TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,150 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835018

    Oke, maar het deel wat ik niet snap is dat ik 100 km kan rijden zonder gezeik en pas problemen krijg als ik ‘m heb stilgezet.

    Als die onderdelen stoppen met werken als ze warm worden, waarom krijg ik die problemen dan nog niet tijdens die 100 km?

    (Naast dat ik wil weten wat het probleem is, wil ik ook leren waarom dat het probleem is en waarom het die symptomen vertoont ;))

    In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835016

    En waarom denk je dat het eerder de hallgever is en niet de bobine?

    Vergeet niet dat die gewoon start en draait he?

    Kan ik die hallgever ook doormeten? Wat voor waarden moet ik daar uit krijgen?

    In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835014

    Ik heb de waardes gevonden van de bobine:
    Delco Remy 3474 221
    Weerstand primaire spoel: 0,38-0,48Ohm (bij 20 graden Celsius), 0,47-0,59Ohm (bij 80 graden Celsius).
    Weerstand secundaire spoel: 6-8Kilo Ohm (bij 20), 7,4-10 Kilo Ohm (bij 80).

    Bij hoeveel afwijking van bovenstaand kan ik concluderen dat de bobine stuk is?

    In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835012

    [rquote=1891035&tid=144476&author=Vannos][rquote=1890720&tid=144476&author=TedMechanic][rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?

    gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D

    Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…

    Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.

    Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)[/rquote]

    denk dat ik je idd niet gezien had :P[/rquote]Misschien maar goed ook, ik werd door een Renault gesleept :hmmz :P

    In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835010

    En dan stroomt mijn carb over?

    Waarom merk ik dat dan niet als ik 100km rij, maar wel als ik ‘m daarna een uur laat staan en dan nog eens start?

    In reactie op: 1.3 verbruik #17834516

    [rquote=1890785&tid=144460&author=GS2.6]Tedmechanic, jij rijdt blijkbaar het onzuinigste zoiets:).[/rquote]Ja, ik ben blijkbaar een onzuinige rijder :P Als ik m’n best doe kan ik er wel 1:16 mee rijden hoor, maar dan moet ik tanken met warme motor en daarna zonder koude start nog een keer tanken, dan komt het in het lijstje te staan als 1:16/17.

    Maar die waarden zijn niet echt realistisch, realistischer is natuurlijk wanneer ik meerdere koude starten tussen de tankbeurten heb.

    In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835008

    Ik zoek het zelf inderdaad ook in de ontsteking.

    Want het rare is dat hij het prima doet als ik gewoon rij. Ik heb gisteren 100km gereden zonder problemen, ik zet ‘m stil, laat ‘m een uurtje staan en ik start weer, rij een meter of 10 en ik val stil.

    Mijn theorie is als volgt:
    Mijn bougies maken een te zwakke vonk, sterk genoeg om bij rijden vanaf koude start niks van te merken.

    Op het moment dat ik ‘m een uurtje stilzet, dampt mijn carburateur benzine in de cilinders. Met als gevolg dat ik een te rijk mengsel in mijn cilinders heb. De vonk is op dit moment te zwak om het rijke mengsel te ontsteken en hij kan niet verbranden.

    Iets anders kan ik op dit moment even niet verzinnen…

    Zijn er ergens waarden te vinden van de weerstand die mijn bobine moet hebben? In dat geval kan ik gewoon even meten en dan kan ik kijken of hij kopersluiting maakt.

    In reactie op: 1.3 verbruik #17834511

    Ik hou het van mijn auto allemaal bij, zie: http://www.spritmonitor.de/en/detail/160021.html

    Dus dat verbruikt mijn Corsa 13NB ;)

    In reactie op: Corsa slaat niet aan bij warme start #17835005

    [rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?

    gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D

    Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…

    Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.

    Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)

    In reactie op: Heb ik weer door die koplamp..! #17833268

    Knap dat die nog heel is, die dingen sneuvelen bij bosjes :P

    Op m’n werk hebben we altijd een hele berg van die dingen op voorraad.

    In reactie op: Brezan #17830761

    Ik ben juist erg tevreden over Brezan, die in Goes tenminste. Die vind ik erg goed.

    Zeker qua klantvriendelijkheid, als je vergelijkt met vd Peijl bijvoorbeeld.

    In reactie op: nieuwe velgen er op!! #17825171

    [rquote=1878521&tid=143512&author=mallemalle]blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren

    je krijgt het er erg lastig uit[/rquote]Zie je die conische rand op je bouten? Daarop centreert die.

    Dat randje op je naaf dient alleen om de montage makkelijker te maken.

    In reactie op: nieuwe velgen er op!! #17825158

    Centreerringen zijn alleen voor makkelijkere montage. Zonder kan je ze ook goed genoeg centreren met alleen de bouten, als je ze goed met de hand aandraait en daarna met de momentsleutel (en dus niet vast jekkeren met de luchtsleutel).

