Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet niet of ik mezelf zo wil noemen, maar ik kom uit Zeeland :P
origineel gepost door pastry
Vandaag gespot op de weg richting GOES! Een echte orginele corsa A Irmscher Sprint DR (denk ik):o
Daarin een leuke dame! Wie o wie kent deze corsa? Dan mag ze als een speer op dit en het corsa A forum komen :worsff een pic op gezocht…
Vet :o Die wil ik ook wel eens tegenkomen :P
In Kapelle staat er een D Kadett Irmscher cabrio, ook vet :afro
Hoeft niet te werken nee, mijne is er vorig jaar ook zonder doorheen gekomen :P
Had het toen ook gevraagd aan m’n baas, die zei ook dat het niet hoefde te werken.
origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door TedMechanic
Corsa A, 13NB. Blijft op peil tot iedere beurt, nog nooit bij hoeven vullen :thumbupKorte ritjes zeker, en de olie wordt op peil gehouden door de benzine?
Valt mee, tegenwoordig wel, maar vorig jaar bijna iedere dag 50km en bleef altijd netjes op peil. Ook na ritjes van 200 km.
Olie ziet er ook nog schoon uit, dus keurig blokje;)
Corsa A, 13NB. Blijft op peil tot iedere beurt, nog nooit bij hoeven vullen :thumbup
Er staan merktekens de tandwielen en op de kappen.
Het tandwiel is wel voorzien van een spie, dus je kan die er gewoon zo afhalen. Beste manier is luchtsleutel, maar anders auto in de versnelling en op de handrem en dan een lange sleutel erop.
Gewoon een Torx stiftje toch?
18 september 2009 om 12:25 In reactie op: Auto aan bagger gereden en niet zoveel geld? Kijk hier eens! #17523721origineel gepost door jsgsi
Vandaar dat de amerikanen hun eigen manier van slooppremie hebben :PDat helpt ook niet tegen omkatten. Even motortje uit je total lossje overlepelen en plaatjes omwisselen en klaar.
Wow, strak Corsaatje :thumbup
Cool, ik heb een soort gelijk iets gedaan in 2007. Met het project Go For Africa.
Ik heb alleen niet met een Opel gereden, maar met een Daihatsu Rocky.
Nu ken ik niet zo goed de zwakke plekken van een Opel Combo, maar wel de zwakke plekken van vrijwel alle auto’s die meededen :P
Neem zeker genoeg reservewielen mee, zeker de 2WD reden regelmatig een band kapot. En een paar extra binnenventielen, door zand of hitte of weet ik veel, begon die bij een wiel van ons te lekken, waardoor we iedere dag onze band moesten oppompen.
Kijk het koelsysteem heel goed na, zet er des noods en grotere radiateur in. Koelproblemen is de grootste issue daarzo. 1 ding wat je niet wil is door de Sahara rijden met de verwarming aan en de blower op standje 3 ;)
Mocht je overigens nog vragen hebben die niet auto gerelateerd zijn, dan kan ik je daar ook mee helpen.
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
anders moet je naar de kofferbak hollen en dan openen dan is je auto al afgebrand :jerryIk heb ook wel eens van die life-hammers bij klanten in de kofferbak zien liggen, ook niet echt de ideale plek ervoor :P
origineel gepost door perryCA
Ja dat kloptmaar ik vroeg me eigenlijk precies af wat moet ik allemaal verwisselen als ik de gril wil veranderen
bijvoorbeeld:
de moterkap (is deze langer of korter)
de lampen
de bumperwat moet ik nieuw regelen en wat kan ik laten zitten
Ik heb het vermoeden dat je A2 en A3 door elkaar haalt.
Van de rand van het carter… Aan de distributie kant? Dan is het hoogst waarschijnlijk de waterpomp die lekt.
origineel gepost door Piele
op nieuw gemeten, voor 8j achter 9 (tnx freek ;))Meet dan meteen even hoever de naaf vanaf het midden is, dan weet je meteen de ET ;)
origineel gepost door Piele
Vette TR! Strak in het wit!
Maar waarom ben je met je ATSjes van de weg geplukt dan??Eigenlijk niet echt van de weg geplukt, maar ik was zo’n fuik ingereden.
Maar in de eerste instantie dacht die dat er spoorverbreders onder zaten, maar die zaten er niet onder. Toen ging die meten hoeveel de banden uitstaken buiten de wielkasten, dit was 2cm en het mag 3 zijn, dus daar kon die me ook niet op pakken.
Toen moest ik nog even m’n motorkap open doen, om te kijken of er niet een ander blok in lag… Maar nee, originele blok. Hij heeft m’n Corsa echt op alles gecontroleerd, maar kon eigenlijk niks vinden waarop die me kon bekeuren.
Totdat die zich ineens bedacht om de spoorbreedte te meten. Dit was vanwege de ET waarde van de velgen natuurlijk veranderd. Dus toen had die wat, spoorbreedte klopt niet.
Boete van 150 euro en m’n kentekenbewijs ingenomen. Moest ‘m een week later laten zien op het bureau, met de originele velgen eronder. Tot die tijd mocht ik niet rijden. (Al had ik de originele velgen er dezelfde dag nog onder).
En toen waren ze m’n kentekenbewijs nog kwijt ook! Duurde daarna nog 2 weken voordat ik het eigenlijk terug had. Ik had toen trouwens al wel weer toestemming om te rijden. Ik kreeg een brief mee als bewijs dat de politie m’n kentekenbewijs kwijt was.
Dusja, toen was ik 150 euro lichter en heb ik m’n velgjes maar verkocht. Die agent kwam hier uit de buurt, dus de kans was mij te groot dat ik ‘m opnieuw tegen kwam.
Maar zullen we voor de gein eens de spoorbreedte van alle auto’s op dit forum meten? Ik denk dat we 80% ook zo’n boete kunnen geven ;)
origineel gepost door sw16v
@ ted. nette sedan/tr!ook al matchen die velgen niet bij de leeftijd van die auto, staan ze hem wel goed!
Dankje en tja, ik had er eerst ATS Cup onder zitten, maar daarmee ben ik van de weg geplukt door meneer de agent.

