Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zal wel onder “aanstootgevend gedrag” vallen zeker?
origineel gepost door arjontje
Tevens zal de 2,8 er waarschijnlijk niet in komen. De nieuwe calibra staat op astra J basis.Astra J heet die inderdaad, ik vind het vreemd dat ze de I hebben overgeslagen eigenlijk..
origineel gepost door louwe 16 klepper
als de vec der van de zomer aan toe isga ik daar ook iets andere schijven onder gooien
wel grappig bedacht deze zooi
maar verders denk ik niet dat dit n verkoop suc 6 wordt:PJe weet het nooit, je hebt ook wieldoppen met nepschijven erachter :jerry
Ik schakel nooit over naar z’n 5 :P
Overigens, uit laten rollen in de versnelling met een carburateur maakt toch geen verschil, die blijft brandstof verbruiken, bij een injectie wordt er gewoon niks ingespoten, dus dan is het wel zuiniger.
Bij een carb kan je beter in z’n vrij zetten en uitlaten rollen, maar da’s uiteindelijk wel weer minder voor je remblokken ;)
Ach, moeilijk doen allemaal. Bij een OHC staat het er gewoon op het kleppendeksel dat het een OHC is ;)
Hoeft niet, hydraulische klepstoters.
Als ik m’n 195/50R15 eronder heb zitten, klopt m’n snelheidsmeter beter dan met de originele velgen en bandenmaat :P
Getest met GPS
:jerry
origineel gepost door Blue Corsa
Vind m zelf ook wel af zo , nog even een mooi raambandje erop.
Hij is nu maximaal verlaagd zodat hij net niet aanloopt. persoonlijk vind ik 8j rondom mooier als 7 voor en 8 achter maar dat is mijn mening.
Bedankt voor jullie recties :worsEn je blehrpuup misschien even recht hangen :jerry
origineel gepost door Oenatje
nee jullie begrijpen het verkeerd, die eieren zijn ervoor als je ruit bevroren is, daardoor hoef je niet te krabben omdat ze door de eieren gelijk schoon zijnzit namelijk een dooier in
ha-ha-ha.
Die was wel erg flauw :P
Ik kom er maar niet uit hoe dit gebeurd is…
origineel gepost door Fearless
Ligt er aan welk soort je hebt…je hebt met al die gaatjes…en je hebt ze die je met specaal gereedschap moet aantrekken en omvouwen…Persoonlijk heb ik de voorkeur voor die met allemaal gaatjes, die je spant met een nijptang. Lekker snel en makkelijk en er is geen twijfel of het goed vast zit.
Die andere die je moet omvouwen vind ik vreselijk irritant. Zeker ook omdat het vervangen van die hoezen al zo’n kutklus is met al dat vet wat alle kanten is op geslingerd. En als je dan nog zo moeilijk moet doen met die banden, die je eigenlijk niet vast krijgt op de manier die je wilt…
origineel gepost door Corsa16V
Als je voor de APK bedoeld, ja dat mag. Zolang het deugelijk is bevestigd en niet lekt is het goed. Tyrap is deugelijk.Of het betrouwbaar is, is nog maar een tweede. Er zijn vaak genoeg mensen in de garage gekomen waarbij de hoezen met tiewarps vast zijn gezet die gewoon gebroken waren een gegeven moment.
Gebruik liever gewoon de banden die erbij zitten, lekker straks zetten, komt niet meer los. Liever geen risico lopen.
De dunne kant zegmaar, durf ik wel met een tiewrap vast te zetten, maar de brede kant liever met van die stalen banden, die je erbij krijgt als ’t goed is.
origineel gepost door marcoml01
Toyota MR2 naar Ferrarihttp://www.autoblog.nl/archive/2007/08/31/vrijmivideo-ii-van-mr2-naar-f355
Groeten Marco
Kwam ik laatst ook tegen ja, leuk gedaan, maar wel jammer dat iedereen die een beetje motor in z’n auto heeft liggen je vierkant uitlacht als die je het snot voor de ogen rijdt :jerry
origineel gepost door JohnSmith
maar kun je niet bij de telefoonmaatschappij een lijst opvragen wie je gebelt hebt en door wie je bent gebelt?
dat lijkt mij overtuigender bewijs als de historie in de telefoon zelf, misschien dat je het dan red.Ik denk dat je daar weinig mee kan bewijzen. Ja, je kan bewijzen dat je niet met DIE telefoon gebeld hebt, maar misschien heb je nog wel een andere telefoon.
