TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk? #18307209

    Als de velgen over de remmen heen kunnen, dan past het.

    Overigens wat je zegt van smalle banden = minder rolweerstand klopt wel, alleen in dit geval zijn beide banden net zo breed, dus dat zal in rolweerstand niet veel verschil maken.

    In reactie op: Welke historische Opel modelnaam moet terugkomen? #18308126

    Als zelfs BMW is begonnen met FWD, kan ik met enige zekerheid zeggen dat Opel nooit meer een RWD auto gaat maken.

    In reactie op: Welke historische Opel modelnaam moet terugkomen? #18308124

    @louwe 16 klepper wrote:

    alle europese merken die n poging gedaan hebben met n retro model uit te komen
    hebben bewezen dat het niet geweldig is

    de fiat 500 is mischien nog t meest geslaagd als come back project
    maar ook daar zitten al weer varianten tussen die nergens opslaan
    net als de prijzen….

    Zowel Mini als Fiat 500 zijn toch een groot succes.

    Fiat 500 hebben ze briljant aangepakt. Je pakt een Panda, schaaft het uiterlijk wat bij, plakt er een bekende naam op en je maakt ‘m 2x zo duur en mensen kopen het nog ook, zonder dat de verkopen van de originele Panda geschaad worden. Briljant.

    Vervolgens voer je dezelfde methode uit op een ander bestaand model en je plakt er XL achter en het werkt nog een keer.

    In reactie op: Advies gezocht bij aankoop Opel Astra 1.6i-16V uit 2003 #18302779

    @Step-han wrote:

    De temperatuurmeter geeft ook niet altijd accuraat weer!

    Als ik mijn Astra G aan de computer hang is het koelwater netjes 90-93 graden maar kijk ik dan op mijn temperatuurmeter in auto staat die precies tussen de 80 en de 90 in.

    Ik zou zeggen, als de auto warm is, hij geeft boven de 80 aan en houdt dit ook constant vast, niets aan de hand :thumbup

    Ze hebben het metertje omlaag bijgesteld, omdat sommige mensen in paniek raken als de temperatuur boven de 100 graden komt.

    Wat mij betreft kunnen ze er dan net zo goed geen getalletjes bij zetten, maar oke, zo lijkt het nog wat.

    In reactie op: Astra 1.8i 16v GSi 1994 #18306208

    Gelijk weer bewijs dat je bougies niet te vast moet draaien ;)

    In reactie op: Boete bedragen 2016 ….wees voorzichtig….. kost veel #18307402

    @T-Bone wrote:

    Bepaalde gevaarlijke dingen beboeten vind ik zelf ook niet verkeerd (inhalen over vluchtstrook, door rood rijden, rood kruis negeren e.d.).
    Maar die boetes voor claxoneren, tot 10km te hard, niet kunnen tonen rijbewijs / verzekeringsbewijs vind ik echt onzin.

    Het zou om veiligheid moeten gaan, nou met die absurde bedragen voor dingen waar je niemand mee in gevaar brengt is puur en alleen het rechtbreien van tekorten.
    Zijn de boetes voor kleine “vergrijpen” in Duitsland toch een stuk beter.

    Die boete voor claxoneren vind ik een beetje van de situatie afhangen. Als iemand overdag even toetert naar een bekende dan vind ik dat dat moet kunnen. Maar als iemand midden in de nacht als een mongool toeterend door de straat rijdt, dan mag hij daar zeker wel een hoge bekeuring voor krijgen.

    Snelheden tot 10 km te hard zijn ook onzin, maar vergeet niet dat daar nog correctie in zit en de afwijking van je kilometerteller, waardoor als je de bekeuring krijgt voor 10 km/u te hard, dat je dan op je teller al 65-70 km/u reed waar je 50 mocht.

    Niet kunnen tonen van rijbewijs of verzekeringsbewijs is ook onzin als je wel gewoon je normale ID kaart of paspoort bij je hebt. Als je dat kunt laten zien, dan zijn die andere dingen eigenlijk al onnodig, aangezien ze alles gewoon kunnen opvragen. Als je helemaal niks bij je hebt, dan snap ik dat ze daar moeilijk over doen.

