of

    Pk = (Nm x 0.738) x (rpm/5252)

    Principe blijft hetzelfde

    Waar komt die 5252 vandaan? Is dat een afgeleide van pi? Of is dat een omrekening van Watt naar PK? (Zelfs boeren werken al niet meer met paarden).

    P=2pi*T*n

    P = Vermogen in Watt
    T = Torque in Nm
    n = omwentelingen per seconde

    In reactie op: Openluchtfilter in orginele astra g behuizing #18301096

    Ik snap eigenlijk het nut niet van een open luchtfilter in een gesloten box. Dan heb je toch alsnog een gesloten luchtfilter en ik denk een minder effectieve dan een gewoon inleg filter.

    In reactie op: corsa d verwarmbare buiten spiegel #18300954

    Heeft een Corsa D niet eens standaard verwarmde buitenspiegels als deze elektrische verstelbaar zijn?

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297212

    @jethro wrote:

    Ik woon in Nederland ;)

    Dat nieuwe nieuws komt nog wel uwen kant op. :thumb

    Ja Amerika is hard afgegleden met het bewind onder Obama. king:

    Als je daar een magnetron oftewel een straaldoos koopt, krijg je een boekwerk erbij van 10 kilo.
    Daar staat in wat je niet mag doen met je nieuwe aankoop. king:

    :jerry :jerry :kewlpics :thumb

    Dat heeft niks met Obama te maken. Die mentaliteit heerst daar al jaren. Mensen in de VS zijn niet vergevensgezind. Als er een sportman vreemd gaat in de VS, dan kan die maar beter publiekelijk zijn excuses aanbieden, want anders is zijn carriere voorbij. Hier is Nederland geniet men zelfs van alle sappige Rafael van der Vaart verhalen.

    Hier in Europa zal VW er niet zoveel van voelen, van dit hele gedoe. Hooguit wat terugroepacties en het is opgelost. De Amerikaanse markt kunnen ze voorlopig wel vergeten, dat is gewoon voorbij. Mensen daar zijn hebben heel erg de mindset dat alles wat niet Amerikaans is, minder goed is. Als buitenlands merk zijnde moet je al vechten voor je plek daar en dan kun je zoiets echt niet flikken. Als je kijkt naar General Motors met hun faulty contactslot, die hebben ook wel een tik gehad daardoor, maar die komen er wel bovenop, omdat het een Amerikaans merk is. Als dat een Europees merk was geweest, dan was het ook voorbij geweest.

    In reactie op: Hoog verbruik Astra H (1.6) #18300446

    Inderdaad, kilometerstand bijhouden bij het tanken en dan zo het verbruik uitrekenen, dat is betrouwbaarder dan het klokje op het dashboard.

    Daarbij vind ik bij 2500 toeren schakelen wel erg vroeg. Best mogelijk dat als je bij een hoger toerental schakelt dat hij zuiniger gaat rijden. Ik schakel zelf bij een benzine motor tijdens normaal optrekken altijd rond 3000 toeren. Ik merk ook dat mijn motor dat leuker vindt.

    Het is inderdaad een grote misvatting dat laag schakelen per definitie zuinig betekent.

    In reactie op: Astra H Station 1.8 Sport Achterveer #18298052

    @opel-mark wrote:

    Bij modelbouw winkels kun je van het merk tamiya color doorzichtige verf kopen, acrylic paint die is er ook in oranje zodat je het lampje netjes van een oranje kleur kan voorzien.

    En dat is geschikt om op halogeenlampen te spuiten?

    Is ook een beetje moeilijk doen om niks als je ook gewoon lampjes in de goeie kleur kunt kopen.

    In reactie op: Astra H Station 1.8 Sport Achterveer #18298048

    En gloeilamp vs halogeen.

    Ik denk dat je canbus in paniek raakt als je daar gewone gloeilampen in zou zetten.

    Overigens mogen je knipperlichten voor de APK gewoon wit licht uitstralen aan de voorkant (en rood aan de achterkant) hoeft niet per se oranje te zijn.

    In reactie op: Astra H Station 1.8 Sport Achterveer #18298045

    @Engee wrote:

    @Danno88 wrote:

    Gelukkig auto nu weer APK gekeurd, ander probleempje was de reflector van knipperlicht in koplamp aan beide kanten…deze is niet meer oranje en dus straalt hij geen ambergeel uit.
    Wie dat heeft verzonnen met die H21W lampjes die niet oranje zijn…. :swear
    Dus voor volgend jaar weer nieuwe koplampen er in.

    Die zijn zeker wel te verkrijgen in het oranje! Heb ik ook al eens last van gehad namelijk.

    Inderdaad en die heten HY21W.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297205

    @louwe 16 klepper wrote:

    zucht….
    iedereen mag vinden wat hij vind :thumb

    dwing t enkel nooit bij n ander op :shock:

    ff wat anders ik blijk ook n hybride te hebben :wtf :shock: :shock: :shock:

    “my car burns fuel and rubber” :jerry :jerry :jerry

    Doe ik dat dan? Volgens mij noemen ze dit “discussieren”, maar blijkbaar als iemand met een andere mening komt en daarbij argumenten noemt, heet dat bij jou gelijk “opdringen”. Prima, maar dan moet je je ook niet mengen in een discussie, als je daar niet tegen kunt.

    Ik snap wel dat de puristen hier het niet leuk vinden dat VW nu de term GTE heeft overgenomen, maar Opel zelf geeft er blijkbaar niet zoveel om, anders hadden ze wel een zaak gespannen. Ik vind het persoonlijk eerder jammer dat Opel niet meer aan hun eigen geschiedenis had vastgehouden. Was leuk geweest als de Astra nog steeds Kadett had geheten en de Insignia een Ascona.

    Ze hebben er zelf voor gekozen om die dingen los te laten, dus dan kan ik er zelf ook niet mee zitten als VW er eentje gebruikt. GTE past wel in hun lijn met GTI en GTD.

    Geen triple hybride? benzine, rubber en olie? :P

    In principe is een auto op gas ook een hybride. Een Solex ook ;)

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,357)