Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke, maar het deel wat ik niet snap is dat ik 100 km kan rijden zonder gezeik en pas problemen krijg als ik ‘m heb stilgezet.
Als die onderdelen stoppen met werken als ze warm worden, waarom krijg ik die problemen dan nog niet tijdens die 100 km?
(Naast dat ik wil weten wat het probleem is, wil ik ook leren waarom dat het probleem is en waarom het die symptomen vertoont ;))
En waarom denk je dat het eerder de hallgever is en niet de bobine?
Vergeet niet dat die gewoon start en draait he?
Kan ik die hallgever ook doormeten? Wat voor waarden moet ik daar uit krijgen?
Ik heb de waardes gevonden van de bobine:
Delco Remy 3474 221
Weerstand primaire spoel: 0,38-0,48Ohm (bij 20 graden Celsius), 0,47-0,59Ohm (bij 80 graden Celsius).
Weerstand secundaire spoel: 6-8Kilo Ohm (bij 20), 7,4-10 Kilo Ohm (bij 80).Bij hoeveel afwijking van bovenstaand kan ik concluderen dat de bobine stuk is?
[rquote=1891035&tid=144476&author=Vannos][rquote=1890720&tid=144476&author=TedMechanic][rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?
gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D
Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…
Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.
Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)[/rquote]
denk dat ik je idd niet gezien had :P[/rquote]Misschien maar goed ook, ik werd door een Renault gesleept :hmmz :P
En dan stroomt mijn carb over?
Waarom merk ik dat dan niet als ik 100km rij, maar wel als ik ‘m daarna een uur laat staan en dan nog eens start?
[rquote=1890785&tid=144460&author=GS2.6]Tedmechanic, jij rijdt blijkbaar het onzuinigste zoiets:).[/rquote]Ja, ik ben blijkbaar een onzuinige rijder :P Als ik m’n best doe kan ik er wel 1:16 mee rijden hoor, maar dan moet ik tanken met warme motor en daarna zonder koude start nog een keer tanken, dan komt het in het lijstje te staan als 1:16/17.
Maar die waarden zijn niet echt realistisch, realistischer is natuurlijk wanneer ik meerdere koude starten tussen de tankbeurten heb.
Ik zoek het zelf inderdaad ook in de ontsteking.
Want het rare is dat hij het prima doet als ik gewoon rij. Ik heb gisteren 100km gereden zonder problemen, ik zet ‘m stil, laat ‘m een uurtje staan en ik start weer, rij een meter of 10 en ik val stil.
Mijn theorie is als volgt:
Mijn bougies maken een te zwakke vonk, sterk genoeg om bij rijden vanaf koude start niks van te merken.Op het moment dat ik ‘m een uurtje stilzet, dampt mijn carburateur benzine in de cilinders. Met als gevolg dat ik een te rijk mengsel in mijn cilinders heb. De vonk is op dit moment te zwak om het rijke mengsel te ontsteken en hij kan niet verbranden.
Iets anders kan ik op dit moment even niet verzinnen…
Zijn er ergens waarden te vinden van de weerstand die mijn bobine moet hebben? In dat geval kan ik gewoon even meten en dan kan ik kijken of hij kopersluiting maakt.
Ik hou het van mijn auto allemaal bij, zie: http://www.spritmonitor.de/en/detail/160021.html
Dus dat verbruikt mijn Corsa 13NB ;)
[rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?
gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D
Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…
Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.
Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)
Knap dat die nog heel is, die dingen sneuvelen bij bosjes :P
Op m’n werk hebben we altijd een hele berg van die dingen op voorraad.
Ik ben juist erg tevreden over Brezan, die in Goes tenminste. Die vind ik erg goed.
Zeker qua klantvriendelijkheid, als je vergelijkt met vd Peijl bijvoorbeeld.
[rquote=1878521&tid=143512&author=mallemalle]blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren
je krijgt het er erg lastig uit[/rquote]Zie je die conische rand op je bouten? Daarop centreert die.
Dat randje op je naaf dient alleen om de montage makkelijker te maken.
Centreerringen zijn alleen voor makkelijkere montage. Zonder kan je ze ook goed genoeg centreren met alleen de bouten, als je ze goed met de hand aandraait en daarna met de momentsleutel (en dus niet vast jekkeren met de luchtsleutel).
