Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2016 om 10:35 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312898
@Vinci wrote:
Groene stickers plakken noem ik dat
Dat is letterlijk wat ze in Duitsland in de steden doen ;)
@b07 wrote:
zover ik me kan herinneren zijn het alleen uitwendige torx boutjes op het distributie kapje en, de linker motorsteun.
ik heb daarvoor ook nooit torx doppen gebruikt, ik heb die altijd met een normale dop los kunnen draaienInderdaad. Het is misschien niet helemaal volgens het boekje, maar ik gebruik daar ook altijd gewoon normale doppen en ringsleutels voor.
@wim-v6 wrote:
Dus de radio hoort niet bij de auto, dan word het een ander verhaal.
Onze dealer is altijd en eeuwig behulpzaam moet ik zeggen.
(v.d. Burg Zoetermeer)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Volgens mij is het heel erg afhankelijk welke dealer je treft. Ik heb een keertje gebeld naar de dealer waar de auto origineel gekocht was voor de code en had per ongeluk het kenteken een letter omgedraaid, maar kreeg gewoon een (verkeerde) code, die toevallig ook voor een Vectra was. Daarna nog een keer gebeld en toen kreeg ik de goede code.
Deden ze totaal niet moeilijk over, gewoon via de telefoon en ik heb niks hoeven betalen.
Oh nice! Nu snap ik het design van de nieuwe GT ook wat beter.

@warhamstr wrote:
Opel heeft zijn/haar zaakjes nooit minder op orde gehad. het grote publiek trapte alleen in de sjoemelverhalen van de grootste concurrent. Die kon in het begin óók geen A-labeltjes bouwen, dus plakten ze er gewoon een sticker op.
De verkopen van Opel zijn niet minder geworden vanwege Volkswagen, maar vanwege de opruk van Japanse en Koreaanse merken die ineens veel goedkoper waren, maar wel hetzelfde konden bieden.
Opel is ook veel te laat geweest met een fatsoenlijke auto in het kleinste segment. De Agila heeft altijd het imago gehad van een bejaardenauto, terwijl Peugeot, Citroen, Toyota aan het samenwerken waren voor een hippe kleine auto waar de Agila gewoon niet aan kon tippen.
Opel begint nu met de Karl en dat is gewoon 5 jaar te laat.
@jethro wrote:
Een Tigra C?
Ja? Zou toch het dichtst in de buurt komen dan? De naam GT is die dan in elk geval niet waardig.
Vergeet niet dat als je een boete krijgt van 5 km/h te hard, dat je op je teller al 110/115 km/h reed he.
Ik zal niet beweren dat ik ‘m zelf nog nooit gehad heb, ik heb er ook wel eens zo eentje gehad op de A2, maar dat neem niet weg dat dat gewoon mijn eigen schuld is. Het is algemeen bekend dat daar trajectcontrole is.
@bart-gsi wrote:
Of mensen eraan kapot gaan boeit ze weinig tot niks
En toch is het de eigen schuld van die mensen. Zo moeilijk is het niet om 100 te rijden op de A2.
Ik deel je mening dat ik ook liever harder zou rijden daar, maar het mag nu eenmaal niet. Dat moet je je dan ook beseffen als je het wel doet. Dat is op dat moment het risico dat je wilt nemen, dus dan moet je achteraf niet gaan lopen klagen dat je ook echt een boete krijgt.
Als je de ballen hebt om te beslissen dat je harder kunt rijden dan je mag, dan moet je ook de ballen hebben om te accepteren dat je fout zat en gewoon de boete betalen. Als de boete te hoog voor je is, dan had je beter na moeten denken voordat je je gaspedaal verder in trapte.
@jethro wrote:
Vind het maar niks, het is een autotje voor de kapper vrouwtjes.
Een echt man wil daar niet in gezien worden, zeker niet met zo`n koffiemolen onder de kap!
Dit is maar een idee van meneer OPEL, het is een oefening voor de design team en een leer proces.
Dus…
Komt deze dames autotje op de weg?
Denk het van…………………………………………………………………………………………niet.Ze kunnen het altijd nog op schaal uitbrengen voor de kids. ;)
:jerry :wtf :thumb king: :agent
Tja, kappersauto of niet… Mazda MX-5 heeft ook dat imago. Toch is het een van de weinige echt lichte (< 1000 kg) en betaalbare sportauto's die ook nog achterwielaandrijving hebben. Ik zou willen dat er meer merken zijn die zoiets zouden bouwen.
Volgens mij kun je zoiets beter aanmoedigen dan uitlachen.
Maar dan moet deze wel echt achterwielaandrijving krijgen, anders hadden ze ‘m beter de Tigra C kunnen noemen.
Ontstekingsas? Wauw, da’s wel heel ouderwets.
Nokkenasblokkeerset is wel makkelijk, want de nokkenassen verspringen als je de riem eraf haalt. Je kunt daar ook een uitlaatrubber tussen duwen, dan blijven ze ook zitten.
2 maart 2016 om 06:47 In reactie op: Astra G ratelend geluid bij weinig vermogen en ontkoppelen #18311918Ik zou gokken dat het een hitteschild is of het binnenblok van de kathalysator die los zit t.o.v. het huis. Beiden kunnen gaan resoneren bij een bepaald toerental.