    In reactie op: Kent iemand deze Astra G #18307157

    @xladage wrote:

    Ik zou daar niet met een fijn gevoel mee rondrijden… Wat anderen doen mogen zijn natuurlijk helemaal zelf weten, maar dit ongeveer 1/3 meer aan vermogen, dat is niet niks.
    Dan mag je overigens hopen dat niet alleen het vermogen en koppel zijn aangepast, maar ook de remmerij, mocht je al dat vermogen ineen tot stilstand willen brengen

    Zolang je niet te hard rijdt en het gewicht hetzelfde blijft, kan je de remmen ook prima hetzelfde laten ;)

    Ik heb in 2015 geen enkele boete ontvangen, dus ik maak me hier totaal niet druk om.

    In reactie op: Kerstpakket #18304988

    Opvallend veel koekjes en toastjes en smeerkaas om erop te smeren. Verder ook marshmellows en slagroom (waardoor ik had verwacht dat er ook chocomel bij zou zitten, maar dat was dan weer niet het geval :P). Fles champagne, ragout (om het blik van vorig jaar te vervangen in de kast :P), pasta + pastasaus.

    Oja en nog een kalender van m’n werkgever.

    In reactie op: Plaats cd speler Astra K #18304618

    @Andre_Ede wrote:

    Ligt er aan zou niet zo snel een CD/USB radio in een auto zetten uit b.v de jaren 50, dan zou ik toch gaan voor wat er in die tijd in zat.
    Al heb ik weleens spul gezien wat precies zo’n oldtimer was maar er toch een USB poort op zat.

    Als ik echt een oldtimer had voor alleen de hobby zou ik er ook geen moderne radio inzetten, maar mijn Corsa was mijn daily driver, dus dan wil ik liever gewoon fatsoenlijk naar muziek luisteren i.p.v. lopen kutten met cassette bandjes.

    Als ik echt een purist was geweest, dan had ik in mijn Astra ook wel de originele cassettespeler laten zitten. (Voordat ik die auto kocht wist ik overigens niet dat die nog bestonden in 2003).

    In reactie op: Plaats cd speler Astra K #18304616

    Oh nee, zo’n purist ben ik niet. Ik had in mijn Corsa A ook gewoon een CD speler met USB. (Sterker nog, dat is dezelfde als die ik nu in mijn Astra heb).

    In reactie op: Plaats cd speler Astra K #18304613

    @Haasje17 wrote:

    Je mag je gekochte cd’s gewoon legaal rippen naar cd, enkel niet verspreiden.

    Dat weet ik, maar het rippen van een CD is wel veel meer werk dan CD uit de kast pakken en in je jaszak steken om straks in de auto te luisteren.

    Misschien ben ik dan wel ouderwets, ondanks dat ik 28 ben, maar ik doe dat nog steeds regelmatig. Ondanks dat ik ook gewoon een USB stick in de auto heb, zou ik mijn CD speler zeker missen.

    In reactie op: Plaats cd speler Astra K #18304610

    En je CD’s, die horen ook in je dashboardkastje, is alleen vervelend dat je die niet meer kwijt kunt als je een CD-speler hebt. Ik geef je er gelijk in dat de CD aan het verdwijnen is, maar ik vind het nog te vroeg om ze al te elimineren in je audiosysteem. Zo’n ding in je dashboardkastje is wel heel erg slordig. Ik heb trouwens geen idee hoe het eruit ziet en of het een beetje fatsoenlijk is weggewerkt, maar in mijn hoofd heb ik natuurlijk die zwarte vierkante doos in het dashboardkastje van de E Kadett.

    Ik luister ook de meeste muziek van een USB stick, maar ik heb toch ook mapjes met CD’s in de auto liggen. Niet al mijn CD’s passen op m’n USB stick.

    Daarbij denk ik ook dat veel mensen (lees boven de 50) geen idee hebben hoe je een CD moet rippen. En als ik het legaal wil doen, dan koop ik nog altijd liever een CD dan dat ik geld betaal voor een mp3’tje.

    In reactie op: thermostaat. #18304313

    Ivar, dat vind ik ook nogal een gevaarlijke uitspraak dat het geen kwaad kan. De slijtage met koude motor is wel degelijk hoger. Hoe kouder de motor, hoe dikker de olie, hoe moeilijker rond te pompen en dus minder smering en dus meer slijtage.

    Tel daarbij op wat Wim zegt, dat je motor nog meer vervuilt door alle onverbrande resten die achterblijven in je motor. De levensduur zal behoorlijk afnemen..

