Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe dicht zit de scheur bij de aansluiting? Als die vlak bij de slangklem lekt, kan je proberen om de slang een beetje korter te maken door ‘m op de scheur af te knippen.
Ik duim mee :D
@McKaamos wrote:
De slingers hebben een “omega clip” .
Die zit aan de achterkant van de slinger en is verrekte lastig om bij te komen. Beste is om een oud lapje er achter te doen en dan te gaan “flossen”, zodat een puntje van de clip in het doekje haakt en losgetrokken wordt.Zo dus:

HO, die kende ik nog niet! Ik zit normaal te pielen met 2 schroevendraaiers… Bedankt voor de tip! :D :D
Wel aardig. Alleen dat logo zit op de verkeerde plek.
Nice, dat lijkt mijn zijscherm wel ;)
Oh ik hou van dat interieur king:
@NWitkamp wrote:
Is er hier misschien iemand die een corsa a heeft met 7j en 28et 15 inch velgen?
Dit past wel gewoon toch? Heeft iemand misschien foto’s?
Alvast bedankt
Ik had ATS Cup, 7j et28, stond wel wat breed, maar pastte prima, ik had 6cm verlaging. Zonder verlaging lijkt het net een traktor :P

…Oh maar dit is wel een TR trouwens, met ronde wielkasten. Dus kan best dat je met een hatchback aanloopt vanachter.
@kiyamizio wrote:
@crossagek wrote:
corsa sedan zou ik niet op 17 “zetten , staat als een vlag op een strontschip . 15” is wel max kwa mooi staan .
corsa sedan heeft ronde schermen wat al een voordeel is met bredere banden in combinatie met verlagen .
Ik heb nu 185-55-R15 op calibra velgen liggen , dus standaard ET 49 , maar rijd met spacers van 10 mm . Mijn auto is voor 10 cm verlaagd en achter 8 cm en bij mij loopt niks aan .
Nu moet ik zeggen dat ik voor niet veel ruimte meer over heb .
past dit ook al je geen spacer heb met 195 45 15 calibra velgen bijna zelfde maat?
Moet kunnen ja. Ik heb zelf Astra GSi velgen, da’s dezelfde maat. Met 195/45R15, zonder spacers en 6 mm verlaagd. Dat ziet er zo uit:

195/50R15 past ook, die had ik eerst.
@LosBallos wrote:
ik luister naar De Régahs, http://www.youtube.com/watch?v=R8nhP41DU0g” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook Naar Angus And Julia Stone http://www.youtube.com/watch?v=yFTvbcNhEgc” onclick=”window.open(this.href);return false;En Veel HipHop
En Jethro Tull?
Vectra-B Driver… ik vraag me af wat er mis mee is om dat met WD40 te doen, of diesel… Als het werkt dan werkt het toch?
Er zijn inderdaad genoeg middeltjes op de markt om het mee te doen, maar die hebben ook een olieachtige basis, dus dan maakt het geen ruk uit wat je gebruikt ;)
Het gaat om het resultaat, niet om de middelen.
WD40 is gewoon topspul, werkt overal voor king:
Inderdaad, ik dacht zelf ook meteen aan WD40 of wasbenzine, dat gebruik ik zelf ook regelmatig om lijmresten en hars e.d. van auto’s af te halen.
6 mei 2011 om 20:26 In reactie op: wat een geklooi pfffffff maak er een stretcht foto topic van #17888277Vet, ik ben benieuwd hoe het gaat staan :D
Je moet ‘m er gewoon uitwippen langs voor, makkelijkste is met twee schroevendraaiers, maar dan moet je wel opletten dat je de boel niet beschadigd.
Je kan beter twee plastic wigjes pakken ofzo.
Gewoon aan de onderkant ertussen en dan komt die er zo uit. Gaat vrij makkelijk.
Rechts kun je het dashboardkastje eruit halen, da’s maar met een paar schroeven. En links kan je erbij door de tellerbak eruit te halen, die kan je er zo uitschuiven, makkelijk is wel om dan even de tellerkabel uit de versnellingsbak de draaien.
Dat is de werking van je thermostaat. Werkt prima ;)
Ik keek toen naar de rotor, die was helemaal zwart. Ik heb ‘m opgeschuurd, was die even later weer zwart. Dus die heb ik vervangen.
Wekenlang is het goed gegaan, dus ik dacht het gerepareerd te hebben.
Maar nu heb ik het weer, precies hetzelfde.
Ik kan honderden kilometers rijden, zonder gezeik. Zet ‘m een kwartiertje stil, start ‘m weer. Hij start dan prima, 10 seconden later valt hij uit. Ik krijg ‘m dan wel weer gestart, hij loopt een seconde en hij valt weer stil. Dat kan ik een paar keer doen, tot het moment dat hij niks meer doet.
Edit: Weer een stapje verder.
Ik haalde mijn carburateur uit elkaar, vlotterkamer is leeg. Slangetje van de pomp losgehaald, starten, pomp geeft geen benzine. Even gewacht, paar pogingen gedaan, uurtje later weer een poging. Geeft de pomp weer benzine.
Alles in elkaar gezet, starten tot de vlotterkamer vol is > tik en draaien.
Waarom geeft mijn brandstofpomp wel benzine bij koude start en bij gewoon draaien, maar niet bij warme start?
De pomp is overigens 2 jaar geleden vervangen.
20 april 2011 om 11:48 In reactie op: blijft op snel;weg steken bij 100 km,kan niet meer harder #17858819[rquote=1917635&tid=146724&author=soepkiepe]want je corsa is een begrip van 1983 tot 1996 of zo[/rquote]Zijn ze in 1996 gestopt met Corsa’s bouwen?
[rquote=1913911&tid=146378&author=Vannos]altijd shell.
de andere tank stations zoals de meeuw, firezone enz enz.
die kopen hun benzine op bij grotere bedrijvenbijv.
shell zegt dat de benzine die niet aan de hoge A eisen voldoen, goedkoper geleverd worden aan veel prijsvechters. Het is geen slechte benzine, maar de kwaliteit is minder.
[/rquote]Niet waar. Alle benzine in Nederland komt van de BP terminal.De Meeuw, Krabbendijke.
En als dat niet gaat kan je ‘m eerst een tikje in de goede richting geven met een hamer en drevel.
Zwart met suiker.
Thuis drink ik Senseo, maar liever niet. Ik drink het eigenlijk alleen om geen hele pot te hoeven zetten als ik maar 1 kopje wil ;)
Da’s bij een diesel alleen omdat je inspuitpomp wordt geregeld met de distributieriem. Dan is het inspuitmoment (+ ontbrandingstijdstip) niet goed.
[rquote=1892282&tid=144476&author=Vannos]ffe bij ADG neer gooie :P [/rquote]Mwa, ik los het liever zelf op :P
Bovendien staat die nu in Rotterdam en loop ik even geen risico om ergens tussen Rotterdam en Goes stil te komen te staan.
Ik denk dat ik ‘m op school anders wel even naar binnen rij ;)
Maar als ik de weerstand van m’n bobine meet, hoeveel afwijking is dan acceptabel? Ik heb dat ding al gemeten, maar als ik niet weet bij hoeveel afwijking ik kan concluderen dat dat het probleem is, dan weet ik nog niks :P
Uhu, duidelijk, maar dan zou aanduwen wel moeten werken, maar dat lukte ook niet…
Het is ook niet dat die niet meteen weigerde te starten met warme motor. Maar ik reed een stukje en viel stil toen ik net de straat uit was, ik had toen nog vaart, dus ik zet ‘m in z’n twee en laat de koppeling opkomen, maar daarmee kreeg ik ‘m ook niet meer aan.
Daarna starten en deed die even “prut prut prut” en daarna niks meer.
-
AuteurBerichten