Of belde je met de telefoon van iemand anders, die je toevallig geleend had.
origineel gepost door Fearless
Das dan ook dikke onzin, het ene stuur is groter als de andere…Inderdaad en bovendien zijn veel sturen nog in hoogte verstelbaar ook…
Nieuwe accu erin geschroeft, Corsa liet me staat vanochtend :o
Dat die wit rookt hoeft trouewns niet per se me de koppakking te maken te hebben. Zeker niet met dit weer. Het is koud en vochtig, dus alle waterdamp die er bij de motor in gaat, gaat er ook weer uit. Zelfde idee als dat je met dit weer wolkjes uitademt. Niks om je zorgen om te maken.
Als je auto een kant op trekt bij het remmen, kan inderdaad ook gewoon door vastzittende remmen e.d. zitten. Gewoon even bij een autobedrijf over de remmenbank laten rijden, dan kan je dat meteen zien.
origineel gepost door kaneelschep
Bij mij helpt het als ik de muziek zachter zet :PJa, maar dan hoor je juist weer alle rammeltjes van je auto, hetgeen juist de reden was dat je de muziek zo hard had staan :P
Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.
Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.
Gewoon even een ampere meter tussen je minkabel van je accu en de min pool doen (met alles uit) en dan kijken hoeveel lekstroom je hebt.
Vervolgens je zekeringen er 1 voor 1 uittrekken, als je de lekstroom dan weg ziet vallen, dan weet je ongeveer waar het zit :thumbup
origineel gepost door Famempeters
een distributie riem als reserve ????????hoe doe je dat als hij onder weg breekt ????
het is niet het ouderwetse v snaartje van de dynamo hup eff een andere er om .
en het is zeker geen 20 min werk maak er anderhalf tot 2 uur van .
en zeker vervangen loop/spanrol en liefst je waterpompje mee vervangen voor die € 60 wil je niet weer aan de gang gaan.
Let op bij enkele distributie kits zit een vervangbout(gebolde tork als vervanger zeskant sl 13) gebruik die wel anders loopt de zooi aan (ervaring mee STOM HE )
bert
bert
Die riem ligt er zo op hoor, ik heb maar een ouwe Corsa he. Geen spanrollen, geen looprollen, kwestie van v-snaar eraf, distributiekapjes eraf, krukaspoulie los, riem eraf trekken, nieuwe erop alles terug bouwen en klaar. Waterpomp lekker vanaf blijven als die lekt of geluid maakt. Heb niet meer nodig dan een sleuteltje 10, 13 en een goede kruissleutel met een eventueel verlengstuk.
Het is heus niet de eerste keer dat ik een riempje vervang hoor.
origineel gepost door sjoerdie
huh??
je ziet dat ie versleten is, en toch wachten tot ie knapt.
ook al is et een vrijloper, das niet echt slim lijkt me.
Foutje, ik bedoelde “nog niet versleten”, maar blijkbaar dacht ik sneller dan dat ik typte :P
Ik heb ‘m de laatste keer overigens zonder waterpomp vervangen, het is een wonder dat die nog niet lekt :P
En het is echt niet dat ik wacht tot die breekt hoor, ik vervang ‘m gewoon als die 40.000 km oud is. Met een waterpompje erbij.
De vorige keer had ik ‘m ook na 4 jaar vervangen, maar zelfs die riem ziet er ook nog keurig uit, die ligt nu achterin als reserve ;)
origineel gepost door miraltje
de riem is vaak niet het probleem maar de span en geleide rollen deze lopen na 4 jaar “te soepel” wat duidt op ingesleten lagers.
een nieuwe geleide/spanrol loopt”zwaar”omdat deze niet ingesleten zijn.
de riem knapt als gevolg, de rollen zijn de oorzaak.
en aangezien je een d-riem maar 1maal mag opspannen moet je de riem vervangenRollen heb ik al helemaal niet :P
Bij een 16v zou ik het niet durven riskeren. Bij mijn auto ga ik gewoon op m’n eigen mening af van hoe die eruit ziet, hij ligt er al 4 jaar om, maar hij staat nog strak en ziet er versleten uit, dus ik laat ‘m nog wel even zitten.
Als die breekt heb ik een reserve achterin liggen :P
-
AuteurBerichten