Zit die speling die je voelt vanachter? Dan moet misschien het wiellager een beetje afgesteld worden, maar dat zal niet echt trillen.
Een keertje goed balanceren lijkt me de oplossing.
@mallemalle: ik vraag mij af hoe jij aan een foto kan zien dat ze niet goed gecentreerd zijn…@Aapje: Aah, ik zie m’n slot :P
Corsa 2drs sedan uit 1987: 123.700 km
23.700 op de teller ;)
Onder de rails zitten 4 (torx)bouten waarmee de stoel aan de bodemplaat vast zit.
Dat ligt eraan hoeveel last je ervan hebt ;)
Ze kunnen krom zijn doordat ze bijvoorbeeld te warm zijn geworden.
Wow! Da’s echt vet! :D
Het was mij ook opgevallen inderdaad toen ik die bumper kocht. Ik vond het ook nogal apart dat hij doorliep in de lip zegmaar. Ik kon me persoonlijk niet echt een manier verzinnen om daar netjes mistlampen in te zetten, dus heb ik het idee maar laten varen :P
Voor de rest is dit filmpje wel nuttig: http://www.youtube.com/watch?v=n8B9erdk0go :P
Zal het de lijn dan maar even doorbreken en zeggen dat ik HTS Autotechniek in Rotterdam doe? :P
Vanmiddag rond half 2 in Eindhoven op de Geldropseweg (Langs het DAF terrein). Daar zag ik een rode Corsa A SR voorbij rijden. Nog netjes origineel, met lampen in de voorbumper en de zwarte striping erop.
Was dat iemand van hier?
Kijk, je gaat vol in de remmen, je wielen blokkeren (je voorwielen eerder dan je achterwielen), je slipt en blijft rechtdoor slippen.
Dat gebeurt er wanneer je remmen goed zijn afgesteld.
Vervolgens minder je ietsje je remdruk, je voorwielen pakken ineens weer grip, maar omdat jij je stuur een stukje naar rechts hebt, stuur je meteen naar rechts. Maar op datzelfde moment heeft de rest van je auto nog kinetische energie naar voren toe, dus de neus van je auto gaat wel naar rechts, maar de rest van je auto komt gewoon voorbij.
En dan sta je dus andersom.
Dit is allemaal heel normaal en gebeurt ook als je remmen goed zijn afgesteld.
The Opel and Vauxhall Chassis numbers and their signification
The Chassis number consists of 17 numbers and letters:
Example: VSX(1) 0000(2) 35(3) L(4) 2(5) 017825(6)
1 = Chassis number
WOL = Adam Opel AG / Vauxhall Motors Ltd.
SCC = Lotus
WJR = Irmscher
VSX = GM Spanien Zaragoza
4GD = GM USA2 = Reserved for newer models
3 = Model code Opel / Vauxhall
91 / 92 = Corsa A Stufenheck (2-türig) / Nova Saloon 2-door
93 / 94 = Corsa A Schrägheck (3-türig) / Nova Hatchback 2-door
96 / 97 = Corsa A Stufenheck (4-türig) / Nova Saloon 4-door
98 / 99 = Corsa A Schrägheck (5-türig) / Nova Hatchback 2-door
73 / 78 = Corsa A (alle Modelle) / Nova (all models)
71 = Corsa (Combo)
31 = Kadett (2-türig)
33 = Kadett E “Basis” (3-türig / Heckklappe)
34 = Kadett E “Basis”(4-türig / Heckklappe)
35 = Kadett E “Basis” (3-türig / Caravan)
36 = Kadett E “Basis” (5-türig / Caravan)
37 = Kadett E “Basis” (3-türig / Lieferwagen)
38 = Kadett E “Basis” (Combo)
39 = Kadett E “Basis” (4-türig / Stufenheck)
43 = Kadett E “Luxus” (3-türig / Heckklappe)