    In reactie op: Speling veerpoot? Astra G #18303896

    @Pitbullpietje wrote:

    Welkom bij de club. ;)
    Als de auto op zijn pootjes staat, is het steunpunt het rubber blok op de veerpoot.
    Aan de andere kant van de carosserie zit een schotel die ervoor zorgt dat de veerpoot niet naar beneden valt.
    Hier zit een berg ruimte tussen die blijkbaar zo hoort.
    Als je dus de auto opkrikt, zakt de veerpoot naar beneden, en hangt aan die schotel.
    Hier kan je de verticale speling in voelen.
    Afhankelijk van hoe het versleten is, wel 1,5cm.
    Ik heb de blokken vervangen, en de speling is “nog maar” een halve cm.

    Oke, bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad door dat dat zo werkte, maar de hoeveelheid speling die ik voelde vond ik een beetje zorgwekkend.

    Ik schat dat bij mij de speling een halve cm is, maar zelfs dat vond ik nog best veel. Na constateren hiervan had ik ook het idee dat de auto minder lekker reed, maar dat zit natuurlijk tussen de oren :P

    Maar als het blijkbaar zo hoort, dan maak ik me er minder zorgen om.

    In reactie op: Advies gezocht bij aankoop Opel Astra 1.6i-16V uit 2003 #18302774

    @rinus747 wrote:

    De enige twee uitdagingen zijn bij mij de eerste keer geweest

    – Krukas goed vastzetten
    – Dan de poulie verwijderen (en later weer bevestigen) zonder dat er krachten op andere motor delen komen

    Bij mij moest de poulie er af om goed bij de distributieriem kast te komen. (Z18XE moter)

    De truc voor mij om de krukas makkelijk goed vast te zetten is dat er een beugeltje in de motor zit waar ik een lange m12 bout met 2 moeren in kon bevestigen, die met een geslepen punt, in de ribbels op de krukaspoulie valt, en alles rostvast op zijn plaats hield, zodat ik de krukasbout kon losdraaien.

    Die bout moet na afloop met een behoorlijke kracht ook weer vastgezet worden, en je wil niet dat er krachten komen te staan op de nieuwe distributieriem, of dat je hydraulische klepstoters (als je die hebt) leeg gedrukt worden. Van dat laatste krijg je 5 a 10 minuten veel herrie en slijtage bij het opnieuw starten!

    (Ook als je het goed gedaan hebt klinken de kleppen trouwens wel eens wat lawaaierig de eerste minuut. Daar hoef je niet van te schrikken)

    Als je het nog niet vaak gedaan hebt is dit nog een extra hint: Als de distributieriem geplaatst is dan is het aan te raden om in de vrij (en desnoods met losgedraaide bougies) handmatig de krukas in de rijrichting (!) te draaien tot de distributieriem 2x is rond geweest. Je kunt dan terwijl “onderweg” de merktekens en spanning nog eens extra checken, en je weet dan zeker dat de kleppen de zuiger niet raken (het draaien moet redelijk soepel gaan!)

    Poeh, moeilijk verhaal om een krukaspoelie los te halen. Ik zou zeggen: Auto in de hoogste versnelling, iemand erin laten zitten en op de rem trappen. Heb je ‘m zo los.

    Waarom wil je geen krachten op je distributieriem? Die krachten komen er toch wel op de eerste keer dat je ‘m crankt. Daarbij sowieso met de hand een rondje draaien of alles vrij draait.

    In reactie op: Banden staan 16jaar onder gestalde wagen, wat nu? #18302595

    @robert1701 wrote:

    Ik zou de banden dan ook niet meer onder een wagen durven zetten, maar ik zou ze nog wel even willen gebruiken onder mijn oude aanhangwagen (tot ze scheurtjes beginnen te vertonen natuurlijk).

    Je wilde beweren dat daar geen scheurtjes in zitten?

    Ik heb al eens een beter uitziende band uit elkaar zien klappen van ouderdom. Geen risico mee lopen.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297259

    @wim-v6 wrote:

    Of voor bijde tegelijk.
    Komt ook nog wel eens voor

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Ik doelde meer op de M32 bak van Opel.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297257

    @Emiel-Manta wrote:

    Auto’s die na 60.000km al binnen staan voor een motorrevisie, dat is toch niet te verkopen?!?!
    Maar daar zul je zelf ook vast genoeg vanaf weten gezien je de kennis in huis hebt ;)

    En auto’s die na 60.000 km al binnen staan voor een versnellingsbak revisie, is dat wel te verkopen?

