Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@smoke_soldier wrote:
Dat zeg ik toch bart, persoonlijk gebonden verwijst naar hetzelfde van ”smaak”
Smoke
Maar toch moest je even zeggen dat mijn redenering nergens op sloeg.
Dus ik mag wel een eigen mening hebben, zolang die maar hetzelfde is als de jouwe, want anders slaat die “kant noch wal”.
Ik vind van niet, ik vind de OPC spoiler net te overdreven als je geen OPC hebt. Die Irmscher is mooi en subtiel.
Ik zie de Astra G toch ook regelmatig met deze spoiler:
Maar ik kan je niet zeggen of de bevestigingspunten daarvan op dezelfde plek zitten als bij de OPC spoiler.
@Oenatje wrote:
hier mijn astra f gsi stationwagon uit duitsland, zijn er 2413 van gemaakt in duitsland
motor: origineel vanuit de fabriek c20xe m2.8 Dis met coscast kop en type 197 inlaat. 1 van de laatste c20xe’s ook

Hey, da’s bij Stouten!
Daar had de Vectra C van mijn vader ook altijd last van als het vochtig weer was. Heb in het begin een keertje de stabilisatorstangrubbers vervangen en toen was het een tijdje over, maar een jaar later begon die weer te kraken. Toen maar tegen m’n vader gezegd dat die er maar mee moest leren leven…
Mijn Astra G kraakt trouwens ook met vochtig weer over drempels, ben na de ervaringen met de Vectra niet eens van plan om daar moeite in te gaan steken.
@bart-gsi wrote:
sorry dat ik iets van de VAG op een opel forum plaats maar even om mijn ding duidelijk te maken
Dat vind ik altijd zo’n onzin. Ik heb echt een hekel aan mensen die gaan haten op andere merken, omdat het een Opel forum is.
Ik zelf ben auto liefhebber, niet perse Opel liefhebber.
Als hij die velgen mooi vind, lekker boeiend dat ze eigenlijk onder een andere auto horen. Ik heb veel lelijkere combinaties gezien hier op het forum.
Ik vind het onzin om iedere 2 jaar je thermostaat te gaan vervangen, dat ding moet minstens 10 jaar mee kunnen zonder problemen.
Als je een 8-klepper hebt, zou ik ‘m tegelijk doen met de distributieriem, omdat je er dan makkelijk bij kunt, maar bij een 16 klepper kun je ‘m makkelijk pas vervangen als die kapot is.
@littlebird wrote:
Het metertje doet het gewoon zoals ook gezegd was. Meestal in 90% van de gevallen voldoet alleen om thermosstaat te vervangen. Ik vervang hem om de 2 a 3 jaar zowiezo met olie filter en alles erbij. Kost niet de hoofdprijs en auto blijft lekker warm
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Wat heeft de thermostaat met het oliefilter te maken? Waarom zou je die tegelijk moeten vervangen?
@warhamstr wrote:
Gaaf ding, en eigenlijk de perfecte 2016 versie van de oer GT. Kleine omvang, klein downsize motortje en puur op rijervaring ontwikkeld. Zijraampjes erin zetten en verkopen aub.
Inderdaad, maar hij moet wel betaalbaar blijven in het gebied van bijvoorbeeld Mazda MX-5.
Ik was ‘m zelf ook al tegengekomen en ik vind ‘m cool. De geblindeerde zijramen gaan het natuurlijk nooit redden en de rode banden al helemaal niet, maar hoe cool zou het zijn als ze ‘m zo op de markt zouden brengen?
Het is jammer dat na zo’n concept car, het uiteindelijke resultaat altijd veel te ver de saaie normale kant op gaat.
28 januari 2016 om 08:27 In reactie op: 21 januari 2016 komt Opel met info over de nieuwe GT #18307962Ik was ‘m zelf ook al tegengekomen en ik vind ‘m cool. De geblindeerde zijramen gaan het natuurlijk nooit redden en de rode banden al helemaal niet, maar hoe cool zou het zijn als ze ‘m zo op de markt zouden brengen?
Het is jammer dat na zo’n concept car, het uiteindelijke resultaat altijd veel te ver de saaie normale kant op gaat.
Inderdaad, typisch gevalletje van thermostaat. Gelukkig heb je een 16V, dan ben je zo klaar.
@warhamstr wrote:
Persoonlijk zou ik niet zo moeilijk doen geloof ik. Hevelen door de vulopening en een volle tank diesel regelen… Dan verdunt het genoeg.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het deel wat in de tank overblijft zit zal wel verdunnen, maar het deel wat al is aangezogen door de opvoerpomp en mogelijk al in het filter zit is een vele malen hogere concentratie benzine. Als je dan start zonder het filter leeg te halen, dan is er toch de kans dat die alsnog even op pure benzine loopt van wat er nog in de leidingen en in het filterhuis zit. Wat dus betekent dat de hogedrukpomp even zonder smering zit. Het zal niet meteen de pomp slopen, maar het kan er ook niet goed voor zijn.