    Zit die speling die je voelt vanachter? Dan moet misschien het wiellager een beetje afgesteld worden, maar dat zal niet echt trillen.

    Een keertje goed balanceren lijkt me de oplossing.


    @mallemalle
    : ik vraag mij af hoe jij aan een foto kan zien dat ze niet goed gecentreerd zijn…

    In reactie op: Show hier je corsa #17294630

    @Aapje: Aah, ik zie m’n slot :P

    In reactie op: Wat heeft jullie auto gelopen? #17818685

    Corsa 2drs sedan uit 1987: 123.700 km

    23.700 op de teller ;)

    In reactie op: Autostoel #17817131

    Onder de rails zitten 4 (torx)bouten waarmee de stoel aan de bodemplaat vast zit.

    In reactie op: Trillen tijdens remmen.. #17814235

    Dat ligt eraan hoeveel last je ervan hebt ;)

    Ze kunnen krom zijn doordat ze bijvoorbeeld te warm zijn geworden.

    In reactie op: corsa TR cabrio??? #17812987

    Wow! Da’s echt vet! :D

    In reactie op: uitsparing in de voorbumper van een corsa a gsi.. #17804699

    Het was mij ook opgevallen inderdaad toen ik die bumper kocht. Ik vond het ook nogal apart dat hij doorliep in de lip zegmaar. Ik kon me persoonlijk niet echt een manier verzinnen om daar netjes mistlampen in te zetten, dus heb ik het idee maar laten varen :P

    In reactie op: Olie verversen #17808843

    Voor de rest is dit filmpje wel nuttig: http://www.youtube.com/watch?v=n8B9erdk0go :P

    In reactie op: HAN arnhem #17808097

    Zal het de lijn dan maar even doorbreken en zeggen dat ik HTS Autotechniek in Rotterdam doe? :P

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17314705

    Vanmiddag rond half 2 in Eindhoven op de Geldropseweg (Langs het DAF terrein). Daar zag ik een rode Corsa A SR voorbij rijden. Nog netjes origineel, met lampen in de voorbumper en de zwarte striping erop.

    Was dat iemand van hier?

    In reactie op: Pedaal door de bodem. #17782393

    Kijk, je gaat vol in de remmen, je wielen blokkeren (je voorwielen eerder dan je achterwielen), je slipt en blijft rechtdoor slippen.

    Dat gebeurt er wanneer je remmen goed zijn afgesteld.

    Vervolgens minder je ietsje je remdruk, je voorwielen pakken ineens weer grip, maar omdat jij je stuur een stukje naar rechts hebt, stuur je meteen naar rechts. Maar op datzelfde moment heeft de rest van je auto nog kinetische energie naar voren toe, dus de neus van je auto gaat wel naar rechts, maar de rest van je auto komt gewoon voorbij.

    En dan sta je dus andersom.

    Dit is allemaal heel normaal en gebeurt ook als je remmen goed zijn afgesteld.

    In reactie op: 87ér Monza niet wegenbelastingvrij #17763737

    The Opel and Vauxhall Chassis numbers and their signification

    The Chassis number consists of 17 numbers and letters:

    Example: VSX(1) 0000(2) 35(3) L(4) 2(5) 017825(6)

    1 = Chassis number
    WOL = Adam Opel AG / Vauxhall Motors Ltd.
    SCC = Lotus
    WJR = Irmscher
    VSX = GM Spanien Zaragoza
    4GD = GM USA