Ik ben er al achter. Als je een delphi verwarmingsunit hebt, dan moet je inderdaad die lampjes hebben. Als je een Behr hebt, dan moet je lampjes hebben die 8,50 per stuk kosten :shock:
Ben blij dat ik een Delphi heb :D
Even een kleine snelle vraag: De lampjes van het kachelpaneel van m’n Astra G zijn kapot en ik wil deze vervangen. Als ik op FSRS kijk, staan deze er:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/lamp-12v-12w.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Zijn dit de lampjes die ik moet hebben? Aangezien erbij staat dat het exclusief airco is, terwijl ik wel airco heb. Of moet ik lampjes hebben met een speciale fitting?
Ik kan ook wel zelf kijken, maar ik wil dat graag weten voordat ik heel m’n dashboard uit elkaar haal :)
Heb je nou ook je remschijven en remschoenen gespoten?
@Corsaliefhebber wrote:
terwijl de kadett-E qua betrouwbarheid en rijeigenschappen voor mij lekkerder rijdt :thumb :thumb
als mijn 40.000 euro kostende leasebak uit 2014 die geregeld met storing
naar de dealer moet :hmmzBij een oldtimer noem je een storing “karakter”, bij een moderne auto werkt er niks meer ;)
@r.p wrote:
dit zat dus los zie foto
dat maakte een raar tik geluid tijdens rijden
is het erg als ik deze er af laat ?
of is dit wel ergens voor ?


Dat is om je lagervet in je wiellager te houden en om vuil en water uit je lager te houden. Is zeker een goed idee om deze er weer terug op te slaan. Anders heb je binnen no time een kapot wiellager.
@Andre_Ede wrote:
Heb alle types Astra lang gereden en ze hadden het allemaal zelfs me Kadett E, dus denk dat het meer iets is wat niet te voorkomen is.
Voorruit verwarming. Is niks nieuws, er zijn genoeg merken die dat gewoon hebben.
@kaneelschep wrote:
Ik dacht al. :) Ik heb bij meerdere autos wel eens alleen de spiegel teruggelijmd en die bleven gewoon verwarmen.
Als je geluk hebt, dan kan dat ja. Als je er zelf overheen rijdt of het gebeurt op de snelweg, dan kun je niet anders dan een nieuwe bestellen ;)
@kaneelschep wrote:
:shock: Het is toch het vlak achter de spiegel wat de spiegel opwarmt?? Of is het de spiegel zelf?
Zit aan elkaar vast.
(Al willen ze er ook regelmatig af flikkeren. In de 5 jaar dat mijn vader een Vectra C had, is iedere spiegel er 2 keer afgepleurd).
Nice, nice, kenteken van de mijne begon ook met SJ king:
Het gaat me niet om de naam Ampera, het gaat me erom dat ze niet de moeite hebben genomen om voor een compleet ander model ook een nieuwe naam te verzinnen.
Dat is al een tijdje zo bij Opel met nieuwe modellen. Adam en Karl zijn net zo inspiratieloos. Het lijkt wel alsof ze hebben bezuinigd en hun naam-bedenker hebben ontslagen.
“Nee, ik rij in een Ampera-E, waarbij de E staat voor “Eigenlijk-heeft-het-niks-met-die-andere-Ampera-te-maken.””
En weer zijn ze bij Opel compleet inspiratieloos wat betreft naamgeving.
Chevrolet Volt > Bolt, leuk, allebei elektrisch relateerd, bij Opel kwamen ze niet verder dan Ampera en besloten dat die naam ook wel goed zou passen bij een totaal ander model, in een totaal andere klasse.
Zou in mijn ogen hetzelfde zijn als je de Meriva ineens de Insignia-S zou noemen ofzo.
@sylvester1 wrote:
Waarom zouden rode banden niet kunnen. Of ze nu zwart of rood of blauw zijn, banden zijn banden.
Al moet ik zeggen dat rode banden niet echt mijn ding zijn.Het kan wel, maar ik zie het dat niet redden tot productie, ze zullen dan een deal moeten sluiten met een bepaalde fabrikant voor die rode banden, heel specifiek voor deze auto. Dat gaat veel te duur worden. Een merk als Rolls Royce ofzo zou dat wel kunnen, maar als ze deze auto betaalbaar in de markt willen zetten, dan kunnen ze die rode banden wel vergeten.
Meestal duidt dat op een motorsteun aan de achterkant van de motor die het kantelen zou moeten tegenhouden bij koppelveranderingen.
Ik ben zelf ook een leegrijder, wat heeft het anders voor zin om een 50 liter tank te hebben als je er maar 37,5 liter (75%) van gebruikt?
Dat doe ik al jaren zo en nooit problemen gehad. Gewoon netjes op tijd het filter vervangen en het heeft niks te lijden. Ik denk dat een hoop van die verhalen van dat het slecht is voor je motor ouderwets zijn en alleen van toepassing waren in de jaren 60 en 70, toen nog niet iedere motor een brandstoffilter had.
-
AuteurBerichten