44 = Kadett E “Luxus” (5-türig / Heckklappe)
45 = Kadett E “Luxus” (3-türig / Caravan)
46 = Kadett E “Luxus” (5-türig / Caravan)
47 = Kadett E (3-türig / Lieferwagen)
48 = Kadett E “Luxus” (3-türig / Lieferwagen-Spezial)
49 = Kadett E “Luxus” (4-türig / Stufenheck)
51 = Astra F “GL” (5-türig / Caravan)
52 = Astra F “GLS” (5-türig / Caravan)
53 = Astra F “GL” (2-türig / Heckklappe)
54 = Astra F “GSi” (2-türig / Heckklappe)
55 = Astra F “GL” (3-türig / Lieferwagen)
56 = Astra F “GL” (4-türig / Stufenheck)
57 = Astra F “GLS” (4-türig / Stufenheck)
58 = Astra F “GL” (4-türig / Heckklappe)
59 = Astra F “GLS” (4-türig / Heckklappe)
53-B = Astra F “GL” (2-türig / Cabrio)
81 / 88 = Ascona C (2-türig)
86 / 87 = Ascona C (4-türig)
84 / 89 = Ascona C (5-türig)
86 = Vectra A “LS” (4-türig / Stufenheck)
87 = Vectra A “GL” (4-türig / Stufenheck)
88 = Vectra A “LS” (4-türig / Heckklappe)
89 = Vectra A “GL” (4-türig / Heckklappe)
36, 19 = Vectra B (4-türig / Stufenheck)
38, 68 = Vectra B (4-türig / Fließheck)
31, 35 = Vectra B (4-türig / Caravan)
53, 58 = Manta B
75 = Tigra
85 = Calibra
11 = Rekord E “Basis” (2-türig)
16 = Rekord E “Basis” (4-türig)
17 = Rekord E “Luxus” (4-türig)
18 = Rekord E “Luxus” (2-türig)
64 = Rekord E “Basis” (Caravan 2-türig)
65 = Rekord E (Lieferwagen)
66 = Rekord E “Basis” (Caravan 4-türig)
67 = Rekord E “Luxus” (Caravan 4-türig)
14 = Commodore C (2-türig)
19 = Commodore C (4-türig)
21 = Senator A
29 = Senator A CD
21 = Monza A
22 = Monza AC
29 = Senator B
25 = Diplomat B
26 = Kapitän B
27 = Admiral B
A6 = Sintra
16 = Omega A “LS” (4-türig)
17 = Omega A “GL” (4-türig)
66 = Omega A “LS” (Caravan)
67 = Omega A “GL” (Caravan)
19 = Omega A 3000 (4-türig)
21 = Omega B “GL” (Caravan)
22 = Omega B “CD” (Caravan)
23 = Omega B “STC” (Caravan, MV6)
25 = Omega B “GL” (4-türig)
26 = Omega B “CD” (4-türig)
27 = Omega B “STC” (Limousine, MV6)4 = Built Year
C = 1982
D = 1983
E = 1984
F = 1985
G = 1986
H = 1987
J = 1988
K = 1989
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
R = 1994
S = 1995
T = 1996
V = 1997
W = 1998
X = 1999
Y = 2000
Z = 2001
1 = 2002
2 = 2003
3 = 2004
4 = 20055 = Assembly factory
1 = Rüsselsheim
2 = Bochum
3 = Azambuja (Portugal)
4 = Zaragoza (Spain)
5 = Antwerpen (Plant II)
6 = Antwerpen (Plant I) until September 1992
6 = Eisenach since September 1992
7 = Luton
8 = Ellesmere Port
9 = Uusikaupunki
A = Azambuja
B = Bertone, Turin
C = Eisenach
D = Doraville
E = Ellesmere Port
H = Hellas
S = Szentgotthard (Hungary)
T = Dunstable
V = Luton
X = Ellesmere Port
Y = Luton
Z = Izmir, Torbali6 = Serial number
[rquote=1826403&tid=139294&author=OrangeArrow]als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben.[/rquote]Hoeft niet hoor, heb dat bij m’n slipcursus ook gehad. Ik op het gladde wegdek vol in de remmen, blijkbaar hield ik mijn stuur ietsje scheef terwijl ik remde. Wielen blokkeren, ik minder mijn remdruk ietsje, wielen pakken weer grip en hoppa, ik stond andersom.
-
AuteurBerichten