    2 = Reserved for newer models

    3 = Model code Opel / Vauxhall
    91 / 92 = Corsa A Stufenheck (2-türig) / Nova Saloon 2-door
    93 / 94 = Corsa A Schrägheck (3-türig) / Nova Hatchback 2-door
    96 / 97 = Corsa A Stufenheck (4-türig) / Nova Saloon 4-door
    98 / 99 = Corsa A Schrägheck (5-türig) / Nova Hatchback 2-door
    73 / 78 = Corsa A (alle Modelle) / Nova (all models)
    71 = Corsa (Combo)
    31 = Kadett (2-türig)
    33 = Kadett E “Basis” (3-türig / Heckklappe)
    34 = Kadett E “Basis”(4-türig / Heckklappe)
    35 = Kadett E “Basis” (3-türig / Caravan)
    36 = Kadett E “Basis” (5-türig / Caravan)
    37 = Kadett E “Basis” (3-türig / Lieferwagen)
    38 = Kadett E “Basis” (Combo)
    39 = Kadett E “Basis” (4-türig / Stufenheck)
    43 = Kadett E “Luxus” (3-türig / Heckklappe)
    44 = Kadett E “Luxus” (5-türig / Heckklappe)
    45 = Kadett E “Luxus” (3-türig / Caravan)
    46 = Kadett E “Luxus” (5-türig / Caravan)
    47 = Kadett E (3-türig / Lieferwagen)
    48 = Kadett E “Luxus” (3-türig / Lieferwagen-Spezial)
    49 = Kadett E “Luxus” (4-türig / Stufenheck)
    51 = Astra F “GL” (5-türig / Caravan)
    52 = Astra F “GLS” (5-türig / Caravan)
    53 = Astra F “GL” (2-türig / Heckklappe)
    54 = Astra F “GSi” (2-türig / Heckklappe)
    55 = Astra F “GL” (3-türig / Lieferwagen)
    56 = Astra F “GL” (4-türig / Stufenheck)
    57 = Astra F “GLS” (4-türig / Stufenheck)
    58 = Astra F “GL” (4-türig / Heckklappe)
    59 = Astra F “GLS” (4-türig / Heckklappe)
    53-B = Astra F “GL” (2-türig / Cabrio)
    81 / 88 = Ascona C (2-türig)
    86 / 87 = Ascona C (4-türig)
    84 / 89 = Ascona C (5-türig)
    86 = Vectra A “LS” (4-türig / Stufenheck)
    87 = Vectra A “GL” (4-türig / Stufenheck)
    88 = Vectra A “LS” (4-türig / Heckklappe)
    89 = Vectra A “GL” (4-türig / Heckklappe)
    36, 19 = Vectra B (4-türig / Stufenheck)
    38, 68 = Vectra B (4-türig / Fließheck)
    31, 35 = Vectra B (4-türig / Caravan)
    53, 58 = Manta B
    75 = Tigra
    85 = Calibra
    11 = Rekord E “Basis” (2-türig)
    16 = Rekord E “Basis” (4-türig)
    17 = Rekord E “Luxus” (4-türig)
    18 = Rekord E “Luxus” (2-türig)
    64 = Rekord E “Basis” (Caravan 2-türig)
    65 = Rekord E (Lieferwagen)
    66 = Rekord E “Basis” (Caravan 4-türig)
    67 = Rekord E “Luxus” (Caravan 4-türig)
    14 = Commodore C (2-türig)
    19 = Commodore C (4-türig)
    21 = Senator A
    29 = Senator A CD
    21 = Monza A
    22 = Monza AC
    29 = Senator B
    25 = Diplomat B
    26 = Kapitän B
    27 = Admiral B
    A6 = Sintra
    16 = Omega A “LS” (4-türig)
    17 = Omega A “GL” (4-türig)
    66 = Omega A “LS” (Caravan)
    67 = Omega A “GL” (Caravan)
    19 = Omega A 3000 (4-türig)
    21 = Omega B “GL” (Caravan)
    22 = Omega B “CD” (Caravan)
    23 = Omega B “STC” (Caravan, MV6)
    25 = Omega B “GL” (4-türig)
    26 = Omega B “CD” (4-türig)
    27 = Omega B “STC” (Limousine, MV6)

    4 = Built Year
    C = 1982
    D = 1983
    E = 1984
    F = 1985
    G = 1986
    H = 1987
    J = 1988
    K = 1989
    L = 1990
    M = 1991
    N = 1992
    P = 1993
    R = 1994
    S = 1995
    T = 1996
    V = 1997
    W = 1998
    X = 1999
    Y = 2000
    Z = 2001
    1 = 2002
    2 = 2003
    3 = 2004
    4 = 2005

    5 = Assembly factory
    1 = Rüsselsheim
    2 = Bochum
    3 = Azambuja (Portugal)
    4 = Zaragoza (Spain)
    5 = Antwerpen (Plant II)
    6 = Antwerpen (Plant I) until September 1992
    6 = Eisenach since September 1992
    7 = Luton
    8 = Ellesmere Port
    9 = Uusikaupunki
    A = Azambuja
    B = Bertone, Turin
    C = Eisenach
    D = Doraville
    E = Ellesmere Port
    H = Hellas
    S = Szentgotthard (Hungary)
    T = Dunstable
    V = Luton
    X = Ellesmere Port
    Y = Luton
    Z = Izmir, Torbali

    6 = Serial number

    In reactie op: Pedaal door de bodem. #17782388

    [rquote=1826403&tid=139294&author=OrangeArrow]als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben.[/rquote]Hoeft niet hoor, heb dat bij m’n slipcursus ook gehad. Ik op het gladde wegdek vol in de remmen, blijkbaar hield ik mijn stuur ietsje scheef terwijl ik remde. Wielen blokkeren, ik minder mijn remdruk ietsje, wielen pakken weer grip en hoppa, ik stond andersom.

25 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,150 (van in totaal 1,357)