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297256

    @jethro wrote:

    Trouwens…
    Wat maakt het ook uit dat beetje extra vervuiling wat niet te meten is.
    Het totale autopark in Nederland is maar voor 4% vervuiling verantwoordelijk, en daar zijn de grote jongens ook mee gerekend. ;)
    Als het een beetje goed waait uit een bepaalde hoek, dan zitten de auto`s en de rest onder SAHARA zand.
    Dus…
    En dat aanscherpen elk jaar of om de zoveel jaar door de overheden met die groene brigade`s kost miljarden en miljarden.
    Dat aanscherpen voor de autofabrikanten kost ook miljarden voor het schoner maken van de motoren.
    De kosten zijn te hoog tegen het absurde aan en het geeft maar een kleine tot een héél kleine verbetering voor het milieu.
    We zitten elkaar voor de gek te houden.
    Nou en VW heeft dat goed begrepen. ;)
    Die zijn ook niet gek en hebben met gelijke munt terug betaald.
    Dat zal ze leren dachten ze bij VW. :vertag

    De grootste grap vind ik dat VW nu wordt aangeklaagd door consumenten, terwijl DAT juist de groep is waar ze het voor gedaan hebben. Dat wordt dan ook niet duidelijk in de media vermeld. Inderdaad VW heeft valsgespeeld met hun software, maar wel in het belang van de klant, om een lager brandstofverbruik te halen. Iedereen met een VW die nu een terugroepactie eist, snijdt zichzelf in de vingers, want alle NOx minder gaat ten koste van het brandstofverbruik (en de roetuitstoot).

    En zoals ik al eerder heb gezegd, het blijft bij de andere fabrikanten angstvallig stil m.b.t. dit onderwerp. Er is nog niemand opgestaan met “Wij hebben geen sjoemelsoftware!” en dat is natuurlijk alleen maar verdacht.

    VW is echt niet de enige. Misschien dat er zelfs afspraken gemaakt zijn tussen fabrikanten, dat zou me ook niks verbazen.

    In reactie op: botsing gehad condensor en radiateur gebogen #18302833

    Ik ben het eens met Louwe. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe radiateur, daar zou ik niet moeilijk om doen. Want inderdaad, het is kut om rond te rijden met een tijdbom. Die dingen gaan altijd stuk op het moment dat je haast hebt of als het keihard regent of sneeuwt (temperatuurwisselingen) of als je op vakantie bent onderweg naar Spanje (hoge temperaturen).

    Dingen gaan niet kapot op je vrije zaterdagmiddag als het mooi weer is buiten en jij toch nergens naartoe hoeft.

    In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302716

    @tobber wrote:

    Hier staat de pedaal ver boven het rempedaal en deze staat toch strak nu

    Dan staat die veel te strak. Koppelingspedaal hoort ongeveer een halve cm hoger te staan dan het rempedaal. Niet hoger dan dat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302712

    @tobber wrote:

    Bedankt wim voor je foto en uitleg en inderdaad ik wist dat je deze daar kon verstellen. Helaas staat deze al op zijn maximum en tot hier toe is het te doen, maar ik weet niet of het voor lang zal zijn… Ik heb het een jaar geleden ook al eens strakker gezet.

    Maar nogmaals, als het geen verschil maakt of de motor draait of niet, dan moet je het ergens anders zoeken dan bij de koppeling.

    In reactie op: Advies gezocht bij aankoop Opel Astra 1.6i-16V uit 2003 #18302764

    @HugoW wrote:

    Hoe kan ik zelf de motorfoutcodes uitlezen, kan je het dashboard dit laten vertellen? Ik heb geen eigen uitlezer. Ik weet dat diverse merken ook de foutcodes kunnen laten ‘knipperen’ door het dashboardlampje.

    Dat kan bij de Astra ook. Je trapt de rem en het gaspedaal tegelijk in en zet het contact op stand 2. Dan gaat de MIL knipperen en dan is het een kwestie van tellen (10x = 0).

    Tip is om het met je telefoon te filmen, zodat je tussentijds op pauze kan zetten om op te schrijven, want als je meerdere foutcodes hebt is dat lastig om bij de houden.

    In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302702

    Inderdaad. Als het schakelen ook slecht gaat met de motor uit, dan heeft dat niks te maken met de koppeling.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,357)