origineel gepost door G1zm0
Bij mijn auto (Corsa B GSI uit ’94) is twee weken geleden de waterpomp en de distributie riem vervangen. Nu heb ik ook het vermoeden dat het koelvloeistofreservoir in mijn auto ook langzaam leegloopt.Kan ook zijn dat er ergens nog wat lucht in zat, dat er nu uit is.
Ik zag het ja, een donker blauwe. Toch opvallend dat er zoveel zijn uit dezelfde periode, terwijl je ze toch niet zo vaak ziet rijden.
De enige die ik regelmatig zie rijden is die ouwe smurf blauwe van Alphox. Die van Ome Ko kwam ik laatst ook tegen, maar verder niet.
Dankje, er zit nog wel een plekje bij de wielkast en onder de kofferdeksel dat wat aandacht nodig heeft, maar vanonder issie lekker hard :)
origineel gepost door david verburg
@hans en ted mechanic jullie kenteken verschilt ook bar weinig allebij wit en bijna zelfde kenteken echt broertjes dus hahaDaarom zei ik “Ha broeder” ;)
Maar ik vind dat ook echt grappig, normaal zie je dat wel eens met nieuwere auto’s, van hetzelfde bedrijf ofzo. Maar met zulke oude auto’s is het gewoon puur toeval dat ze allebei nog bestaan.
Achterbumpertje meegespoten, zodat die nu matcht met de voorbumper :)

Lekker kontje he? king:
origineel gepost door vectraman
Mijn TR

komt nog schroefset onder andere wieltjes en een c20ne/xe.
Zijn uiterlijk blijft zo vooral het interieur:cool:Ha broeder ;)
Volgens de RDW zit er al bijna een jaar geen apk meer op…
Ga je me nou ook al hiermee na-apen? :jerry
Of misschien is het een kwestie van “great minds think alike” king:
Ik ben benieuwd hoe de jouwe eruit komt te zien.
Ik kan trouwens niet wachten om ‘m er voor het echie op te doen, maar ik wil eerst de lak een weekje laten uitharden. En daarna kan ik gaan beginnen met het spuiten van m’n achterbumper, want het moet wel matchen natuurlijk.
Gisteren GSi bumper gekocht van c kadett freak en moet je kijken hoe dat staat king: En dan te bedenken dat dat alleen nog maar de primer is :D

-
AuteurBerichten