Dus ik zou geen risico lopen en gewoon het filter vervangen en daar ook de boel goed schoonmaken en verse diesel in gooien. Die paar tientjes die je anders nu bespaart, kunnen je later alsnog duur komen te staan als de levensduur van de hogedrukpomp ineens korter blijkt te zijn.
@Opel_Bjorn wrote:
Blijven rijden :D Zoals je ziet kan de Astra ertegen :D
Heb die ook gezien, ik vond het jammer dat ze niet meer budget hadden voor een modernere common rail diesel. Zo’n ouwe diesel als die loopt ook nog op frituurvet.
Ik denk dat het misschien ook wel slim is om voor de zekerheid even het brandstoffilter te vervangen of op z’n minst het filterhuis leeg te zuigen en opnieuw te vullen met diesel.
Ik zou inderdaad beginnen met de ramen schoonmaken (fatsoenlijk, met spiritus en niet met vettige glasreiniger) en het interieurfilter vervangen, dan kom je al een heel eind denk ik.
@KRSA2000 wrote:
Ik wil niet opscheppen, maar…
ik had het wel bijna verkloot bij de vraag fuchs, GTRS of Classics Ultraluxe (zo niks verklapt…)Ik had ze ook allemaal goed. Ik zat bij de Lambo’s wel heel erg te twijfelen, uiteindelijk goed gegokt.
Voor de rest vond ik het eigenlijk niet zo moeilijk. Zeker niet als er nog stukjes auto bij stonden.
@louwe 16 klepper wrote:
Haal je dat niet dan is inderdaad de DYNAMO ter ziele…
Je zegt nu wel dynamo met hoofdletters, alsof de topicstarter het fout heeft, maar technisch gezien is het toch echt een alternator en geen dynamo. Alleen is het woord dynamo in de Nederlandse de volksmond geaccepteerd.
Dynamo wekt gelijkspanning op, alternator wisselspanning.
Ondanks dat je in je auto gelijkspanning meet, wordt er wel degelijk eerst wisselspanning opgewekt die daarna wordt gelijkgericht. Dus in je auto heb je wel degelijk een alternator en geen dynamo.
22 januari 2016 om 10:57 In reactie op: 13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk? #18307212@HarrieAstra wrote:
@TedMechanic wrote:
Als de velgen over de remmen heen kunnen, dan past het.
Bedoel je deze reactie serieus… :wors
Nee zonder grappen, zover was ik ook al.
Aangezien de wielen hier niet in de buurt staan, is het fijn om vooraf te weten of zoiets zou passen.Maar aangezien de reacties zover uit elkaar liggen, denk ik dat ik ze mooi laat liggen.
Er bestaat teveel onduidelijkheid over, zelfs bij de dealers kunnen ze me er geen uitsluitsel over geven.Dan maar 14 inch, zodat ik het zeker weet :thumbup
Als je mijn reactie belachelijk vindt, dan was je vraag ook belachelijk. Ik kan hier op afstand niet zien hoe die velgen eruit zien. Net zo min als dat ik kan zien hoeveel ruimte jij nu over hebt in je huidige 14″ velgen. Het enige wat ik kan zeggen is waar je kritische punt zou zitten.
Als dat antwoord niet goed genoeg voor je is, dan zal ik wel niet meer op je vragen reageren.
@warhamstr wrote:
De staan gewoon in de zon en verkleuren. Bij de Vec C ’06 van mijn pa is dat ook het geval.
Ik vind dat moeilijk te geloven dat het alleen maar door de zon komt. Mijn auto staat ook al z’n hele leven buiten (sinds 2003), beide platen zijn nog mooi geel.
Wat TWA zegt denk ik ook, je ziet het inderdaad bij bepaalde serie platen. Ik heb ook al eens een patroon proberen te ontdekken en toen viel het mij op dat ze inderdaad allemaal ongeveer van hetzelfde bouwjaar zijn. O.a. hele serie beginnend met een F, kan bijna geen toeval zijn.
@KRSA2000 wrote:
Mag geen verschil in zitten eigenlijk, komt allemaal van het hetzelfde fabriek
Om even in te haken op dit onderwerp, ik zie toch regenmatig kentekenplaten die extreem verkleurd zijn, bijna tot het witte toe. Ik vraag me altijd af wat er met die platen (auto’s) gebeurd is.
@Andre_Ede wrote:
De O is van de bedrijfswagens, Combo, Vivaro, Movano, Campo.
Maar is eigenlijk altijd wel een afwijking geweest, nu de ADAM en de Karl.
Signum was ook een afwijker bedenk ik me nu, maar die werd dan ook door niemand gekocht.
@Kadett1.2 wrote:
met Manta en Ascona begon pas de A op het eind…
Maar sinds de komst van de Astra hadden ze het allemaal. Op de Isuzu Monterey en de Renault Vivaro enzo na dan.
Ik vind Adam nog lang niet zo belachelijk als Karl, maar beiden hadden wat mij betreft een stuk hipper gekund om een jonger publiek aan te trekken.
-
AuteurBerichten